Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
blight28
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 05.9.2013 11:53
Bydliště: Dejvice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od blight28 » 23.5.2015 23:18

MM-Mikulovsky píše:mám podezření na stařeckou demenci či Alzhaimera:
Někdo možná trpí stařeckou demencí a někdo "jen" demencí, že? =P~

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.5.2015 21:53

Bobik píše:....Nábřeží (výtoň-Palačák) drží, protože trať víceméně jen s provozem tram, takže panely nerozbitý, v přímé a zřejmě dobře udělanej spodek, takže se do něj nemuselo moc šahat. proto se tam (z finančních důvodů) nejspíš zase vrátili. Čechův most to samý. Výstaviště je otázka času, než se rozpadne. Zatím drží spíše díky tomu, že tam kvůli mostům nemůže jezdit nic velkýho a těžkýho, co by to rozmlátilo. A jakýkoli jiný než nejnutnější zásah na Libeňáku je kvůli jeho stále nejisté budoucnosti jen vyhazování peněz. Ten most měl mít už pár let po opravě a ještě se na něj nešáhlo.
#-o Ty máš asi fakt krátkou paměť - pomalu mám podezření na stařeckou demenci či Alzhaimera:
1.) Palačák-Výtoň pro cca únorovou realizaci (navíc v mrazech) - podkladní vrstva jen nějaký udusaný štěrk (asfalt se v té době nedělá a beton by v mínusových teplotách praskal), a přesto kupodivu opravdu drží
2.) staré BKV v úsecích Čech. most - Let. tunel a na Libeňáku byly položeny na nový asfalt
3.) "Výstaviště je otázka času, než se rozpadne. Zatím drží spíše díky tomu, že tam kvůli mostům nemůže jezdit nic velkýho a těžkýho" - tam se dřív rozpadnou žlaby držící kolejnice, protože "povrchové" BKV byly položeny na novou betonovou vrstvu/desku, která je (pro ušetření) nastavena vloženými jinak již nepoužitelnými starými BKV bez žlabů pro uchycení kolejnic!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 23.5.2015 21:10

Bobik: Nechceš mi snad tvrdit, že repanelizace s novým asfaltem v celé délce je dražší než w-tram? :twisted:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 23.5.2015 20:15

Budem šetřit ať to stojí, co to stojí!! :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 23.5.2015 20:06

Milane, kvalitní repanelizace je stejně náročná - a drahá - jako reko úseku. Pokud se to má dělat pořádně, tedy aby to vydrželo, je potřeba udělat i podloží. A pak je samozřejmě nesmysl vracet tam panely, to už je z dlouhodobého hlediska lepší w-tram či tak něco. Jediné, na čem se ušetří, jsou ty vrácené panely, ovšem za cenu kratší životnosti, oproti jiným řešením. Dokonce si troufám tvrdit, že kvalitní reko je z dlouhodobého hlediska levnější než repanelizace. Akorát se z důvodů nedostatku peněz a rozpočtovému přežívání "ze dne na den" bohužel mnohde neprovede a jen se repanelizuje. Jenže pokud by kvalitní repanelizace znamenala akorát vyhození peněz z důvodu nejasné budoucnosti úseku, tak se logicky vymění je pár nejhorších panelů.
Nábřeží (výtoň-Palačák) drží, protože trať víceméně jen s provozem tram, takže panely nerozbitý, v přímé a zřejmě dobře udělanej spodek, takže se do něj nemuselo moc šahat. proto se tam (z finančních důvodů) nejspíš zase vrátili. Čechův most to samý. Výstaviště je otázka času, než se rozpadne. Zatím drží spíše díky tomu, že tam kvůli mostům nemůže jezdit nic velkýho a těžkýho, co by to rozmlátilo. A jakýkoli jiný než nejnutnější zásah na Libeňáku je kvůli jeho stále nejisté budoucnosti jen vyhazování peněz. Ten most měl mít už pár let po opravě a ještě se na něj nešáhlo.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 23.5.2015 19:13

Hlavně Rašínovu nábř. jsem nevěřil, protože se dělalo v mrazech, ale drží. Výhoda kompletní repanelizace je, podle mne, v tom, že se opraví kompletně podloží. A když je dobré podloží, může repanelizace vydržet mnoho let. Kdežto flikovačka stylem jeden panel tady a jeden támhle vede k tomu, že za rok se to zkrátka propadne o ten jeden panel dál, na který se loni nešáhlo, protože ještě vypadal dobře. #-o
Takže repanelizace Stírky má taky naději vydržet. A doufám, že na Revoluční bude taky kompletní repanelizace a Nádražní doufám taky.
Jinak: na Nádražní se mluví pořád o repanelizaci, ale Zlíchov má být RTT s w-tram. A doufám, že bude, protože je to potřeba jako sůl, a že se RTT Zlíchov nezabije kvůli Nádražní. [-o<

