Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 16.8.2011 21:36

jinak co je neekologického na tramvaji?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 16.8.2011 21:35

9001: chápu, když jedu na nákupy, tak taky vytáhnu auto. Když jedu za Bédou Trávníčkem do Holešovic, dejme tomu do servisu, tak jedu autem. Ale jedu tam o víkendu, nebaví mě hopsat kolonama. A je blbost tam jezdit se sekačkou tramvají.
Já narážim na fakt, že když pozoruješ stojící kolonu aut v Karmelitský, tak v 90% aut sedí pouze jeden člověk...

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od vlakoň » 16.8.2011 21:10

Jen maličký dovětek. Ta ekologie je i o tom, že nelze bez pocitu lovené zvěře překonat komunikaci, na které se sune ta půlkilometrová kolona. O tom, že se při tom trochu přidusíte a neslyšíte vlastního slova se zmiňovat nebudu.
PS: Ve světě se rozlišuje ecology x environment. V ČR je to díky novinářům z 90. let trochu jinak.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 16.8.2011 20:55

chemik: Docela hezky napsáno. O ekologii se tu taky myslím namluvilo docela dost a zrovna pražská MHD no nevím, ale nechme to raději spát.

Třeba tvůj příklad. V Holešovicích máme školící středisko, takže když mám školení jedu MHD, když jedu nakupovat do Alzy, pak do Globusu do Čakovic a ještě do Hornbachu tak to auto vytáhnu, protože to je rychlejší a hlavně to všechno poberu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 16.8.2011 20:51

MŠ: Tak to není ale stavební problém ostrůvku, ale demence lidi, kteří se každou cenu tlači i když vidí, že prostě dále neprojdou. Nebo někomu tady přijde normální chodit po silnici, protože na ostrůvku je plno díky lidem, kteří mají stejnou cestu jako já po přechodu na chodník?

Ostatní: Tohle bude nekonečná diskuze. Ale asi takhle. Když budeme řešit preferenci 22, tak by stačily příčné prahy na mostě Legii (díky MŠ vím, že nejde, ale i tak). Upravit SSZ a nebo zrušit levé odbočení na Národním divadle a budto ho řešit objezdem kolem Laterny a hned zpět a nebo je nahnat doleva a pak odbočovat "pod" budovou ND.

trainzjohny: Takže podle tvého je vlastně vše v pořádku, protože většina je ta v autech at se ti to líbí nebo ne.

Jinak mi přijde, že spíš žijete tím, auto špatné tramvaj dobrá. Možná by se stálo podívat co je největší bolístkou tramvajové dopravy a tou jsou samotné SSZ a i když se v posledních letech docela máklo, tak stav tratí.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 16.8.2011 20:32

gabuliatko píše:Tohle se mi moc líbí, ale upřímně, jezdil by jste v obleku (šatech), s notebookem s firemními daty a firemníma listinama tramvají? Jezdil by jste jako herec divadla pražského, poslanec parlamentu, zastupitel cizího státu tramvají? Prostě jsou lidi, kteří tramvají jezdit nechtějí (nemohou) a myslím, že mají stejné právo na ten kus Karmelitské jako tramvaj.
Já narážel na skutečnost, že jedna tramvaj o dělce 32 metrů veze dejme tomu 100 lidí.Tedy jedno vozidlo, 100 lidí. Auto o délce 5 metrů veze jednoho člověka, tedy jedno vozidlo, jeden člověk. Z čehož plyne, že aby auta přepravila stejnej počet lidí jako tramvaj, musela by jich bejt rovná stovka a když vezmu průměrnou délku auta 5 metrů, tak auta vezoucí stejnej počet lidí, jako tramvaj dlouhá 32, vytvoří půl kilometrovou kolonu, která začíná na újezdě a končí na Kláově.
Přijde to ještě někomu nelogické a sobecké, nebo jsem jedinej???

A ti lidé v tramvaji, by klidně také jezdili autem, ale pochopili, že do centra je nesmysl jezdit autem. Čekám, kdy to pochopí víc lidí. Já osobně bych taky třeba z Podolí do Holešovický tržnice mohl jet autem, ale proč bych to dělal, když mi tam jede linka 3 a jsem tam v přijatelném čase?

A to byste se divil, kolik jezdí manažerů s noutbukama, kufříkama a v naleštěnejch botkách. Stejně jako jezdí spousta herců, zpěváků,

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Štěpán » 16.8.2011 19:24

gabuliatko: Divil byste se, kolik známých manažerů, herců a politiků jezdí MHD. Sám jsem byl překvapen, ale je to tak.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 16.8.2011 18:51

gabuliatko píše:Tohle se mi moc líbí, ale upřímně, jezdil by jste v obleku (šatech), s notebookem s firemními daty a firemníma listinama tramvají? Jezdil by jste jako herec divadla pražského, poslanec parlamentu, zastupitel cizího státu tramvají? Prostě jsou lidi, kteří tramvají jezdit nechtějí (nemohou) a myslím, že mají stejné právo na ten kus Karmelitské jako tramvaj.
V obleku klidně, čemu vadí při cestování v tramvaji ?! Herec není člověk a nemůže jezdit tramvají ?! Poslanec by to měl mít skoro jako povinnost, ukázat se mezi lidma. A pokud vím, tak máme většinovou demokracii, takže se menšina MUSÍ PODŘÍDIT většině !

