Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
DH: či někde tady na TF zpětně cca 2 roky(?) bylo foto s modrou policejní Octavií na Slavii - jež zrušením 1/2 tamního předělovacího zábradlí mezi kolejemi přispěla k jeho totální demontáži. Řídící detektiv to prý však naštěstí přežil.
Loni(?) nějaká řidička vletěla do trubkového zábradlí poblíž TRAM zast. Hl. nádraží atd. ...
Popravdě dnes mne (při pohledu na zastávku Přístaviště DC, kde je těsně vedle sebe svodidlo a trubkové zábradlí) napadlo, proč raději nejít podobnou cestou jakou šlo (před)loni Brno na TT vedené středem Vídeňské ulice mezi Modřicemi a cca nadjezdem nad D1, kde jsou cca 1m vysoká betonová svodidla- bránící vstupu do souběžných PK, jež jsou výpadovkou na R52 a při tom na životě neohrožující řidiče jedoucí po ní - ni maximálně při čelním střetu se svodidly na ně vyjedou (a pravděpodobně na nich uváznou jako se už párkrát stalo i v Praze - o čemž tu byly na TF fotky či odkazy na ně).
Loni(?) nějaká řidička vletěla do trubkového zábradlí poblíž TRAM zast. Hl. nádraží atd. ...
Popravdě dnes mne (při pohledu na zastávku Přístaviště DC, kde je těsně vedle sebe svodidlo a trubkové zábradlí) napadlo, proč raději nejít podobnou cestou jakou šlo (před)loni Brno na TT vedené středem Vídeňské ulice mezi Modřicemi a cca nadjezdem nad D1, kde jsou cca 1m vysoká betonová svodidla- bránící vstupu do souběžných PK, jež jsou výpadovkou na R52 a při tom na životě neohrožující řidiče jedoucí po ní - ni maximálně při čelním střetu se svodidly na ně vyjedou (a pravděpodobně na nich uváznou jako se už párkrát stalo i v Praze - o čemž tu byly na TF fotky či odkazy na ně).
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Gab: Netřeba chodit až do Ostravy, na Vychovatelně před pár lety vletělo do trubkového zábradlí mezi kolejemi auto MP a strážník, který tehdy řídil, to nepřežil...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
http://ostrava.idnes.cz/havarovanou-oct ... zpravy_jogMarek B. píše:Absolut: A je jisté, že trubkové zábradlí má tyto neblahé vlastnosti?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Absolut: A je jisté, že trubkové zábradlí má tyto neblahé vlastnosti? Mě se zdá, že spíš auto při nárazu celý segment vyvrátí. Ale uznávám, že ta Poštovka se měla řešit nějakou výstrahou, to ale není chyba toho zábradlí. Mmch, člověk po městě vidí nabourané zábradlí velmi často a o úrazech jsem neslyšel, to ale uznávám, že není argument.
Jinak zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1bradl%C3%AD
na cca 4. fotce odshora je fotka zábradlí před ZŠ. Je tam kvůli tomu, aby děti, co vyběhnou ze školy bezmyšlenkovitě nevběhly pod auta a je to povinné před všemi školami - třeba mi teď napadá ZŠ v ul. Ostrovní atd. Věřte mi, na tom proseděly generace dětí. A nějaký dopavní předpis jim byl někde. Koneckonců v těchto ulicích, kde se jezdí stejně pomalu je riziko dopravní nehody minimální.
PV: Naprosto souhlasím. Pouze doplním, že to křížení pod Bulovkou byl nesmysl, vznikaly tam 4pruhové ražené tunelové rozplety, což by bylo extrémně drahé a taky ta komnikace neměla jak vystoupat do kopce nahoru na Prosek. Jinak se mi ta varianta tunelu v ÚP moc nelíbí, protože právě neumožňuje napojit tu Libeňskou spojku. Spíš bi se mi líbil hloubený tunel pod ul. V Holešovičkách, i za cenu složitější stavby, který by ale umožnil lépe řešit tu oblast Vychovatelny.
Thriller II: Horní Zenklova ze pro stávající dopravní provoz (podle sčítání 2010 29 000 aut denně, pro srovnání Evropská 35 000!) naprosto nevhodná. Za bolševika se mám pocit plánovalo řešení v podobě vybourání všech domů a rozšíření ulice - viz parametry Zenklovy na Vychovatelně, což samozřejmě dnes již není možné - a je to dobře. Je velká škoda, že se pro obsluhu Severní terasy nepodařilo vybudovat výstupní komunikaci od budoucího Trojského mostu na Kobyliské nám - plánováno již za 1. republiky, dnes již asi nerealizovatelné, a tak je tato ulice nejkratší spojnicí Bohnic, Kobylis atd. s centrem. Já bych asi byl radikální a vůbec bych se nebál ulici zaslepit a auta nechat to objíždět po mnohem kapacitnější Střelničné ulici. Komu se to nelíbí, ať jede tramvají/metrem.
