Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Měl bych dotaz k holešovickému mostu velké dráhy a.k.a. myší díře na Trojský most: Je to dost vysoké? Mám nějaké tušení, že jinak tam bude každou chvíli stržená trolej. To, že tam mají/budou mít kamiony zákaz považuji za irelevantní - do Nádražní je zákaz taky...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Švehlova-po včerejší obhlídce mi nějak nevoní úsek Práčská-Hostivařská. Jestli jsem to dobře pochopil, bude sled ZC následující:
SSZ Práčská > zast. OCH > přechod, doufejme ála Kavalírka/Kabešova > SSZ Na Groši > zast. Na Groši > (vzniká zde SSZ, ale bude také přes koleje?) > SSZ Vladycká > Hostivařská.
No moc vodvařenej z toho nejsem. Pokud to bude dobře zkoordinované a SSZ si budou předávat požadavky na následující, mohlo by to zajistit hladký průjezd, ale známe to. I tak bychom se nedostali s časem na to líp, než jsme dnes. Zastávku u OCH beru, ale ten přesunutý Groš (ještě s novým přechodem a SSZ ) je podle mě ptákovina, bo to odbavení tam nikdy žádnej šlágr nebylo. Jedině to může přilákat lidi ze zástavby u Vladycké. Co ten přechod vůči sobě posunutých zastávek Na Groši, bude řízený?
Modřany-Nové stožáry TV usazeny od rozvětvení KOMOKO po zast. Černý kůň. Jde o prostý drát, čili řetězovka už zůstane asi jen v úseku Modřanská škola-Nádr. Modřany a Čechova čtvrť-Levského. Trať kolem Braníka nedotčena. Nový svršek z S49 začíná pod mostem Inteligence a tamní obnova končí za Černým koněm u nájezdu na TT. Tam se finišuje, utahují vrtule, doštěrkovává, montuje TV. Esíčko u zas. Modřanská škola bylo doštěrkováno a byly vyměněny v obou kolejích kolejnice NT1 za nové. Od esíčka po označník zast. Nádr. Modřany ZC leží obousměrně S49 (v koleji ZC původní, v koleji DC nový rošt) na novém spodku. Zde chybí utáhnout vrtule, možná ještě jednou podbít, srovnat štěrk a myslím, že v zastávce i svařit. Tam je ještě celkem rozpracováno. Od označníku v táhlém levém oblouku k mostu byly obousměrně vyměněny kolejnice NT1 za nové. Výměna kolejiva končí před mazníky. Na mostě zůstává kolejivo původní s četnými výřezy, které jsou podle mne lépe naohýbány a lépe navazují na styky, které zůstávají montované! Nutno poznamenat, že opotřebení kolejiva není nijak masivní. Z kabiny to tak nevynikne, ale v místě panují vskutku ďábelské geometrické poměry-směrový i výškový oblouk se změnou křivosti a ještě s celkem velkým převýšením kolejnic. Minimálně oblouk ZC byl opatřen pražcovými kotvami, nicméně i přesto a s ohledem na přenos sil do uložení mostu jsem pro zachování OR40. Není to zase tak drastické omezení a v porovnání třeba s Krejcárkem je zde důvod myslím zjevný. Dále se nic neděje, jen v rozvětvení smyčky Levského probíhají drobné práce na blokovacích obvodech rozjezdových výhybek a v nástupní zastávce, pravé kolejnici byl proveden cca 4 metrový výřez. Co mne trochu zneklidňuje je dosud nedotčené esíčko Poliklinika Modřany. Směrem ZC nevidím problém omezení napravit, směrem DC bych také rád viděl nápravu a jestli oblouk trpí a holt kolegové nejsou s to, brát ho s citem, tak umístit OR řekněme 30-40. Je to sice brněnský přístup, ale v takových případech myslím lepší, než tam po půl roce vracet OR20.
K tomu mě ještě napadá, budou-li někdy srovnány ty ujeté oblouky nad Slánskou?
