Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 19.9.2014 23:55

Dnes (19.9.2014) dokončeno položení travního koberce v ulici V Olšinách.
trávník V Olšinách.jpg
trávník V Olšinách3.jpg
edit: + jedna fotka ze dne 20.9.2014
trávník V Olšinách 4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 19.9.2014 13:55

No je fakt, že už jsem asi 2 roky nikde nebyl, ale co si pamatuju z posledně Norimberg, Vídeň, Linz - neřikám, že tam nikde nebyly překážky, ale byly prostě tak nějak "lidské". Poslední cesta po Zahraďáku a Břevnově mi přišla jak kdybych byl v lágru.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 16.9.2014 14:16

kruťák píše: Ač jsme členy EU, a tedy máme (přibližně) stejné předpisy jako země západně od nás, nepamatuju si za našimi hranicemi, že by v celém městě byly zastávky obehnány div ne ostnatým drátem. Možná někde u rušné několikaproudovky, ale jinak má člověk tak nějak volnost a ty ulice mu jsou tak nějak "otevřeny". U nás člověk vystoupí a je hnán přesně předepsanou cestou k semaforu, zmáčkne čudl, počká, přejde přesně nalajnovaným Zetkem a pokračuje stejně zabarikádovaným chodníkem... Ale jo, jsem rád, že všichni mají takovou starost o naši bezpečnost...
Tohle prostě není pravda. Ten obdivovaný západ mám projetý dost dobře a nezřídka se tam setkávám se stejnými řešeními, co se tu kritizují. tlačítka, zetka, zábradlí, vše tam je také. Ano, v historických centrech (pokud jsou) a užších ulicích, je veřejný prostor udělaný dobře. Ale mimo je to mnohem horší a extrémně přizpůsobeno automobilům. V některých ohledech si ještě můžem gratulovat. Právě ty rušné několikaproudovky se v zahraničí vyskytují často mnohonásobně více než v Praze a zatímco zde můžete chybně instalovaný semafor na přechodu přes 1 pruh ignorovat, tak přes 4pruh, s intenzitami jako u nás na magistrále, prostě nepřejdete. Jenže tam ty magistrály mají v celém městě. Praha má většinu ulic de facto pouze 1+1 pruh, což je její velká výhoda.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 14.9.2014 10:14

FiJi píše:Přesně o to, aby to takhle nebylo, se snaží některá z těch občanských sdružení, o kterých někdo tvrdí, že jen blokují potřebné stavby.
Jenže proti nim stojí organizace, která by nejradši jakýkoliv přechod regulovala semaforem, protože údajně lidé nejsou schopni přejít bezpečně ulici. Tyhle dvě skupinky by se měli potkat někde na poli za městem a vyřídit si to ručně stručně, protože pokud při každé stavbě vyhrají tak trochu obě strany, trpíme všichni. A rozhodně nemůžeme čekat od politiků, že by se definitivně přiklonili k nějaké straně.

FiJi
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 29.11.2012 21:19

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od FiJi » 14.9.2014 9:59

kruťák píše:Problém vidím v tom, že se musíme ohlížet na všechny, abychom nikoho nepoškodili, neurazili, nebo jinému naopak nenadržovali.
Pokud se to dělá správně, je výsledkem to nejlepší možné řešení. Kdyby se to tak nedělalo, nemám ani to, co máme dnes.
kruťák píše:jinak má člověk tak nějak volnost a ty ulice mu jsou tak nějak "otevřeny". U nás člověk vystoupí a je hnán přesně předepsanou cestou k semaforu, zmáčkne čudl, počká, přejde přesně nalajnovaným Zetkem a pokračuje stejně zabarikádovaným chodníkem...
Přesně o to, aby to takhle nebylo, se snaží některá z těch občanských sdružení, o kterých někdo tvrdí, že jen blokují potřebné stavby.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.9.2014 9:28

Odvodnění se řeší právě i na základě situace z minulého týdne. Za zídkami bude drenážní trubka a budou vybudovány nějaké propojky do kanalizace. Ale vodu tekoucí přes park po těch schodech to asi nezastaví.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 14.9.2014 7:21

No, jestli jsem to pochopil správně, tak ty posedový zídky maj tu hlínu zachytit aby nestejkala. No, alespoň první 2-3 slejváky, než se to za ní zanese a přeteče. 8-) :lol: Ale nechme se překvapit, rád bych se mýlil.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 14.9.2014 1:49

