Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 27.7.2015 9:55

Se nediv, kdyz se za tyden musi jezdit.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 27.7.2015 7:29

V sobotu i v neděli jsem projížděl po Evropské. Je to v poměrně pokročilém stavu, sype se hlína a rolují koberečky - na druhou stranu třeba ostrůvky Thákurovy ještě nejsou to pravé ořechové. Hlavně mě ale překvapilo nasazení lidského materiálu, na stavbě desítky jedinců (v sobotu bych odhadl ke stovce).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 26.7.2015 11:47

Novej, novej... Von taky novej panel nevyjde zrovna lacino. Takže co já vím, tak repanelizovat novejma vyjde dráž, než nová technologie. Samo záleží od konkrétního případu, ale poruchy žlabů jsou jen u určitých sérií, zbytek tratí se rozsypává spíš na různá vzdutí, lomy a nestabilitu a podmáčení. Takže bytelný panel, přímý úseka řádně udělaný podklad může mnoho zachránit!

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 25.7.2015 23:37

Marek B. píše:
Blaueminence píše:Takže něco jako Hlávkův most, Výstaviště a další kvůli budoucím "možná plánům" nerekonstruovatelné tragédie?
No a? Co bys dělal ty na místě DPP? Zrekonstruoval to pořádně, abys to pak za 5-10 let odepsal?
Jen jsem konstatoval, že takto zablokovaných úseků je v Praze opravdu mnoho. Možná tam částečně patří i těch pár metrů BKV na Václaváku.
von Špilberk píše:Většina repanelizací se celkem povedla (Výstaviště, Libeňák, Rašínovo nábř.
Výstaviště mi přijde na pár místech propadlé až dost. V této oblasti ale evidentně rekonstrukce čehokoli taky nehrozí, ačkoli slušná trať ke křižovatce Výstaviště žádná nevede.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 25.7.2015 18:27

9001: KOukni, co se třeba minulej rok vytahovalo ze Štefánikovy. Jsou jako nový.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 25.7.2015 17:48

Otázka je jak se definuje dobrý panel...
Před velkým ústupem panelů se měnily staré panely, které v té době dožívaly a říkalo se, že držely podstatně lépe než nové (pro mě vroubkované), které šly do kopru do pár let...

Takže vlastně které panely se ted berou? Původní, které už před lety byly špatné a nebo ty "nové", které jsou na tom ještě hůře...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 25.7.2015 17:25

Vytěžený panel nemusí znamenat nepoužitelný panel. Pokud není poškozen a žlábek je OK, tak proč kupovat nový :?:
Já spíš vidím základ úspěchu repanelizace v úpravě podloží, aby se panely nepropadaly. Většina repanelizací se celkem povedla (Výstaviště, Libeňák, Rašínovo nábř., i ta letošní Stírka vypadá na pohled dobře), nedaří se jen ta Nádražní. A na Nádražní bude asi taky velký vliv provozu BUS.
A jsem zvědav na Revoluční, protože tam je to taková hrůza, že cokoliv bude lepší, než to co tam je teď. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 25.7.2015 16:49

Když by si je někdo objednal, tak by se i udělaly...

A někdo se dělat musí, když poměrně nedávno se dělaly v Plzni...

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ZXS91 » 25.7.2015 16:32

9001 píše:Ale ona i repanelizace se dá udělat kvalitně s novými BKV panely... Jenže když se tam navozí co se kde vytěžilo a bude se to pořád dělat jako "dočasné" tak to bude pořád na dvě věci...
Ony se ještě nové panely dělají? :o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 25.7.2015 15:55

Ale ona i repanelizace se dá udělat kvalitně s novými BKV panely... Jenže když se tam navozí co se kde vytěžilo a bude se to pořád dělat jako "dočasné" tak to bude pořád na dvě věci...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 25.7.2015 15:05

Ono to nemusí být jen o ceně. Výměna panelů je prostě oprava, kdežto cokoliv jiného (OKS, w-tram) je rekonstrukce, a možná to chce jiná razítka. A úřad je prostě DP nedá, i kdyby DP chtěl. Třeba Zenklova (úsek BKV) je pod stavební uzávěrou kvůli Libeňské spojce, která bude bůhvíkdy.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 25.7.2015 14:17

Zatím to vypadá, že když se podíváme na dobu, kterou se čeká, tak by snad by byl na výměnu i W tram...

Možná pro ostatní. Rozdíl mezi OKS s panely (Koněnova) a nebo s asfaltem je o kolik dražší než repanelizace...

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 25.7.2015 13:03

Blaueminence píše:Takže něco jako Hlávkův most, Výstaviště a další kvůli budoucím "možná plánům" nerekonstruovatelné tragédie?
No a? Co bys dělal ty na místě DPP? Zrekonstruoval to pořádně, abys to pak za 5-10 let odepsal?

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 23.7.2015 23:51

Takže něco jako Hlávkův most, Výstaviště a další kvůli budoucím "možná plánům" nerekonstruovatelné tragédie?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.7.2015 9:52

ElWapp píše:Proč se má Revoluční jen repanelizovat?
Důvodem je pravděpodobně dlouhodobý plán dělat v Revoluční kolektor a změnit pak polohu kolejí a celkový profil ulice. Jelikož se tato akce pořád odkládá, finální RTT nešlo naplánovat do současných os kolejí a tak se bude jen opravovat.

Odpovědět