Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Asi opravdu nelze na Sídlišti Petřiny udělat reko za stávajících podmínek lépe.
Akorát mne napadlo, jestli by nešlo tu nástupní kolej trochu víc posunout do polohy té současné vnější koleje, alespoň na tom sjezdu s vnitřní kolejí a celou nástupní zastávku trochu natočit.
Vždyť se tím připravujeme o využitou plochu smyčky a podle mne se tím i zkracuje využitelná délka vnitřní i vnější koleje pro manipulaci.
Akorát mne napadlo, jestli by nešlo tu nástupní kolej trochu víc posunout do polohy té současné vnější koleje, alespoň na tom sjezdu s vnitřní kolejí a celou nástupní zastávku trochu natočit.
Vždyť se tím připravujeme o využitou plochu smyčky a podle mne se tím i zkracuje využitelná délka vnitřní i vnější koleje pro manipulaci.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: Ano, na tuto podobu jsem se projektanta ptal. Bylo mi řečeno, že v rozsahu stavby bez zásahů do okolních komunikací se to takto nevešlo (prostorově, sítě a návaznost na pěší komunikace z výstupních zastávek). Pak se prý řešily i zastávky mimo smyčku, ale to se zase neposkládalo se zastávkami busů. Samozřejmě považuji nezkoordinování stavby s celkovou úpravou Heyrovského nám. za chybu, ale co s tím naděláme... To je pořád dokola. Návaznosti na výstupní šly udělat lépe vpředu i vzadu a koleje se skutečně nemusely křížit, ale bylo by to celé nákladnější a chtělo by to tu koordinaci s okolím.
Jenda1989: Budou tam jezdit max. 2 linky. Odpadne ta dvojka, co stejně neměla žádné manipulační možnosti na koleji s další linkou. Při dvou linkách tam obecně mohou být pauzy ve špičce minimálně 16-20 podle koleje s tím, že obě koleje jsou na sobě nezávislé úplně stejně jako dnes a při nájezdu do nástupní, už tedy bez možnosti předjetí se tam i pauza 24 minut dá vykouzlit. Pokud budou jezdit soupravy a sóla, mohou tam mít ta sóla i prázdniny . Já jsem asi natvrdlej, ale jak tam dnes předjedu nebo objedu při dvou linkách - tedy bez toho abych s něčím, co překáží, vyjel a zpět nacouval do druhé nástupní z obou?
Jenda1989: Budou tam jezdit max. 2 linky. Odpadne ta dvojka, co stejně neměla žádné manipulační možnosti na koleji s další linkou. Při dvou linkách tam obecně mohou být pauzy ve špičce minimálně 16-20 podle koleje s tím, že obě koleje jsou na sobě nezávislé úplně stejně jako dnes a při nájezdu do nástupní, už tedy bez možnosti předjetí se tam i pauza 24 minut dá vykouzlit. Pokud budou jezdit soupravy a sóla, mohou tam mít ta sóla i prázdniny . Já jsem asi natvrdlej, ale jak tam dnes předjedu nebo objedu při dvou linkách - tedy bez toho abych s něčím, co překáží, vyjel a zpět nacouval do druhé nástupní z obou?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Popravdě nelíbí se mi provozně ani současná - natož navrhovaná podoba obratiště Petřiny, protože:
1.) vyjíždějící a vjíždějící TRAM se křižují (nyní jen na vnitřní koleji a nově na obou kolejích)
2.) cestující se "proplétají", zejména po svém vystoupení z TRAMvaje mezi těmi stojícími na vnější koleji a pletou se v další cestě té, z níž vystoupili (nyní se oboje uvedené týká vnitřní koleje a nově "pletení se cestujících v další cestě TRAMvaji, z níž vystoupili" bude týkat i vnější koleje)
= TEN KDO VYMYSLEL ZVEŘEJNĚNOU PODOBU OBRATIŠTĚ PETŘINY ZASLOUŽÍ, Z POHLEDU (NE)BEZPEČNOSTI PROVOZU, OKAMŽITĚ NA MÍSTĚ
Bezpečné je pojíždění toho obratiště jedině proti směru hodinových ručiček a při zachování dvou výstupních a jedné nástupní zastávky (jako je v předloženém návrhu) by koleje v něm vedly cca takto.
