Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Díky za vzorečky. Nicméně jak píše kolega Absolut.
Pak tu taky máme i ostatní vlivy, nejedná se o "laboratorní" podmínky, kde máme kus železa na ponku, rovnoměrně zahříváme a měříme.
Pak tu taky máme i ostatní vlivy, nejedná se o "laboratorní" podmínky, kde máme kus železa na ponku, rovnoměrně zahříváme a měříme.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_v: Teplotní rozdíl je třeba počítat vyšší. Zatímco při -15 stupních má kolejnice taky -15, při +30 nemá +30, ale víc.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
MM-Mikulovsky: Blábol je tvrdit, že je někde o 11 cm kolejnice víc. To je naprostá kravina. O 11 cm kolejnice víc tam bude ve chvíli, kdy dojde ke vzdutí a na vzdutém úseku se naměří o 11 cm větší délka než je délka trati v daném místě. To se ještě nestalo. Až se to stane, pokud se to stane, tak potom to tak bude. Pokud je v tomto úseku o 11 cm kolejnice víc, tak je o mnoho centimetrů víc na každém traťovém úseku!
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Počká se na vzdutí, pak bude jasné, kde řezatP_V píše:Jen by mě zajímalo, jak se budou ty centimetry nahánět. V jednom místě se vyřízne a pak se mocně zatáhne, aby se celé nábřeží ráčilo posunout k místu výřezu? Nebo se to celé odgumuje a zagumuje, nebo se bude řezat na více místech...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jen by mě zajímalo, jak se budou ty centimetry nahánět. V jednom místě se vyřízne a pak se mocně zatáhne, aby se celé nábřeží ráčilo posunout k místu výřezu? Nebo se to celé odgumuje a zagumuje, nebo se bude řezat na více místech...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Úsek má cca 400m = 20cm při navýšení teploty o 50°C od pokládky = dělalo se při cca -20°C a teď je +7°C = může skutečnost tedy naprosto odpovídat mnou uvedeným 11cm!P_V píše:Ocel má roztažnost 0,000 01 na stupeň, takže při teplotním rozdílu 50 C mezi mrazem a letním parnem, to udělá 5 cm na každých 100 m. Možná ještě víc, nevím na kolik se koleje na slunci umí rozpálit.
(MOP byl rychlejší)
Bobik + Absolut: "blábol" = mnou uvedených 11cm? Dle P_V + MOpa určitě ne!
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ocel má roztažnost 0,000 01 na stupeň, takže při teplotním rozdílu 50 C mezi mrazem a letním parnem, to udělá 5 cm na každých 100 m. Možná ještě víc, nevím na kolik se koleje na slunci umí rozpálit.
(MOP byl rychlejší)
(MOP byl rychlejší)
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
si to spocitej..Bobik píše:Minimálně 11 cm? To je dobrej blábol. Jo takhle 1,1 cm (nebo 11 mm), tomu bych už věřil. Samozřejmě že teplota má na roztažnost železa vliv, ale TAKOVOU roztažnost to železo zas nemá.
l = lo (1+alfa*?t)
?t= rozdil teplot
alfa = koeficient teplotni roztaznosti - u zeleza 0,000012
lo = puvodni delka
l= vysledna delka
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MM-Mikulovsky: Udivuje mě, jakým blábolům všemu jsi schopen věřit. Je pravda, že načasování této akce nebylo ideální a kvůli mrazu se musely panely položit na štěrk, protože nebyly klimatické podmínky na pokládání živice. Ano, asi to byla chyba, to je pravda. Třeba se z ní poučíme.
ad 1) To je prosím pěkně Fyzika pro ZŠ, žádná katastrofa se nekoná. Teď tam rozhodně je délka tak akorát. Reálně však platí, že kus kolejnice o délce uvedeného úseku se z délky položení v mínus 15 stupních při zahřátí na 50 stupňů může natáhnout řádově až o centimetry. Pokud bude volně položený, samozřejmě. Pokud je v panelech, tak buď dojde ke vzdutí, nebo se to ustojí - to uvidíme v létě.
