Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1471
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 02.12.2013 19:11

Bylo jedno období, kdy se třetí podbití dělalo. Panu Alzheimerovi se vybavuje Brusnice - Dlabačov a Koněvka. Ale bez záruky. Taky Českomoravská se zajížděla bez lidí.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3647
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 02.12.2013 19:00

Jak je to tedy s tou konsolidací stěrkového lože TT? Musí se 3x podbíjet, nebo se jedná např. o nižší třídu zatížení, takže opakované podbíjení netřeba? Třeba já za sebe mohu říci, že co se v posledních 15 letech udělalo klasickou metodou, nepamatuji si u nich žádnou následující výluku, při které by se znovu podbíjelo. Často je svršek zakryt a hotovo. Třeba Karmelitská, to když jsem omylem dělal přijímačky na gympl na Hellichvou-jezdila tam tehdy Wendelova podbíječka, zadlážděno, hotovo a dodnes OK. Co Olšanská? Nebo zadní Sokolovská? Bílá Hora.... Vždyť i Poděbradská byla ihned zatravněna, včetně zákrytů zastávek a přejezdů. Zkusím pogooglit, ale když se vyjádří někdo od fochu, bude to fajn. Co na to třeba pan DPmPET? :wink:

Jinak jsem projel Evropskou a pronikl na dvůr vozovny VO a jsem rozpačitý.
Vozovna-Rekonstrukce dvora a budování objízdné je patrně jiná akce, než výměna kozlíků, že? Proč je tedy uděláno jen pár vexlí kolem výpravny a zbytek dvora je naprosto nepolíben? Kus objízdné je z BKV, tam co asi býval venkovní myčák a geometrie není zrovna svěží. To se udělá najednou? I s tím dvorem? Nedělám si iluze, ale čekal jsem víc. Vždyť si vemte tu sestupnou tendenci: PA-all inclusive i s automatickým dvorem, HL-hezký dvůr, leč bez automatiky, KO-už jen železo, ani na povrch nezbylo, VO-jen trochu železa. Co nás čeká?
RTT-Bezpečnost práce jak noha. Pocity mám smíšené, v úrovni začátku ostrůvku Sídl. Č. vrch ZC je trochu podivná geometrie, jakoby se úplně nepovedlo napojit ty dvě stavby. Hopánek jako na Sokolovské, když se jede od Polikliniky ke Gongu. Snad jen pocit. Čemu mám věřit? Jestli se to dodělá a bude to fungovat, oko přivykne, ale nerozsype se nám za chvíli ta práce kvapná? Asi nezbude, než se nechat překvapit.
Jo a na trianglu u VO jsem si všiml krabiček pro příjem rádia, takže patrně se pak Učka předělají Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9921
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.12.2013 15:14

MŠ: Tak od toho přece mají pánové toho svého transita jako vánoční stromeček. A co jim brání to dělat večer, kdy je provoz minimální

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 02.12.2013 13:33

Hhoonnzzaa píše:A co je praktičtější? Házet něco přes zábradlí nebo si najet na místo a nemít překážku?
Já píši jak to dělají, ne jak je to jednodušší. Zastávek v OKS či na samostatném tělese máme v síti dost takže tyhle argumenty moc neobstojí. Pro MŠ: obávám se, že tramvaj nebude čekat, než čočkař sleze ze štaflí a popojede, takže tento argument taky neberu. V tomto duchu mne baví, jak se ke každému SSZ děká parkovací stání pro údržbu, k vybraným tramvajovým tratím se dělají trvalé sloupky náhradní dopravy. Tak holt ještě uděláme ke každému sloupku extra parkovací stání pro čočkaře a extra parkovací stání pro pány s jízdními řády, co kdyby se sešli náhodou oba u jednoho sloupku.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.12.2013 12:31

Taky nezapomínejme na zastávkovou službu. Kolikrát na ulicích typu Evropské není kde zastavit a parkovat někde v boční ulici nebo na chodníku vedle zastávky výměny jízdních řádů i "čoček", případně opravy slouků dost protahuje.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 02.12.2013 12:21

A co je praktičtější? Házet něco přes zábradlí nebo si najet na místo a nemít překážku?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 01.12.2013 18:51

Hhoonnzzaa píše:Já si myslím, že hlavní přínos asfaltu v úrovni zastávky je snadný přístup zimní údržby s možností najet k zastávce vozidlem.
Ta háže sůl ze silnice.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 01.12.2013 16:44

Já si myslím, že hlavní přínos asfaltu v úrovni zastávky je snadný přístup zimní údržby s možností najet k zastávce vozidlem.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od slonik » 01.12.2013 16:39

Tak to nemělo být ani v jednom směru...

qwerty22
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 30.11.2013 20:35

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od qwerty22 » 01.12.2013 15:02

