Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2012 18:35

DH: či někde tady na TF zpětně cca 2 roky(?) bylo foto s modrou policejní Octavií na Slavii - jež zrušením 1/2 tamního předělovacího zábradlí mezi kolejemi přispěla k jeho totální demontáži. Řídící detektiv to prý však naštěstí přežil.
Loni(?) nějaká řidička vletěla do trubkového zábradlí poblíž TRAM zast. Hl. nádraží atd. ...

Popravdě dnes mne (při pohledu na zastávku Přístaviště DC, kde je těsně vedle sebe svodidlo a trubkové zábradlí) napadlo, proč raději nejít podobnou cestou jakou šlo (před)loni Brno na TT vedené středem Vídeňské ulice mezi Modřicemi a cca nadjezdem nad D1, kde jsou cca 1m vysoká betonová svodidla- bránící vstupu do souběžných PK, jež jsou výpadovkou na R52 a při tom na životě neohrožující řidiče jedoucí po ní - ni maximálně při čelním střetu se svodidly na ně vyjedou (a pravděpodobně na nich uváznou jako se už párkrát stalo i v Praze - o čemž tu byly na TF fotky či odkazy na ně).

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Damir Holas » 01.4.2012 17:53

Gab: Netřeba chodit až do Ostravy, na Vychovatelně před pár lety vletělo do trubkového zábradlí mezi kolejemi auto MP a strážník, který tehdy řídil, to nepřežil...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 01.4.2012 17:42

Marek B. píše:Absolut: A je jisté, že trubkové zábradlí má tyto neblahé vlastnosti?
http://ostrava.idnes.cz/havarovanou-oct ... zpravy_jog

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 01.4.2012 16:54

Absolut: A je jisté, že trubkové zábradlí má tyto neblahé vlastnosti? Mě se zdá, že spíš auto při nárazu celý segment vyvrátí. Ale uznávám, že ta Poštovka se měla řešit nějakou výstrahou, to ale není chyba toho zábradlí. Mmch, člověk po městě vidí nabourané zábradlí velmi často a o úrazech jsem neslyšel, to ale uznávám, že není argument.
Jinak zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1bradl%C3%AD
na cca 4. fotce odshora je fotka zábradlí před ZŠ. Je tam kvůli tomu, aby děti, co vyběhnou ze školy bezmyšlenkovitě nevběhly pod auta a je to povinné před všemi školami - třeba mi teď napadá ZŠ v ul. Ostrovní atd. Věřte mi, na tom proseděly generace dětí. :) A nějaký dopavní předpis jim byl někde. Koneckonců v těchto ulicích, kde se jezdí stejně pomalu je riziko dopravní nehody minimální.

PV: Naprosto souhlasím. Pouze doplním, že to křížení pod Bulovkou byl nesmysl, vznikaly tam 4pruhové ražené tunelové rozplety, což by bylo extrémně drahé a taky ta komnikace neměla jak vystoupat do kopce nahoru na Prosek. Jinak se mi ta varianta tunelu v ÚP moc nelíbí, protože právě neumožňuje napojit tu Libeňskou spojku. Spíš bi se mi líbil hloubený tunel pod ul. V Holešovičkách, i za cenu složitější stavby, který by ale umožnil lépe řešit tu oblast Vychovatelny.

Thriller II: Horní Zenklova ze pro stávající dopravní provoz (podle sčítání 2010 29 000 aut denně, pro srovnání Evropská 35 000!) naprosto nevhodná. Za bolševika se mám pocit plánovalo řešení v podobě vybourání všech domů a rozšíření ulice - viz parametry Zenklovy na Vychovatelně, což samozřejmě dnes již není možné - a je to dobře. Je velká škoda, že se pro obsluhu Severní terasy nepodařilo vybudovat výstupní komunikaci od budoucího Trojského mostu na Kobyliské nám - plánováno již za 1. republiky, dnes již asi nerealizovatelné, a tak je tato ulice nejkratší spojnicí Bohnic, Kobylis atd. s centrem. Já bych asi byl radikální a vůbec bych se nebál ulici zaslepit a auta nechat to objíždět po mnohem kapacitnější Střelničné ulici. Komu se to nelíbí, ať jede tramvají/metrem.


