Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.4.2014 16:14

gabuliatko: Trať by měla nejpravděpodobněji vést dle stopy 1c z tohoto obrázku http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak ... kres14.pdf

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.4.2014 15:28

scoffer píše:Linkove vedeni pri trati okolo Hlavniho nadrazi si umim predstavit. 13 Ipak, Hlavak, Zizkov. 5 Masarycka, Hlavak, Vinohradska.
100% souhlas
A při postavení TT před Hlavákem i TT na horní části VN - 24 Karlák, VN, Hlavák, Masarycka, NamRep
a 9 Národka, VN, Hlavák, Žižkov (v ten moment 13 polookružní =NBS Ipak, Muzeum, Hlavák, Jindřišská, VN, Muzeum, Ipak, NBS a zavedení 21 Olšany, Flora, Žižkov, BílLab, Těšnov, Dělnická - či nová TT v Holešovicích, obratiště Trojský most)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 28.4.2014 14:42

Martin Šubrt píše: TT kolem Hlavního nádraží má naopak celkem vysoký stupeň shody a s její stopou už je kalkulováno při přípravě obnov SSZ Vinohradská - Legerova a Vinohradská - Wilsonova. Rovněž se s jejím vedením již začalo kordinovat umístění sítí, které mezi Muzei vedou.
TT povede Washingtonovou a parkem okolo nádr. nebo Opletalovou?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.4.2014 14:35

9001: Jak je všeobecně známo, mně hráblo dávno ;-). TT po Václaváku se nyní pokouší o návrat do Metropolitního (územního) plánu. Z hlediska územní rezervy tam prostě patří, ale nijak to neznamená, že se její realizace blíží. TT kolem Hlavního nádraží má naopak celkem vysoký stupeň shody a s její stopou už je kalkulováno při přípravě obnov SSZ Vinohradská - Legerova a Vinohradská - Wilsonova. Rovněž se s jejím vedením již začalo kordinovat umístění sítí, které mezi Muzei vedou.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vs-metrak » 28.4.2014 13:40

Výřez z projektové dokumentace podchodu. Měřítko je zřejmé.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od scoffer » 28.4.2014 12:07

Linkove vedeni pri trati okolo Hlavniho nadrazi si umim predstavit. 13 Ipak, Hlavak, Zizkov. 5 Masarycka, Hlavak, Vinohradska.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 28.4.2014 11:52

m@rtin píše:To je první, co mě napadlo. Podchod je tam od roku 1978 a staré koleje tam vydržely až do roku 1980, tak jakápak nízká světlá výška?
Podchod je tam ještě o 10 let déle. Ten se nestavěl s metrem, ale ještě před ním, aby se přetížený Václavák dal rozumně přejít.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 28.4.2014 10:14

gabuliatko píše: TT na VN (ona i okolo Hlaváku) vždy narazí na tuhý odpor. Krom toho trať kolem Hlaváku mi nějak provozně přijde zbytečná. Ono i pro trať po VN si linkové vedení moc nedovedu představit.
Pokud by se někdy realizovala trať Na Příkopě, měly tramvaje po Václaváku smysl. Pokud se mají napojit jen do ulic Vodičkova/Jindřišská, raději bych upřednostnil trať kolem Hlavního nádraží. Jako zbytečná mi nepřijde.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 28.4.2014 9:43

Martin Šubrt píše:Z toho, co jsem pochytil a viděl, tak se bude dělat vše kromě úseku, který se dělal v roce tuším 2001....
K tomuto jsem si vzpomněl, že nedlouho po té rekonstrukci v roce 2001, ve Vodičkově někde pod zastávkou u Václaváku rupl vodovod a ve značném rozsahu to zničil. Nevím zda při následné opravě byly dodrženo vše, co se tam při rekonstrukci dávalo, zejména ty antivibrační rohože.
MOp píše:Inu na muj dotaz: "Proc zrovna BKV na Vaclavaku zustavaji?", mi celni predstavitel DPP odpovedel - "Kvuli nizke vysce a vysokemu podchodu"....
Teď mě napadla ještě jedna možnost - pod těmi BKV a asfaltem jsou TAKY staré koleje, uložené taktéž do betonové desky (které se tehdy ještě w-tram neříkalo), a nejsou peníze na komplet sanaci stropu podchodu po vybourání.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 28.4.2014 9:40

m@rtin píše:
P_V píše:že se upřednostňuje TT kolem hlaváku a úmysl TT na VN se pomalu opouští.
TT na VN (ona i okolo Hlaváku) vždy narazí na tuhý odpor. Krom toho trať kolem Hlaváku mi nějak provozně přijde zbytečná. Ono i pro trať po VN si linkové vedení moc nedovedu představit.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 28.4.2014 9:32

Nevadi mi byt za blbce.

Inu na muj dotaz: "Proc zrovna BKV na Vaclavaku zustavaji?", mi celni predstavitel DPP odpovedel - "Kvuli nizke vysce a vysokemu podchodu".
Zda je tento duvod pouze zastupneho charakteru je samozrejme mozne, nicmene toto byla oficialni odpoved. Vse ostatni jsou pouze spekulace zdejsich uzivatelu. Ze je w-tram vhodny prave na malou vysku je jiste kazdemu jasne, kdyz se podiva na Polikliniku Modrany.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 28.4.2014 9:15

P_V píše:Vždyť už tam jednou patkové kolejnice na podchodu ležely a to níž než teď. Důkaz je právě odhalen. Tak jakápak nízká výška.
To je první, co mě napadlo. Podchod je tam od roku 1978 a staré koleje tam vydržely až do roku 1980, tak jakápak nízká světlá výška?

Chápu to dobře, jako přípravu pro TT VN-MU? Z prohlášení z posledních měsíců jsem nabyl dojmu, že se upřednostňuje TT kolem hlaváku a úmysl TT na VN se pomalu opouští.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.4.2014 9:15

9001 píše:MŠ: Už ti "hráblo" a nebo opravdu prosakuje stavební povolení na TT na VN? :lol:
Vůbec bych se s tím nemazal, vložte výhybky a hotovo. V téhle republice je tolik staveb bez stavebního povolení, jedna navíc se ztratí. :wink: :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 28.4.2014 9:12

P_V píše:Vždyť už tam jednou patkové kolejnice na podchodu ležely a to níž než teď. Důkaz je právě odhalen. Tak jakápak nízká výška.
Tipuji, že se to stavělo v době, kdy se to extra neřešilo. Za druhé TT na pražcích je lehčí než W-Tram, ale BKV je navíc ještě levnější :devilsmokin

MŠ: Už ti "hráblo" a nebo opravdu prosakuje stavební povolení na TT na VN? :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 28.4.2014 8:53

Vždyť už tam jednou patkové kolejnice na podchodu ležely a to níž než teď. Důkaz je právě odhalen. Tak jakápak nízká výška.

Odpovědět