ad 2) Tenhle bod smrdí už proto, že práce neprováděla externí firma, ale převážně vrchní stavba DP. Ohledně zmínky o intervenci technického ředitele nevím, zda k tomu došlo, nebo ne, ale už jsem si zvykl, že většina lidí hrozně špatně nese, když má někdo názor a nebojí se ho prosazovat na určité úrovni vedení... Osobně pana TŘ znám docela dlouho a některým věcem skutečně rozumí a u těch ostatních se alespoň pokouší jim porozumět, což je myslím lepší, než když se šéf čehokoliv snaží jen si "odsedět" osm hodin u kafe a sekretářky.
ad 1) To je prosím pěkně Fyzika pro ZŠ, žádná katastrofa se nekoná. Teď tam rozhodně je délka tak akorát. Reálně však platí, že kus kolejnice o délce uvedeného úseku se z délky položení v mínus 15 stupních při zahřátí na 50 stupňů může natáhnout řádově až o centimetry. Pokud bude volně položený, samozřejmě. Pokud je v panelech, tak buď dojde ke vzdutí, nebo se to ustojí - to uvidíme v létě.
ad 2) Tenhle bod smrdí už proto, že práce neprováděla externí firma, ale převážně vrchní stavba DP. Ohledně zmínky o intervenci technického ředitele nevím, zda k tomu došlo, nebo ne, ale už jsem si zvykl, že většina lidí hrozně špatně nese, když má někdo názor a nebojí se ho prosazovat na určité úrovni vedení... Osobně pana TŘ znám docela dlouho a některým věcem skutečně rozumí a u těch ostatních se alespoň pokouší jim porozumět, což je myslím lepší, než když se šéf čehokoliv snaží jen si "odsedět" osm hodin u kafe a sekretářky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Minimálně 11 cm? To je dobrej blábol. Jo takhle 1,1 cm (nebo 11 mm), tomu bych už věřil. Samozřejmě že teplota má na roztažnost železa vliv, ale TAKOVOU roztažnost to železo zas nemá.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dnes jsem slyšel, že:
1.) výluka Výtoň - PN se bude muset zopakovat, páč je tam prý minimálně o 11cm každé kolejnice víc.
2.) firma provádějící práce původně měla DPP provedení těsně před uzavřením úseku, pro velmi nevhodné teploty, odmítnout, ale na nátlak TŘ ustoupila - páč jí mělo být vyhrožováno, že to jinak provede firma jiná.
1.) výluka Výtoň - PN se bude muset zopakovat, páč je tam prý minimálně o 11cm každé kolejnice víc.
2.) firma provádějící práce původně měla DPP provedení těsně před uzavřením úseku, pro velmi nevhodné teploty, odmítnout, ale na nátlak TŘ ustoupila - páč jí mělo být vyhrožováno, že to jinak provede firma jiná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
odpolední průjezd nábřežím kpt. Jaroše
už je skoro připraveno na přehození provozu v prostoru křižovatky
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 12/120306/
už je skoro připraveno na přehození provozu v prostoru křižovatky
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 12/120306/
Naposledy upravil(a) kasme dne 06.3.2012 21:13, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
ale také vidíš hodně úzký chodník na východní straně.thriller2 píše:Díky.
Aha, pardon, vidím dobře jízdní pruhy 3+3? Ten třetí pruh směrem dolu bude odbočovací k nádražní budově nebo kam?
povrch na provozované části půjde komplet dolů, včetně svodidel a zábradlí.
Budou vybudovány pilony a široký chodník.
Na vizualizaci jsou sice tři pruhy (souvisely s "obchvatem Vítězného náměstí", který ovšem usnul), ale co tam nakonec namalujou...
Každopádně větší práce asi až v roce 2013 s výlukou tram. Do té doby by se neměla přehazovat ani auta...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Díky.
Aha, pardon, vidím dobře jízdní pruhy 3+3? Ten třetí pruh směrem dolu bude odbočovací k nádražní budově nebo kam?
Aha, pardon, vidím dobře jízdní pruhy 3+3? Ten třetí pruh směrem dolu bude odbočovací k nádražní budově nebo kam?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Práce na mostě aktuálně stojí, takže stav je naprosto stejný jak v článku nedávno vyšlém: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2011103002