Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 18.10.2012 15:04

přeložka Veleslavín II. vypadá stavebně téměř dokončeně
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html

David.P
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: 06.4.2006 17:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od David.P » 18.10.2012 7:57

Bobek píše:Mrzí mě podle obrubníků nezměnená šířka zastávky Vozovna Strašnice dc. Šrafovaný dopravní stín zachován. #-o
neví někdo proč zustala puvodní šířka, když například u zastávky u hřbitovů byla šiřka nastupního ostruvku zvětšena?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 17.10.2012 7:34

Mrzí mě podle obrubníků nezměnená šířka zastávky Vozovna Strašnice dc. Šrafovaný dopravní stín zachován. #-o

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 16.10.2012 18:47

Vinohradská - průjezd

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... ka/121016/
Pankrác píše:Taky jsem tam byl:

http://www.stankovi-praha4.cz/praha.html
Naposledy upravil(a) kasme dne 17.10.2012 7:46, celkem upraveno 1 x.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.10.2012 0:40

MMM: Samozřejmě nenahradí. Tato zůstává nadále první výstupní pro 188 a spol. S busy typu 213 neměla přece nic společného. V každém případě budou mít busy 213 a spol. zastávku spolu s tramvajemi a též zastávku za křižovatkou u Strojimportu. Otázka je, jak se nakonec rozhodl DP a zda zruší nástupní v terminálu. Vypadalo to, že ano.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 15.10.2012 22:26

Tu zrovna asi ne, ne? Ta je jen pro 163, 188, 297. Odbočení do terminálu by pak bylo poněkud... ehm... jako drbat se levou rukou na pravém uchu. :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.10.2012 22:04

bobek: budou jako dosud 3 kusy BUS zastávek - společná s TRAM nahradí tuto vedle TT

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 15.10.2012 21:58

Tak mě napadá - bus zastávka na kolejích bude tedy nová nástupní místo zastávky v terminálu, nebo se bude rušit za křižovatkou (co pak s dlouhými 124?), nebo budou rovnou tři kusy?

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 15.10.2012 21:27

ElWapp píše:Sobotní foto Želivského http://elwapp.rajce.idnes.cz/Doprava#20 ... ivskho.jpg
nahrál bych v lepší kvalitě, ale nevím kam
sem :)
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... ewsIndex=1

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 14.10.2012 22:54

Sobotní foto Želivského http://elwapp.rajce.idnes.cz/Doprava#20 ... ivskho.jpg
nahrál bych v lepší kvalitě, ale nevím kam

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.10.2012 14:53

9001 píše:MŠ: A zasvětil by si nás do toho jak to vůbec funguje? Když UDI tedy nemá žádné pravomoce, tak kdo to posvětí? Který odbor, kteřé lidé atd?
Řekněme, že za 2 roky by chtěl DP opravit svou tramvajovou trať. TSK-technický úsek by možná současně chtělo opravit tu ulici. Takže technická část TSK si najme nějakého projektanta, který je soukromý a moc nemá tušení o tom, co by bylo v místě potřeba. Něco nakreslí ohledně chodníků, DP si nakreslí prostou výměnu kolejí. Jelikož změna osových vzdáleností stavby prodražuje a dělání bezbariérových zastávek prodlužuje, většinou se to tam nenamaluje. Možná někdy v tu dobu jde okolo městská část a něco požaduje. To se případně zakreslí. Pak se začne projektovat a všichni se bojí, aby okolo nešel SONS, Lněnička a další. Z toho často plyne, že stavba musí být zcela podle normy, často zastávky se semafory.

A začíná koloběh kompromisů. Když zastávku bezbariérově nezpřístupníme, nemusíme mít stavební povolení (někdy jsou úpravy i na územko). Proto se jim každý brání. Když má být zastávka s rampičkami, znamená to, že by někdo měl udělat přístup i z chodníků. Ale není, kdo by ho zaplatil. Někdo musí postavit a udržovat ochranné ostrůvky, signální pásy. Osové vzdálenosti kolejí by měly jít ze 3 metrů na 3,5, ale to často znamená přeložku sítí. A investor, co stavbu vyvolal, by přeložku musel zaplatit. A není nikdo, kdo by na to vyčlenil peníze. Když SONS chce semafor, znamená to zpracovat dopravní řešení a spoustu kol projednávání, další investice do kontaktů. Další měsíce. Pokud bezbariérové úpravy nejsou 100% dle normy, je to neprojednatelné s dotčenými pány, případně následně nezkolaudovatelné. A jelikož normy jsou hloupé, méně úprav znamená větší šanci, že se vymění alespoň koleje. DP se dostává pod tlak. Peníze na cokoliv navíc mu nikdo nedá. TSK peníze též nemá a proto v celé technické části projde jakákoli RTT bez připomínek a raději bez spoluúčasti. Pokud je spoluúčast, tak jen minimální, předláždíme, doplníme asfalt. Hlavně né něco měnit. Pak do toho vstoupí znovu nějaká městská část a vyhádá si třeba další drobnost, nebo dohodnutou věc zamítne.