Jinak zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1bradl%C3%AD
na cca 4. fotce odshora je fotka zábradlí před ZŠ. Je tam kvůli tomu, aby děti, co vyběhnou ze školy bezmyšlenkovitě nevběhly pod auta a je to povinné před všemi školami - třeba mi teď napadá ZŠ v ul. Ostrovní atd. Věřte mi, na tom proseděly generace dětí. A nějaký dopavní předpis jim byl někde. Koneckonců v těchto ulicích, kde se jezdí stejně pomalu je riziko dopravní nehody minimální.
PV: Naprosto souhlasím. Pouze doplním, že to křížení pod Bulovkou byl nesmysl, vznikaly tam 4pruhové ražené tunelové rozplety, což by bylo extrémně drahé a taky ta komnikace neměla jak vystoupat do kopce nahoru na Prosek. Jinak se mi ta varianta tunelu v ÚP moc nelíbí, protože právě neumožňuje napojit tu Libeňskou spojku. Spíš bi se mi líbil hloubený tunel pod ul. V Holešovičkách, i za cenu složitější stavby, který by ale umožnil lépe řešit tu oblast Vychovatelny.
Thriller II: Horní Zenklova ze pro stávající dopravní provoz (podle sčítání 2010 29 000 aut denně, pro srovnání Evropská 35 000!) naprosto nevhodná. Za bolševika se mám pocit plánovalo řešení v podobě vybourání všech domů a rozšíření ulice - viz parametry Zenklovy na Vychovatelně, což samozřejmě dnes již není možné - a je to dobře. Je velká škoda, že se pro obsluhu Severní terasy nepodařilo vybudovat výstupní komunikaci od budoucího Trojského mostu na Kobyliské nám - plánováno již za 1. republiky, dnes již asi nerealizovatelné, a tak je tato ulice nejkratší spojnicí Bohnic, Kobylis atd. s centrem. Já bych asi byl radikální a vůbec bych se nebál ulici zaslepit a auta nechat to objíždět po mnohem kapacitnější Střelničné ulici. Komu se to nelíbí, ať jede tramvají/metrem.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ad Vychovatelna: Ta křižovatka byla navržena s ohledem na úrovňové křížení Prosecké radiály a Libeňské spojky (od Balabenky). Libeňská spojka se nyní navrhuje v tunelu, ale k připojení na radiálu má i tak využít té křižovatky, která se ještě rozroste. Nověji je v návrhu územního plánu navrženo i zatunelování radiály zhruba od Kuchyňky až ke střížkovské pumpě. Tak už jen zbývá, aby někdo vymyslel napojení Libeňské spojky na radiálu formou odbočky z toho tunelu, nebo společným vyústěním obou tunelů až u té pumpy. Doufejme že se tím někdo zabývat bude...
Zatím se objevil jen alternativní návrh vést tyto komunikace také tunelem, ale úplně jinudy (pod Bulovkou), a pro různé zásadní nedostatky byl zavrhnut - tak doufám, že se tím nevytvořil politický odpor proti změnám v této oblasti.
Pak by snad bylo možné Vychovatelnu vrátit do původní podoby s úrovňovým křížením a uvolněný prostor využít k něčemu úhlednějšímu, jako bytovky a park, neboť hlavní přepravní proudy by byly komplet vespod.
Zatím se objevil jen alternativní návrh vést tyto komunikace také tunelem, ale úplně jinudy (pod Bulovkou), a pro různé zásadní nedostatky byl zavrhnut - tak doufám, že se tím nevytvořil politický odpor proti změnám v této oblasti.
