Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 22:24

MOp píše:Dle informace co jsem mel ve schrance termin reko Belehradske brezen 2015.
Záleží, jak se stihne připravit TSK. přece jen jde o komplexní výměnu nejen kolejí, ale i vozovek a chodníků, úpravu parkování, přechodů, zeleně, odvodnění atd. Pravda, může to opět dopadnout i tak, že DP udělá nejdřív jen koleje...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2014 22:19

Martin Šubrt píše:Mohla by snad příští rok, nejpozději 2016.

MMM: Ono to teď má spoustu problémů. Zvednutí před ostrůvkem se nelíbí policii, bo snadný nájezd auta do prostoru ostrůvku a zhoršení jeho ochrany. Pak chtějí zábradlí, ale to zas nechce IPR. Ale píšu si to a zkusím ještě nějak uplatnit.
1.) chápu - i když osobně se spíš bojím (toho co jsem již napsal a hlavně odvozoval od situace na nedávno zrušené vídeňské zastávce Vodičkova DC) = jízdy IAD po TT, protože na zvednuté vozovce by se vyskytovali chodci.
2.) rozhodně při zvednuté vozovce do úrovně chodníku či ostrůvku mají být tyto od ní odděleny a tím chráněny kovovými sloupky (jako např. zastávka Albertov ZC)

= ZAVRHUJI PŮVODNĚ UVEDENOU "OSTRŮVKO-VÍDEŇSKOU" ZASTÁVKU, ALE PROSAZUJI (JIŽ UVEDENÉ) "RETARDÉROVÉ" ZVÝŠENÍ VOZOVKY V DÉLCE NĚKOLIKA METRŮ (= ROZHODNĚ MAX. 5-TI) MEZI CHODNÍKEM A KONCEM ZASTÁVKOVÉHO OSTRŮVKU, které by mělo zároveň sloužit jako bezbariérové místo pro přecházení
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 10.11.2014 22:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4655
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 10.11.2014 22:06

Dle informace co jsem mel ve schrance termin reko Belehradske brezen 2015.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 21:42

Mohla by snad příští rok, nejpozději 2016.

MMM: Ono to teď má spoustu problémů. Zvednutí před ostrůvkem se nelíbí policii, bo snadný nájezd auta do prostoru ostrůvku a zhoršení jeho ochrany. Pak chtějí zábradlí, ale to zas nechce IPR. Ale píšu si to a zkusím ještě nějak uplatnit.

Uživatelský avatar
Deus
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 17.5.2014 18:27

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Deus » 10.11.2014 17:48

A kdy že se má ta Bělehradská začít opravovat?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2014 17:13

Martin Šubrt píše:
cwapa píše:Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Koukám na poslední verzi dokumentace a bohužel už tam není zvýšené nic. Zastávka Pod Karlovem bude vypadat stejně jako dnes, jen s bezbariérovým navázáním na ten přechod k Bille a rozšířením na 2,5 metru bez zábradlí. Samozřejmě se to ale může ještě drobně změnit.
Néé - prosím, pokuste se to změnit - jak jsem již uvedl z mého pohledu "ratardérové" zvýšení části vozovky je dle mne jediná možnost jak donutit IAD dodržovat omezenou rychlost (30km/h) a tím usnadnit/zbezpečnit rozjezd TRAM ze zastávky, za níž IAD v levém oblouku najíždí na TT.
Dodávám, že není nutné zvýšit pruh IAD v celé délce podél ostrůvku, ale dostačovalo by kus (pár metrů) před koncem ostrůvku u označníku = co nejblíže před nájezdem IAD na TT. Dodávám, že jsem přesvědčen, že zvýšení vozovky až na konci ostrůvku omezí tendenci IAD ostrůvek objíždět po TT.
Dovedu si tedy představit:
1.) na začátku zastávky (jako dosud) přechod pro chodce přes celou komunikaci v úrovni vozovky i TT
2.) Na konci zastávky místo pro přecházení na zvednuté vozovce do úrovně chodníku a ostrůvku, jež by mělo propojovat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 10.11.2014 16:07

9001, gab.: Už se dali i do pěší zóny: http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=14111036120

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 10.11.2014 15:17

Petrpes píše: - takže by to bylo podobný jako ve
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.


Levné krámy má důchodce zmapované dobře :D
Budeš se možná divit, ale do Normy tam opravdu nejezdím. Jezdím tam za prvé na nádraží a za druhé na SSZ. Protože Praha3 to má ve Vysočanech.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 10:43

cwapa píše:Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Koukám na poslední verzi dokumentace a bohužel už tam není zvýšené nic. Zastávka Pod Karlovem bude vypadat stejně jako dnes, jen s bezbariérovým navázáním na ten přechod k Bille a rozšířením na 2,5 metru bez zábradlí. Samozřejmě se to ale může ještě drobně změnit.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 10.11.2014 10:40

von Špilberk píše:Pár bumlíku by mohlo být i na Pražského povstání, aby měla tramvaj pojištěno odbočení vpravo směr Palouček. Občas se najde :prase , které zastaví tak, že se tramvaj neprotáhne. A místa na bumlíky je tam dost a dost.
Někde v diskusi by se našlo, proč dlouho nemohl být bumlík za Veletržní ZC - že jsou tam dva pruhy a že se vedle bumlíku nevejdou. No a podívejte se, jak to tam vypadá teď - je tam jeden pruh a když jsou řidiči schopní, dokážou se srovnat vedle sebe. =D> Proč by to nešlo i na Povstání, kde konec konců stejně tři pruhy nejsou...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3432
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 10.11.2014 6:08

Ostrůvko-vídeňská by se dala nazvat i Husinecká. Ta má taky zvýšeno! I když dost neznatelně

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2029
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 10.11.2014 3:52

- takže by to bylo podobný jako ve
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.


Levné krámy má důchodce zmapované dobře :D

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 09.11.2014 23:04

MMM - dík za vysvětlení. Můžeš mi tedy ještě napsat jaký to typ zastávky.Díky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.11.2014 23:00

cwapa: nikoliv - jediná současná pražská "ostrůvko-vídeňská" zastávka konstruovaná pro oddělení od TT veškeré IAD (nejen cyklistů) je Václavák ZC (z Vodičkovy), jenže tato má ve skutečnosti průjezd po zvýšeném jízdním pruhu pro IAD mezi "vlastním" ostrůvkem a chodníkem znemožněn:
a) neplynulým sjezdem/nájezdem = nikoliv rampy, ale několik "pidischůdků"
b) nájezdem zataraseným zajíždějícím patníkem + nalézajícím se těsně za řadou povoleného podélného stání!

PS: Nádraží Vysočany ZC je, jako Albertov ZC a Letetenské nám. od Sparty (kde se ovšem IAD vyskytuje v nástupní ploše minimálně, protože tato je takřka neustále okupována chodci - čekajícími cestujícími) klasická vídeňská zastávka.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 09.11.2014 23:15, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 09.11.2014 21:45

Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.

Odpovědět