Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mno ad asfalt: na zastávkovom ostrove nevadí, pod ten sa obvykle už nekutá. Na chodníku pri veľkej reko celej ulice by tiež nemal vadiť, chcelo by to akurát systém – spomenieš si 3 roky po reko ulice, že chceš klásť optiku? Urobíš kompletný nový povrch, alebo neurobíš optiku. Vykašľal si sa na výmenu svojich sietí pri reko celej ulice a ona havária? Urobíš komplet nový povrch. Vymenil si siete a ona havária? Reklamácia u zhotoviteľa stavby a ten urobí nový povrch (to by sa ale musela požadovať bezvýhradná záruka na celú inzerovanú dobu životnosti stavby). Teda, systémovo správne by asi bolo urobiť pri kompletnej rekonštrukcii ulice rovno kolektor, ale myslíme aktuálnym stavom peňaženky a na budúcnosť nehľadíme, že?
Viem si predstaviť, že sa komplet ulica urobí so životnosťou 60 rokov s tým, že sa v priemere každých 10 rokov vymenia koľajnice a každých 20 rokov spolu s nimi aj vrchných 5 cm asfaltu.
Vzhľadom na to, že rozumným kritériom hodnotenia vo výberovom konaní môžu byť iba kvantitatívne parametre (cena, dĺžka záruky, životnosť, trvanie výluk, …) tak je možné vo výberovom konaní požadovať záruku stavu po celú dobu životnosti a ako hlavné hodnotiace kritériá zvoliť cenu a práve životnosť. Áno, stavbu by to o niečo predražilo, pretože by nemohol vzniknúť patvar, ktorý je potrebné po pár rokoch prevádzky zavrieť a prestavať (ostravská diaľnica).
Ale vôbec, bolo by krásne, keby jedným z hodnotiacich kritérií vo výberovom konaní boli skúsenosti s firmou z predchádzajúcích zakázok. Boli s tebou negatívne skúsenosti? Už si neškrtneš. A keby sa dala takto firma zakázať aj ako subdodávateľ…
Viem si predstaviť, že sa komplet ulica urobí so životnosťou 60 rokov s tým, že sa v priemere každých 10 rokov vymenia koľajnice a každých 20 rokov spolu s nimi aj vrchných 5 cm asfaltu.
Vzhľadom na to, že rozumným kritériom hodnotenia vo výberovom konaní môžu byť iba kvantitatívne parametre (cena, dĺžka záruky, životnosť, trvanie výluk, …) tak je možné vo výberovom konaní požadovať záruku stavu po celú dobu životnosti a ako hlavné hodnotiace kritériá zvoliť cenu a práve životnosť. Áno, stavbu by to o niečo predražilo, pretože by nemohol vzniknúť patvar, ktorý je potrebné po pár rokoch prevádzky zavrieť a prestavať (ostravská diaľnica).
Ale vôbec, bolo by krásne, keby jedným z hodnotiacich kritérií vo výberovom konaní boli skúsenosti s firmou z predchádzajúcích zakázok. Boli s tebou negatívne skúsenosti? Už si neškrtneš. A keby sa dala takto firma zakázať aj ako subdodávateľ…
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MB: dlažba nemusí být zrovna žulová - může být i betonová/tzv zámková viz nový přechodový ostrůvek na IPP před prostředním výlezem z =M=C na TRAM zastávku ZC
EDIT: oprava odkazu + PS: Jakákoliv dlažba použitá na trvanlivé (neošoupatelné) vyznačení bezpečnostních (i vodících) pásů může být (jak je na fotu v odkaze) použita v (kombinaci s) asfaltovém povrchu.
EDIT: oprava odkazu + PS: Jakákoliv dlažba použitá na trvanlivé (neošoupatelné) vyznačení bezpečnostních (i vodících) pásů může být (jak je na fotu v odkaze) použita v (kombinaci s) asfaltovém povrchu.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 08.12.2013 16:32, celkem upraveno 1 x.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mozaiková dlažba toto řeší elegantně a nesmytelně.Absolut píše:Vyhláška 398/2009 Sb. nepředepisuje konkrétní barvu kontrastního pásu. Pouze je dáno, že tento pás musí být výrazně barevně odlišný od okolního povrchu nástupiště. Klidně může být navržena zastávka se světle zelenou dlažbou a pásem fialové dlažby podél nástupní hrany
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A: prosím - navrhněte někde přesně takovou - pro převažující zelenou by se náramně hodila někde u přírody (např. parku)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vyhláška 398/2009 Sb. nepředepisuje konkrétní barvu kontrastního pásu. Pouze je dáno, že tento pás musí být výrazně barevně odlišný od okolního povrchu nástupiště. Klidně může být navržena zastávka se světle zelenou dlažbou a pásem fialové dlažby podél nástupní hrany
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: Takže červená = západní břeh Vltavy, žlutá = východní břeh.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V - důvody barev ti nějak nesedí, protože na řepské TT je barva bezpečnostního pruhu červená a jezdí tam linka "M" 9!
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Bílá barva = přestup na metro, žlutá barva = zastávka metrolinky, červená barva = nejezdí tu metrolinka.m@rtin píše:Proč se na zastávce Horoměřická bezpečnostní pruh natře bílou barvou a na ostatních zastávkách červenou? Proč se na Průběžné natírá nově žlutou?
(kdo vymyslí lepší důvod?)
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Martin Šubrt píše: Předpokládám, že finanční krize je taková, že se použije barva, co zbyla v nějakém kbelíku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Martine, hmatné pásy se dávají líp na asfalt, neboť se na něj nalepí...
Na barvy nástupních hran už fakt neumím odpovědět. Na různé barvy zábradlí taky ne. Tak blízko u toho nejsem. Předpokládám, že finanční krize je taková, že se použije barva, co zbyla v nějakém kbelíku.
