Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mám dotaz, proč se nepostavila zastávka Čechovo náměstí DC?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Důvod proč je naporcovaná Průběžná i proč je provizorní Krymská a Vršovické náměstí je v tom, že Dopravní podnik je schopen efektivněji a rychleji připravovat a financovat projekty, zejména v otázce přípravy je zásadní to, že Dopravní podnik ví, co chce.
Na internetu je sice moderní DP kritizovat, ale můžu říct ze své praxe v projekci, že DP je jedním z nejlepších klientů v tom, že obvykle dobře ví, co chce a nemění tento názor v průběhu projekce.
Krásno na zastávce Průběžná se připravuje od r. 2007, mají tam být stromy a lavičky, osobně jsem do toho rýpal v roce 2008 tak dlouho, až se podařilo prosadit to narovnání nástupní hrany. Bohužel pak Praha 10 malinko zaspala a přes poskytnutou informaci že DP může akci TT V Olšinách včetně napřímení trati v zastávce dělat už v r. 2013 nemá připravenu alternativu, jak postavit aspoň kus krásna hned, má pouze vydané stavební povolení na úpravy, které počítají ještě s původní tratí. Nakonec je to tak dobře, protože na příští rok se tam chystá i rekonstrukce obou SSZ, kterou jsem osobně koordinoval s rekonstrukcí zastávek i tramvajové trati a pokud všechno klapne, tak to ve finále bude docela pěkné a bude se stavět SSZ a krásno na zastávkách současně. Nicméně samozřejmě je možné, že se to ještě nějak pokazí, jde to už mimo DP. No a protože letos nebyla MČ P10 připravena udělat ze svého projektu krásna na zastávkách nic, udělá tam DP ve vlastní režii nástupní ostrůvky napojené na stávající terén. Správně čtete ostrůvky, protože nová zastávka bude mít nástupní hranu 20 cm, tak se dostává nové nástupiště podstatně výš, než je dnešní terén, navíc částečně bude zrubaný po demolici hajzlů = DP udělá jen cca 2 metry od hrany, napojí to a jde od toho, bylo by zbytečné plýtvání předělávat celou plochu novým asfaltem, když tam zanedlouho má přijít někdo další a dělat stromy, lavičky a krásnou dlažbu. Tento dočasný stav by měl trvat do léta 2014, pokud bude MČ P10 připravena konat, to už jde mimo DP.
K Vršovickému náměstí a Krymské se radši ani nebudu vyjadřovat. Také tam existuje hezká plánovaná definitivní podoba. U Krymské to poměrně dlouho vypadalo, že se stihne udělat letos, ale bohužel se to zaseklo na úředních šimlech, někdy i dost kontraproduktivně ze stran, které to spíš měly chtít udělat, než potopit. Vršovické náměstí má schválenou definitivní podobu, ale ta se nestihla postavit před zimou a bude se dělat na jaře, tady je důvod skryt v tom, že byla dlouho spousta času na to řešit různé architektonické detaily stavby "Obchodní ulice Moskevská", do které to spadá a najednou už nebyl čas to ještě letos vysoutěžit a postavit, zvlášť když musely před volbami jezdit tramvaje a provizorně i auta. Osobně jako občan bych byl ze současného stavu ulice Moskevská na Vršovickém náměstí velmi znechucený, takovéhle dlouhodobé provizorní stavy si pamatuju z dětství na sídlištích, ale podle mého názoru nepatří do dnešní doby. Přestože u této stavby znám důvody a vím, že to všichni mysleli dobře, jen najednou nebyl čas, tak jsem z toho dost znechucen.
Na internetu je sice moderní DP kritizovat, ale můžu říct ze své praxe v projekci, že DP je jedním z nejlepších klientů v tom, že obvykle dobře ví, co chce a nemění tento názor v průběhu projekce.
Krásno na zastávce Průběžná se připravuje od r. 2007, mají tam být stromy a lavičky, osobně jsem do toho rýpal v roce 2008 tak dlouho, až se podařilo prosadit to narovnání nástupní hrany. Bohužel pak Praha 10 malinko zaspala a přes poskytnutou informaci že DP může akci TT V Olšinách včetně napřímení trati v zastávce dělat už v r. 2013 nemá připravenu alternativu, jak postavit aspoň kus krásna hned, má pouze vydané stavební povolení na úpravy, které počítají ještě s původní tratí. Nakonec je to tak dobře, protože na příští rok se tam chystá i rekonstrukce obou SSZ, kterou jsem osobně koordinoval s rekonstrukcí zastávek i tramvajové trati a pokud všechno klapne, tak to ve finále bude docela pěkné a bude se stavět SSZ a krásno na zastávkách současně. Nicméně samozřejmě je možné, že se to ještě nějak pokazí, jde to už mimo DP. No a protože letos nebyla MČ P10 připravena udělat ze svého projektu krásna na zastávkách nic, udělá tam DP ve vlastní režii nástupní ostrůvky napojené na stávající terén. Správně čtete ostrůvky, protože nová zastávka bude mít nástupní hranu 20 cm, tak se dostává nové nástupiště podstatně výš, než je dnešní terén, navíc částečně bude zrubaný po demolici hajzlů = DP udělá jen cca 2 metry od hrany, napojí to a jde od toho, bylo by zbytečné plýtvání předělávat celou plochu novým asfaltem, když tam zanedlouho má přijít někdo další a dělat stromy, lavičky a krásnou dlažbu. Tento dočasný stav by měl trvat do léta 2014, pokud bude MČ P10 připravena konat, to už jde mimo DP.
