Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.12.2013 7:29

petr91 píše:Zastávky s barevnou nástupní hranou:

červené:
(22x)
Vozovna Vokovice, Nádraží Veleslavín, Červený Vrch, Dejvická, Vítězné nám., Slídliště Řepy, Blatiny, Slánská, Hlušičkova, Krematorium Motol, Motol, Vozovna Motol, Hotel Golf, Poštovka, Kotlářka, Kavalírka, Poliklinika Modřany, Čechova Čtvrť, Nademlejsnká, U Elektry, Podkovářská
bílé:
(6x+3x)
Vinohradské hřbitovy, Želivského, Národní třída, Horoměřická, Podbaba, Zelená (zastávky v provizorním provedení Krymská, Vršovické nám., Čechovo nám.)
žluté:
(6x)
Přístaviště, Dvorce, Kublov, Podolská vodárna, Průběžná, Nádraží Holešovice

V příloze barevně označeny zastávky s barvou kontrastního pásu (fialová znázorňuje bílou barvu ve skutečnosti). Použité schéma ROPID r.2008

Pokud někoho napadají další, tak mě prosím doplňte, například si nejsem jist u zastávek Bulovka a Vychovatelna.
po mé včerejší směně na l3 doplňuji - invalidovna modrý (ovšem zrovna zejména ve směru dc mi připadal tento pás již značně ošoupaný)

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 11.12.2013 1:40

Zamková dlažba ve Vršovické je pěkná pra*árna. Tam původně byla mozaiková dlažba. To už je lepší asfalt, alespoň to není kýč a nehraje si na nic.

Jinak doufám, že se na Karlák použije to segmentové trubkové zábradlí (jako teď na Kubáni) a ne nějaký super design.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 10.12.2013 19:30

MS: to zni moc dobre. jako kazdodenni uzivatel prostoru KN se na obnovu moc tesim. soucasny stav neni dobrou vizitkou mesta.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.12.2013 16:58

Na Karlově náměstí by nemělo být téměř žádné zábradlí... Zůstane to na zastávkovém ostrůvku Moráň a bude obnoveno na zastávkovém ostrůvku u Techniky. Na obou místech by nebylo vhodné zábradlí nemít. Pak budou kratičká zábradlí u dvou Z přechodů a pak krátké zábradlí u výstupu z metra před zastávkou od Moráně v místě, kde bude chodník poněkud výše nad tram. tratí. Zmizí zábradlí z oblouků křižovatky i podél parku.

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 10.12.2013 16:44

Mohu se zeptat, jaký je cenový rozdíl mezi asfaltem, mozaikovou dlažbou do centra a zámkovou dlažbou, kterou dává průběžně P10 na chodníky po celé Vršovické ulici? Zámecká dlažba, která je použita například v Černokostelecké ulici na zastávkách vypadá lépe než asfalt a je i levná a jde pořídit v různých barevných verzích i pro vyznačení nástupní hrany. Například cena v OBI, kdyby se použila tato dlažba na ostrůvku na Kubáni byla by v budoucnu pravděpodobně sjednocen s povrchem chodníků v okolí.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 10.12.2013 15:51

Martin Šubrt píše:
pawel píše: ja nechapu, ze to neumime okoukat treba z nemecka, kde jsou reseni vesmes jednoducha, funkcni a esteticky slusna. mame to par kilometru, ale v madarsku nebo polsku to umi napodobit lepe. zrovna jsem byl o vikendu v mnichove, kde je prechod pres trikolejnou (!) tram trat v tesnem sousedstvi vytizene krizovatky jen na zlutou blikacku (+ cedule pozor, tramvaj ma prednost).
Umíme, snad se to podaří na Karláku ;-).
Martine, ale před pár dny jsi mi odpovídal, že pozinkované zábradlí a zámkovou dlažbu neumíme, protože za stejnou sumu udělám zastávek víc.
Já jsem zděšenej z toho, jak zastávky vypadaj a připadá mi, že je to horší a horší. U Řep jsem nad tím vzhledem k okolí ještě mávnul rukou a docházet mi to začalo asi až po realizaci zastávky Jiráskovo náměstí. Památkáři tě při rekonstrukci bytu v památkový zóně budou b*******t za zachování každýho strouchnivělýho trámu a dveřních futer, ale na Jiráskáči dovolili takovej paskvil! Nechci vidět Karlovo náměstí a ten les zábradlí. Kde jsou urbanisti města, kteří by zasáhli?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.12.2013 15:16

pawel píše: ja nechapu, ze to neumime okoukat treba z nemecka, kde jsou reseni vesmes jednoducha, funkcni a esteticky slusna. mame to par kilometru, ale v madarsku nebo polsku to umi napodobit lepe. zrovna jsem byl o vikendu v mnichove, kde je prechod pres trikolejnou (!) tram trat v tesnem sousedstvi vytizene krizovatky jen na zlutou blikacku (+ cedule pozor, tramvaj ma prednost).
Umíme, snad se to podaří na Karláku ;-).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 10.12.2013 14:35

Co vede projekt k tvorbě zastávek jen pro 1 soupravu?
levnejsi na udrzbu + vice parkovacich mist? uprimne receno take nevidim duvody pro dvojite zastavky (pokud nejde o uzly ci extremne vytizene useky). nicmene bych v budoucnu rad videl na kolejich delsi tramvaje.

