Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 07.10.2011 22:45

Jo, pánové, máte pravdu. Nicméně to neřeší naši obecnou situaci. Tedy to, že při (doufám že) snaze o nápravu jednoho paskvilu vzniknou tři další. A nejhorší je, že by to elegantně, levně, jednoduše a podle zákona šlo. Jen by to museli navrhovat kompetentní odborníci.
Při pohledu na jiná města se začínám stydět, že žiju v Praze.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 07.10.2011 21:54

Mosquit píše:
9001 píše: ...Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.
Jak již bylo psáno, toto platí u křižovatek, kdy mají oba protijedoucí směry zelenou. V případě "zelené šiply vlevo" nic takového nehrozí, a to ani srážka se souběžně jedoucí tramvají, maximálně je nutné dát přednost vyjíždějícím z vedlejší, které mají "zelenou šipku doprava". Jako příklad třeba Kavalírka ZC a následná křižovatka.
í

Což taky není až tolik pravda. Viz Nádraží Strašnice. Když z Koryt svítí šipka, tak mě svítí doplnková vpravo a tedy kolizní situace vzniká.

To samé Spojovací.

Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Mosquit » 07.10.2011 21:47

9001 píše: ...Za druhé zdravý rozum. Z 99% procent jedou naplno z druhé strany a když se jim tam připleteš, tak to bude slušná rána. U nesvětelné 90% řidičů zpozorní.
Jak již bylo psáno, toto platí u křižovatek, kdy mají oba protijedoucí směry zelenou. V případě "zelené šiply vlevo" nic takového nehrozí, a to ani srážka se souběžně jedoucí tramvají, maximálně je nutné dát přednost vyjíždějícím z vedlejší, které mají "zelenou šipku doprava". Jako příklad třeba Kavalírka ZC a následná křižovatka.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.10.2011 22:00

Nebyla na Černokostelecké nejdřív tráva a až poté zúžení a vznik cyklopruhu :?: No každopádně podání stylem "Hrůza, sanitky v kolonách díky OKS!" mi přišlo trochu okurkově přímočaré a bez uvedení souvislostí (typické i pro ostatní zpravy nóó, nevím, proč se tu rozčiluji :) ) aby bylo o čem mluvit a říct, kdo zase co udělal špatně :? Probranej jsem, tomu rozumím, že ten co tam sedí, s tím nic nezmůže :wink: Spíš jsem to bral jako povzdech nad systém...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 06.10.2011 21:56

Nevím, jak ostatní jmenované ulice, ale Černokostelecká byla zcela určitě ještě nedávno (rok, dva) v uspořádání 2+TT+2 s parkováním v řadě na chodníku. CP+1+TT+1+CP tam vzniklo teprve nedávno při hurábůmu cyklopruhů. Takže požadavek na dva pruhy v jednom směru byl v době rekonstrukce zcela určitě splněn. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 06.10.2011 21:47

Karosák: Ale i tak máme otevřený svršek/trávu, kde je jenom jeden pruh. Jestli to schválně najdeš kde. :wink:

Černokostelecká (cca Nové Strašnice - Solidarita) a Sokolovská od Balabenky po Polikliniku.

A co ti má úřední šiml napsat? To si opravdu myslíš, že by na tom místě ještě seděl, kdyby ti napsal pravdu? Prober se. :lol:

chemik: Díky za zprávu. A nějaká rána už tam byla?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.10.2011 21:27

9001 píše:Kolizních situací ubylo stylem svršku. Přes BKV to jde dobře. Viz Bělohorská. Přes otevřený svršek max Hummer...
K tomu bych jen dodal, že doufám, že kritika OKS byla jen kauzou okurkové sezóny. Myslím, že kde je to nutné, se zákryt svršku dostatečně konzultuje se složkami IZS a jinde se bude dále vyskytovat OKS. "Okurkovost" kritiky opírám i o to, že nám buď na školním, nebo na školení, bylo sděleno poselství JDCT, že OKS lze mít jen tam, kde jsou alespoň 2 souběžné pruhy (proto např. Plzeňská ano, Radlická ne). Jinak už mě pomalu přestává iritovat přejezd samotný jako ta zabedněnost úředního šimla. Děkujeme za váš podnět/zájem...ať jsou to informace při výlukách, nebo cokoliv jiného :evil:

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od chemik » 06.10.2011 19:44

9001: pokud jde o ty Dvorce - ano, měl jsem tam už jednu kolizní situaci (na to, že jsem tam jel od otevření zatím tak maximálně 8x-10x, je to docela smutný). Ale zeptám se jinak - jak dlouho trvalo, než se něco semlelo na Hradčanský?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 06.10.2011 18:46

Vím, že už hodně šťouchanců bylo na trati do Podbaby...Tam by možná stála za to nějaká světelná signalizace. Chápu, že se může přes to stromořadí při svítícím sluníčku tramvaj ve stínech stromů ztratit. Zvlášť, když tam nyní řidičům IAD tečou nervy z té celodenní kolony :(

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 06.10.2011 18:41

Bobik: Já v tom rozdíl nevidím. Pořád platí, že z jedné strany jede tram na plnej kotel... Ted se to obrátilo místo DC je kolize ZC.