Uznávám že existuje malá skupina lidí pro které není tramvaj vhodný prostředek, ale neuznávám, že by kvůli nim měla být omezovaná valná většina pražanů a mraky turistů. Všude na západě jsou centra výhradně pro MHD a pěší, proč tedy né i u nás, když se po západě opičíme ?!

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 16.8.2011 18:33

chemik píše:Furt nechápu, proč má těch 100 lidí hnít v tramvaji, protože 20 lidí si musí vézt sedínku v autě a tvoří kolony.
Tohle se mi moc líbí, ale upřímně, jezdil by jste v obleku (šatech), s notebookem s firemními daty a firemníma listinama tramvají? Jezdil by jste jako herec divadla pražského, poslanec parlamentu, zastupitel cizího státu tramvají? Prostě jsou lidi, kteří tramvají jezdit nechtějí (nemohou) a myslím, že mají stejné právo na ten kus Karmelitské jako tramvaj.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Polaanek » 16.8.2011 17:18

Dneska(?) došlo k odfrézování vozovky v okolí Karlových lázní. Plánuje se tedy i zde nějaká oprava TT (z roku 2001)? Předpokládám, že pokud ano, tak dojde pouze k výměně kolejnic. Nicméně je to asi vymyšlené narychlo, protože nechápu, proč se zde opravoval povrch po překopu.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobek » 16.8.2011 14:50

Dovolím si trochu mimo aktuální téma :)
Radlická škola bez kolejí a pražců, vyhrabával se štěrk. Zastávka dc bez krytu.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.8.2011 14:31

9001 píše:Jak píše OHM největším problémem je právě ta zvěř co vyletí z tramvaje a míří přímo hlava nehlava.
No jo, ale na Staroměstské se u zastávkového sloupku zc pravidelně prostě lidi nevejdou a prostě jim nezbývá než postávat v trati (dokud nejede tramvaj) nebo ve vozovce, kam i přepadávají. Nicméně pomohl by kratší cyklus křižovatky, čekání na volno je tam děsně dlouhé.

Na tranzit v Karmelitské nedokážu odpovědět z podkladů. Hádal bych 60%. Teď o prázdninách 75%.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.8.2011 14:26

OMH píše:
Absolut píše:Pokud jedno zábradlí za dobu své existence zachrání 1 život a nasere 2 328 512 zodpovědných chodců, pak byla jeho instalace správná.
A přesně díky této větě se staví SSZ, na které tu všichni nadáváte!
To je samozřejmě nesmysl, protože dle analýzy staveb SSZ od roku 1992 do roku 2002 na více než třech čtvrtinách míst, kde byla SSZ postavena, vzrostl počet nehod. Nehody s chodci jsou pak na území města kdekoliv náhodné, nicméně 2x častější na signalizovaných než na nesignalizovaných přechodech. A na signalizovaných přechodech mají závažnější následky... SSZ, pokud je používáno nevhodně, rozhodně nepřispívá k ochraně chodců...

Těšte se...dnes jsem četl další SSZ záměry, např. Vítězná - Zborovská, přechod u Poštovské i Špitálské... :-)

Klandr ano, ale nepřelezitelný, tedy skleněný...v určitých místech svou funkci má a tam Absolutova věta platí.

Staroměstská je právě absurdní příklad v tom, že tam je objektivně šířka zastávky a vyčkávacího prostoru na přechodu nedostatečná a denně tam visí ve vzduchu smrťák. A v celém městě se cpou milióny do míst, která zdaleka nejsou takovým problémem. Samozřejmě na Staroměstské se bude řešit, až tam někdo zhebne... Mimochodem, kdyby se Mánesův most ve směru na Klárov zavřel úplně, taky by se to přežilo. Jen by se musely trošku předělat SSZ na Čechově mostě ve prospěch levého odbočení, aby tam nestála 17...ale šlo by to.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 16.8.2011 14:20

Trochu vám do toho vstoupím.
Schválně by stálo zjistit kolik je Karmelitské tranzitu a kolik lidi co tam začínají a končí svou cestu. Musíme bohužel brát to, že třeba na Staroměstské je pár hotelů, u Karmelitské zase žije vyšší vrstva, která MHD v životě neviděla a i při tom co zde navrhuje chemik bude muset mít kartičku pač rezident. To je tak k těm zákazům.

Jinak v poslední době co jedu kolem TT tak v tramvaji těch lidí vídím pořád méně a méně. Nevím čím to je...

K zastávce: Pokud troubení poslouží k ochraně zdraví tak to je jedině správně. Jak píše OHM největším problémem je právě ta zvěř co vyletí z tramvaje a míří přímo hlava nehlava.

Jinak se docela divím, co dokáže způsobit jeden blbě postavený sloup se SSZ...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 16.8.2011 14:05

Ondro, myslím že nemáš pravdu. Domnívám se, že jsou místa, kde zábradlí být nemusí i kde být nemá. Nicméně na Staroměstské z.c. si ho představit umím a smysl by mělo. A myslím, že pokud bychom se bavili o místě, kde Ty nejezdíš pravidelně autem v tom pruhu vlevo, pak by Tě to rozhodně takhle nepopudilo. Na židli si klidně napiš že není k jídlu, to je mi fuk :)

Zakázat vjezd od Staroměstský k ND bohužel nelze, pro některé objekty a ulice se jedná o jedinou přístupovou cestu a pro spoustu cest je to jediná logická objízdná trasa Starého města. Toto a magistrála je daň za zklidnění Můstku, Příkopů a Náměstí Republiky. Dle mého názoru je to daň velmi přijatelná.

Odpovědět