1.) vyjíždějící a vjíždějící TRAM se křižují (nyní jen na vnitřní koleji a nově na obou kolejích)
2.) cestující se "proplétají", zejména po svém vystoupení z TRAMvaje mezi těmi stojícími na vnější koleji a pletou se v další cestě té, z níž vystoupili (nyní se oboje uvedené týká vnitřní koleje a nově "pletení se cestujících v další cestě TRAMvaji, z níž vystoupili" bude týkat i vnější koleje)
= TEN KDO VYMYSLEL ZVEŘEJNĚNOU PODOBU OBRATIŠTĚ PETŘINY ZASLOUŽÍ, Z POHLEDU (NE)BEZPEČNOSTI PROVOZU, OKAMŽITĚ NA MÍSTĚ
Bezpečné je pojíždění toho obratiště jedině proti směru hodinových ručiček a při zachování dvou výstupních a jedné nástupní zastávky (jako je v předloženém návrhu) by koleje v něm vedly cca takto.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To máš sice Martine pravdu, ale jak jsem napsal již výše tak dostanou nafrak manipulační možnosti.Martin Šubrt píše:Přemýšlím, proč by dvě linky v nové podobě smyčky měly být na jedné koleji, když tam jsou koleje dvě? A na obou místo pro nejméně dvě (spíš dvě a půl) soupravy za sebou, jednu až jednu a půl v oblouku před námezníkem, třetí soupravu vždy ve výstupní zastávce. Tj. i v nové smyčce může dle mého v pohodě pobývat 5-6 souprav 2xT. Jako asi bych se snažil v souvislosti s okolím to navrhnout trošku jinak, ale pokud jde jen o stavbu DPP, která se musí vejít na původní plochy a součinnost v návaznosti okolí není, tak budiž. Aspoň je společná nástupní zastávka.Filip píše:Nová podoba Petřin se mi nelíbí, ale možná tam opravdu počítají pouze s jednou linkou, což bych ještě pochopil. Ale dvě linky na jedné koleji, to bude humáč.
Nevím, ale nepřijde mi současný stav špatný.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Přemýšlím, proč by dvě linky v nové podobě smyčky měly být na jedné koleji, když tam jsou koleje dvě? A na obou místo pro nejméně dvě (spíš dvě a půl) soupravy za sebou, jednu až jednu a půl v oblouku před námezníkem, třetí soupravu vždy ve výstupní zastávce. Tj. i v nové smyčce může dle mého v pohodě pobývat 5-6 souprav 2xT. Jako asi bych se snažil v souvislosti s okolím to navrhnout trošku jinak, ale pokud jde jen o stavbu DPP, která se musí vejít na původní plochy a součinnost v návaznosti okolí není, tak budiž. Aspoň je společná nástupní zastávka.Filip píše:Nová podoba Petřin se mi nelíbí, ale možná tam opravdu počítají pouze s jednou linkou, což bych ještě pochopil. Ale dvě linky na jedné koleji, to bude humáč.
Nevím, ale nepřijde mi současný stav špatný.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Info a reakce z DPP/JDCT: jsou zde strasny blaboly.
Na Libenskem moste se nic nechysta - az tam bude TSK, tak jim vytrhame puvodni trat. Nepredpokladam, ze realizace bude drive nez za rok.
Smycka Cerveny vrch se bude stavet za mesic.
Na Libenskem moste se nic nechysta - az tam bude TSK, tak jim vytrhame puvodni trat. Nepredpokladam, ze realizace bude drive nez za rok.
Smycka Cerveny vrch se bude stavet za mesic.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák píše:Naopak úsek, který mám podezření, že též stříhá metr, je úsek Urxova-Palma
Tak zase se trochu uklidníme, jo? Zvýrazněné úseky rozhodně nejsou celé v havarijním stavu. Některé, řekl bych, že vůbec nejsou v nějakém nevyhovujícím stavu. V úseku Urxova-Palmovka je na tom špatně akorát kolej DC kousek pod Novou Palmovkou a pak hned před rozjezdovou výhybkou na horní Palmě. Nic víc bych tam nehledal. Na Žertvách nevím o žádném problému, Rašínovo nábřeží taky žádný problém, Štross-Holešovice bylo jedno kritické místo a to bylo nedávnou opraveno. Asi nejvíc toho je v úseku Albertov-Otakarova, tady je špatná kolej DC okolo Lidla před Alberovem a pak esíčka a oblouky před a za Fidlovačkou. Ale žádná trága to neni.-KUBI- píše:vyloženě tragických úseků už zbude opravdu jen pár. Podle mě jimi jsou esíčko u Masarykova nádraží, Revoluční, Hlávkův most, Na Žertvách, Za Ženskými domovy, Rašinovo nábřeží a dále úseky Kobylisy - Vozovna Kobylisy, Strossmayerovo náměstí - Nádraží Holešovice, Albertov - Otakarova a celé větve k Vozovně Pankrác a na Spořilov. To je 11 úseků, tedy stejně jako se plánuje opravit letos, tudíž do roku 2017 by se teoreticky dalo vstoupit bez plovoucích, polámaných a celkově žalostných tratí na BKV panelech a v síti by zbylo jen cca 20 a navíc celkem krátkých úseků této konstrukce, které navíc zatím celkem drží a netrpí tradičními neduhy tohoto svršku
Starou Plzeňskou a Podolí na vás!