A často až ve fázi DUR či realizačního projektu se dostane situace na TSK-ÚDI. Tedy k dopravákům. A je tu dilema. My tam okamžitě vidíme třeba 20 problémů, ale už je nemáme připomínkovat, protože kolegové ze stejného TSK nám na to stejně nedají peníze. Takže jsme vedeni k tomu, abychom už neprudili a pouštěli to bez připomínek. No a tak se to postaví a pak se začnou ty připomínky teprve řešit, následují dodatečné investice, některé věci kvůli polohám kolejí a sloupů už nejdou. Ozvou se novináři, vozíčkáří, ptají se proč něco nešlo, všichni udělali maximum, ale výsledkem je prostě často jen obnova kolejí, případně kompromis, aby se to vůbec stihlo.

V souhrnu, na začátku projektů se nemyslí na dopravně-inženýrské souvislosti a je snaha ušetřit. Viz větev metra C. Priorita jsou peníze, nemít vícenáklady, v technické části TSK nemít práci s připomínkami, hlavně to nějak projednat a mít to ze stolu. Řeší se až postavené problémy...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.10.2012 19:59

MŠ: A zasvětil by si nás do toho jak to vůbec funguje? Když UDI tedy nemá žádné pravomoce, tak kdo to posvětí? Který odbor, kteřé lidé atd?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.10.2012 19:57

willyjeff píše:
Martin Šubrt píše:.. Omlouvám se...
Ještě aby ty ses omlouval místo těch, kdo za to mohou! My jsme rádi, že tu seš a bojuješ.
Jenže bojuju málo a blbě. Nevím, jak na to. Spoustu projektů vidím až v okamžiku, kdy mají stavební povolení, a pak jsou ty boje k ničemu. Pokud nic nevybojuju, je to, jako bych neudělal nic. Takže za to můžu, že to neumím. Trošku problém bude, že 99% věcí, o které bojuju, nepatří ani do mé pracovní náplně. Vidím je až v okamžiku, kdy se posuzuje finální stav signalizace a stavebně to bývá hotové...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 13.10.2012 15:06

ElWapp píše:A trochu off-topic, proč se v rámci rekonstrukce něco neudělalo s tím příšerným vjezdem do tunelu? Autobusy odbočující z Letné vpravo se někdy prostě nevejdou - viděl jsem, jak tam jeden bus zůstal stát, protože pravým zadním kolem už skoro bral obrubník (tam co se dělí ulice Nad Štolou a vjezd do tunelu) a levým zrcátkem byl na centimetry od jiného busu jedoucího z tunelu. Tak si tam postál celý cyklus, než vyjíždějící autobus mohl odjet a tento si trochu nadjet do protisměru.
udělalo, posunul se chodník na sever :)
takovéhle situace jsou tam neustále, obzvláště když to řidič nezná...

také je dobré, když projedou tři soupravy a pak se nevejdou do zastávky... #-o

jo a na Prašném mostě už se připravuje podklad pro křižovatku i pražce jsou nachystané
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 13.10.2012 10:56

Docela by mě zajímaly argumenty protistrany. Snaha ušetřit? Dopravní průzkumy? Nikdy se to jinak nedělalo? Přece musí mít nějaké vysvětlení, proč ta stavba vypadá tak jak vypadá. A mimochodem, proč není kolem té koleje ke Strossu bumlík a kolej není vyšrafovaná, jak bývá dobrým zvykem za každou křižovatkou? Obzvláště řidiči z Korunovační neradi dojíždí až do jízdního pruhu a berou to po kolejích.

A trochu off-topic, proč se v rámci rekonstrukce něco neudělalo s tím příšerným vjezdem do tunelu? Autobusy odbočující z Letné vpravo se někdy prostě nevejdou - viděl jsem, jak tam jeden bus zůstal stát, protože pravým zadním kolem už skoro bral obrubník (tam co se dělí ulice Nad Štolou a vjezd do tunelu) a levým zrcátkem byl na centimetry od jiného busu jedoucího z tunelu. Tak si tam postál celý cyklus, než vyjíždějící autobus mohl odjet a tento si trochu nadjet do protisměru.

Odpovědět