Jakub píše:Mohl by prosím někdo znalý okomentovat důvod, proč bylo nutné v oblasti zastávek (Sídliště ČV a snad ještě Horoměřická) tu trávu tak zprasit tím, půlka TT je v trávě a půlka v asfaltu? Estetická stránka věci utíká někam k zápornému nekonečnu a po ekonomické stránce tam taky žádné + nevidím.
Je to proto, že pod stanicující vysokopodlažní tramvají, kde je elektrovýzbroj pod podlahou,sálá teplo a dochází k vypalování trávy a tím je negativně ovlivněna kvalita trávy. Tudíž musí být v zastávce zakrytý povrch a asfalt zřejmě vyjde nejlevněji.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 01.12.2013 14:08

To by v Praze ovšem nesměla být tak velká cyklistická lobby, o takové si tramvaje evidentně mohou nechat jen zdát. Nejhorší na tom je, že stejně vymýšlí takové kraviny, stačí se podívat, co vzniklo u divadla Na Fidlovačce.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2134
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 01.12.2013 12:52

Není to jedno, když si cyklisté jezdí kde si chtějí, jak si chtějí a na co chtějí... =D>
A hlavně často zdržujou tramvaje, ta by přeci jen měla být preferována nejen před IAD, ale i před cyklistou.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.12.2013 12:01

Předmětem jednání nejsou zastávky autobusu na kolejích, ale neexistence plného řízeného přechodu pro chodce s přejezdem pro cyklisty v poloze před vjezdem do smyčky. Ono to tam původně bylo, ale jelikož se zastávka dc rozšiřuje, tak dc zbývá jen jeden pruh (pokud někdo nedosype peníze na přestavbu/rozšíření celé ulice). No a když je na tom jednopruhu ve směru od křižovatky semafor, tak se vzhledem k silným intenzitám od Kukulovy i Bílé Hory jaksi nedaří uspokojit na hlavní radiále k Blance očekávanou poptávku a kolony aut vybíhají do křižovatky. Tj. se hledal nějaký kompromis a bylo řečeno, že se pro cyklopřejezd pouze připraví chráničky a zatím mohou cyklisté na stanu ke Hvězdě jezdit oběma odjezdy. Současně by byl přechod jen přes TT a severní vozovku, přičemž přes jižní by u výjezd ze smyčky nebylo nic (případně jen místo pro přecházení). Pokud bus vjede do zastávky, tak tam tenhle přestupní pohyb lidí nebude a přeběhnout to samozřejmě půjde. Neřízený přechod by pak byl ve směru dc jen vpředu zastávky od Ladronky. Není to šťastné řešení, ale dospělo se k němu po několika měsících jednání. Nyní bylo toto řešení zpochybněno KVP a bude se jednat znovu.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 01.12.2013 12:01

Martin Šubrt píše:Okolo zastávek bych asfaltu a dlažby ještě přidal....
No, s tím už by se dalo souhlasit. Nejde mi o to, aby tráva byla úplně všude, ale současný stav je takový neslaný, nemastný. Buď měla být všude, nebo se to mělo udělat pořádně podobně, jako tu Absolut připomněl ty Vysočany (tedy v okolí zastávek tráva ne, a to ani na jedné koleji). Mělo by to jak tu výhodu úklidu (a to patrně i úklidu nástupišť, když na to přijde), tak tu, že by to šlo objet i širším vozidlem.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 01.12.2013 11:27

Absolut píše:Ohledně akcí na rok 2014... No tak Hostivař je na UOHS jak zde bylo psáno, Bělehradská projekčně začíná a tak problémy ještě nejsou, Na Karláku se k vytváření problémů přidalo intenzivně město samo prostřednictvím Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (dříve URM), která má silnou podporu v RHMP a u primátora. Tato instituce se již negativně vyjádřila i k zastávkám Vypich na RTT Bělohorská a jistě se bude vyjadřovat i k dalším stavbám, vždy v dobré vůli, aby vše bylo krásné a bohužel také často bez znalosti technických reálií. To vytváří zmatený a neprofesionální přístup, na Karláku od jara letošního roku Kancelář vymýšlí své požadavky, které jsou sice ideově vznešené a mají za cíl vytvořit krásné prostředí, ale bohužel jsou formulovány poměrně nešťastně a navíc se názor Kanceláře v čase mění. Šéf mi tenhle týden přeposlal docela drsný mail, kde to jeden projektant komunikačních úprav na Karláku glosoval poznámkou, že se Kancelář veřejného prostoru teprve učí, jak se připravují stavby v reálném prostředí a že je to dost odlišné od malování barevných studií. Tahle věta myslím mluví za vše - včetně toho, že ten kluk z toho měl prý u nich ve firmě docela průser, protože rýpal do oficiální instituce města. Zatím tohle výše popsané zdržování není zásadní problém, ale je to časovaná bomba - může se stát, že bude na nějaké stavbě vydané územní rozhodnutí i stavební povolení a Kancelář veřejného prostoru si vzpomene, že to vlastně chtěla úplně jinak a stavba se odloží. Osobně doufám, že tenhle problém se takto nevyhrotí, ale stát se to může.
Hrozi tedy, ze Vypich nebude mit spolecnou zastavku bus+ tram? :?

Odpovědět