Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 03.11.2013 12:49

Díky (MŠ, Absolut) za popis prací v prostoru zastávky Průběžná. Jako přílohu jsem přidal vizualizaci z roku 2008, které ještě nepočítá s TT v přímém směru v zastávce. Mám otázku, když se napřímí trať v prostoru zastávky udělá se něco i s rozhledovými podmínkami na pozemní komunikaci V Olšinách DC mezi křižovatkou V Olšinách x Průběžná a V Olšinách x Pod Rapidem? Problém spočívá v tom, že řidiči IAD často nestačí zareagovat na SSZ a buďto prudkým brzděním těsně stihnou zastavit před přechodem, ale často nestihnou a zastaví v prostoru přechodu (a to i když už svítí pro chodce zelená). Na zastávce Průběžná DC je sice přístřešek JCD bez reklamních ploch (je tedy průhledný), ale i tak snižuje viditelnost na SSZ, zvláště pokud v něm čekají cestující. Problematický je hlavně levý jízdní pruh, kdy někteří se samozřejmě řídí semaforem u pravého jízdního pruhu, ale pokud třeba v pravém zareaguje dodávka tak už poté nevidí změnu a semafor vlevo vidí až po minutí přístřešku. Proto mám otázku zda se napřímením zastávky posune přístřešek blíže k TT i tak se obávám, že tam vznikne trubkové zábradlí a rozhledové podmínky budou tam, kde jsou do teď pro automobily (ano na vizualizaci z roku 2008 je prosklené zábradlí, ale to neočekávám) a nebo se napřímí i pozemní komunikace ulice V Olšinách DC? Při zachování současné podoby komunikace by šlo alespoň použít SSZ s ramenem, aby byl semafor i nad jízdním pruhem.

Petrpes: Na trati do Hostivaře ještě přibudou zastávky Doubečská.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 03.11.2013 12:17

Petrpes píše:Čím více zastávek, tím pomalejší MHD.
Stačí to co přibylo teď a plánují se další brzdy tramvají u Otakarky a na Břevnově. Též ******* OC Hostivař ;)
Na Břevnově žádná zastávka navíc nebude, jen se přesune U Kaštanu blíže k poliklinice a přejmenuje se na PB.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3877
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 03.11.2013 11:30

Na "zelených" někdo napsal, že nová zastávka Poliklinika Břevnov opravdu bude náhrada za U Kaštanu.
A Čechovo nám. DC myslím vznikne, až se bude příští rok dělat na náměstí krásno.

A Hostivař :?: :-k Tam je ještě nějaká TT :?: 8-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 03.11.2013 11:15

Čím více zastávek, tím pomalejší MHD.
Stačí to co přibylo teď a plánují se další brzdy tramvají u Otakarky a na Břevnově. Též ******* OC Hostivař ;)

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 03.11.2013 10:26

Mám dotaz, proč se nepostavila zastávka Čechovo náměstí DC?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 03.11.2013 10:12

Důvod proč je naporcovaná Průběžná i proč je provizorní Krymská a Vršovické náměstí je v tom, že Dopravní podnik je schopen efektivněji a rychleji připravovat a financovat projekty, zejména v otázce přípravy je zásadní to, že Dopravní podnik ví, co chce.
Na internetu je sice moderní DP kritizovat, ale můžu říct ze své praxe v projekci, že DP je jedním z nejlepších klientů v tom, že obvykle dobře ví, co chce a nemění tento názor v průběhu projekce.

Krásno na zastávce Průběžná se připravuje od r. 2007, mají tam být stromy a lavičky, osobně jsem do toho rýpal v roce 2008 tak dlouho, až se podařilo prosadit to narovnání nástupní hrany. Bohužel pak Praha 10 malinko zaspala a přes poskytnutou informaci že DP může akci TT V Olšinách včetně napřímení trati v zastávce dělat už v r. 2013 nemá připravenu alternativu, jak postavit aspoň kus krásna hned, má pouze vydané stavební povolení na úpravy, které počítají ještě s původní tratí. Nakonec je to tak dobře, protože na příští rok se tam chystá i rekonstrukce obou SSZ, kterou jsem osobně koordinoval s rekonstrukcí zastávek i tramvajové trati a pokud všechno klapne, tak to ve finále bude docela pěkné a bude se stavět SSZ a krásno na zastávkách současně. Nicméně samozřejmě je možné, že se to ještě nějak pokazí, jde to už mimo DP. No a protože letos nebyla MČ P10 připravena udělat ze svého projektu krásna na zastávkách nic, udělá tam DP ve vlastní režii nástupní ostrůvky napojené na stávající terén. Správně čtete ostrůvky, protože nová zastávka bude mít nástupní hranu 20 cm, tak se dostává nové nástupiště podstatně výš, než je dnešní terén, navíc částečně bude zrubaný po demolici hajzlů = DP udělá jen cca 2 metry od hrany, napojí to a jde od toho, bylo by zbytečné plýtvání předělávat celou plochu novým asfaltem, když tam zanedlouho má přijít někdo další a dělat stromy, lavičky a krásnou dlažbu. Tento dočasný stav by měl trvat do léta 2014, pokud bude MČ P10 připravena konat, to už jde mimo DP.

