gabuliatko píše:Looki píše:manipulační "orgie" taky nebudou třeba....
Manipulační orgie jsou potřeba při závadě/nehodě. Případně pokud nočka čeká na čas a denní by ráda zatáhla nebo ráno obráceně.
Zejména s tím vlakem se závadou či po nehodě máš pravdu mělo by se "vyjít" z obratiště Spořilov = v úrovni obou zastávek (nástupní i výstupní)
by měly být manipulační/odstavné koleje vždy pro 1 soupravu (možnou MU může být tzv. železárna = je reálně možná potřeba odstavit 2 TRAM zároveň), čili celé kolejové uspořádání by mělo být toto
Uvedené by se dalo popsat jako:
- protisměru hodinových ručiček p(r)ojížděné jednokolejné obratiště
- s 1výstupní a 1 nástupní zastávkou na délku soupravy
(obě jsou vlastně ty "u" stávající vnější koleje - jen by se musely ty ostrůvky přiměřeně dle norem rozšířit - nejraději na úkor dost široké přilehlé vozovky, ale při nejhorším na úkor "chodníku" uvnitř obratiště = nástupních/výstupních hran zastávek současné vnitřní koleje, což by ovšem znamenalo zmenšení poloměrů obratových oblouků)
- s jednou předjízdnou kolejí mezi těmi zastávkami (na obě koleje by se mezi námezníky měly vlézt 2 soupravy), s tím, že na vnější kolej by se ROV za výstupní zastávkou stavěla na pravý signál a na vnitřní na přímý
- s ještě jednou "předsazenou" rozjezdovou ROV před výstupní zastávkou, která by se na levý signál stavěla do odstavného prostoru v její úrovni
- před koncovým námezníkem mezi předjízdnými kolejemi by byla instalována ještě 3. rozjezdová uzamykatelná výhybka ovšem ovládaná již pouze ručně (nejlépe však s pomocným návěstidlem), která by vlevo vedla do druhého odstavného prostoru v úrovni nástupní zastávky
Karosák:
Jenže:
1.) u voz PA nepotřebuješ v obratišti odstavovat vadné vlaky, protože ty se odstaví ve vozovně (či v krajním případě ještě také na kusé koleji tzv. v akátech)!
2.) sice na Spojovací či Podbabu moc nejezdím, ale z mého pozorování tedy skoro vůbec nefunguje tebou popsané neblokování se navzájem:
a) Ono zejména s l.11 na střední koleji obratiště Spojovací nemáš jistotu, že se l.1 (či nějaká zatahující ŽI TRAM) s odjezdem před tebou nezdržela, ale když řidič TRAM na střední/vnitřní koleji vidí "za
" jinou TRAM tak by měl bez odmlouvání stejně popojet, protože jinak zůstane zablokována výstupní zastávka, protože se za tou TRAM "za
" nedá projet na sousední předjízdné koleje. Jenže někdy se ani toto "bezpodmínečně nutné odblokování" neděje - ať je to z důvodu dočasné "indispozice"(nepřítomnosti) dotyčného řidiče (1. TRAM na střední či vnitřní koleji) či neojediněle dokonce jeho "truc".
b) Na Podbabě z logiky věci, když přijíždím jako 2. přítomná souprava TRAM jedné linky a druhá z předjízdných kolejí mezi obratovým obloukem a výjezdem z obratiště je volná (myšleno není-li tato ve VJŘ určena výjimečně k "mému" průjezdu) a druhou, tak zůstanu stát na jedné z předjízdných kolejí mezi vjezdem do obratiště a obratovým obloukem, čímž ponechám volnou cestu pro možné předjetí obou TRAM tramvají druhé linky, která se někde po cestě zdržela. Ovšem opět nejsem přesvědčen, že všichni kolegové jsou schopni takovéto kolegiality!!!