Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
přeložka Veleslavín II. vypadá stavebně téměř dokončeně
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
neví někdo proč zustala puvodní šířka, když například u zastávky u hřbitovů byla šiřka nastupního ostruvku zvětšena?Bobek píše:Mrzí mě podle obrubníků nezměnená šířka zastávky Vozovna Strašnice dc. Šrafovaný dopravní stín zachován.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mrzí mě podle obrubníků nezměnená šířka zastávky Vozovna Strašnice dc. Šrafovaný dopravní stín zachován.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Naposledy upravil(a) kasme dne 17.10.2012 7:46, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: Samozřejmě nenahradí. Tato zůstává nadále první výstupní pro 188 a spol. S busy typu 213 neměla přece nic společného. V každém případě budou mít busy 213 a spol. zastávku spolu s tramvajemi a též zastávku za křižovatkou u Strojimportu. Otázka je, jak se nakonec rozhodl DP a zda zruší nástupní v terminálu. Vypadalo to, že ano.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tu zrovna asi ne, ne? Ta je jen pro 163, 188, 297. Odbočení do terminálu by pak bylo poněkud... ehm... jako drbat se levou rukou na pravém uchu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
bobek: budou jako dosud 3 kusy BUS zastávek - společná s TRAM nahradí tuto vedle TT
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak mě napadá - bus zastávka na kolejích bude tedy nová nástupní místo zastávky v terminálu, nebo se bude rušit za křižovatkou (co pak s dlouhými 124?), nebo budou rovnou tři kusy?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
semElWapp píše:Sobotní foto Želivského http://elwapp.rajce.idnes.cz/Doprava#20 ... ivskho.jpg
nahrál bych v lepší kvalitě, ale nevím kam
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... ewsIndex=1
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Sobotní foto Želivského http://elwapp.rajce.idnes.cz/Doprava#20 ... ivskho.jpg
nahrál bych v lepší kvalitě, ale nevím kam
nahrál bych v lepší kvalitě, ale nevím kam
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Řekněme, že za 2 roky by chtěl DP opravit svou tramvajovou trať. TSK-technický úsek by možná současně chtělo opravit tu ulici. Takže technická část TSK si najme nějakého projektanta, který je soukromý a moc nemá tušení o tom, co by bylo v místě potřeba. Něco nakreslí ohledně chodníků, DP si nakreslí prostou výměnu kolejí. Jelikož změna osových vzdáleností stavby prodražuje a dělání bezbariérových zastávek prodlužuje, většinou se to tam nenamaluje. Možná někdy v tu dobu jde okolo městská část a něco požaduje. To se případně zakreslí. Pak se začne projektovat a všichni se bojí, aby okolo nešel SONS, Lněnička a další. Z toho často plyne, že stavba musí být zcela podle normy, často zastávky se semafory.9001 píše:MŠ: A zasvětil by si nás do toho jak to vůbec funguje? Když UDI tedy nemá žádné pravomoce, tak kdo to posvětí? Který odbor, kteřé lidé atd?
A začíná koloběh kompromisů. Když zastávku bezbariérově nezpřístupníme, nemusíme mít stavební povolení (někdy jsou úpravy i na územko). Proto se jim každý brání. Když má být zastávka s rampičkami, znamená to, že by někdo měl udělat přístup i z chodníků. Ale není, kdo by ho zaplatil. Někdo musí postavit a udržovat ochranné ostrůvky, signální pásy. Osové vzdálenosti kolejí by měly jít ze 3 metrů na 3,5, ale to často znamená přeložku sítí. A investor, co stavbu vyvolal, by přeložku musel zaplatit. A není nikdo, kdo by na to vyčlenil peníze. Když SONS chce semafor, znamená to zpracovat dopravní řešení a spoustu kol projednávání, další investice do kontaktů. Další měsíce. Pokud bezbariérové úpravy nejsou 100% dle normy, je to neprojednatelné s dotčenými pány, případně následně nezkolaudovatelné. A jelikož normy jsou hloupé, méně úprav znamená větší šanci, že se vymění alespoň koleje. DP se dostává pod tlak. Peníze na cokoliv navíc mu nikdo nedá. TSK peníze též nemá a proto v celé technické části projde jakákoli RTT bez připomínek a raději bez spoluúčasti. Pokud je spoluúčast, tak jen minimální, předláždíme, doplníme asfalt. Hlavně né něco měnit. Pak do toho vstoupí znovu nějaká městská část a vyhádá si třeba další drobnost, nebo dohodnutou věc zamítne.