Kolizních situací ubylo stylem svršku. Přes BKV to jde dobře. Viz Bělohorská. Přes otevřený svršek max Hummer...

Ale at se odprostíme od řečí. Pánové co tam jezdíte, především MM a bratři Fořtové. Byla tam už nějaká MÚ nebo osobní zkušenost s nějakým autem v kolizní situaci a nebo tu mlátíme prázdnou slámu?

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Markus » 06.10.2011 18:21

Jestli si dobře pamatuji, Jan Heroudek dříve působil v DP-ED. Spíše si myslím, jak je uvedeno, že vyjádření kolem něj snad ani nešlo a odpovídalo se jen, aby se nějak odpovědělo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.10.2011 18:20

OMH píše:Já si myslím, že to pan Heroudek, resp. pan Novotný napsali dobře.
A teď do mě :D
Tak jo.
Co ti přijde správného (resp. dobrého) na tom, že:
- se místo aby se postihovalo nebezpečné otáčení na světelné křižovatce, zvlášť když legální možnost otočit se tam je (popsal jsem ji), tak město vymyslí paskvil, který sice zákonům neodporuje, ale v důsledku je nebezpečnější než ono nelegální otáčení na světlech?
- úředníci zjevně už dlouho věděli o otáčení jednak na světlech a jednak přes TT na zvýšeném pásu a nic proti zabránění tomuto neudělali? (myšleno do doby vzniku paskvilu a i ten za řešení nepovažuju).
- úředníci věděli, že řidiči IAD tam hojně porušovali předpisy otáčením všelijak. Domnívají se snad že vybudováním legálního přejezdu ti řidiči najednou předpisy dodržovat začnou a kolizních situací ubude?
- současné vedení radnice a tudíž nadřízení těchto pánů mají ve svém programu preferenci MHD (nikoli IAD) a přesto dopustí takovéto paskvily? Buď ti pánové jdou proti vůli svých nadřízených, pak nechápu jaktože tam ještě jsou, nebo jejich nadřízení lžou občanům.
- dotyční úředníci rozhodující o dopravě o ní evidentně nic nevědí a nemají s ní žádné zkušenosti? Což je zjevné z toho, že se v odpovědi uvádí současné řešení jako bezpečnější.

Pro pořádek si k poslední odrážce zopakujeme pár faktů: Jedná se otáčení zpět do centra. Minulý stav - auto se otáčelo přes křižovatku, tedy před tram stojící v zastávce, nebo se z ní rozjíždějící. Pokud tato tram auto nabrala a odhodila, bylo to v malé ryhlosti a pomuchlali se víceméně jen plechy. Co se týče protisměru, byla tam viditelnost dobrá, jak na tram tak i auta, tudíž riziko vjetí pod něco velmi malá.
Současný stav - auto se otáčí na přejezu před zastávkou, kde rychlost tram jedoucí do zastávky je běžně mezi 40-50km/h a je to rychlost zcela přiměřená. Pokud dojde k odhození auta nebo jeho nabrání v této rychlosti, je větší riziko že to nebudou jen plechy. Navíc může dojít ke zranění cestujících čekajících na zastávce. Protisměr - srážka s tram téměř nehrozí, ovšem hrozí srážka s ostatními účastníky provozu, kteří přes tram v zastávce nejsou vidět.
Těším se na vyčerpávající odpovědi. 8-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 06.10.2011 12:35

P_V píše: Vyhlášku jsem četl, jen mi není zjevný zásadnější rozdíl mezi odbočováním vlevo (když je tam dovoleno) a obracením.
Pokud máš vozidlo, které po odbočení okamžitě zrychlí na 50 a neplete se těm co jedou v protisměrném pruhu v cestě tak no problém. Ale vyhláška se psala v době kdy takováto vozidla neexistovala a po městě se jezdilo 60.
Jinak jsou země, kde se levým odbočením vyhybají (zakazují je) seč můžou. Ta naše k nim nepatří a předpokládám, že objevíme ameriku tak za 15 let, jako jsme objevili ameriku s kruhovými objezdy a začaly je plácat všude možně i nemožně.

ponorka
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 19.3.2005 13:18

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ponorka » 06.10.2011 12:09

vlakoň píše:...a neslouží jen návštěvníkům soukromeho areálu.
A návštěvníci Žlutých lázní snad nejsou občany Hl. m. Prahy? (Pominu-li možnost, že mohou být např. ze Středočeského kraje.)

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vlakoň » 06.10.2011 11:57

OMH píše:Já si myslím, že to pan Heroudek, resp. pan Novotný napsali dobře.
Me treba zarazi jak magistrat pecuje o pohodlí zakazniku soukromeho provozovatele lazni. Nevšiml jsem si tam žádných dopravních komplikací (zadna kolona odbočeníchtivých) a jak tu nekdo psal, otočit se DC lze odbočením vlevo na dvorcích a obratem v následující křižovatce.
Kéž by magistrat věnoval stejnou péči místům, kde vznikají každodenní problémy a neslouží jen návštěvníkům soukromeho areálu. O tom jak tento přejezd zapadá do oblíbených frází o podpoře plynulosti mhd radsi nepřemýšlím.

Odpovědět