Ono je toho různého daleko víc. Tu přes koleje zebra na řízeném přechodu, vedle naopak ne, někde odskoky nástupní hrany, jinde ne, někde přerušené signální pásy před místem pro přecházení přes koleje, jinde nepřerušené. Někde půlka tak a půlka jinak i na jedné křižovatce či přechodu.
Jak píše absolut níže. Něco se navrhne a pak místo od místa vzniká drastickým "brainstormingem" na ODA MHMP, Polici a městských částech vždy nějakým způsobem originální řešení, které může dosměrovat úplně jinam než o tři metry vedle, kde se řešilo něco v okamžiku jiném.
Na barvy nástupních hran už fakt neumím odpovědět. Na různé barvy zábradlí taky ne. Tak blízko u toho nejsem. Předpokládám, že finanční krize je taková, že se použije barva, co zbyla v nějakém kbelíku.
Ono je toho různého daleko víc. Tu přes koleje zebra na řízeném přechodu, vedle naopak ne, někde odskoky nástupní hrany, jinde ne, někde přerušené signální pásy před místem pro přecházení přes koleje, jinde nepřerušené. Někde půlka tak a půlka jinak i na jedné křižovatce či přechodu.
Jak píše absolut níže. Něco se navrhne a pak místo od místa vzniká drastickým "brainstormingem" na ODA MHMP, Polici a městských částech vždy nějakým způsobem originální řešení, které může dosměrovat úplně jinam než o tři metry vedle, kde se řešilo něco v okamžiku jiném.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Martin Šubrt a rekonstrukce:
Všechno co jsi popsal samozřejmě chápu. Je mi jasný, že za absolutním low cost vybavením zastávek mám hledat jen a jen cenu. V případě asfaltu se mi ale finanční náklady jeví jako krátkozraké. Dlažba se dá v případě jakéhokoliv kutání rozebrat a použít znovu. O estetice v případě záplatování ani nemluvě... V případě pozinkovaného zábradlí se bude jednat o cenu řádově o 20% vyšší, ale s životností na věky věků! Nemusím ho každých 5 let natírat a po 20 letech měnit, protože se korozí rozsype. I hmatné pásy se lépe instalují do zámkovky než do asfaltu, že? Jen by mě zajímalo, na kolik vychází tohle: http://www.mhd-olomouc.cz/articles/tram ... -nove-sady a download.php?id=10764&mode=view?
Čemu ale vůbec nerozumím je nejednotnost designu zastávek. Proč je na Evropské u poloviny zastávek zábradlí zelené a na druhé polovině červeno-bílé a proč někde dokonce kombinace? Proč se na zastávce Horoměřická bezpečnostní pruh natře bílou barvou a na ostatních zastávkách červenou? Proč se na Průběžné natírá nově žlutou?
Pak jedna technická: Vždy se u trávníků na TT dělaly jámy na mamuty. V případě Evropské na většině míst tráva přechází plynule na asfalt. Proč?
Všechno co jsi popsal samozřejmě chápu. Je mi jasný, že za absolutním low cost vybavením zastávek mám hledat jen a jen cenu. V případě asfaltu se mi ale finanční náklady jeví jako krátkozraké. Dlažba se dá v případě jakéhokoliv kutání rozebrat a použít znovu. O estetice v případě záplatování ani nemluvě... V případě pozinkovaného zábradlí se bude jednat o cenu řádově o 20% vyšší, ale s životností na věky věků! Nemusím ho každých 5 let natírat a po 20 letech měnit, protože se korozí rozsype. I hmatné pásy se lépe instalují do zámkovky než do asfaltu, že? Jen by mě zajímalo, na kolik vychází tohle: http://www.mhd-olomouc.cz/articles/tram ... -nove-sady a download.php?id=10764&mode=view?
Čemu ale vůbec nerozumím je nejednotnost designu zastávek. Proč je na Evropské u poloviny zastávek zábradlí zelené a na druhé polovině červeno-bílé a proč někde dokonce kombinace? Proč se na zastávce Horoměřická bezpečnostní pruh natře bílou barvou a na ostatních zastávkách červenou? Proč se na Průběžné natírá nově žlutou?
Pak jedna technická: Vždy se u trávníků na TT dělaly jámy na mamuty. V případě Evropské na většině míst tráva přechází plynule na asfalt. Proč?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Martine, Citybloky jsme tam měli nakreslené hned ze začátku, hezky za koncem nástupiště rampičku, pak oddělení Cityblokem od vozovky, v místě přechodu přerušení Citybloku (vytvoření něčeho jako ostrůvku) a za přechodem směrem do křižovatky ještě z Citybloků ohrádka. Samozřejmě vše ty nízké. Dopravní podnik s tím neměl problém. Po prošrotování přes Speciální stavební úřad, ODA MHMP a PČR vznikla podoba se zábradlím. To, co je na fotkách ještě není definitivní.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já bych se na ten klandr vyprdnul úplně. By mě zajímalo, kolik lidí na ten přechod poleze, zvlášť když je zastávka dost daleko od něj. 99% to přeběhne.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
DG: CzechTurism je hlavně třeba zrušit, naprosto zbytečná instituce, jež dubluje soukromý sektor.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
9001: To zábradlí je provizorní na zimu. Příští rok se tam obnovuje SSZ a přechod bude v prostoru toho zábradlí. Poloha zastávky je na to už připravena. Zábradlí chrání před auty a má vést chodce k tomu řízenému přechodu. Ale osobně bych to takto nenavrhl, dal bych tam citybloky. Jsou nižší a nehrozí napíchnutí auta. Nicméně předpokládám, že toto někdo požadoval, aby dočasné řešení schválil.