Jo. Sorry, našel jsem, sice hodně stránek dopředu, ale našel. Ale stejně bych se ještě zeptal, jestli bude nějak vyřešeno odvodnění parku, neb jako obvykle při slejvácích byla zase naplavená hlína z parku na tram trati.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 14.9.2014 1:13

Prolistuj si tuhle diskuzi :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 14.9.2014 0:58

Můžu se zeptat, proč je tak zparchantěle vybudovaná zastávka Karlovo nám. od Moráně? Koho to napadlo udělat před přístřešky široký ostrůvek pouze na 3/4 soupravy a pak už je jen obyčejný chodník, kde se ve špičce lidi ani pořádně nevyhnou?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 13.9.2014 21:26

Past vedle pasti :lol:
Mimochodem co to je na Nádr. Strašnice ZC před křižovatkou za zlepšovák, že je tam na jedné straně na otevřený svršek od pravé kolejnice vylitý beton, podpíraje obrubník?

Jinak k tvému slohu není opravdu co dodat. Problém vidím v tom, že se musíme ohlížet na všechny, abychom nikoho nepoškodili, neurazili, nebo jinému naopak nenadržovali.
Já jsem (z toho, co je na první pohled viditelné) nejvíc rozmrzelý, z toho trubkového zábradlí. To podle mě patří do stejné historické popelnice jako umakartové jádro obložené obkladačkami, plísňáky a džíska. Ač jsme členy EU, a tedy máme (přibližně) stejné předpisy jako země západně od nás, nepamatuju si za našimi hranicemi, že by v celém městě byly zastávky obehnány div ne ostnatým drátem. Možná někde u rušné několikaproudovky, ale jinak má člověk tak nějak volnost a ty ulice mu jsou tak nějak "otevřeny". U nás člověk vystoupí a je hnán přesně předepsanou cestou k semaforu, zmáčkne čudl, počká, přejde přesně nalajnovaným Zetkem a pokračuje stejně zabarikádovaným chodníkem... Ale jo, jsem rád, že všichni mají takovou starost o naši bezpečnost...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 13.9.2014 19:23