K Vršovickému náměstí a Krymské se radši ani nebudu vyjadřovat. Také tam existuje hezká plánovaná definitivní podoba. U Krymské to poměrně dlouho vypadalo, že se stihne udělat letos, ale bohužel se to zaseklo na úředních šimlech, někdy i dost kontraproduktivně ze stran, které to spíš měly chtít udělat, než potopit. Vršovické náměstí má schválenou definitivní podobu, ale ta se nestihla postavit před zimou a bude se dělat na jaře, tady je důvod skryt v tom, že byla dlouho spousta času na to řešit různé architektonické detaily stavby "Obchodní ulice Moskevská", do které to spadá a najednou už nebyl čas to ještě letos vysoutěžit a postavit, zvlášť když musely před volbami jezdit tramvaje a provizorně i auta. Osobně jako občan bych byl ze současného stavu ulice Moskevská na Vršovickém náměstí velmi znechucený, takovéhle dlouhodobé provizorní stavy si pamatuju z dětství na sídlištích, ale podle mého názoru nepatří do dnešní doby. Přestože u této stavby znám důvody a vím, že to všichni mysleli dobře, jen najednou nebyl čas, tak jsem z toho dost znechucen.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.11.2013 20:51

petr03 píše:Zima, investice ci navazne prace?
Tak mají začít na jaře... Už se těším, až budou lidi chodit provizorně po závějích sněhu...

Jinak bych kopnul do jistých míst pitomce, co nechal na Krymské DC mezeru mezi panelem a chodníkem... To je dobrá past na medvěda...

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr03 » 02.11.2013 20:41

Zima, investice ci navazne prace?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.11.2013 20:14

Martin Šubrt píše:Zastávka Průběžná bude po rekonstrukci celá v přímé, tj. zmizí klasický oblouk uprostřed. Tato zastávka a Kubánské nám. do centra budou postaveny s provizorním přístupem a příští rok v rámci obnov okolních SSZ a revitalizace prostoru záchodu budou dokončeny s plnou návazností na okolí.
A důvod proč to je takhle naprocované?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.11.2013 19:57

Zastávka Průběžná bude po rekonstrukci celá v přímé, tj. zmizí klasický oblouk uprostřed. Tato zastávka a Kubánské nám. do centra budou postaveny s provizorním přístupem a příští rok v rámci obnov okolních SSZ a revitalizace prostoru záchodu budou dokončeny s plnou návazností na okolí.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od DG7021 » 02.11.2013 17:46

To je hodně velká škoda :( Můžeme se asi těšit na další plexi-džej-sý-dekó. Každopádně díky moc za fotky.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Pepa » 02.11.2013 16:45

A kolem 16h už bagr rozkousal i zbytek, docela nezvyk. Věděl by někdo kdy se cca toto veřejné WC uzavřelo?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.11.2013 16:38

Asi budeme muset na Praze 10 zvyknout na provizoria...

Škoda, mohla to být ideální střídací místnost pro ML linku oproti IPP...

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 02.11.2013 15:18

Dnes byl definitivně zbourán zastávkový přístřešek v zastávce Průběžná. Slyšel jsem, že prý bude po rekonstrukci zastávka v provizoriu a za rok dána do finálního stavu. Věděl by někdo víc? Předpokládám, že trávník co Praha 10 před lety slibovala do úseku Kubánské nám. - Průběžná nebude.
Zde pár dokumentačních fotek z demolice:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Petr86
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 25.10.2013 13:33

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr86 » 28.10.2013 18:35

von Špilberk píše:Na koridoru bych ten aparát chápal. Jedna kolej musí zůstat v provozu, tak se po ní nemůže nic navážet.
Naváží se zejména kolejnice, podkladní štěrkodrť sypákama a podkladní štěrk. Většinou v krátké noční výluce. A i kolejová pole, pokud jsou použita - jen se nenaváží po té provozované 2.koleji, ale od začátku/konce té rekonstruované přímo do ní.

Odpovědět