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Souhlasím s tebou. Současná podoba sm. Petřiny není vůbec špatná. Mimochodem v případě jakékoliv mimořádnosti je současný stav lepší než ten navrhovaný (např. předjetí nebo objetí).Filip píše:Nová podoba Petřin se mi nelíbí, ale možná tam opravdu počítají pouze s jednou linkou, což bych ještě pochopil. Ale dvě linky na jedné koleji, to bude humáč.
Nevím, ale nepřijde mi současný stav špatný.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pochybuji, že se na Petřiny podívá víc než jedna linka od otevření metra, resp. spíš po zjištění reálně potřebné a hlavně požadované kapacity.Filip píše:Nová podoba Petřin se mi nelíbí, ale možná tam opravdu počítají pouze s jednou linkou, což bych ještě pochopil. Ale dvě linky na jedné koleji, to bude humáč.
Nevím, ale nepřijde mi současný stav špatný.
Maximálně až opadne dogma 8/10/8, tak něco po 6 minutách
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nová podoba Petřin se mi nelíbí, ale možná tam opravdu počítají pouze s jednou linkou, což bych ještě pochopil. Ale dvě linky na jedné koleji, to bude humáč.
Nevím, ale nepřijde mi současný stav špatný.
Nevím, ale nepřijde mi současný stav špatný.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak jinak - on nový stav nějak snižuje kapacitu? To se snad dnes vlaky odstavovaly v nástupních zastávkách?von Špilberk píše:Je o tom zde:http://mhd86.cz/2015/02/05/konec-dvouko ... y-petriny/
Ovšem kromě snížení kapacity smyčky jsem nepochopil k čemu je to dobré.
(Čímž nechci říct, že by snížení kapacity smyčky bylo k něčemu dobré.)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak já jsem na l.18 častým hostem (častějším než bych chtěl) a dosud jsem za 6,5 roku nepozoroval, že by současný stav činil někomu nějaké potíže. Řekl bych, že 99 % lidí jsou místní a jsou zvyklí.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jedna zastávka pro ty, co chtějí jen po společné trase provozovaných linek nestačí?von Špilberk píše:Je o tom zde:http://mhd86.cz/2015/02/05/konec-dvouko ... y-petriny/
Ovšem kromě snížení kapacity smyčky jsem nepochopil k čemu je to dobré.
(Čímž nechci říct, že by snížení kapacity smyčky bylo k něčemu dobré.)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Je o tom zde:http://mhd86.cz/2015/02/05/konec-dvouko ... y-petriny/
Ovšem kromě snížení kapacity smyčky jsem nepochopil k čemu je to dobré.
(Čímž nechci říct, že by snížení kapacity smyčky bylo k něčemu dobré.)
Ovšem kromě snížení kapacity smyčky jsem nepochopil k čemu je to dobré.
(Čímž nechci říct, že by snížení kapacity smyčky bylo k něčemu dobré.)
- Bába Foutéř
- Šťoura
- Příspěvky: 65
- Registrován: 23.1.2007 19:25
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pro představu, jednokolejná s jednou předjízdnou kolejí, pojížděná po směru hodinových ručiček. Dvě výstupní zastávky, dvě manipulační koleje, před nástupní zastávkou, která bude již jen jedna, společná, sloučení do jedné koleje. Stačí takto?Looki píše:mohli byste sem prosím někdo hodit jak bude vypadat nová podoba smyčky na Heyrovského náměstí....díky!
Naposledy upravil(a) Bába Foutéř dne 02.3.2015 11:02, celkem upraveno 1 x.