P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 01.4.2012 13:27

Ad Vychovatelna: Ta křižovatka byla navržena s ohledem na úrovňové křížení Prosecké radiály a Libeňské spojky (od Balabenky). Libeňská spojka se nyní navrhuje v tunelu, ale k připojení na radiálu má i tak využít té křižovatky, která se ještě rozroste. Nověji je v návrhu územního plánu navrženo i zatunelování radiály zhruba od Kuchyňky až ke střížkovské pumpě. Tak už jen zbývá, aby někdo vymyslel napojení Libeňské spojky na radiálu formou odbočky z toho tunelu, nebo společným vyústěním obou tunelů až u té pumpy. Doufejme že se tím někdo zabývat bude...
Zatím se objevil jen alternativní návrh vést tyto komunikace také tunelem, ale úplně jinudy (pod Bulovkou), a pro různé zásadní nedostatky byl zavrhnut - tak doufám, že se tím nevytvořil politický odpor proti změnám v této oblasti.
Pak by snad bylo možné Vychovatelnu vrátit do původní podoby s úrovňovým křížením a uvolněný prostor využít k něčemu úhlednějšímu, jako bytovky a park, neboť hlavní přepravní proudy by byly komplet vespod.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 01.4.2012 13:16

Ano, něco podobného lze vidět na Lotyšské (kde je to imho úplně na nic, protože to je za stromama a trávou), tam jsou kousky trubek k sobě spojené místo svarem plastovým držátkem (něco podobného jako v tramvaji) tedy by se to při nehodě mělo lámat první v těchto spojkách a né v autě o řidičovu hlavu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 01.4.2012 13:06

Absolut: Nic přeci nebrání tomu, aby to trubkové zábradlí nebylo souvislé, ale sestávalo ze samostatných trubkových rámů. Nebo aby ta horní trubka byla u každého sloupku zploštělá jako lámací prvek. Bude to vypadat stejně, i s tím koloritem :) , ale při nárazu vozidla se zábradlí rozpadne na kusy.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od chemik » 01.4.2012 13:03

Chápu, že je to zoomovaný, ale ten hup na tom přejezdu směrem dolu prostě nemá chybu ;)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 01.4.2012 12:28

Doplňuji k textu níže obrázek.
postovka-zast-20101021.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 01.4.2012 10:25

Já jsem v otázce zábradlí takový samoschizofrenní. Trubkové zábradlí považuju za historický kolorit města a jako takové se mi vzhledově velice líbí. JCD se mi líbí taky a pohledově mi do centra města připadá vhodnější. Nicméně z hlediska bezpečnosti je trubkové zábradlí potencionální zabiják. Třeba na takové zastávce Poštovka z.c. očekávám jednoho dne smrťák se zábradlím skrz osobní auto - není tam žádná koncová deska ani reflexní značka a rovnou začíná za odklonem jízdního pruhu trubkové zábradlí - samozřejmě že to bude vina automobilisty, ale taky to bude nehoda, které se dalo poměrně levně předcházet, kdyby se chtělo. Ohledně sezení na zábradlí si myslím, že horším úrazem může skončit pokus o sezení nebo přelézání u zábradlí JCD, než u trubkového - ano, obojí se nemá dělat, ale když už to někdo udělá, resp. pokusí se to udělat, tak je to jeho chyba a nese si odpovědnost za následky a právě u JCD jsou následky horší - při pádu dozadu se není čeho zachytit, při přelézání je nutno se více soustředit na samotný akt přeskoku a tak nezbývá pozornost na okolní provoz. Takže z mého pohledu mají obě zábradlí své klady i zápory.

HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od HOnzula » 01.4.2012 8:15

postřehy ze Zenklovy. Včera začali makat hned ráno, odpo byly již vytěžené kolejnice od křižovatky Ke Stírce po zastávku Okrouhlická. Dneska ráno se taky začalo makat před 7h ranní a to hlavně v prostoru kolem Vychovatelny. Zaregistroval jsem taky zlikvidované sloupy trolejového vedení mezi Vychovatelnou a podjezdem magistrály..V tomtéž úseku zlikvidovaná pryž.

Několik fotek..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) HOnzula dne 01.4.2012 16:14, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2012 7:31

Marek B. píše:... červenobílé trubkové zábradlí není odporné, ale krásné. Považuji ho za takový typický pražský prvek a dělal bych ho všude. Mezi jeho výhody třeba patří i to, že se na něm dá sedět (třeba žáci před školou). Jestli se mi něco nelíbí, tak jsou to odporná rádobydesignová zábradlí JCDecaux - třeba jako na Palackého náměstí, která se nedají v případě potřeby ani přelézt. Tohle zábradlí je náhodou takový funkcionalistický prvek.
Si děláš pr.el:
1.) výrazná až křiklavá barva = pozor nebezpečí!
2.) vodorovné trubky = při nárazu IAD až smrtelná zbraň!
3.) na zábradlí se nesedí - aby nehrozilo přepadnutí z něj do PK!
4.) přelézat / prolézat /podlézat či jinak překonávat zábradlí by se nemělo - je to výslovně zakázáno v odstavci 4, §54 zákona o provozu na pozemních komunikacích!
5.) funkce = funkcionalistické = plnící zamýšlený účel - trubkové zábradlí jej viditelne nejen neplní, ale naopak jde přímo proti němu!

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 01.4.2012 4:15

pawel píše:XSC: tu oblast moc dobře neznám, ale nikdy mi nepřišla nijak vábná - právě naopak. obecně se v pokročilejších zemích kultivuje pomocí těchto prvků (jmenuji jen základní): stromy, na údržbu nenáročné keře a jiná zeleň místo asfaltu, přechody místo podchodů, zvýšení přechodů oproti vozovce, zúžení vozovek, lepší povrchy chodníků a zastávek, integrace cyklodopravy, zvýšení propustnosti oblasti pro pěší i cyklo. nakonec obvykle nejde o nijak drahé úpravy, akorát by musela existovat vůle to prosadit - jak mezi projektanty a úředníky, tak mezi obyvateli - a ta tu zatím existuje jen v omezené míře. viz smutná nedávná minulost, současnost a asi i blízká budoucnost prostoru nad blankou.
Když to DPP někdo zaplatí a bude si to udržovat, tak si věřím, že DPP tyto prvky jen uvítá. Ohledně Blanky tu myslím MŠ již mnohokrát vysvětlil, jak se věci mají.

Jinak vychovatelna je skutečně odporný uzel. Proseckou radiálu bych zatuneloval a povrch vrátil do víceméně původního stavu. Problém je ale ten, že by to pár mld. Kč. stálo. :) Na druhou stranu ty S49 by šly přeložit poměrně jednoduše :-)

Mop: Já jsem asi tak před rokem zjistil, že to červenobílé trubkové zábradlí není odporné, ale krásné. Považuji ho za takový typický pražský prvek a dělal bych ho všude. Mezi jeho výhody třeba patří i to, že se na něm dá sedět (třeba žáci před školou). Jestli se mi něco nelíbí, tak jsou to odporná rádobydesignová zábradlí JCDecaux - třeba jako na Palackého náměstí, která se nedají v případě potřeby ani přelézt. Tohle zábradlí je náhodou takový funkcionalistický prvek.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 31.3.2012 23:36

Problém je, že tam těžko jde zrušit podchody a zavést přechody, když je to jediný přivaděč od D8.

Odpovědět