Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.3.2012 23:56

Díky za vzorečky. 8-) Nicméně jak píše kolega Absolut.
Pak tu taky máme i ostatní vlivy, nejedná se o "laboratorní" podmínky, kde máme kus železa na ponku, rovnoměrně zahříváme a měříme.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 23:10

P_v: Teplotní rozdíl je třeba počítat vyšší. Zatímco při -15 stupních má kolejnice taky -15, při +30 nemá +30, ale víc.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 23:07

MM-Mikulovsky: Blábol je tvrdit, že je někde o 11 cm kolejnice víc. To je naprostá kravina. O 11 cm kolejnice víc tam bude ve chvíli, kdy dojde ke vzdutí a na vzdutém úseku se naměří o 11 cm větší délka než je délka trati v daném místě. To se ještě nestalo. Až se to stane, pokud se to stane, tak potom to tak bude. Pokud je v tomto úseku o 11 cm kolejnice víc, tak je o mnoho centimetrů víc na každém traťovém úseku!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 06.3.2012 23:02

P_V píše:Jen by mě zajímalo, jak se budou ty centimetry nahánět. V jednom místě se vyřízne a pak se mocně zatáhne, aby se celé nábřeží ráčilo posunout k místu výřezu? Nebo se to celé odgumuje a zagumuje, nebo se bude řezat na více místech...
Počká se na vzdutí, pak bude jasné, kde řezat :-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.3.2012 23:00

Jen by mě zajímalo, jak se budou ty centimetry nahánět. V jednom místě se vyřízne a pak se mocně zatáhne, aby se celé nábřeží ráčilo posunout k místu výřezu? Nebo se to celé odgumuje a zagumuje, nebo se bude řezat na více místech...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2012 22:25

P_V píše:Ocel má roztažnost 0,000 01 na stupeň, takže při teplotním rozdílu 50 C mezi mrazem a letním parnem, to udělá 5 cm na každých 100 m. Možná ještě víc, nevím na kolik se koleje na slunci umí rozpálit.
(MOP byl rychlejší)
Úsek má cca 400m = 20cm při navýšení teploty o 50°C od pokládky = dělalo se při cca -20°C a teď je +7°C = může skutečnost tedy naprosto odpovídat mnou uvedeným 11cm!

Bobik + Absolut: "blábol" = mnou uvedených 11cm? Dle P_V + MOpa určitě ne!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.3.2012 22:14

Ocel má roztažnost 0,000 01 na stupeň, takže při teplotním rozdílu 50 C mezi mrazem a letním parnem, to udělá 5 cm na každých 100 m. Možná ještě víc, nevím na kolik se koleje na slunci umí rozpálit.
(MOP byl rychlejší)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 06.3.2012 22:11

Bobik píše:Minimálně 11 cm? :shock: To je dobrej blábol. Jo takhle 1,1 cm (nebo 11 mm), tomu bych už věřil. Samozřejmě že teplota má na roztažnost železa vliv, ale TAKOVOU roztažnost to železo zas nemá. 8-) :D
si to spocitej..

l = lo (1+alfa*?t)

?t= rozdil teplot
alfa = koeficient teplotni roztaznosti - u zeleza 0,000012
lo = puvodni delka
l= vysledna delka

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 21:56

MM-Mikulovsky: Udivuje mě, jakým blábolům všemu jsi schopen věřit. Je pravda, že načasování této akce nebylo ideální a kvůli mrazu se musely panely položit na štěrk, protože nebyly klimatické podmínky na pokládání živice. Ano, asi to byla chyba, to je pravda. Třeba se z ní poučíme.

ad 1) To je prosím pěkně Fyzika pro ZŠ, žádná katastrofa se nekoná. Teď tam rozhodně je délka tak akorát. Reálně však platí, že kus kolejnice o délce uvedeného úseku se z délky položení v mínus 15 stupních při zahřátí na 50 stupňů může natáhnout řádově až o centimetry. Pokud bude volně položený, samozřejmě. Pokud je v panelech, tak buď dojde ke vzdutí, nebo se to ustojí - to uvidíme v létě.

ad 2) Tenhle bod smrdí už proto, že práce neprováděla externí firma, ale převážně vrchní stavba DP. Ohledně zmínky o intervenci technického ředitele nevím, zda k tomu došlo, nebo ne, ale už jsem si zvykl, že většina lidí hrozně špatně nese, když má někdo názor a nebojí se ho prosazovat na určité úrovni vedení... Osobně pana TŘ znám docela dlouho a některým věcem skutečně rozumí a u těch ostatních se alespoň pokouší jim porozumět, což je myslím lepší, než když se šéf čehokoliv snaží jen si "odsedět" osm hodin u kafe a sekretářky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.3.2012 21:45

Minimálně 11 cm? :shock: To je dobrej blábol. Jo takhle 1,1 cm (nebo 11 mm), tomu bych už věřil. Samozřejmě že teplota má na roztažnost železa vliv, ale TAKOVOU roztažnost to železo zas nemá. 8-) :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2012 20:59

Dnes jsem slyšel, že:
1.) výluka Výtoň - PN se bude muset zopakovat, páč je tam prý minimálně o 11cm každé kolejnice víc.
2.) firma provádějící práce původně měla DPP provedení těsně před uzavřením úseku, pro velmi nevhodné teploty, odmítnout, ale na nátlak TŘ ustoupila - páč jí mělo být vyhrožováno, že to jinak provede firma jiná.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 06.3.2012 20:10

odpolední průjezd nábřežím kpt. Jaroše
už je skoro připraveno na přehození provozu v prostoru křižovatky

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 12/120306/
Naposledy upravil(a) kasme dne 06.3.2012 21:13, celkem upraveno 1 x.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 28.2.2012 7:55

thriller2 píše:Díky.
Aha, pardon, vidím dobře jízdní pruhy 3+3? Ten třetí pruh směrem dolu bude odbočovací k nádražní budově nebo kam?
ale také vidíš hodně úzký chodník na východní straně.
povrch na provozované části půjde komplet dolů, včetně svodidel a zábradlí.
Budou vybudovány pilony a široký chodník.
Na vizualizaci jsou sice tři pruhy (souvisely s "obchvatem Vítězného náměstí", který ovšem usnul), ale co tam nakonec namalujou...

Každopádně větší práce asi až v roce 2013 s výlukou tram. Do té doby by se neměla přehazovat ani auta...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 27.2.2012 21:57

Díky.
Aha, pardon, vidím dobře jízdní pruhy 3+3? Ten třetí pruh směrem dolu bude odbočovací k nádražní budově nebo kam?

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od jannnn » 27.2.2012 21:51

Práce na mostě aktuálně stojí, takže stav je naprosto stejný jak v článku nedávno vyšlém: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2011103002

Odpovědět