A OR20 v ulici U Balabenky je problém žlabů, který se obtížně opravuje lokálně, ale OR15 na Pohořelci bude slavit již 2 roky a to mě už trochu s#re Doufám v nějaký podzimní víkend...
SSZ Práčská > zast. OCH > přechod, doufejme ála Kavalírka/Kabešova > SSZ Na Groši > zast. Na Groši > (vzniká zde SSZ, ale bude také přes koleje?) > SSZ Vladycká > Hostivařská.
No moc vodvařenej z toho nejsem. Pokud to bude dobře zkoordinované a SSZ si budou předávat požadavky na následující, mohlo by to zajistit hladký průjezd, ale známe to. I tak bychom se nedostali s časem na to líp, než jsme dnes. Zastávku u OCH beru, ale ten přesunutý Groš (ještě s novým přechodem a SSZ ) je podle mě ptákovina, bo to odbavení tam nikdy žádnej šlágr nebylo. Jedině to může přilákat lidi ze zástavby u Vladycké. Co ten přechod vůči sobě posunutých zastávek Na Groši, bude řízený?
Modřany-Nové stožáry TV usazeny od rozvětvení KOMOKO po zast. Černý kůň. Jde o prostý drát, čili řetězovka už zůstane asi jen v úseku Modřanská škola-Nádr. Modřany a Čechova čtvrť-Levského. Trať kolem Braníka nedotčena. Nový svršek z S49 začíná pod mostem Inteligence a tamní obnova končí za Černým koněm u nájezdu na TT. Tam se finišuje, utahují vrtule, doštěrkovává, montuje TV. Esíčko u zas. Modřanská škola bylo doštěrkováno a byly vyměněny v obou kolejích kolejnice NT1 za nové. Od esíčka po označník zast. Nádr. Modřany ZC leží obousměrně S49 (v koleji ZC původní, v koleji DC nový rošt) na novém spodku. Zde chybí utáhnout vrtule, možná ještě jednou podbít, srovnat štěrk a myslím, že v zastávce i svařit. Tam je ještě celkem rozpracováno. Od označníku v táhlém levém oblouku k mostu byly obousměrně vyměněny kolejnice NT1 za nové. Výměna kolejiva končí před mazníky. Na mostě zůstává kolejivo původní s četnými výřezy, které jsou podle mne lépe naohýbány a lépe navazují na styky, které zůstávají montované! Nutno poznamenat, že opotřebení kolejiva není nijak masivní. Z kabiny to tak nevynikne, ale v místě panují vskutku ďábelské geometrické poměry-směrový i výškový oblouk se změnou křivosti a ještě s celkem velkým převýšením kolejnic. Minimálně oblouk ZC byl opatřen pražcovými kotvami, nicméně i přesto a s ohledem na přenos sil do uložení mostu jsem pro zachování OR40. Není to zase tak drastické omezení a v porovnání třeba s Krejcárkem je zde důvod myslím zjevný. Dále se nic neděje, jen v rozvětvení smyčky Levského probíhají drobné práce na blokovacích obvodech rozjezdových výhybek a v nástupní zastávce, pravé kolejnici byl proveden cca 4 metrový výřez. Co mne trochu zneklidňuje je dosud nedotčené esíčko Poliklinika Modřany. Směrem ZC nevidím problém omezení napravit, směrem DC bych také rád viděl nápravu a jestli oblouk trpí a holt kolegové nejsou s to, brát ho s citem, tak umístit OR řekněme 30-40. Je to sice brněnský přístup, ale v takových případech myslím lepší, než tam po půl roce vracet OR20.
K tomu mě ještě napadá, budou-li někdy srovnány ty ujeté oblouky nad Slánskou?
