Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, pánové, máte pravdu. Nicméně to neřeší naši obecnou situaci. Tedy to, že při (doufám že) snaze o nápravu jednoho paskvilu vzniknou tři další. A nejhorší je, že by to elegantně, levně, jednoduše a podle zákona šlo. Jen by to museli navrhovat kompetentní odborníci.
Při pohledu na jiná města se začínám stydět, že žiju v Praze.
Při pohledu na jiná města se začínám stydět, že žiju v Praze.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
íMosquit píše:Jak již bylo psáno, toto platí u křižovatek, kdy mají oba protijedoucí směry zelenou. V případě "zelené šiply vlevo" nic takového nehrozí, a to ani srážka se souběžně jedoucí tramvají, maximálně je nutné dát přednost vyjíždějícím z vedlejší, které mají "zelenou šipku doprava". Jako příklad třeba Kavalírka ZC a následná křižovatka.9001 píše: ...Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.
Což taky není až tolik pravda. Viz Nádraží Strašnice. Když z Koryt svítí šipka, tak mě svítí doplnková vpravo a tedy kolizní situace vzniká.
To samé Spojovací.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak již bylo psáno, toto platí u křižovatek, kdy mají oba protijedoucí směry zelenou. V případě "zelené šiply vlevo" nic takového nehrozí, a to ani srážka se souběžně jedoucí tramvají, maximálně je nutné dát přednost vyjíždějícím z vedlejší, které mají "zelenou šipku doprava". Jako příklad třeba Kavalírka ZC a následná křižovatka.9001 píše: ...Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nebyla na Černokostelecké nejdřív tráva a až poté zúžení a vznik cyklopruhu No každopádně podání stylem "Hrůza, sanitky v kolonách díky OKS!" mi přišlo trochu okurkově přímočaré a bez uvedení souvislostí (typické i pro ostatní zpravy nóó, nevím, proč se tu rozčiluji ) aby bylo o čem mluvit a říct, kdo zase co udělal špatně Probranej jsem, tomu rozumím, že ten co tam sedí, s tím nic nezmůže Spíš jsem to bral jako povzdech nad systém...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nevím, jak ostatní jmenované ulice, ale Černokostelecká byla zcela určitě ještě nedávno (rok, dva) v uspořádání 2+TT+2 s parkováním v řadě na chodníku. CP+1+TT+1+CP tam vzniklo teprve nedávno při hurábůmu cyklopruhů. Takže požadavek na dva pruhy v jednom směru byl v době rekonstrukce zcela určitě splněn.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák: Ale i tak máme otevřený svršek/trávu, kde je jenom jeden pruh. Jestli to schválně najdeš kde.
Černokostelecká (cca Nové Strašnice - Solidarita) a Sokolovská od Balabenky po Polikliniku.
A co ti má úřední šiml napsat? To si opravdu myslíš, že by na tom místě ještě seděl, kdyby ti napsal pravdu? Prober se.
chemik: Díky za zprávu. A nějaká rána už tam byla?
Černokostelecká (cca Nové Strašnice - Solidarita) a Sokolovská od Balabenky po Polikliniku.
A co ti má úřední šiml napsat? To si opravdu myslíš, že by na tom místě ještě seděl, kdyby ti napsal pravdu? Prober se.
chemik: Díky za zprávu. A nějaká rána už tam byla?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
K tomu bych jen dodal, že doufám, že kritika OKS byla jen kauzou okurkové sezóny. Myslím, že kde je to nutné, se zákryt svršku dostatečně konzultuje se složkami IZS a jinde se bude dále vyskytovat OKS. "Okurkovost" kritiky opírám i o to, že nám buď na školním, nebo na školení, bylo sděleno poselství JDCT, že OKS lze mít jen tam, kde jsou alespoň 2 souběžné pruhy (proto např. Plzeňská ano, Radlická ne). Jinak už mě pomalu přestává iritovat přejezd samotný jako ta zabedněnost úředního šimla. Děkujeme za váš podnět/zájem...ať jsou to informace při výlukách, nebo cokoliv jiného9001 píše:Kolizních situací ubylo stylem svršku. Přes BKV to jde dobře. Viz Bělohorská. Přes otevřený svršek max Hummer...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
9001: pokud jde o ty Dvorce - ano, měl jsem tam už jednu kolizní situaci (na to, že jsem tam jel od otevření zatím tak maximálně 8x-10x, je to docela smutný). Ale zeptám se jinak - jak dlouho trvalo, než se něco semlelo na Hradčanský?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vím, že už hodně šťouchanců bylo na trati do Podbaby...Tam by možná stála za to nějaká světelná signalizace. Chápu, že se může přes to stromořadí při svítícím sluníčku tramvaj ve stínech stromů ztratit. Zvlášť, když tam nyní řidičům IAD tečou nervy z té celodenní kolony
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Bobik: Já v tom rozdíl nevidím. Pořád platí, že z jedné strany jede tram na plnej kotel... Ted se to obrátilo místo DC je kolize ZC.
Kolizních situací ubylo stylem svršku. Přes BKV to jde dobře. Viz Bělohorská. Přes otevřený svršek max Hummer...
