Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deus
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 17.5.2014 18:27

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Deus » 10.11.2014 17:48

A kdy že se má ta Bělehradská začít opravovat?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2014 17:13

Martin Šubrt píše:
cwapa píše:Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Koukám na poslední verzi dokumentace a bohužel už tam není zvýšené nic. Zastávka Pod Karlovem bude vypadat stejně jako dnes, jen s bezbariérovým navázáním na ten přechod k Bille a rozšířením na 2,5 metru bez zábradlí. Samozřejmě se to ale může ještě drobně změnit.
Néé - prosím, pokuste se to změnit - jak jsem již uvedl z mého pohledu "ratardérové" zvýšení části vozovky je dle mne jediná možnost jak donutit IAD dodržovat omezenou rychlost (30km/h) a tím usnadnit/zbezpečnit rozjezd TRAM ze zastávky, za níž IAD v levém oblouku najíždí na TT.
Dodávám, že není nutné zvýšit pruh IAD v celé délce podél ostrůvku, ale dostačovalo by kus (pár metrů) před koncem ostrůvku u označníku = co nejblíže před nájezdem IAD na TT. Dodávám, že jsem přesvědčen, že zvýšení vozovky až na konci ostrůvku omezí tendenci IAD ostrůvek objíždět po TT.
Dovedu si tedy představit:
1.) na začátku zastávky (jako dosud) přechod pro chodce přes celou komunikaci v úrovni vozovky i TT
2.) Na konci zastávky místo pro přecházení na zvednuté vozovce do úrovně chodníku a ostrůvku, jež by mělo propojovat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 10.11.2014 16:07

9001, gab.: Už se dali i do pěší zóny: http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=14111036120

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 10.11.2014 15:17

Petrpes píše: - takže by to bylo podobný jako ve
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.


Levné krámy má důchodce zmapované dobře :D
Budeš se možná divit, ale do Normy tam opravdu nejezdím. Jezdím tam za prvé na nádraží a za druhé na SSZ. Protože Praha3 to má ve Vysočanech.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 10:43

cwapa píše:Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Koukám na poslední verzi dokumentace a bohužel už tam není zvýšené nic. Zastávka Pod Karlovem bude vypadat stejně jako dnes, jen s bezbariérovým navázáním na ten přechod k Bille a rozšířením na 2,5 metru bez zábradlí. Samozřejmě se to ale může ještě drobně změnit.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 10.11.2014 10:40

von Špilberk píše:Pár bumlíku by mohlo být i na Pražského povstání, aby měla tramvaj pojištěno odbočení vpravo směr Palouček. Občas se najde :prase , které zastaví tak, že se tramvaj neprotáhne. A místa na bumlíky je tam dost a dost.
Někde v diskusi by se našlo, proč dlouho nemohl být bumlík za Veletržní ZC - že jsou tam dva pruhy a že se vedle bumlíku nevejdou. No a podívejte se, jak to tam vypadá teď - je tam jeden pruh a když jsou řidiči schopní, dokážou se srovnat vedle sebe. =D> Proč by to nešlo i na Povstání, kde konec konců stejně tři pruhy nejsou...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 10.11.2014 6:08

Ostrůvko-vídeňská by se dala nazvat i Husinecká. Ta má taky zvýšeno! I když dost neznatelně

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 10.11.2014 3:52

- takže by to bylo podobný jako ve
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.


Levné krámy má důchodce zmapované dobře :D

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 09.11.2014 23:04

MMM - dík za vysvětlení. Můžeš mi tedy ještě napsat jaký to typ zastávky.Díky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.11.2014 23:00

cwapa: nikoliv - jediná současná pražská "ostrůvko-vídeňská" zastávka konstruovaná pro oddělení od TT veškeré IAD (nejen cyklistů) je Václavák ZC (z Vodičkovy), jenže tato má ve skutečnosti průjezd po zvýšeném jízdním pruhu pro IAD mezi "vlastním" ostrůvkem a chodníkem znemožněn:
a) neplynulým sjezdem/nájezdem = nikoliv rampy, ale několik "pidischůdků"
b) nájezdem zataraseným zajíždějícím patníkem + nalézajícím se těsně za řadou povoleného podélného stání!

PS: Nádraží Vysočany ZC je, jako Albertov ZC a Letetenské nám. od Sparty (kde se ovšem IAD vyskytuje v nástupní ploše minimálně, protože tato je takřka neustále okupována chodci - čekajícími cestujícími) klasická vídeňská zastávka.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 09.11.2014 23:15, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 09.11.2014 21:45

Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.11.2014 21:07

jestli jsem to pochopil správně, tak nebude-li chtít IAD "letět bůhví kam" či nadměrně namáhat podvozek, tak proti dosavadní praxi před nájezdem na TT zpomalí, protože na začátku zastávky Pod Karlovem ZC bude najíždět na nově "retardérově" vyvýšený pruh do úrovně chodníku/ostrůvku mezi nimiž vede a povede + na úrovni konce zastávky z něj zase sjíždět = měla by jet spíše pod 30km/h (možná i jen 20km/h) než jako dosud překračovat DZ nařízených 30km/h = mělo by to dát dostatek času k bezpečnému rozjezdu TRAM ze zastávky.

PS: Jen z pohledu chodců, cestujících na zastávce doufám, že uvedený vyvýšený pruh bude od chodníku ostrůvku zastávky oddělený kovovými či betonovými sloupky/patníky.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 09.11.2014 20:15

MMM: No bohužel Pod Karlovem zc to zatím dispozičně je cca stejně jako dnes, jen ta auta podél ostrůvku pojedou v úrovni toho ostrůvku. Ale na koleje budou najíždět ve stejném úhlu. Ale upozornění beru na vědomí, kdyžtak zkusím ještě prověřit a doporučit maličkou rozhledovou úpravu.

dejvk: Tam by to chtělo na koleje vodorovné značení doplněné směrem rovně příčnými prahy, aby si řidiči na to směrování zvykli. Jen se modlím, aby se zastávka povedla z hlediska povrchů a skutečně nahoře byl asfalt.

dejvk
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 08.8.2012 11:39

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od dejvk » 09.11.2014 17:58

MM-Mikulovsky píše:spíše jako "tvrdý" chodníkový mys = bez možnosti najetí IAD do prostoru nástupní plochy
Ono to platí i pro tu Dělnickou, po celé severní půlce Komunardů je pravý pruh k parkování a najednou tam bude pruh pro auta, který bude zvýšený na úroveň chodníku. Tj. drtivá většina aut pojede dál rovně po kolejích. Lidi se postupně naučí stát i na zvýšené silnici, a až tam jednou pojede nějaký úzkostlivý dodržovač předpisů, bude na tragédii zaděláno. :(

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.11.2014 13:33

Děkuji velmi za vyčerpávající zprávy, myslím, že v základu budou odstraněna současná nejbolavější místa inkriminované TT (mezi něž určitě patří mnou dosud nezmíněné najíždění IAD na TT za zastávkou Pod Karlovem, kdy tato pro levý oblouk TT- potažmo zatáčku vozovky před tou zastávkou je ve zpětném zrcátku TRAM vidět poměrně pozdě - zejména když naprostá většina té IAD jede rychleji než v místě nařízenou rychlostí 30km/h).
Ještě raději však slyším, že nevznikne nové extrémně bolavé místo nesmyslným zhuštěním zastávek uvažovanou (prý nějakou MČ prosazovanou) výstavbou nové zastávky za výjezdem z křižovatky Otakarova.

Odpovědět