Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9910
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.12.2013 15:14

MŠ: Tak od toho přece mají pánové toho svého transita jako vánoční stromeček. A co jim brání to dělat večer, kdy je provoz minimální

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 02.12.2013 13:33

Hhoonnzzaa píše:A co je praktičtější? Házet něco přes zábradlí nebo si najet na místo a nemít překážku?
Já píši jak to dělají, ne jak je to jednodušší. Zastávek v OKS či na samostatném tělese máme v síti dost takže tyhle argumenty moc neobstojí. Pro MŠ: obávám se, že tramvaj nebude čekat, než čočkař sleze ze štaflí a popojede, takže tento argument taky neberu. V tomto duchu mne baví, jak se ke každému SSZ děká parkovací stání pro údržbu, k vybraným tramvajovým tratím se dělají trvalé sloupky náhradní dopravy. Tak holt ještě uděláme ke každému sloupku extra parkovací stání pro čočkaře a extra parkovací stání pro pány s jízdními řády, co kdyby se sešli náhodou oba u jednoho sloupku.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.12.2013 12:31

Taky nezapomínejme na zastávkovou službu. Kolikrát na ulicích typu Evropské není kde zastavit a parkovat někde v boční ulici nebo na chodníku vedle zastávky výměny jízdních řádů i "čoček", případně opravy slouků dost protahuje.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 02.12.2013 12:21

A co je praktičtější? Házet něco přes zábradlí nebo si najet na místo a nemít překážku?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 01.12.2013 18:51

Hhoonnzzaa píše:Já si myslím, že hlavní přínos asfaltu v úrovni zastávky je snadný přístup zimní údržby s možností najet k zastávce vozidlem.
Ta háže sůl ze silnice.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 01.12.2013 16:44

Já si myslím, že hlavní přínos asfaltu v úrovni zastávky je snadný přístup zimní údržby s možností najet k zastávce vozidlem.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od slonik » 01.12.2013 16:39

Tak to nemělo být ani v jednom směru...

qwerty22
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 30.11.2013 20:35

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od qwerty22 » 01.12.2013 15:02

Jakub píše:Mohl by prosím někdo znalý okomentovat důvod, proč bylo nutné v oblasti zastávek (Sídliště ČV a snad ještě Horoměřická) tu trávu tak zprasit tím, půlka TT je v trávě a půlka v asfaltu? Estetická stránka věci utíká někam k zápornému nekonečnu a po ekonomické stránce tam taky žádné + nevidím.
Je to proto, že pod stanicující vysokopodlažní tramvají, kde je elektrovýzbroj pod podlahou,sálá teplo a dochází k vypalování trávy a tím je negativně ovlivněna kvalita trávy. Tudíž musí být v zastávce zakrytý povrch a asfalt zřejmě vyjde nejlevněji.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 01.12.2013 14:08

To by v Praze ovšem nesměla být tak velká cyklistická lobby, o takové si tramvaje evidentně mohou nechat jen zdát. Nejhorší na tom je, že stejně vymýšlí takové kraviny, stačí se podívat, co vzniklo u divadla Na Fidlovačce.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2127
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 01.12.2013 12:52

Není to jedno, když si cyklisté jezdí kde si chtějí, jak si chtějí a na co chtějí... =D>
A hlavně často zdržujou tramvaje, ta by přeci jen měla být preferována nejen před IAD, ale i před cyklistou.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.12.2013 12:01

Předmětem jednání nejsou zastávky autobusu na kolejích, ale neexistence plného řízeného přechodu pro chodce s přejezdem pro cyklisty v poloze před vjezdem do smyčky. Ono to tam původně bylo, ale jelikož se zastávka dc rozšiřuje, tak dc zbývá jen jeden pruh (pokud někdo nedosype peníze na přestavbu/rozšíření celé ulice). No a když je na tom jednopruhu ve směru od křižovatky semafor, tak se vzhledem k silným intenzitám od Kukulovy i Bílé Hory jaksi nedaří uspokojit na hlavní radiále k Blance očekávanou poptávku a kolony aut vybíhají do křižovatky. Tj. se hledal nějaký kompromis a bylo řečeno, že se pro cyklopřejezd pouze připraví chráničky a zatím mohou cyklisté na stanu ke Hvězdě jezdit oběma odjezdy. Současně by byl přechod jen přes TT a severní vozovku, přičemž přes jižní by u výjezd ze smyčky nebylo nic (případně jen místo pro přecházení). Pokud bus vjede do zastávky, tak tam tenhle přestupní pohyb lidí nebude a přeběhnout to samozřejmě půjde. Neřízený přechod by pak byl ve směru dc jen vpředu zastávky od Ladronky. Není to šťastné řešení, ale dospělo se k němu po několika měsících jednání. Nyní bylo toto řešení zpochybněno KVP a bude se jednat znovu.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 01.12.2013 12:01

