Vyhlášku jsem četl, jen mi není zjevný zásadnější rozdíl mezi odbočováním vlevo (když je tam dovoleno) a obracením. Samozřejmě že bez rozhlížení tam vjede jen trotl, a u takového už není rozdíl mezi tím, jestli se obrátí na křižovatce nebo na tom přejezdu u zastávky.9001 píše:Jak napsal pan A. Za prvé vyhláška. Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak napsal pan A. Za prvé vyhláška. Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.P_V píše:Proč se vlastně nesmí otáčet na světelné křižovatce, zatímco na nesvětelné může?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já si myslím, že to pan Heroudek, resp. pan Novotný napsali dobře.
Poukazujete tu na případ, který se může stát všude, kde IAD odbočuje vlevo. A tramvaj zkrátka není metro
A teď do mě
Poukazujete tu na případ, který se může stát všude, kde IAD odbočuje vlevo. A tramvaj zkrátka není metro
A teď do mě
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V: Měli by Ti sebrat řidičák. Samozřejmě proto, že je to tak ve vyhlášce. A tam je to z logiky věci proto, že SSZ se zřizuje k navýšení kapacity křižovatky. A ta by jaksi pokud by tam překáželo otáčející se vozidlo šla do háje. Stačí jak někdy překáží vozidla odbočující vlevo, že. Však taky bývalo mraky křižovatek se SSZ se zákazem odbočení vlevo.
Mimochodem, je spousta států kde se otáčení na světelné křižovatce umožňuje, avšak pouze je-li na to zvláštní pruh. To je taky dobré řešení. Ale my to tak nemáme.
K té odpovědi pro MOpa se vyjadřovat nebudu. Umístění tohoto přejezdu je vyšší politika a nebohá úřednice, co psaly tu reakci, prostě musely nějaký blábol vymyslet. Za vše asi mluví konstatování, že se tam předtím dalo otáčet kdekoliv. On tam ale jaksi byl zvýšený pás, no nic, škoda slov.
Vlakoň: To vyjádření nepsal Heroudek. Prohlídni si ho pořádně.
Mimochodem, je spousta států kde se otáčení na světelné křižovatce umožňuje, avšak pouze je-li na to zvláštní pruh. To je taky dobré řešení. Ale my to tak nemáme.
K té odpovědi pro MOpa se vyjadřovat nebudu. Umístění tohoto přejezdu je vyšší politika a nebohá úřednice, co psaly tu reakci, prostě musely nějaký blábol vymyslet. Za vše asi mluví konstatování, že se tam předtím dalo otáčet kdekoliv. On tam ale jaksi byl zvýšený pás, no nic, škoda slov.
Vlakoň: To vyjádření nepsal Heroudek. Prohlídni si ho pořádně.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ono je taky možné, že pan Heroudek musí držet hubu a krok. Vlastní názor jde v případě politiků kamsi a pokud chce dál dělat ředitele odboru musí poslouchat. Ne náhodou se po čtyřech letech mění značná část vedoucích odborů ať na magistrátu nebo MČ.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Proč se vlastně nesmí otáčet na světelné křižovatce, zatímco na nesvětelné může?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Add odpověď na MOpův podnět
Krucinálfixhýmlhergotkurniksakrapes co je to za klauni? Viděl ten člověk vůbec někdy v reálu dopravu? Nebo se jen hrabe ve sbírce zákonů a povolí tudíž cokoli co jim neodporuje bez ohledu nakolik je to v reálu nebezpečný? A napadlo ho vůbec, že pokud se řidiči otáčeli v křižovatce, což jak uvádí se nesmí, že se na tom místě legálně otočit dá i bez budování nějakýho přejezdu? Třeba tak, že odbočím vlevo za křižovatku, na prvním vhodném místě se otočím a následně na křižovatce odbočím vpravo DC? A za tu křiž. postavim policajty, protože tohle se lidem samozřejmě nechce dělat, bo to "zdržuje" a musej čekat dvoje světla. Navíc úplně pomíjí fakt, že přes tram DC v zastávce není vidět na silnici a navíc pokud se tam vytelí přes koleje tak tu tram blokuje. A jak píše kolega Chemik, do většiny zastávek též běžně najíždim rychlostí kolem 50 km/h a přijde mi ta rychlost naprosto přiměřená. Ostatně co tím chtěl říct, tou přiměřenou rychlostí? Že tam tramvaj jede pomalu bo zastávka a tudíž to stihne ubrzdit, když jí to tam někdo pošle? To jako myslí vážně?
Mám takovej pocit že (nejen) na odboru dopravy seděj kašpaři, který při rušení jednoho paskvilu vyroběj tři další. Hlavně že maj teplej flek a nepředřou se.