A často až ve fázi DUR či realizačního projektu se dostane situace na TSK-ÚDI. Tedy k dopravákům. A je tu dilema. My tam okamžitě vidíme třeba 20 problémů, ale už je nemáme připomínkovat, protože kolegové ze stejného TSK nám na to stejně nedají peníze. Takže jsme vedeni k tomu, abychom už neprudili a pouštěli to bez připomínek. No a tak se to postaví a pak se začnou ty připomínky teprve řešit, následují dodatečné investice, některé věci kvůli polohám kolejí a sloupů už nejdou. Ozvou se novináři, vozíčkáří, ptají se proč něco nešlo, všichni udělali maximum, ale výsledkem je prostě často jen obnova kolejí, případně kompromis, aby se to vůbec stihlo.
V souhrnu, na začátku projektů se nemyslí na dopravně-inženýrské souvislosti a je snaha ušetřit. Viz větev metra C. Priorita jsou peníze, nemít vícenáklady, v technické části TSK nemít práci s připomínkami, hlavně to nějak projednat a mít to ze stolu. Řeší se až postavené problémy...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MŠ: A zasvětil by si nás do toho jak to vůbec funguje? Když UDI tedy nemá žádné pravomoce, tak kdo to posvětí? Který odbor, kteřé lidé atd?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jenže bojuju málo a blbě. Nevím, jak na to. Spoustu projektů vidím až v okamžiku, kdy mají stavební povolení, a pak jsou ty boje k ničemu. Pokud nic nevybojuju, je to, jako bych neudělal nic. Takže za to můžu, že to neumím. Trošku problém bude, že 99% věcí, o které bojuju, nepatří ani do mé pracovní náplně. Vidím je až v okamžiku, kdy se posuzuje finální stav signalizace a stavebně to bývá hotové...willyjeff píše:Ještě aby ty ses omlouval místo těch, kdo za to mohou! My jsme rádi, že tu seš a bojuješ.Martin Šubrt píše:.. Omlouvám se...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
udělalo, posunul se chodník na severElWapp píše:A trochu off-topic, proč se v rámci rekonstrukce něco neudělalo s tím příšerným vjezdem do tunelu? Autobusy odbočující z Letné vpravo se někdy prostě nevejdou - viděl jsem, jak tam jeden bus zůstal stát, protože pravým zadním kolem už skoro bral obrubník (tam co se dělí ulice Nad Štolou a vjezd do tunelu) a levým zrcátkem byl na centimetry od jiného busu jedoucího z tunelu. Tak si tam postál celý cyklus, než vyjíždějící autobus mohl odjet a tento si trochu nadjet do protisměru.
takovéhle situace jsou tam neustále, obzvláště když to řidič nezná...
také je dobré, když projedou tři soupravy a pak se nevejdou do zastávky...
jo a na Prašném mostě už se připravuje podklad pro křižovatku i pražce jsou nachystané
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Docela by mě zajímaly argumenty protistrany. Snaha ušetřit? Dopravní průzkumy? Nikdy se to jinak nedělalo? Přece musí mít nějaké vysvětlení, proč ta stavba vypadá tak jak vypadá. A mimochodem, proč není kolem té koleje ke Strossu bumlík a kolej není vyšrafovaná, jak bývá dobrým zvykem za každou křižovatkou? Obzvláště řidiči z Korunovační neradi dojíždí až do jízdního pruhu a berou to po kolejích.
A trochu off-topic, proč se v rámci rekonstrukce něco neudělalo s tím příšerným vjezdem do tunelu? Autobusy odbočující z Letné vpravo se někdy prostě nevejdou - viděl jsem, jak tam jeden bus zůstal stát, protože pravým zadním kolem už skoro bral obrubník (tam co se dělí ulice Nad Štolou a vjezd do tunelu) a levým zrcátkem byl na centimetry od jiného busu jedoucího z tunelu. Tak si tam postál celý cyklus, než vyjíždějící autobus mohl odjet a tento si trochu nadjet do protisměru.
A trochu off-topic, proč se v rámci rekonstrukce něco neudělalo s tím příšerným vjezdem do tunelu? Autobusy odbočující z Letné vpravo se někdy prostě nevejdou - viděl jsem, jak tam jeden bus zůstal stát, protože pravým zadním kolem už skoro bral obrubník (tam co se dělí ulice Nad Štolou a vjezd do tunelu) a levým zrcátkem byl na centimetry od jiného busu jedoucího z tunelu. Tak si tam postál celý cyklus, než vyjíždějící autobus mohl odjet a tento si trochu nadjet do protisměru.