Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4697
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 27.11.2013 18:42

Nikoliv, klasicka zimni priprava na pristi sezonu. Jedna parta UDDP, druha Repy, treti Branik.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2013 18:16

Na prostranství u obratiště Nádraží Braník - hned vedle přístřešku nástupní zastávky TRAM se objevily stohy nových betonových pražců.
Že by se nám připravovala montování "žebříků", které budou následně použity při opravě letošní povodní podemleté TT = mezi Nádr Braník - Černým koněm a Modřanskou školou a Nádražím Modřany?

johndj
Uživatel
Příspěvky: 179
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od johndj » 27.11.2013 16:01

Kdy padlo definitivní rozhodnutí o otevření Vokovic?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2013 14:44

Absolut píše:.... což dopúadlo dle očekávání všech stran vyjma MČ Praha 10 čuňárnou. No a jakou přesně - tak na to si počkejte až se to postaví :)
No tak, že by to začínalo skutečností, že nyní ostrůvek nebude dělit dosavadní SSZ - a teď je otázkou jakou "pakárnou" toto má být dočasně řešeno?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 27.11.2013 8:33

Pane M, pláčete na špatném hrobě. Myslím, že se ještě budete divit, jak zprasená věc na Kubáni vznikne, neboť rekonstrukce SSZ bude až příští rok a do té doby odbor dopravních agend MHMP a Policie nedovolily provést námi navrhované provizorní napojení na stávající přechod. Tak si pak vzpomeňte na moje slova, až budete nadávat, neboť projektant to zde myslel dobře, ale úřad měnil, až změnil. Ohledně polohy zastávky ve "flašce" mohu pouze konstatovat, že jsme dostali nařízeno převzít zastávku od Metroprojektu z r. 2005, a došlo k tomu až když měla RTT vydané SP, takže už nebyla volnost k tomu posunout rozšíření osovky před zastávku, což by jistě šlo. Bohužel se zde kombinuje samostatný původní projekt zastávky napojený na stávající trať s projektem rekonstrukce trati, který původně nepočítal s přestavbou zastávky = zůstává tam to ne úplně elegantní směrové vedení trati. Zde lze část viny hledat u neprozíravosti Dopravního podniku, ale z největší části je to na bedrech postupů dotčených úřadů, zde včetně MČ Praha 10. Dopravní podnik chtěl pouze rekonstruovat trať a nezasáhnout do zastávky, vědom si toho, že bude při zásahu do zastávky nucen k čuňárnám a provizoriím. Proto byl projekt RTT udělán bez zastávky, o které se vědělo, že by se měla dělat do roka se SSZ. Bohužel městská část chtěla zastávku hned za každou cenu, což rozjelo kolotoč rychlé snahy o povolení řešení dle studie z r. 2005 napojené na budoucí podobu SSZ, což dopúadlo dle očekávání všech stran vyjma MČ Praha 10 čuňárnou. No a jakou přesně - tak na to si počkejte až se to postaví :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4573
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 27.11.2013 8:01

Jen jestli za to pan A. skutečně může (měl na to vliv/nebo byl pod vlivem? :lol: ) Já bych neplašil, dokud tam nebude sloupek. Původní zastávka byla přece dost daleko od křižovatky a z fotky zatím není zřejmé, zdali sloupek bude opravdu na konci toho ostrůvku, nebo bude před esíčkem (čili zastávka v přímé) a ten zbytek není jen protažení ostrůvku k přechodu. Uvidíme. 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4697
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 27.11.2013 7:52

Pan A. me za to zabije - pro me to hruza je, svedci to o projektantovi, ktery nepouziva mozek ale rutine dela veci dle tabulek ci toho, jak ho to nekdo naucil. Pritom prostor pro pozvolne rozsireni osovky tam je, stejne jako oblouk na konci ostruvku, kde mohl osovku elegantne rozsirit a nikdo by si toho nevsiml..

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4573
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 27.11.2013 7:29

Rozšíření osový vzdálenosti kvůlivá vexlím. Foto zkresluje, ve skutečnosti to taková hrůza není. :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.11.2013 21:22

Nemůžu si pomoct, ale ta zastávka v esíčku je opravdu divná...

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 26.11.2013 21:20

Tak k zastávce Kubánské nám. : Nástupní hrana se přiblížila až k rozjezdové výhybce. Doufám, že na konci ostrůvku zůstane přechod, nebo alespoň místo pro přecházení. Teď to vychází přesně. Ještě bych dodal, že posunutím zastávky blíže ke křižovatce vznikla možnost prodloužení místa pro parkování (včetně cyklopruhu) a tím by šly ubrat místa u přechodu V Olšinách x V Předpolí jak se zde řešilo. (Chápu, že do větší akce na této křižovatce se musí počkat na P10 nebo TSK).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

builder
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 24.9.2013 10:17

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od builder » 26.11.2013 15:07

Fořtík píše:
petr91 píše:Pár fotek z aktuálního stavu úseku Kubánské náměstí - Průběžná. http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/Rekon ... 5.11.2013/
Mohu se jen zeptat, jestli protažení žlábkové koleje do centra má nějaký hlubší význam?
Obrázek
Je to kvůli oblouku, který je naohýbaný z NT1 a ve směru do centra je prostě delší.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 26.11.2013 13:23

P_V píše:
m@rtin píše: Pak mi ale nedochází, proč se na zastávce Nádraží Veleslavín instalovalo zábradlí zelené a na Dejvické dokonce kombinace zeleného s červeno-bílým?
Já myslel že to je základová barva...
Každopádně oceňuji, že se začíná používat zábradlí spojkované místo vařeného - snad to už nebude tolik nebezpečné při nehodě.
Taky jsem si myslel, že je to základová barva, ale vypadá to jako finální. Předpokládám, že takové zábradlí nebude mít zádržnou funkci pro automobil. Není proto možné ho z důvodu životnosti vyrábět z plastu? Pozink se zdá asi DP drahý, i když mně se cena vzhledem k životnosti zas tak vysoká nejeví.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3796
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 26.11.2013 13:07

m@rtin píše: Pak mi ale nedochází, proč se na zastávce Nádraží Veleslavín instalovalo zábradlí zelené a na Dejvické dokonce kombinace zeleného s červeno-bílým?
Já myslel že to je základová barva...
Každopádně oceňuji, že se začíná používat zábradlí spojkované místo vařeného - snad to už nebude tolik nebezpečné při nehodě.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 26.11.2013 12:45

Absolut: Možná by i DP měl přinejmenším aktivně vznášet dotazy na příslušná místa P10 a TK, protože je i v jeho zájmu v místě zvednout rychlost tramvají a zrovna moc nemůže potřebovat, aby mu lidi uskakující před auty skákali pod kola a naopak... Jinak samozřejmě vina je primárně u TSK a městské části, ale u DP je největší naděje, že by na souvislosti mohl upozornit ;-).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4069
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 26.11.2013 12:35

MM-Mikulovsky píše:
von Špilberk píše:No vzhledem k posunu kolejí kvůli výhybkám to možná vyšlo takhle. :-k
a kupodivu přesně opačně než by odpovídalo poloze výhybek v křižovatce Průběžná, kde logicky sjezdová výhybka je ve směru DC dříve než protisměrná rozjezdová ROV. #-o
No třeba by jim pak vycházel přechod z NT1 na S49 někde uvnitř přejezdu, tak dali ještě jednu žlábkovou, aby to bylo venku.

Odpovědět