Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Praha byla vždycky "jiná" a pokud "organizuje" dopravu někdo, koho moc nezajímá názor a potřeba cestujícího, tak se situace zlepšovat moc nebude...
Osobně si říkám, že pořád je lepší solo za cenu nižšího intervalu z hlediska cestujícího. Ovšem provozní náklady se nesníží o 50% a mzda řidiči je stejná + další nezbytné výdaje k provozu.
Co lidi táhne do aut je to, že mají ve své blízkosti 2 linky, ale pokud jede jedna a minutu po ní druhá a pak zas chvilku NIC, aby se pak opět všichni narvali do té první a ROPID přišel stím, že ta druhá tam není třeba, protože není využitá a buď jí zruší nebo změní tak, že je prakticky nepoužitelná... A co se stane potom? Nikomu se nebude chtít čekat na tramvaj 10 minut, aby mu pak přijelo úplně přeplněné 14T... (Sice to sem nepatří, ale vypravení těchto vozů na l.9 je také kapitola sama pro sebe). A když už se do tramvaje dostenem, tak tam smrdí bezďák, který se normálním způsobem vyrazi nedá, protože pokud "nechce", tak přece mu nemůžem upřít jeho smradlavá práva...
Ale abych, se dostal k rekonstrukci TT a neplenil toto téma, tak jsem se povozil po Praze a na některých linkách by se dalo ušetřit minimálně 7 minut času, pokud by byly správně opravené TT a nebylo všude moře OR a pokud by na pár nejdůležitějších křižovatkách byla preference, dělící prahy před některými křižovatkami, by byly také k užitku (a snad nejsou tak drahé, že by nešli namontovat). Nehledě na to, že díky stavu Hostivaře je sezení na dřevěných sedačkách skoro nemožné, ale pro cestujícího VŠE, my si přece zvyknem proč by někoho mělo zajímat co cestujícího zajímá...
Uff a je to venku...
Osobně si říkám, že pořád je lepší solo za cenu nižšího intervalu z hlediska cestujícího. Ovšem provozní náklady se nesníží o 50% a mzda řidiči je stejná + další nezbytné výdaje k provozu.
Co lidi táhne do aut je to, že mají ve své blízkosti 2 linky, ale pokud jede jedna a minutu po ní druhá a pak zas chvilku NIC, aby se pak opět všichni narvali do té první a ROPID přišel stím, že ta druhá tam není třeba, protože není využitá a buď jí zruší nebo změní tak, že je prakticky nepoužitelná... A co se stane potom? Nikomu se nebude chtít čekat na tramvaj 10 minut, aby mu pak přijelo úplně přeplněné 14T... (Sice to sem nepatří, ale vypravení těchto vozů na l.9 je také kapitola sama pro sebe). A když už se do tramvaje dostenem, tak tam smrdí bezďák, který se normálním způsobem vyrazi nedá, protože pokud "nechce", tak přece mu nemůžem upřít jeho smradlavá práva...
Ale abych, se dostal k rekonstrukci TT a neplenil toto téma, tak jsem se povozil po Praze a na některých linkách by se dalo ušetřit minimálně 7 minut času, pokud by byly správně opravené TT a nebylo všude moře OR a pokud by na pár nejdůležitějších křižovatkách byla preference, dělící prahy před některými křižovatkami, by byly také k užitku (a snad nejsou tak drahé, že by nešli namontovat). Nehledě na to, že díky stavu Hostivaře je sezení na dřevěných sedačkách skoro nemožné, ale pro cestujícího VŠE, my si přece zvyknem proč by někoho mělo zajímat co cestujícího zajímá...
Uff a je to venku...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A bude vůbec do budoucna nějaká alternativa sólo tramvajím typu T3?9001 píše: K ekonomice provozu. Ukažte mi tramvajový provoz v Evropě, kde jezdí ekvivalent sol. Všude se jako nejmenší kapacita bere něco jako naše K2, ale spíš vede kapacita 14T (cca 1,7 soupravy 2xT). Taky jsou tu mzdové náklady, které nejsou zanedbatelné...