A OR20 v ulici U Balabenky je problém žlabů, který se obtížně opravuje lokálně, ale OR15 na Pohořelci bude slavit již 2 roky a to mě už trochu s#re Doufám v nějaký podzimní víkend...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Na to jsem se již ptal a dostalo se mi odpovědi že do rozšíření Karlovarky (tedy dotyčný to nazval Břevnovskou radiálou) se nic dělat nebude. Možná i plán protáhnout trat do Řep někde leží. Ale vážně, se smyčkou Bílá Hora se snad někdy něco stane a s tím strašným pásem asfaltu okolo kláštera snad taky. Na čem to visí netuším.jeffer píše:Do tejto časti od konca rekonštruovaného zvršku za Kauflandom po obratisko sa nekopne? Dnes teda v obratisku prebrusujú koľajnice, ale aj tak…
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To by ses Martine měl zeptat na ÚMČ P10
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Rád bych se zeptal, jestli dojde ještě v letošním roce na avizované krásno a úpravy zastávky Průběžná a obdobně, jestli ještě letos bude hotová definitivní podoba zastávky Krymská DC?
Díky
Díky
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Hostivař je ok. Za Radošovickou mají čas do 17.9. A na Nádraží Strašnice už pokládali koleje, takže myslím úplně bez problémů.romanek763 píše:Tak mám pocit,že se reko ˇHostivař nemůže do termínu stihnout,je toho ještě hodně
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak mám pocit,že se reko ˇHostivař nemůže do termínu stihnout,je toho ještě hodně
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak nevím, nedalo by se jinak situovat ty maringotky a stroje v Braníku, aby byl vizuelní kontakt mezi zastávkami. Když už zmizely koleje, tak se tam teď nacpaly ty maringotky a ze zastávky zase není na obratiště autobusů vidět.
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Na křižovatce Bělohorské s Patočkovou to ale nebude použito spíš jen proto, že tam je trať v oblouku a bylo by příliš složité nebo nákladné dělat ten kus na míru.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Čo je zaujímavé, tak na krížení Ankarská–Bělohorská–Kukulova (Vypich) sú osadené betónové prefabrikáty (žeby len kvôli rýchlosti výstavby?), ale na krížení Bělohorská–Patočkova je tiež použitý klasický zvršok zaliaty betónom a asfaltom a pri tom sa mi nezdá, že by toto kríženie bolo o toľko menej zaťažené. Tak snáď vydrží.
Inak v koncovom úseku trate v Bělohorské, kde je použitý panelový zákryt trate, dochádza k postupnému samovoľnému zatrávneniu trate. Do tejto časti od konca rekonštruovaného zvršku za Kauflandom po obratisko sa nekopne? Dnes teda v obratisku prebrusujú koľajnice, ale aj tak…
Inak v koncovom úseku trate v Bělohorské, kde je použitý panelový zákryt trate, dochádza k postupnému samovoľnému zatrávneniu trate. Do tejto časti od konca rekonštruovaného zvršku za Kauflandom po obratisko sa nekopne? Dnes teda v obratisku prebrusujú koľajnice, ale aj tak…
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Bobik: Ano, tak jsem předpokládal, že to probíhá. A nedovedl bych si představit, že by tomu bylo jinak.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V Bráníku je v noci garantovanej přestup. Jestli 52 odjede, tak vždy s vědomím a na příkaz PDT. Nevím jak kdy, 52 jsem měl už několikrát a já s busem problém nikdy neměl. Přijel sice mnohdy ťipťop, ale přijel ještě před mým odjezdem. Jiní sice hlásili, že se občas stane, že se někde zasek a nestíhal, ale to se stává všude. A opačně, busy taky čekaj. Ovšem pokud se někdo půl hodiny hrabe z tramvaje a pak ještě čučí co kde lítá, pak mu samozřejmě autobus ujede (a že ty případy tam byly a nejednalo se o nějakou babču s berlema co prostě nemůže).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MŠ: Asi tak... Ale to by se muselo chtít.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak ty časy bych až tak neřešil. To právě řeší garance přestupu. Byť větší tři minutky rozdílu by tam být tedy mohly, zejména s ohledem na to, aby tramvaj vyjela směrem do centra relativně přesně i při drobném zpoždění busu. Copak je ale fyzicky možné, aby tramvaj nepočkala na autobus a autobus na tramvaj? Jako to snad nikdo ani nemusí nařizovat? To je snad samozřejmý jako že ráno vyjde Slunce... Jako to je nějakej řidič schopen odjet prázdnej a není mu to divný?