Ale at se odprostíme od řečí. Pánové co tam jezdíte, především MM a bratři Fořtové. Byla tam už nějaká MÚ nebo osobní zkušenost s nějakým autem v kolizní situaci a nebo tu mlátíme prázdnou slámu?
Kolizních situací ubylo stylem svršku. Přes BKV to jde dobře. Viz Bělohorská. Přes otevřený svršek max Hummer...
Ale at se odprostíme od řečí. Pánové co tam jezdíte, především MM a bratři Fořtové. Byla tam už nějaká MÚ nebo osobní zkušenost s nějakým autem v kolizní situaci a nebo tu mlátíme prázdnou slámu?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jestli si dobře pamatuji, Jan Heroudek dříve působil v DP-ED. Spíše si myslím, jak je uvedeno, že vyjádření kolem něj snad ani nešlo a odpovídalo se jen, aby se nějak odpovědělo.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak jo.OMH píše:Já si myslím, že to pan Heroudek, resp. pan Novotný napsali dobře.
A teď do mě
Co ti přijde správného (resp. dobrého) na tom, že:
- se místo aby se postihovalo nebezpečné otáčení na světelné křižovatce, zvlášť když legální možnost otočit se tam je (popsal jsem ji), tak město vymyslí paskvil, který sice zákonům neodporuje, ale v důsledku je nebezpečnější než ono nelegální otáčení na světlech?
- úředníci zjevně už dlouho věděli o otáčení jednak na světlech a jednak přes TT na zvýšeném pásu a nic proti zabránění tomuto neudělali? (myšleno do doby vzniku paskvilu a i ten za řešení nepovažuju).
- úředníci věděli, že řidiči IAD tam hojně porušovali předpisy otáčením všelijak. Domnívají se snad že vybudováním legálního přejezdu ti řidiči najednou předpisy dodržovat začnou a kolizních situací ubude?
- současné vedení radnice a tudíž nadřízení těchto pánů mají ve svém programu preferenci MHD (nikoli IAD) a přesto dopustí takovéto paskvily? Buď ti pánové jdou proti vůli svých nadřízených, pak nechápu jaktože tam ještě jsou, nebo jejich nadřízení lžou občanům.
- dotyční úředníci rozhodující o dopravě o ní evidentně nic nevědí a nemají s ní žádné zkušenosti? Což je zjevné z toho, že se v odpovědi uvádí současné řešení jako bezpečnější.
Pro pořádek si k poslední odrážce zopakujeme pár faktů: Jedná se otáčení zpět do centra. Minulý stav - auto se otáčelo přes křižovatku, tedy před tram stojící v zastávce, nebo se z ní rozjíždějící. Pokud tato tram auto nabrala a odhodila, bylo to v malé ryhlosti a pomuchlali se víceméně jen plechy. Co se týče protisměru, byla tam viditelnost dobrá, jak na tram tak i auta, tudíž riziko vjetí pod něco velmi malá.
Současný stav - auto se otáčí na přejezu před zastávkou, kde rychlost tram jedoucí do zastávky je běžně mezi 40-50km/h a je to rychlost zcela přiměřená. Pokud dojde k odhození auta nebo jeho nabrání v této rychlosti, je větší riziko že to nebudou jen plechy. Navíc může dojít ke zranění cestujících čekajících na zastávce. Protisměr - srážka s tram téměř nehrozí, ovšem hrozí srážka s ostatními účastníky provozu, kteří přes tram v zastávce nejsou vidět.
Těším se na vyčerpávající odpovědi.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pokud máš vozidlo, které po odbočení okamžitě zrychlí na 50 a neplete se těm co jedou v protisměrném pruhu v cestě tak no problém. Ale vyhláška se psala v době kdy takováto vozidla neexistovala a po městě se jezdilo 60.P_V píše: Vyhlášku jsem četl, jen mi není zjevný zásadnější rozdíl mezi odbočováním vlevo (když je tam dovoleno) a obracením.
Jinak jsou země, kde se levým odbočením vyhybají (zakazují je) seč můžou. Ta naše k nim nepatří a předpokládám, že objevíme ameriku tak za 15 let, jako jsme objevili ameriku s kruhovými objezdy a začaly je plácat všude možně i nemožně.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A návštěvníci Žlutých lázní snad nejsou občany Hl. m. Prahy? (Pominu-li možnost, že mohou být např. ze Středočeského kraje.)vlakoň píše:...a neslouží jen návštěvníkům soukromeho areálu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Me treba zarazi jak magistrat pecuje o pohodlí zakazniku soukromeho provozovatele lazni. Nevšiml jsem si tam žádných dopravních komplikací (zadna kolona odbočeníchtivých) a jak tu nekdo psal, otočit se DC lze odbočením vlevo na dvorcích a obratem v následující křižovatce.OMH píše:Já si myslím, že to pan Heroudek, resp. pan Novotný napsali dobře.
Kéž by magistrat věnoval stejnou péči místům, kde vznikají každodenní problémy a neslouží jen návštěvníkům soukromeho areálu. O tom jak tento přejezd zapadá do oblíbených frází o podpoře plynulosti mhd radsi nepřemýšlím.