při dnešním courání chodců všude
bylo to nekdy jinak?

ulicni prostor dostava na pr.del...
ja nechapu, ze to neumime okoukat treba z nemecka, kde jsou reseni vesmes jednoducha, funkcni a esteticky slusna. mame to par kilometru, ale v madarsku nebo polsku to umi napodobit lepe. zrovna jsem byl o vikendu v mnichove, kde je prechod pres trikolejnou (!) tram trat v tesnem sousedstvi vytizene krizovatky jen na zlutou blikacku (+ cedule pozor, tramvaj ma prednost).

krysarr
Uživatel
Příspěvky: 452
Registrován: 18.2.2009 22:45
Bydliště: Praha 3 (1,9,16 uz bohuzel ne), sem tam Praha 11 :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od krysarr » 10.12.2013 0:18

To je strasny :(

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 10.12.2013 0:00

Jako kazda rekonstruovana zastavka v soucasnosti. Je to k pobliti, ulicni prostor dostava na pr.del...

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 09.12.2013 23:51

Karosák píše: Kubáň:
Hledám tu čuňárnu, ale to, že je tam kus zábradlí, které zmizí s nově budovaným přechodem mi nepřijde žádný fatal. Větší problém vidím v tom, že je podél celéééhodlouhééhoostrůvkuzááábradlííí až nakonec, jako u Klimakteria Strašnice DC, takže kdo bude přicházet od trhů/fontány, musí buď na přechod, nebo na konec ostrůvku. Prostě není přístup nikde uprostřed, v místech přístřešku. Ale nevím, jestli je to dobře nebo špatně. Možná bych řekl, že spíš dobře, protože při dnešním courání chodců všude, budou tito alespoň usměrněni a žádný šílený prolejzačky to zase nejsou Z:idea:
Ilustrační fotky zábradlí + informace - dnes byl osazen sloupek pro NAD na chodníku DC i ZC
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 09.12.2013 17:51

Bělohorská:
Co vede projekt k tvorbě zastávek jen pro 1 soupravu?
Co si zatím vykřičeli místní? Obě zastávky doufám nebudou, kompromisně by mohlo zůstat stávající, nebo být U Kaštanu, jen před přejezdem s Břevnovskou.
Další věc je, co bylo v hlavičce petice a pod a za co se vlastně agilní upisovali? Mě napadlo taky do cukrárny zajít, půjčit si arch a kdyby tam byly polopravdy (třeba jen to, že se zruší U Kaštanu, ale už ne, že vznikne PB), tak jim s tím zdrhnout a obřadně spálit =P~ Veřím, že neméně břevnovanů by se podepsalo pro změnu za boj PRO přesun zastávky k Bille. Kdo to rozsekne? Je to už dáno projektem a vydaným povolením a bude jen nějaké veřejné vysvětlování, nebo co? A jaký kurz dávají bookmakeři na to, že se to příští rok postaví?

Kubáň:
Hledám tu čuňárnu, ale to, že je tam kus zábradlí, které zmizí s nově budovaným přechodem mi nepřijde žádný fatal. Větší problém vidím v tom, že je podél celéééhodlouhééhoostrůvkuzááábradlííí až nakonec, jako u Klimakteria Strašnice DC, takže kdo bude přicházet od trhů/fontány, musí buď na přechod, nebo na konec ostrůvku. Prostě není přístup nikde uprostřed, v místech přístřešku. Ale nevím, jestli je to dobře nebo špatně. Možná bych řekl, že spíš dobře, protože při dnešním courání chodců všude, budou tito alespoň usměrněni a žádný šílený prolejzačky to zase nejsou Z:idea:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.12.2013 12:02

Ted jsem si uvedomil - na poliklinice barrandov pred zastavkou zc, udajne (dle pdt) pro vetsi zavadu, urco od minuleho utery po patek nefungovalo blikani vystraznych dz + zvukova vystraha a spravce to pri resi. Tak jsem zvedav kdy to bude hotovo a jestli to bude drive nez nejaka mu v miste.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 09.12.2013 10:41

Petrpes píše:A je to částečně inteligentní, při příjezdu to bliká a když stojíž zhasne. No a když jede PeS, který na Hlubočepích stanicuje jako druhý v pořadí, aby to lidi měli blíž, přední půlka zastávky se rosvítí a druhá zůstane zhasnutá.

Jinak včera Evropská s 15T, parádička... Že tě všude zastavujou světla neřeším, stejně jsem čekal skoro 2 min do času :lol:
Já jen, že si pamatuju jak část světýlek na Barrandovu nebyla funkčních už půl roku po otevření.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 09.12.2013 10:06

A je to částečně inteligentní, při příjezdu to bliká a když stojíž zhasne. No a když jede PeS, který na Hlubočepích stanicuje jako druhý v pořadí, aby to lidi měli blíž, přední půlka zastávky se rosvítí a druhá zůstane zhasnutá.

Jinak včera Evropská s 15T, parádička... Že tě všude zastavujou světla neřeším, stejně jsem čekal skoro 2 min do času :lol:

Odpovědět