Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2015 21:53

Minimálně Krematorium a Vozovna S se daly krásně sloučit a nic by se nestalo...

Vinohradské hřbitovy jsou jasné... Ale ta SSZ to zazdí... Už jenom čekám, kdy vyroste SSZ u křižovatky Vinohradská x Počernická...

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 934
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ZXS91 » 17.10.2015 21:41

9001 píše:Což vzhledem k umístění zastávky je o ničem... Vždy tak někdo nastupuje/vystupuje...
To na spoustě zastávek na znamení. Furt čekám a doufám, kdy bude (x) i Vinohřbitov a KremaSa... Jenže to by tam nesmělo být SSZ :(

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2015 21:11

Minutu nikdo nepřidá :roll: ... Přece reko nemůže TT zpomalit...

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 17.10.2015 20:33

Těšnov na znamení vítám. Večer už tam převážně zastavuji zbytečně, takže k dokonalosti chybí akorát přidání té jedné minuty, protože s tou novou zastávkou + SSZ to prostě celé vyjet za dvě minuty je nesmysl. I dnes jsou 2 minuty mezi Vltavskou a Těšnovem žalostně málo, takže super řetězená linka dostane na frak.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2015 19:49

MF píše:Na znamení bude i Těšnov.
Což vzhledem k umístění zastávky je o ničem... Vždy tak někdo nastupuje/vystupuje...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 17.10.2015 19:44

Na znamení bude i Těšnov.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2015 19:43

Karosák: Otázka je jestli za každou cenu... Takhle to lidi akorát naštve...

MŠ: To je krásné, ale přibrzdit na 15 + SSZ taky občas nějakou tram zastaví... Ale chápu, asi není moc politicky šikovné do toho rýpat a šetřit si munici na řešení kasy...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.10.2015 19:39

Zastávka bude od okamžiku zřízení na znamení. Nešlo o podnět který vzešel z Ropidu. Kolegové jen sdělují informaci, kterou máme z jiných zdrojů, že by zastávka měla vniknout k 31.10.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4068
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.10.2015 19:11

Tak jsem kouknul na FB ROPID a ten již oslavuje novou zastávku na Hlávkově mostě.
Rekonstrukce trati však bude mít i jedno pozitivum - na mostě vznikne nová tramvajová zastávka na úrovni ostrova Štvanice a ­u­ ní i signalizovaný přechod pro chodce.
Za normálních okolností by pozitivem opravy (ne rekonstrukce) bylo zvýšení rychlosti. Tady je ovšem jiné pozitivum: zastávka v území nikoho a semafor. Fakt se mi dělá šoufl. :prase #-o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3635
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 17.10.2015 18:59

9001 píše:Pak ovšem zůstává otázka, proč to pak neudělat najednou...
Zrovna k tomuto se dá říci, že se na to asi zrovna podařilo zatřást oslíkem a zařehtat šimlem. V těchto věcech bych taky nebral moc ohledy na to, kdy se to dělalo, ale okamžitě toho využil, než si to někdo rozmyslí, napadne... I když je pak někdy převýlukováno a je to na úkor komfortu, tak na nějaké stabilní financování tu zatím opravdu spolehnutí není a je potřeba rychle konat Z:idea:

Jináč jsem chtěl ještě poznamenat, že v učitelských novinách Prahy 10 se opět píše o tom, že TSK bude rekonstruovat SSZ a přechody na Průběžné a radnice akci využije k realizaci krásna-zeleného ostrova. V článku je asi chyba, protože se tam tvrdí, že zastávky tram budou odděleny od autobusové dopravy...asi chtěli napsat automobilové. Autobusy nám tam myslím trvale nehrozí, protože jednak není co (175 je trochu jiná relace) a hlavně tam není betonová deska.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3635
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 15.10.2015 21:39

Ohrada-Palma: Jenže tam jsou všude dřevěné pražce a na ně prostým prohozením kolejiva S49 nepřimontuješ. Je třeba vyměnit celý kolejový rošt. Trať rozhodně není v dezolátním stavu aby vyžadovala tak masivní investici. Rozpadající se BKV tratě jsou určitě priorita!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.10.2015 13:46

