Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.10.2011 11:07

9001 píše:Jak napsal pan A. Za prvé vyhláška. Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.
Vyhlášku jsem četl, jen mi není zjevný zásadnější rozdíl mezi odbočováním vlevo (když je tam dovoleno) a obracením. Samozřejmě že bez rozhlížení tam vjede jen trotl, a u takového už není rozdíl mezi tím, jestli se obrátí na křižovatce nebo na tom přejezdu u zastávky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 06.10.2011 10:22

P_V píše:Proč se vlastně nesmí otáčet na světelné křižovatce, zatímco na nesvětelné může?
Jak napsal pan A. Za prvé vyhláška. Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od OMH » 06.10.2011 9:08

Já si myslím, že to pan Heroudek, resp. pan Novotný napsali dobře.
Poukazujete tu na případ, který se může stát všude, kde IAD odbočuje vlevo. A tramvaj zkrátka není metro ;)
A teď do mě :D

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.10.2011 8:28

P_V: Měli by Ti sebrat řidičák. Samozřejmě proto, že je to tak ve vyhlášce. A tam je to z logiky věci proto, že SSZ se zřizuje k navýšení kapacity křižovatky. A ta by jaksi pokud by tam překáželo otáčející se vozidlo šla do háje. Stačí jak někdy překáží vozidla odbočující vlevo, že. Však taky bývalo mraky křižovatek se SSZ se zákazem odbočení vlevo.

Mimochodem, je spousta států kde se otáčení na světelné křižovatce umožňuje, avšak pouze je-li na to zvláštní pruh. To je taky dobré řešení. Ale my to tak nemáme.

K té odpovědi pro MOpa se vyjadřovat nebudu. Umístění tohoto přejezdu je vyšší politika a nebohá úřednice, co psaly tu reakci, prostě musely nějaký blábol vymyslet. Za vše asi mluví konstatování, že se tam předtím dalo otáčet kdekoliv. On tam ale jaksi byl zvýšený pás, no nic, škoda slov.

Vlakoň: To vyjádření nepsal Heroudek. Prohlídni si ho pořádně.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vlakoň » 06.10.2011 8:02

Ono je taky možné, že pan Heroudek musí držet hubu a krok. Vlastní názor jde v případě politiků kamsi a pokud chce dál dělat ředitele odboru musí poslouchat. Ne náhodou se po čtyřech letech mění značná část vedoucích odborů ať na magistrátu nebo MČ.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.10.2011 7:33

Proč se vlastně nesmí otáčet na světelné křižovatce, zatímco na nesvětelné může?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.10.2011 6:16

Add odpověď na MOpův podnět
Krucinálfixhýmlhergotkurniksakrapes co je to za klauni? Viděl ten člověk vůbec někdy v reálu dopravu? Nebo se jen hrabe ve sbírce zákonů a povolí tudíž cokoli co jim neodporuje bez ohledu nakolik je to v reálu nebezpečný? A napadlo ho vůbec, že pokud se řidiči otáčeli v křižovatce, což jak uvádí se nesmí, že se na tom místě legálně otočit dá i bez budování nějakýho přejezdu? Třeba tak, že odbočím vlevo za křižovatku, na prvním vhodném místě se otočím a následně na křižovatce odbočím vpravo DC? A za tu křiž. postavim policajty, protože tohle se lidem samozřejmě nechce dělat, bo to "zdržuje" a musej čekat dvoje světla. Navíc úplně pomíjí fakt, že přes tram DC v zastávce není vidět na silnici a navíc pokud se tam vytelí přes koleje tak tu tram blokuje. A jak píše kolega Chemik, do většiny zastávek též běžně najíždim rychlostí kolem 50 km/h a přijde mi ta rychlost naprosto přiměřená. Ostatně co tím chtěl říct, tou přiměřenou rychlostí? Že tam tramvaj jede pomalu bo zastávka a tudíž to stihne ubrzdit, když jí to tam někdo pošle? To jako myslí vážně?
Mám takovej pocit že (nejen) na odboru dopravy seděj kašpaři, který při rušení jednoho paskvilu vyroběj tři další. Hlavně že maj teplej flek a nepředřou se.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od chemik » 06.10.2011 2:07

MOp píše:Před časem (na začátku září) se zde řešilo místo pro otáčení u zastávky Dvorce. Nelenil jsem, napsal pripominku a tato odpověď mi dnes přišla poštou..
Já se teda omlouvám, ale do zastávky Dvorce ZC si to většinou štráduju rychlostí 50 kmph, což také neodporuje zákonu 361/2000 sb. atd a až tam vemu nějakého otáčeníchtivého automobuilistu, kterej mi to tam hvízdně těsně předemě a tím automobilistovým automobilem zametu pár chodců, kteří budou čekat na zastávce, případně půjdou po ostrůvku, tak by mě zajímalo, jaké nedefinované změny pan Ing. Heroudek vlastní rukou podepsaný navrhne, pokud ho nějaké napadnou, nebo zda se půjde za své blbé odpovědi rovnou sám dobrovolně pověsit na provaz na nejbližší klandr...

pepe
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 30.3.2007 19:18

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pepe » 06.10.2011 0:54

ahoj klucí,miluju tramvaje a mám napsaný všechny výluky zhruba 20 let zpátk\,mám vás rád a rád by sem se se s vámi s pivkem seznámil,jak prosímk bude výluka Otakarova,jezím každý den do práce,pepe měnírns,a když si občas trocu popije tak jste skvělí

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 05.10.2011 23:41

Před časem (na začátku září) se zde řešilo místo pro otáčení u zastávky Dvorce. Nelenil jsem, napsal pripominku a tato odpověď mi dnes přišla poštou..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.10.2011 23:19

Kruťák: nemělo to být takto?
-v původní reakci na příspěvek pana Karotky píšu o spojnici A-B (mapa), tam žádné zábradlí není.
-Zábradlí je mezi body B a C, to však lze obejít po bodech C-D (což je přes 60 metrů od SSZ zajištěného přechodu).

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 05.10.2011 23:09

Ano, a především nesmět omezit ani ohrozit ostatní účastníky pnpk (na místě pro přecházení před auty nemá přednost jako na přechodu).

Ale připadá mi, že nemluvíme všichni o stejném přechodu. http://www.mapy.cz/s/2pv8
Já v původní reakci na příspěvek pana Karotky píšu o spojnici A-B (mapa), tam žádné zábradlí není. Zábradlí je mezi body D a C, to však lze obejít po bodech E-F.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 8750 » 05.10.2011 22:41

kruťák píše:Ale místo pro přecházení není nijak definováno, tedy může být i 1 cm vedle přechodu :wink: Já tam přecházím a "místo" to nepochybně je 8-)
Zajímavá interpretace, která mě, pravda, nenapadla. Vzato do absurdna, je potom ta formule o 50 m zbytečná, protože "místo", tedy jakýkoliv prostor pro přecházení, je vlastně na kterékoliv pozemní komunikaci, takže by chodec mohl přecházet, kde se mu zachce. (Pochopitelně při neporušení dalších ustanovení - přecházet kolmo, nepřekonávat zábradlí, ...)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karotka » 05.10.2011 22:20

kruťák píše:Je tam aspoň místo pro přecházení.
Žel ani to ne. Je tam dokonce zábradlí.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 05.10.2011 22:09

Ale místo pro přecházení není nijak definováno, tedy může být i 1 cm vedle přechodu :wink: Já tam přecházím a "místo" to nepochybně je 8-)

Odpovědět