Tohle je patrně ta zakopávací past na kterou upozorňoval gabuliatko. Podle mě taky docela :prase Buď nalít živici všude a dát zkosenou obrubu, nebo dva krajní kameny šikmo zapustit.
Jo a místo pro přecházení u KD Kaštan je taky dobře funky. Přes koleje v klasickém provedení, ale nájezdy z velmi divoce na(b)litého asfaltu a krycí ostrůvky z toho červenobílého hada. No výrazné to je, bezpečnost to zajistí, ale vytváří to dojem, že je to tak nějak na koleni a rozhodně ne součást koncepční kultivace veřejného prostoru.
A tak si dovolím navázat menším zamyšlením:
Jsem za ty RTT fakt rád! Potřebovaly to jak :prase drbání a vím, jak je těžké u nás něco někam popostrčit. Bitvy občanské i byrokratické o každou drobnost... Taky vím, že jsou země, kde nemají ani dlažbu, či kanalizaci a že naše obrubníky jsou proti tomu banální problémy-bydlí se ve slumech a silnice jsou i takovéto https://www.youtube.com/watch?v=26lvJwv2Dso
Ale podíváme-li se na to z druhé strany, že máme to štěstí a jsme součástí té civilizovanější části světa/Evropy, pak mne podobně jako MŠ, pawla a další rozčilují ty tisíce drobností, které umořily osla. Proč nejsme schopni využít materiální potenciál a dotáhnout to k lepšímu. Prošel jsem si Břevnov v pátek pěšky, vzpomínal na dětství a koukal na tu trať a změny v ulici. Nezměnilo se mnoho-stále množství sloupů, olezlých kandelábrů, stejné díry v chodnících, stejný stav domů, obchodů, snad i stejní důchodci. Mezi Drinopolem a Kaštanem (a možná ještě dále) mezi kandelábry stále nataženo jakési nízkonapěťové vedení z již zelené mědi. Mamka tehdy říkávala "socialistický Břevnov". Vzpomínáte si, kde se natáčela scéna s Daníkem na kole a fízlem, před železářstvím ve filmu Občanský průkaz? Pořád stejné, krom dřevěné telefonní budky nebylo potřeba žádných rekvizit. Jasně, ono to funguje, já mám rád červené označníky, T3 a i to často nenáviděné, trubkové zábradlí. Někam to patří, avšak i přesto člověk vnímá určité prvky a stupně pokroku-jó první Felicie, a jak přišly T6 a jak se šlo poprvé na hambáče na Florenc do McD, a jak se jelo poprvé metrem na Zličín a na Čerňák a jéé, ty nový nízkopodlažní Reanulty a první krabicovej džus s plastovým zavírátkem...a teď jsem si prohlížel tu Bělohorskou, snažil jsem se ten prostor vnímat jako letitý a nezainteresovaný občan a nedivím se, že leckomu vytane na mysl: Co tady proboha stálo takovejch peněz a proč se v tom vrtali přes 2 měsíce, dyk je to tu furt stejný! Spousty podivností a nesmyslů přesně dle norem a člověk je tam ten poslední, kdo se musí přizpůsobit. Je to fakt hrozná škoda a trágoš, když podobu veřejného prostoru neurčují potřeby uživatelů, ale normy, úřednictvo a politické tlaky :(
Pawel psal, že Hostivař je stále šedivá...ale nějak to tam beru, je to 80`s panelstory, průmyslové předměstí-seřadiště, Mitaska. Ani barevné paneláky nezapřou svůj původ, ale vždyť ten Břevnov je takovej malebnej! Kdyby se Maruška místo toho skandálního vřeštění raději jednou tou svojí čtvrtí prošla a rozhlédla. Kajetánka opravená, klášter v pořádku, Ladronka zažívá boom a výstavní třída usnula před 30 lety :( Jako švec a šotouš jsem samozřejmě z jízdy nadšen a burácení na BKV bych nechtěl vrátit ani za zlatý :prase , ale urbanistova duše posmutní...
Poladit povrchy, sjednotit rozumně designovaný mobiliář a nějaké moderní prvky, jako například digitální označníky a jsme hned o více než generaci vpřed.
A ať se na rozkopané ulice nadává jakkoli (včetně mě), tak Moskevská je to, co já, bez konkrétnějších představ a vzdělání v oboru, očekávám od změny prostoru. Můžeme hledat a vidět chyby, ale ten prosto prostě prokoukl! To může být ulice, kterou nemusíme schovávat.

Jsem moc rád, že se rekonstruuje a nejsem ani v nejmenším proti a nebudu staromilecky hourat, že se to radši mělo nechat. To rozhodně ne! Určitě je třeba jít kupředu, ale tyhle drobnosti myslím stojí alespoň za zamyšlení Z:idea:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.9.2014 13:50

Do 14 dnů začne dostavba chodníků a opěrných a posedových zídek na zastávkách a určité drobné stavební úpravy chodníků a křižovatek třeba dole u radnice. Ale obecně nic zásadního. V září 2015 začne, když to půjde nejlépe, akce vodovod/plynovod (už si nepamatuju, co to je), kterážto celý harmonogram rozbourala a investor si teprve zpracovává DSP. Buď současně s tím, nebo potom (jaro 2016) se začnou dělat křižovatky a přechody a někdy v roce 2020 možná, když bude vůle a peníze, tak i něco v parku, což je zatím výhledová II. etapa. Celé to ovšem může skončit na základě několika nesouhlasných stanovisek k různým částem i tak, že ty zídky budou to poslední, co se na Karláku udělá.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 13.9.2014 13:08

Co se bude teď dít na Karlově náměstí? Je nějaký harmonogram, do čeho se kdy bude kopat? (světla, zastávky, chodníky, stromečky atd.)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.9.2014 9:13

ElWapp píše:Jen tak teoreticky, je to smlouva s DPP? Jiný dopravce si čekárny stavět může? Jak to bude u nových zastávek u nových stanic metra? Budou bez přístřešku? A řeši se tohle celé nějak?
Je to právě smlouva přímo s hl. m. Prahou, DP je jen obecně příjemcem části jejího výsledku v uličním prostoru. Ale vše jsou spíše dohady. Myslím, že by to stálo ze strany DP za tiskovou zprávu, kde by byly peripetie se stavbou přístřešků podrobně popsány, jinak to jde zase zbytečně přímo za DP.

Odpovědět