Nové tramvaje mají zbytečně velkou kapacitu, asi by to chtělo vymyslet nějaké nové vozidlo, které by bylo náhradou sólo vozů typu T3 (a teda i jejich rekonstrukcí, ty předpokládám nelze provádět do nekonečna...)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Hodně záleží na okolnostech resp době provozu. 10-15 minut o víkendu. V PD je 8-10 minut ok. Stejně na 99% tratí je souhrný interval kratší.malesak píše:To se mi zase líbí, klidně ať si jede solo, ale hlavně interval ať je krátký. Osobně je pro mě nejhorší 10 min, více už nejsem ochotný čekat a volím jinou alternativu dopravy. (názor cestujícího, kterého nezajímá ekonomika provozu)
Co osobně podle mě vyhání lidi do aut je 15 v sedle u busů...
K ekonomice provozu. Ukažte mi tramvajový provoz v Evropě, kde jezdí ekvivalent sol. Všude se jako nejmenší kapacita bere něco jako naše K2, ale spíš vede kapacita 14T (cca 1,7 soupravy 2xT). Taky jsou tu mzdové náklady, které nejsou zanedbatelné...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To se mi zase líbí, klidně ať si jede solo, ale hlavně interval ať je krátký. Osobně je pro mě nejhorší 10 min, více už nejsem ochotný čekat a volím jinou alternativu dopravy. (názor cestujícího, kterého nezajímá ekonomika provozu)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
G: Ono to je IN... U busů prodlužujeme intervaly a cpeme klouby. U tramvají interval zkracujeme a cpeme sola... Jo ROPID a pokrok nezastavíš.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tedy při vší úctě ...m@rtin píše:Ad Štěpánská:
Příprava na klouby na 510.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Netuším.kruťák píše:Hurá!!!skyo píše:ÚOHS definitivně zamítl stížnost Eurovie
m@rtin: Myslel jsem, kde byl problém v Ječné?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Hurá!!!skyo píše:ÚOHS definitivně zamítl stížnost Eurovie
m@rtin: Myslel jsem, kde byl problém v Ječné?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ještě chybí vyřešit Holečkovu, Libockou a Litovický potok.kruťák píše:To mi nedošlo, dík za objasnění Kde konkrétně se nevejdou? Když vidim, že se vytočí i na Otakarce od NBS, tak se divim, že by to tady nešlo nějak udělat taky...m@rtin píše:Ad Štěpánská: Příprava na klouby na 510.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Rekonstrukce Poděbradské by měla být i s ohledem na to, že ÚOHS definitivně zamítl stížnost Eurovie, která tendr napadla a potvrzeným vítězem je tedy společnost Hochtief. Rozhodnutí ÚOHS je z 15.5.2013. Více v článku poradenské společnosti INDOC.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To mi nedošlo, dík za objasnění Kde konkrétně se nevejdou? Když vidim, že se vytočí i na Otakarce od NBS, tak se divim, že by to tady nešlo nějak udělat taky...m@rtin píše:Ad Štěpánská: Příprava na klouby na 510.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ad Štěpánská:
Příprava na klouby na 510.
Příprava na klouby na 510.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já už žádnou rekonstrukci nečekal. A jestli opravdu vyjedou bagry, tak se radostí asi počůrám.Polaanek píše:Tak dle jízdních řádů, visících na stránkách ropidu, začíná 1.9. výluka na Poděbradské.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak myslíš podchycena? Vdyť v Ječné jsou to "normální" jízdní pruhy, jen tam je zákaz vjezdu mimo MHD a obsluhu. I tak nechápu, proč vytvářet novou zastávku
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
G: To není ani Na Poříčí a nikoho to moc nebere...