Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 11.9.2014 10:25

No tam jde spíš o to, že by ty sukulenty, na rozdíl od "obyčejný" trávy měly být jaxi "bezúdržbový".

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Pepa » 11.9.2014 10:20

Proxy píše: Praha 10 nyní zaplatila výsadbu sukulentů v ulici v Olšinách - pokud se to chytne, tak se tento způsob obarvení tramvajové tratě bude používat všude, kde je to možné a finanční prostředky dovolí...
Obyčejná tráva, která je všude už není in?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 11.9.2014 8:12

Švehlova: Kachny... kachny... :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 11.9.2014 5:06

Proxy píše:Praha 10 nyní zaplatila výsadbu sukulentů v ulici v Olšinách...
Ano, potvrzuju, už třetí noc se tam naváží hlína a "zatravňuje".

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 10.9.2014 21:17

pawel píše:a nechapu MC, proc se nedomluvi s DP na nejake te zeleni - ne ve forme travniku, ktery akorat zere vodu, ale treba neceho udrzbove mene narocneho (kere, stromy, popinave rostliny). praha 10 si sperkuje vrsovickou, ale svehlova pusobi dojmem tezke deprese. asfalt, sed, auta, reklamy, panelaky a nakupni centra. bravo.
Pozor, Praha 10 končí kousek za zastávkou Sídliště Zahradní Město, dále do Hostivaře je už Praha 15.
Praha 10 nyní zaplatila výsadbu sukulentů v ulici v Olšinách - pokud se to chytne, tak se tento způsob obarvení tramvajové tratě bude používat všude, kde je to možné a finanční prostředky dovolí...

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 10.9.2014 16:22

pawel: Ten "dvojschod" vyrovnává rozdíl mezi výškou ostrůvku a výškou silnice, nemůže tam být tak velká zeď a s ním souvisí i ten půl metr o který je zábradlí od silnice vzdálené. Určitě to někdo zná přesněji jak to je.

-U toho zábradlí na OC Hostivař mě spíš kromě toho, že ho někdo sejme a pude snadněji opravit (čemuž napomáhá už to, že je segmentové) napadá to, že v zadní části se ostrůvek zužuje na šířku menší než umožňuje norma pro osazení zábradlí (?) a tím, že se posunulo z asfaltu na obrubník "dvojschodu" se šířka ostrůvku pro cestující opět zvětší na předpisovou šíři.
-Myslím, že měla být Dubečská již od začátku na znamení. Stejně k tomu jednou dopracuje.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 10.9.2014 15:06

gabuliatko píše:
pawel píše:-proc byla prakticky nova zastavka ricanova kompletne zlikvidovana a na stejnem miste postavena znovu?
Mám jiný dotaz, tuší někdo proč 119 má samostatnou zastávku sídliště Červený vrch (směr Dejvická) a nezastavuje v tramvajové zastávce (když je tama nájezd a sjezd)
Sjezd a nájezd na TT je pouze pro vozidla údržby DP, rozhodně není koncipován pro provoz KB autobusů.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 10.9.2014 14:48

gabuliatko píše:Mám jiný dotaz, tuší někdo proč 119 má samostatnou zastávku sídliště Červený vrch (směr Dejvická) a nezastavuje v tramvajové zastávce (když je tama nájezd a sjezd)
Ale řekl bych, že sjezd/nájezd je dosti nouzové povahy a ani osovka nebude na toto připravena. Další věc, že v koleji ZC už je trávník a takový kloub si rád nadběhne. Je tam obrubník, možná zkosený, ale je. Proč se s tím nepočítalo, to už ti nepovím, (za sebe předpokládám, že v této relaci nevzniká nijak masivní potřeba tvorby přestupní hrany) jen odhaduji, proč tomu tak není za stávajícího stavu Z:idea:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 10.9.2014 13:44

pawel píše:-proc byla prakticky nova zastavka ricanova kompletne zlikvidovana a na stejnem miste postavena znovu?
Protože se hrabalo do podloží (možná se i měnila stopa a niveleta) a zastávka by všemu jen překážela. Nakolik se použily věci z púvodní zastávky ví jen zhotovitel.

