Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od jaluh » 12.10.2013 18:00

Asi během dneška byly položeny vysloužilé BKV panely do prostoru budoucí zastávky Krymská DC.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 12.10.2013 11:35

Když se na to podíváš pořádně, tak ten "hrot" připomíná jazyk vexle. Takže to je na to stavěný. Na tý Pobřežní cestě jsem na to taky nejdřív koukal divně, ale nedělá to nic ani když jsem to chroustnul v +/- padesátce. Už se to tam chvíli válí a žádná OR se neobjevila (zatim) :D

Sice to vypadá "nelogicky" a taky netuším proč se to dělá jednou tak a jednou onak, ale z praxe můžu potvrdit že to problémů nečiní.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3614
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 12.10.2013 11:08

thriller2 píše:Není to náhodou tak, že na začátek té dilatace se vjíždí proti hrotu a na konci po hrotu? Na fotce je vidět jen konec.
Mám na mysli hrot na vnitřní straně, kde je okolek. V sousední koleji je to po hrotu. Ale dám na Absoluta.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1055
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 11.10.2013 23:39

Není to náhodou tak, že na začátek té dilatace se vjíždí proti hrotu a na konci po hrotu? Na fotce je vidět jen konec.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 11.10.2013 23:30

U této dilatace je úplně fuk, zda se pojíždí po hrotu nebo proti. Ostatně testovací provoz probíhá na vjezdu do zastávky Pobřežní cesta už dlouho, aniž by budil zájem šotoušů.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2883
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 11.10.2013 23:16

Já tedy vidím rozdíl jen v tom zda je špička vpravo nebo vlevo, což je teoreticky fuk, páč kolo by mělo být teoreticky uprostřed, takže podle mě je to úplně fuk, zda je špička vpravo nebo vlevo...

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 11.10.2013 22:19

MM-Mikulovsky píše:
P_V píše:Mám dojem, že ten dilatační styk je přidělán obráceně (tedy zrcadlově, na nesprávné kolejnici popř. koleji). Ve směru jízdy by kola neměla jet proti špičce, ale po špičce. Mýlím se?
http://tunelblanka.cz/_files/fotogaleri ... /18855.jpg
velmi zajímavý podnět - může někdo znalý odpovědět?
U Nuselského mostu je použita dilatace stejně na trati metra (proti hrotu) viz foto z metroweb.cz

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.10.2013 22:05

trainzjohny píše:Jak toho prosím dosáhnout ? Vždy bude přece ta kolej tvořit špičku !
špičku tvořit bude, ale jde o směr běžného/pravidelného pojíždění TRAM po/proti ní!
Na fotu se díváme na pravé kolejnici=po směru jízdy proti hrotu špičky a P_V měl zajímavý dotaz, jestli není bezpečnější, aby vlaky jezdili pravidelně po hrotu špičky.

PS: Velmi se přiznám, že ani nevím jak je to instalováno u stejného typu dilatačního zařízení v zastávkách Pobřežní cesta.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2883
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 11.10.2013 21:49

Jak toho prosím dosáhnout ? Vždy bude přece ta kolej tvořit špičku !

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.10.2013 21:42

P_V píše:Mám dojem, že ten dilatační styk je přidělán obráceně (tedy zrcadlově, na nesprávné kolejnici popř. koleji). Ve směru jízdy by kola neměla jet proti špičce, ale po špičce. Mýlím se?
http://tunelblanka.cz/_files/fotogaleri ... /18855.jpg
velmi zajímavý podnět - může někdo znalý odpovědět?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3392
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 11.10.2013 15:00

Boční kmitání, stejně jako na barrandovské estakádě. Zde je cca z půlky rovinky po sekci před obloukem.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Láďa » 11.10.2013 12:58

Co je důvodem OR na Krejcárku, jen pro vozy T3 a T6?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3614
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 11.10.2013 12:54

Mám dojem, že ten dilatační styk je přidělán obráceně (tedy zrcadlově, na nesprávné kolejnici popř. koleji). Ve směru jízdy by kola neměla jet proti špičce, ale po špičce. Mýlím se?
http://tunelblanka.cz/_files/fotogaleri ... /18855.jpg

vávra
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 06.11.2008 20:12

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vávra » 11.10.2013 10:52

Petrpes píše: PPS: Z Krejcárku je OR 50 a zdálo se mě, že je tam nějaká dodatková cedulka, ví někdo jaká?
Platí pro vozy T3 a T6.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2020
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 11.10.2013 10:43

Včera jsem tam jednou jel a není to nejhorší ;)
Nejnižší OR jsou u hasičárny, 10 ZC a 20 DC.
A třeba 40 se sídliště dolů ke Groši mě přijde skoro přehnaná, ale 50 jsem to nezkoušel :)
I když ty jsi tu otázku myslel nepochybně jinak...

PS: Řekl bych že už začínáme mít horší místa než Hostivař. Celkově snad kromě pár úseků v lepším stavu veškeré tratě s BKV.

PPS: Z Krejcárku je OR 50 a zdálo se mě, že je tam nějaká dodatková cedulka, ví někdo jaká?

Odpovědět