Krucinálfixhýmlhergotkurniksakrapes co je to za klauni? Viděl ten člověk vůbec někdy v reálu dopravu? Nebo se jen hrabe ve sbírce zákonů a povolí tudíž cokoli co jim neodporuje bez ohledu nakolik je to v reálu nebezpečný? A napadlo ho vůbec, že pokud se řidiči otáčeli v křižovatce, což jak uvádí se nesmí, že se na tom místě legálně otočit dá i bez budování nějakýho přejezdu? Třeba tak, že odbočím vlevo za křižovatku, na prvním vhodném místě se otočím a následně na křižovatce odbočím vpravo DC? A za tu křiž. postavim policajty, protože tohle se lidem samozřejmě nechce dělat, bo to "zdržuje" a musej čekat dvoje světla. Navíc úplně pomíjí fakt, že přes tram DC v zastávce není vidět na silnici a navíc pokud se tam vytelí přes koleje tak tu tram blokuje. A jak píše kolega Chemik, do většiny zastávek též běžně najíždim rychlostí kolem 50 km/h a přijde mi ta rychlost naprosto přiměřená. Ostatně co tím chtěl říct, tou přiměřenou rychlostí? Že tam tramvaj jede pomalu bo zastávka a tudíž to stihne ubrzdit, když jí to tam někdo pošle? To jako myslí vážně?
Mám takovej pocit že (nejen) na odboru dopravy seděj kašpaři, který při rušení jednoho paskvilu vyroběj tři další. Hlavně že maj teplej flek a nepředřou se.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já se teda omlouvám, ale do zastávky Dvorce ZC si to většinou štráduju rychlostí 50 kmph, což také neodporuje zákonu 361/2000 sb. atd a až tam vemu nějakého otáčeníchtivého automobuilistu, kterej mi to tam hvízdně těsně předemě a tím automobilistovým automobilem zametu pár chodců, kteří budou čekat na zastávce, případně půjdou po ostrůvku, tak by mě zajímalo, jaké nedefinované změny pan Ing. Heroudek vlastní rukou podepsaný navrhne, pokud ho nějaké napadnou, nebo zda se půjde za své blbé odpovědi rovnou sám dobrovolně pověsit na provaz na nejbližší klandr...MOp píše:Před časem (na začátku září) se zde řešilo místo pro otáčení u zastávky Dvorce. Nelenil jsem, napsal pripominku a tato odpověď mi dnes přišla poštou..
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
ahoj klucí,miluju tramvaje a mám napsaný všechny výluky zhruba 20 let zpátk\,mám vás rád a rád by sem se se s vámi s pivkem seznámil,jak prosímk bude výluka Otakarova,jezím každý den do práce,pepe měnírns,a když si občas trocu popije tak jste skvělí
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Před časem (na začátku září) se zde řešilo místo pro otáčení u zastávky Dvorce. Nelenil jsem, napsal pripominku a tato odpověď mi dnes přišla poštou..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kruťák: nemělo to být takto?
-v původní reakci na příspěvek pana Karotky píšu o spojnici A-B (mapa), tam žádné zábradlí není.
-Zábradlí je mezi body B a C, to však lze obejít po bodech C-D (což je přes 60 metrů od SSZ zajištěného přechodu).
-v původní reakci na příspěvek pana Karotky píšu o spojnici A-B (mapa), tam žádné zábradlí není.
-Zábradlí je mezi body B a C, to však lze obejít po bodech C-D (což je přes 60 metrů od SSZ zajištěného přechodu).
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ano, a především nesmět omezit ani ohrozit ostatní účastníky pnpk (na místě pro přecházení před auty nemá přednost jako na přechodu).
Ale připadá mi, že nemluvíme všichni o stejném přechodu. http://www.mapy.cz/s/2pv8
Já v původní reakci na příspěvek pana Karotky píšu o spojnici A-B (mapa), tam žádné zábradlí není. Zábradlí je mezi body D a C, to však lze obejít po bodech E-F.
Ale připadá mi, že nemluvíme všichni o stejném přechodu. http://www.mapy.cz/s/2pv8
Já v původní reakci na příspěvek pana Karotky píšu o spojnici A-B (mapa), tam žádné zábradlí není. Zábradlí je mezi body D a C, to však lze obejít po bodech E-F.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zajímavá interpretace, která mě, pravda, nenapadla. Vzato do absurdna, je potom ta formule o 50 m zbytečná, protože "místo", tedy jakýkoliv prostor pro přecházení, je vlastně na kterékoliv pozemní komunikaci, takže by chodec mohl přecházet, kde se mu zachce. (Pochopitelně při neporušení dalších ustanovení - přecházet kolmo, nepřekonávat zábradlí, ...)kruťák píše:Ale místo pro přecházení není nijak definováno, tedy může být i 1 cm vedle přechodu Já tam přecházím a "místo" to nepochybně je
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Žel ani to ne. Je tam dokonce zábradlí.kruťák píše:Je tam aspoň místo pro přecházení.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ale místo pro přecházení není nijak definováno, tedy může být i 1 cm vedle přechodu Já tam přecházím a "místo" to nepochybně je