Mám jiný dotaz, tuší někdo proč 119 má samostatnou zastávku sídliště Červený vrch (směr Dejvická) a nezastavuje v tramvajové zastávce (když je tama nájezd a sjezd)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 10.9.2014 12:43

pawel: Asfalt podle mě trvanlivější je, ale ne litý, nýbrž ten co se nasype a válcuje. Taky je hladší.
Dvojschod vyplývá z neschopnosti udělat vyšší obrubník nebo zídku, když je vyšší nástupiště. Zbytečně zabírá místo na šířku.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 10.9.2014 10:16

Karosák píše:S časem taky "nevidím problém"-vykáže se to po minutě, nebo zkrátka ořeže, a bude zrychleno. No a buď se to nechá vyhnít, nebo se pak přimhouří oko a čas se doplní do nerekonstruovaného úseku, např. Hostivařská-NH
Zrovna jsem na to koukal: l.22 zrychlila z Bílé Hory na Hostivař z 67 na 65 min.
Pak jsem kouknul na ty reko úseky směrem ZC: Jak Bělohorská, tak Hostivař zrychleny o 1 minutu. Provedeno tak, že Říčanova - Vypich a Na Padesátém - Zahr.Město mínus 1. Pak ještě nějaké šoupání minutek sem a tam.
Hlavně v Hostíku bych řekl, že si dost věří: +2 zastávky a semafor, ale chápu, že po RTT se musí vykázat zrychlení dopravy.
No ale třeba pro nás chystají překvapení v podobě dokonale fungující preference na Švehlově. :wink:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 10.9.2014 9:49

9001 píše:Bobík: Ještě navíc, když tam je kolona tam od 8 do půl devátý jinak tam busy nemají ani vteřinu zpoždění...
To jistě, ale soudruh kaštan má lepší přestup z autobusu na metrotramvaj. (obráceně to nikoho nesmí ani napadnout)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 10.9.2014 9:25

Bobík: Ještě navíc, když tam je kolona tam od 8 do půl devátý jinak tam busy nemají ani vteřinu zpoždění...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 10.9.2014 7:05

petr91 - to "tohle" tipuju vzniklo tak, že se dopředu počítá, že to tam nějakej jouda dřív nebo později zramluje, tak asi aby se snáze vyměnil jen ten konec.

Co mě ale neskutečně sejší je skutečnost, že se na zastávku Zahradní město ani nehráblo. Ano, vím, bude se dělat (- výhledově - možná - někdy - bude-li Mars s Měsícem v konjukci - v některé další pětiletce -) společně s železnicí a podjezdem. ALE - zastávku v oblouku se standardní osovkou, do který nějakej Ynteligent ( určitě s nejmíň pěti vejškama z Plzně) poslal i autobusy, navíc kloubový, považuju za největší "voser" na celý trati. A to, že to tam zůstalo, mi o tom, jak to "zodpovědní" myslí s bezpečností vážně, docela dost vypovídá.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 09.9.2014 23:17

hostivar: ze je to jednoduche a lacine, to mi samo o sobe nevadi, ale ze je to udelane osklive (detaily), to uz je skoda. v jednoduchosti je krasa, ale v nasem pripade se to tyka jen samotnych koleji, ktere musi chte nechte sledovat hezke linie, ne jako obrubniky (viz tenhle hnus http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/RTT_P ... 800013.jpg) a zabradli (foto viz vyse). nebyt sklenenych cekaren, pripada mi to jako 80. léta v NDR.

jeste par dotazu k zastavkam na novostavbach:
-je asfalt doopravdy o tolik levnejsi a trvanlivejsi nez nejaka forma dlazby?
-dusledna absence cekaren z centra: vychazi DPP z predstavy, ze cestujici, co nastupuji ve smeru zc, jsou z nejakeho duvodu menecenni? pritom jeste donedavna tomu tak uplne nebylo. a zrovna z centra se nelze spolehnout na JR. kolikrat uz jsem se nacekal v desti na brevnovskem klasteru smer vypich.
-proc je casto zastavka na jakemsi 'dvojschodu'?
-proc byla prakticky nova zastavka ricanova kompletne zlikvidovana a na stejnem miste postavena znovu?
-obsahuji zastavky na rekonstruovanych tratich alespon pripravu na infopanel s odjezdy, ktery je bezny v berline, vidni, varsave i budapesti? (privedeni prislusneho kabelu, kdyz uz se kopalo)
-existuje nejaky jednotny standard z hlediska dlazdeni/nedlazdeni, prechodu, mist pro prechazeni? odpovim si sam: ne. vyjma retro zabradli, retro oznacniku a retro pruhu.

a nechapu MC, proc se nedomluvi s DP na nejake te zeleni - ne ve forme travniku, ktery akorat zere vodu, ale treba neceho udrzbove mene narocneho (kere, stromy, popinave rostliny). praha 10 si sperkuje vrsovickou, ale svehlova pusobi dojmem tezke deprese. asfalt, sed, auta, reklamy, panelaky a nakupni centra. bravo.

Odpovědět