Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
KTman
Uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 04.5.2013 16:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od KTman » 26.8.2013 23:04

Praha byla vždycky "jiná" a pokud "organizuje" dopravu někdo, koho moc nezajímá názor a potřeba cestujícího, tak se situace zlepšovat moc nebude...
Osobně si říkám, že pořád je lepší solo za cenu nižšího intervalu z hlediska cestujícího. Ovšem provozní náklady se nesníží o 50% a mzda řidiči je stejná + další nezbytné výdaje k provozu.
Co lidi táhne do aut je to, že mají ve své blízkosti 2 linky, ale pokud jede jedna a minutu po ní druhá a pak zas chvilku NIC, aby se pak opět všichni narvali do té první a ROPID přišel stím, že ta druhá tam není třeba, protože není využitá a buď jí zruší nebo změní tak, že je prakticky nepoužitelná... A co se stane potom? Nikomu se nebude chtít čekat na tramvaj 10 minut, aby mu pak přijelo úplně přeplněné 14T... (Sice to sem nepatří, ale vypravení těchto vozů na l.9 je také kapitola sama pro sebe). A když už se do tramvaje dostenem, tak tam smrdí bezďák, který se normálním způsobem vyrazi nedá, protože pokud "nechce", tak přece mu nemůžem upřít jeho smradlavá práva...
Ale abych, se dostal k rekonstrukci TT a neplenil toto téma, tak jsem se povozil po Praze a na některých linkách by se dalo ušetřit minimálně 7 minut času, pokud by byly správně opravené TT a nebylo všude moře OR a pokud by na pár nejdůležitějších křižovatkách byla preference, dělící prahy před některými křižovatkami, by byly také k užitku (a snad nejsou tak drahé, že by nešli namontovat). Nehledě na to, že díky stavu Hostivaře je sezení na dřevěných sedačkách skoro nemožné, ale pro cestujícího VŠE, my si přece zvyknem proč by někoho mělo zajímat co cestujícího zajímá...
Uff a je to venku...

peca7
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2012 14:09

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od peca7 » 26.8.2013 23:02

9001 píše: K ekonomice provozu. Ukažte mi tramvajový provoz v Evropě, kde jezdí ekvivalent sol. Všude se jako nejmenší kapacita bere něco jako naše K2, ale spíš vede kapacita 14T (cca 1,7 soupravy 2xT). Taky jsou tu mzdové náklady, které nejsou zanedbatelné...
A bude vůbec do budoucna nějaká alternativa sólo tramvajím typu T3?
Nové tramvaje mají zbytečně velkou kapacitu, asi by to chtělo vymyslet nějaké nové vozidlo, které by bylo náhradou sólo vozů typu T3 (a teda i jejich rekonstrukcí, ty předpokládám nelze provádět do nekonečna...)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.8.2013 22:32

malesak píše:To se mi zase líbí, klidně ať si jede solo, ale hlavně interval ať je krátký. Osobně je pro mě nejhorší 10 min, více už nejsem ochotný čekat a volím jinou alternativu dopravy. (názor cestujícího, kterého nezajímá ekonomika provozu)
Hodně záleží na okolnostech resp době provozu. 10-15 minut o víkendu. V PD je 8-10 minut ok. Stejně na 99% tratí je souhrný interval kratší.

Co osobně podle mě vyhání lidi do aut je 15 v sedle u busů...

K ekonomice provozu. Ukažte mi tramvajový provoz v Evropě, kde jezdí ekvivalent sol. Všude se jako nejmenší kapacita bere něco jako naše K2, ale spíš vede kapacita 14T (cca 1,7 soupravy 2xT). Taky jsou tu mzdové náklady, které nejsou zanedbatelné...

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od malesak » 26.8.2013 22:17

To se mi zase líbí, klidně ať si jede solo, ale hlavně interval ať je krátký. Osobně je pro mě nejhorší 10 min, více už nejsem ochotný čekat a volím jinou alternativu dopravy. (názor cestujícího, kterého nezajímá ekonomika provozu)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.8.2013 22:06

G: Ono to je IN... U busů prodlužujeme intervaly a cpeme klouby. U tramvají interval zkracujeme a cpeme sola... Jo ROPID a pokrok nezastavíš.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 26.8.2013 20:51

m@rtin píše:Ad Štěpánská:
Příprava na klouby na 510.
Tedy při vší úctě ... :roll:

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 26.8.2013 17:00

kruťák píše:
skyo píše:ÚOHS definitivně zamítl stížnost Eurovie
Hurá!!!

m@rtin: Myslel jsem, kde byl problém v Ječné?
Netuším.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 26.8.2013 16:29

skyo píše:ÚOHS definitivně zamítl stížnost Eurovie
Hurá!!!

m@rtin: Myslel jsem, kde byl problém v Ječné?

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 26.8.2013 13:33

kruťák píše:
m@rtin píše:Ad Štěpánská: Příprava na klouby na 510.
To mi nedošlo, dík za objasnění :wink: Kde konkrétně se nevejdou? Když vidim, že se vytočí i na Otakarce od NBS, tak se divim, že by to tady nešlo nějak udělat taky...
Ještě chybí vyřešit Holečkovu, Libockou a Litovický potok.

skyo
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 25.6.2008 23:31

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od skyo » 26.8.2013 13:17

Rekonstrukce Poděbradské by měla být i s ohledem na to, že ÚOHS definitivně zamítl stížnost Eurovie, která tendr napadla a potvrzeným vítězem je tedy společnost Hochtief. Rozhodnutí ÚOHS je z 15.5.2013. Více v článku poradenské společnosti INDOC.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 26.8.2013 12:28

m@rtin píše:Ad Štěpánská: Příprava na klouby na 510.
To mi nedošlo, dík za objasnění :wink: Kde konkrétně se nevejdou? Když vidim, že se vytočí i na Otakarce od NBS, tak se divim, že by to tady nešlo nějak udělat taky...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 26.8.2013 9:24

Ad Štěpánská:

Příprava na klouby na 510.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 26.8.2013 8:13

Polaanek píše:Tak dle jízdních řádů, visících na stránkách ropidu, začíná 1.9. výluka na Poděbradské.
:shock: Já už žádnou rekonstrukci nečekal. A jestli opravdu vyjedou bagry, tak se radostí asi počůrám. :lol:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 25.8.2013 18:48

Jak myslíš podchycena? Vdyť v Ječné jsou to "normální" jízdní pruhy, jen tam je zákaz vjezdu mimo MHD a obsluhu. I tak nechápu, proč vytvářet novou zastávku :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 25.8.2013 18:23

G: To není ani Na Poříčí a nikoho to moc nebere...

Odpovědět