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 23.5.2015 19:02

Bobik píše:Repanelizace je stejně záležitost tak na cca 3 roky, pak se stejně musí znovu.
Dyť ty bkv trati, když byly celé nové, vydržely déle, ne?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.5.2015 19:02

Bobik: #-o nevidím, že by 4 mnou vyjmenované repanelizované úseky už zase znovu potřebovaly repanelizovat/rekonstruovat, byť (minimálně některé) slouží již alespoň (tebou uvedené) 3 roky :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 23.5.2015 19:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 23.5.2015 18:32

A co si tím pomůžeš? Repanelizace je stejně záležitost tak na cca 3 roky, pak se stejně musí znovu. tak proč utrácet zbytečným stěhováním panelů, který to ještě můžou vydržet?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.5.2015 16:09

Tak on se na druhou stranu DÁVNO MOHL JINAK "ZAŘÍDIT" DPP - VLASTNĚ JAKO NA MNOHA JINÝCH MÍSTECH - MINIMÁLNĚ VE DVOU PŘÍPADECH S OBDOBNÝM PROBLÉMEM OČEKÁVANÉ PŘELOŽKY/OPRAVY ULICE/MOSTU I TT (Výtoň - Palačák, Výstaviště - Zátory/křiž. elektrárna, Čechův most - Let. tunel, Libeňák) = OPAKOVANĚ NELÁTAT JEN TY AKTUÁLNĚ NEJHORŠÍ MÍSTA, ALE 1X VYTÁHNOUT A ZNOVU POLOŽIT VŠECHNY PANELY BKV V CELÉM ÚSEKU :!:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 23.5.2015 14:11

Protože když to náhodou někdo osvícenější pochopí, nejdéle po volbách to tam můžeš jít vysvětlovat znovu. No já myslím, že když jim to nikdo neomlátí o hlavu na radě, tak MF nastiňovaný postup to jistí. Trošku to přikrmí metro hlídač a vono se to podá. Ale můžeme se už rovnou připravit, že se bude pak kopat do DP, že zbytečně utratil za novou trať, co se bude překládat. Nic mimo zažitý folklór nečekám :-S

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 23.5.2015 11:02

Hmm, dobrej bordel. Praha 5 nechce povolovat výluky, bo je to věčný látání už nebaví, ale zároveň Praha 5 neumí říct, jak bude vypadat definitivní stav, aby se to teda mohlo udělat pořádně.
Proč mě to vlastně nepřekvapuje....

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.5.2015 10:52

MF píše:.......... Ale já si myslím, že není problém si tam pozvat Drážní úřad, nebo Drážní inspekci, aby vykonala státní dozor a nařídila reko do určité doby, nebo zastavení provozu. Viz Vyšehradský tunel před lety.
Již ani nevím proč, ale žiji v přesvědčení, že za (byť dočasnou) opravou (podepřením mostu a repanelizací TT) na Libeňáku může stejný postup některých kolegů!

Jinak - co porovnat situaci pražské TT v Nádražní ul.:
1.) s okolím někdejší pražské Rustonky - komunikace (silnice) se postavily ve výrazném předstihu před ještě ani nezapočatou novou výstavbou!
2.) s brněnskou TT v Plotní ulici - jenž loni pro svůj havarijní stav prošla REKO do zakrytých pražců s tím že po realizaci plánované přeložky této TT se minimálně části uvedené její nové konstrukce mohou demontovat a použít jinde!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 23.5.2015 7:45

von Špilberk píše:
MF píše:Hlavne ten Smichov není jisty. Praha 5 nechce povolovat vyluky.
:shock: To je co za výmysl :?: :roll: #-o Bez výluky se to asi neopraví...
No protože už to kolikátý rok DP látá. Mě by to taky nebavilo. Jenže když nikdo neví kdy ta zóna na Lihovaru začne vznikat a po jejím vzniku by tedy mělo dojít u k řádné renovaci tratě a ulice. Ale já si myslím, že není problém si tam pozvat Drážní úřad, nebo Drážní inspekci, aby vykonala státní dozor a nařídila reko do určité doby, nebo zastavení provozu. Viz Vyšehradský tunel před lety.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Pepa » 22.5.2015 21:29

MF píše: Ještě se má přestat čekat dole v Hlubočepákově až odjede tramvaj z dohledu...
Ono se to už moc nedodržuje ani dnes :roll:

Odpovědět