Pak by snad bylo možné Vychovatelnu vrátit do původní podoby s úrovňovým křížením a uvolněný prostor využít k něčemu úhlednějšímu, jako bytovky a park, neboť hlavní přepravní proudy by byly komplet vespod.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ano, něco podobného lze vidět na Lotyšské (kde je to imho úplně na nic, protože to je za stromama a trávou), tam jsou kousky trubek k sobě spojené místo svarem plastovým držátkem (něco podobného jako v tramvaji) tedy by se to při nehodě mělo lámat první v těchto spojkách a né v autě o řidičovu hlavu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Absolut: Nic přeci nebrání tomu, aby to trubkové zábradlí nebylo souvislé, ale sestávalo ze samostatných trubkových rámů. Nebo aby ta horní trubka byla u každého sloupku zploštělá jako lámací prvek. Bude to vypadat stejně, i s tím koloritem , ale při nárazu vozidla se zábradlí rozpadne na kusy.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Chápu, že je to zoomovaný, ale ten hup na tom přejezdu směrem dolu prostě nemá chybu
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Doplňuji k textu níže obrázek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já jsem v otázce zábradlí takový samoschizofrenní. Trubkové zábradlí považuju za historický kolorit města a jako takové se mi vzhledově velice líbí. JCD se mi líbí taky a pohledově mi do centra města připadá vhodnější. Nicméně z hlediska bezpečnosti je trubkové zábradlí potencionální zabiják. Třeba na takové zastávce Poštovka z.c. očekávám jednoho dne smrťák se zábradlím skrz osobní auto - není tam žádná koncová deska ani reflexní značka a rovnou začíná za odklonem jízdního pruhu trubkové zábradlí - samozřejmě že to bude vina automobilisty, ale taky to bude nehoda, které se dalo poměrně levně předcházet, kdyby se chtělo. Ohledně sezení na zábradlí si myslím, že horším úrazem může skončit pokus o sezení nebo přelézání u zábradlí JCD, než u trubkového - ano, obojí se nemá dělat, ale když už to někdo udělá, resp. pokusí se to udělat, tak je to jeho chyba a nese si odpovědnost za následky a právě u JCD jsou následky horší - při pádu dozadu se není čeho zachytit, při přelézání je nutno se více soustředit na samotný akt přeskoku a tak nezbývá pozornost na okolní provoz. Takže z mého pohledu mají obě zábradlí své klady i zápory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
postřehy ze Zenklovy. Včera začali makat hned ráno, odpo byly již vytěžené kolejnice od křižovatky Ke Stírce po zastávku Okrouhlická. Dneska ráno se taky začalo makat před 7h ranní a to hlavně v prostoru kolem Vychovatelny. Zaregistroval jsem taky zlikvidované sloupy trolejového vedení mezi Vychovatelnou a podjezdem magistrály..V tomtéž úseku zlikvidovaná pryž.
Několik fotek..
Několik fotek..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) HOnzula dne 01.4.2012 16:14, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Si děláš pr.el:Marek B. píše:... červenobílé trubkové zábradlí není odporné, ale krásné. Považuji ho za takový typický pražský prvek a dělal bych ho všude. Mezi jeho výhody třeba patří i to, že se na něm dá sedět (třeba žáci před školou). Jestli se mi něco nelíbí, tak jsou to odporná rádobydesignová zábradlí JCDecaux - třeba jako na Palackého náměstí, která se nedají v případě potřeby ani přelézt. Tohle zábradlí je náhodou takový funkcionalistický prvek.
1.) výrazná až křiklavá barva = pozor nebezpečí!
2.) vodorovné trubky = při nárazu IAD až smrtelná zbraň!
3.) na zábradlí se nesedí - aby nehrozilo přepadnutí z něj do PK!
4.) přelézat / prolézat /podlézat či jinak překonávat zábradlí by se nemělo - je to výslovně zakázáno v odstavci 4, §54 zákona o provozu na pozemních komunikacích!
5.) funkce = funkcionalistické = plnící zamýšlený účel - trubkové zábradlí jej viditelne nejen neplní, ale naopak jde přímo proti němu!
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Když to DPP někdo zaplatí a bude si to udržovat, tak si věřím, že DPP tyto prvky jen uvítá. Ohledně Blanky tu myslím MŠ již mnohokrát vysvětlil, jak se věci mají.pawel píše:XSC: tu oblast moc dobře neznám, ale nikdy mi nepřišla nijak vábná - právě naopak. obecně se v pokročilejších zemích kultivuje pomocí těchto prvků (jmenuji jen základní): stromy, na údržbu nenáročné keře a jiná zeleň místo asfaltu, přechody místo podchodů, zvýšení přechodů oproti vozovce, zúžení vozovek, lepší povrchy chodníků a zastávek, integrace cyklodopravy, zvýšení propustnosti oblasti pro pěší i cyklo. nakonec obvykle nejde o nijak drahé úpravy, akorát by musela existovat vůle to prosadit - jak mezi projektanty a úředníky, tak mezi obyvateli - a ta tu zatím existuje jen v omezené míře. viz smutná nedávná minulost, současnost a asi i blízká budoucnost prostoru nad blankou.
Jinak vychovatelna je skutečně odporný uzel. Proseckou radiálu bych zatuneloval a povrch vrátil do víceméně původního stavu. Problém je ale ten, že by to pár mld. Kč. stálo. Na druhou stranu ty S49 by šly přeložit poměrně jednoduše
Mop: Já jsem asi tak před rokem zjistil, že to červenobílé trubkové zábradlí není odporné, ale krásné. Považuji ho za takový typický pražský prvek a dělal bych ho všude. Mezi jeho výhody třeba patří i to, že se na něm dá sedět (třeba žáci před školou). Jestli se mi něco nelíbí, tak jsou to odporná rádobydesignová zábradlí JCDecaux - třeba jako na Palackého náměstí, která se nedají v případě potřeby ani přelézt. Tohle zábradlí je náhodou takový funkcionalistický prvek.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Problém je, že tam těžko jde zrušit podchody a zavést přechody, když je to jediný přivaděč od D8.