Martin Šubrt píše:Okolo zastávek bych asfaltu a dlažby ještě přidal....
No, s tím už by se dalo souhlasit. Nejde mi o to, aby tráva byla úplně všude, ale současný stav je takový neslaný, nemastný. Buď měla být všude, nebo se to mělo udělat pořádně podobně, jako tu Absolut připomněl ty Vysočany (tedy v okolí zastávek tráva ne, a to ani na jedné koleji). Mělo by to jak tu výhodu úklidu (a to patrně i úklidu nástupišť, když na to přijde), tak tu, že by to šlo objet i širším vozidlem.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 01.12.2013 11:27

Absolut píše:Ohledně akcí na rok 2014... No tak Hostivař je na UOHS jak zde bylo psáno, Bělehradská projekčně začíná a tak problémy ještě nejsou, Na Karláku se k vytváření problémů přidalo intenzivně město samo prostřednictvím Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (dříve URM), která má silnou podporu v RHMP a u primátora. Tato instituce se již negativně vyjádřila i k zastávkám Vypich na RTT Bělohorská a jistě se bude vyjadřovat i k dalším stavbám, vždy v dobré vůli, aby vše bylo krásné a bohužel také často bez znalosti technických reálií. To vytváří zmatený a neprofesionální přístup, na Karláku od jara letošního roku Kancelář vymýšlí své požadavky, které jsou sice ideově vznešené a mají za cíl vytvořit krásné prostředí, ale bohužel jsou formulovány poměrně nešťastně a navíc se názor Kanceláře v čase mění. Šéf mi tenhle týden přeposlal docela drsný mail, kde to jeden projektant komunikačních úprav na Karláku glosoval poznámkou, že se Kancelář veřejného prostoru teprve učí, jak se připravují stavby v reálném prostředí a že je to dost odlišné od malování barevných studií. Tahle věta myslím mluví za vše - včetně toho, že ten kluk z toho měl prý u nich ve firmě docela průser, protože rýpal do oficiální instituce města. Zatím tohle výše popsané zdržování není zásadní problém, ale je to časovaná bomba - může se stát, že bude na nějaké stavbě vydané územní rozhodnutí i stavební povolení a Kancelář veřejného prostoru si vzpomene, že to vlastně chtěla úplně jinak a stavba se odloží. Osobně doufám, že tenhle problém se takto nevyhrotí, ale stát se to může.
Hrozi tedy, ze Vypich nebude mit spolecnou zastavku bus+ tram? :?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Afterman » 01.12.2013 11:21

Co se musí ještě stát, aby Hostivařskou trať, drážní úřad konečně zavřel?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 01.12.2013 11:02

Ohledně akcí na rok 2014... No tak Hostivař je na UOHS jak zde bylo psáno, Bělehradská projekčně začíná a tak problémy ještě nejsou, Na Karláku se k vytváření problémů přidalo intenzivně město samo prostřednictvím Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (dříve URM), která má silnou podporu v RHMP a u primátora. Tato instituce se již negativně vyjádřila i k zastávkám Vypich na RTT Bělohorská a jistě se bude vyjadřovat i k dalším stavbám, vždy v dobré vůli, aby vše bylo krásné a bohužel také často bez znalosti technických reálií. To vytváří zmatený a neprofesionální přístup, na Karláku od jara letošního roku Kancelář vymýšlí své požadavky, které jsou sice ideově vznešené a mají za cíl vytvořit krásné prostředí, ale bohužel jsou formulovány poměrně nešťastně a navíc se názor Kanceláře v čase mění. Šéf mi tenhle týden přeposlal docela drsný mail, kde to jeden projektant komunikačních úprav na Karláku glosoval poznámkou, že se Kancelář veřejného prostoru teprve učí, jak se připravují stavby v reálném prostředí a že je to dost odlišné od malování barevných studií. Tahle věta myslím mluví za vše - včetně toho, že ten kluk z toho měl prý u nich ve firmě docela průser, protože rýpal do oficiální instituce města. Zatím tohle výše popsané zdržování není zásadní problém, ale je to časovaná bomba - může se stát, že bude na nějaké stavbě vydané územní rozhodnutí i stavební povolení a Kancelář veřejného prostoru si vzpomene, že to vlastně chtěla úplně jinak a stavba se odloží. Osobně doufám, že tenhle problém se takto nevyhrotí, ale stát se to může.

Odpovědět