K Vršovickému náměstí a Krymské se radši ani nebudu vyjadřovat. Také tam existuje hezká plánovaná definitivní podoba. U Krymské to poměrně dlouho vypadalo, že se stihne udělat letos, ale bohužel se to zaseklo na úředních šimlech, někdy i dost kontraproduktivně ze stran, které to spíš měly chtít udělat, než potopit. Vršovické náměstí má schválenou definitivní podobu, ale ta se nestihla postavit před zimou a bude se dělat na jaře, tady je důvod skryt v tom, že byla dlouho spousta času na to řešit různé architektonické detaily stavby "Obchodní ulice Moskevská", do které to spadá a najednou už nebyl čas to ještě letos vysoutěžit a postavit, zvlášť když musely před volbami jezdit tramvaje a provizorně i auta. Osobně jako občan bych byl ze současného stavu ulice Moskevská na Vršovickém náměstí velmi znechucený, takovéhle dlouhodobé provizorní stavy si pamatuju z dětství na sídlištích, ale podle mého názoru nepatří do dnešní doby. Přestože u této stavby znám důvody a vím, že to všichni mysleli dobře, jen najednou nebyl čas, tak jsem z toho dost znechucen.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak mají začít na jaře... Už se těším, až budou lidi chodit provizorně po závějích sněhu...petr03 píše:Zima, investice ci navazne prace?
Jinak bych kopnul do jistých míst pitomce, co nechal na Krymské DC mezeru mezi panelem a chodníkem... To je dobrá past na medvěda...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zima, investice ci navazne prace?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A důvod proč to je takhle naprocované?Martin Šubrt píše:Zastávka Průběžná bude po rekonstrukci celá v přímé, tj. zmizí klasický oblouk uprostřed. Tato zastávka a Kubánské nám. do centra budou postaveny s provizorním přístupem a příští rok v rámci obnov okolních SSZ a revitalizace prostoru záchodu budou dokončeny s plnou návazností na okolí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zastávka Průběžná bude po rekonstrukci celá v přímé, tj. zmizí klasický oblouk uprostřed. Tato zastávka a Kubánské nám. do centra budou postaveny s provizorním přístupem a příští rok v rámci obnov okolních SSZ a revitalizace prostoru záchodu budou dokončeny s plnou návazností na okolí.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To je hodně velká škoda Můžeme se asi těšit na další plexi-džej-sý-dekó. Každopádně díky moc za fotky.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A kolem 16h už bagr rozkousal i zbytek, docela nezvyk. Věděl by někdo kdy se cca toto veřejné WC uzavřelo?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Asi budeme muset na Praze 10 zvyknout na provizoria...
Škoda, mohla to být ideální střídací místnost pro ML linku oproti IPP...
Škoda, mohla to být ideální střídací místnost pro ML linku oproti IPP...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dnes byl definitivně zbourán zastávkový přístřešek v zastávce Průběžná. Slyšel jsem, že prý bude po rekonstrukci zastávka v provizoriu a za rok dána do finálního stavu. Věděl by někdo víc? Předpokládám, že trávník co Praha 10 před lety slibovala do úseku Kubánské nám. - Průběžná nebude.
Zde pár dokumentačních fotek z demolice:
Zde pár dokumentačních fotek z demolice:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Naváží se zejména kolejnice, podkladní štěrkodrť sypákama a podkladní štěrk. Většinou v krátké noční výluce. A i kolejová pole, pokud jsou použita - jen se nenaváží po té provozované 2.koleji, ale od začátku/konce té rekonstruované přímo do ní.von Špilberk píše:Na koridoru bych ten aparát chápal. Jedna kolej musí zůstat v provozu, tak se po ní nemůže nic navážet.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
dodavatele kolejnic a pražců, ale dále i betonu (zejména pro TT ve W-tramu) atd. má DP rok co rok vysoutěžené pro opravy i REKO TT prováděné tzv. vlastními silamiP_V píše:Předpokládám že v tom případě by se řešilo odvolání neúspěšných dodavatelů kolejnic a pražcůvon Špilberk píše:Žebříky mohl smontovat DP sám....
a protože se určitě přesně neví jaké množství čeho bude skutečně potřeba (respektive možno využít - s ohledem na finance a hlavně možnosti uzavírek TT), tak se soutěží:
a) předpokládané množství "od - do"
b) minimální množství s možností navýšení (např. o x%)
A dosud jsem neslyšel, že by v těchto dodávkách byl nějaký problém.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Předpokládám že v tom případě by se řešilo odvolání neúspěšných dodavatelů kolejnic a pražcůvon Špilberk píše:Žebříky mohl smontovat DP sám....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Žebříky mohl smontovat DP sám a do smlouvy na REKO by se přidal dodatek, že vítěz použije při reko materiál předpřipravený DP. Ale když se pořád hledá zdůvodnění, proč něco nejde (což je mnohem jednodušší) a nehledá se způsob, aby něco šlo (což je mnohem namáhavější a může to i bolet), tak je to těžké. Proto taky jsme tam, kde jsme, a nejen DP nebo Praha, ale celá ČR.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 28.10.2013 10:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To se ještě řešilo odvolání neúspěšných účastníků VŘ.von Špilberk píše:(Přitom na montáž žebříků se mohl využít čas v létě, kdy práce na Evropské prakticky stála, teď by je jen navezli a bylo by hotovo.)