P_V píše:Jenže železničním kolejnicím nedělají dobře menší poloměry - viz úsek u krematoria Motol, a těch je od Palmovky ke Krejcárku jak naseto. Pod Ohradou taky. Takže by šly položit jen na ten rovný úsek rovnoběžný s železnicí.
kde jsem s uvedeným v rozporu :?: #-o
MM-Mikulovsky píše:tak vazeni, mne teda pobliz invalidovny napada jedina TT, kam by potrebovaly prijit bezzlabkove kolejnice - Krejcarek, protoze nad nim k Ohrade opakovane byva a nyni opet je OR a estakada pod nim potrebuje prebudovat dilatace!
= bezžlábkové kolejnice:
1.)"rovnoběžný úsek s železnicí", a to včetně zastávek Krejcárek a jim přilehlých "horních" dilatací restakády
2.) (po vzoru zast. Pobřežní cesta) jen pár metrů krátký úsek "dolních" dilatací estakády mezi stávajícími, před pár lety opravenými (výměna "želez" a podbití), úseky ze žlábkových kolejí

Uvedeným by se:
1.) zrušily stávající OR20 na dilatacích estakády
2.) "estakádová" OR40 by se prodloužila kousek za stávající OR20 - k zastávkám Krejcárek a k teprve měsíc staré (cca 30m dlouhé) OR20 směrem k Palmovce místo dřívějšího bezpečnostního zastavovacího místa
3.) zrušila nynější OR50 :?: pro T3 a T6 v rovince od Krejcárku k Ohradě a nejpravděpodobněji předešlo brzkému vyvěšení jiné OR v místě

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.10.2015 13:31

MF píše:
martin8211 píše:Já bych zvýšil rychlost u projížděných zastávek na znamení. Proč musí tramvaj na Libušském potoku do kopce přibrzdit na 15 a pak opět vynakládat další sílu na rozjezd do dlouhého stoupání?
Buď to zavést pro všechny zastávky na znamení, nebo nějakou značkou označit zastávky, které lze projíždět plnou rychlostí. Například zastávky, za kterýma nenásleduje přechod, nebo přejezd.
Pak je mi taky záhadou, jak se vybírají zastávky, co budou v režimu na znamení. Vypadá to trochu jako loterie. Například ty nové Petřiny.
Přesně, buď na te zastávce někdo je a je důvod zastavit a nebo tam nikdo není a mohlo by se projet rychleji...
žel tento názor nepočítá s nepozorností cestujících uvnitř vozu, kteří z něj chtějí vystoupit a tlačítko dveří zmáčknou až v prostoru (první půlce 30metrové) zastávky, pokud se má k označníku brzdit 15, tak to v uvedeném případě lze i provozně zastavit = cestující nenaštvat jejich odvezením až na následující zastávku, ale nadruhou stranu musím uznat, že to by bylo názorně poučné pro příště.

martin8211: asi sis neuvědomil, že sám si napsal důvod proč tvůj návrh vyšší rychlosti kolem označníku nelze povolit na zastávce U Libušského potoka - za oběma označníky je místo pro přecházení (na/ze zastávky ZC), které je nejen na tamním samostatném tělese TT obdobou přechodu pro chodce :!:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 15.10.2015 12:40

martin8211 píše:Já bych zvýšil rychlost u projížděných zastávek na znamení. Proč musí tramvaj na Libušském potoku do kopce přibrzdit na 15 a pak opět vynakládat další sílu na rozjezd do dlouhého stoupání?
Buď to zavést pro všechny zastávky na znamení, nebo nějakou značkou označit zastávky, které lze projíždět plnou rychlostí. Například zastávky, za kterýma nenásleduje přechod, nebo přejezd.

Pak je mi taky záhadou, jak se vybírají zastávky, co budou v režimu na znamení. Vypadá to trochu jako loterie. Například ty nové Petřiny.
Přesně, buď na te zastávce někdo je a je důvod zastavit a nebo tam nikdo není a mohlo by se projet rychleji...

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 14.10.2015 22:54

Já bych zvýšil rychlost u projížděných zastávek na znamení. Proč musí tramvaj na Libušském potoku do kopce přibrzdit na 15 a pak opět vynakládat další sílu na rozjezd do dlouhého stoupání?
Buď to zavést pro všechny zastávky na znamení, nebo nějakou značkou označit zastávky, které lze projíždět plnou rychlostí. Například zastávky, za kterýma nenásleduje přechod, nebo přejezd.

Pak je mi taky záhadou, jak se vybírají zastávky, co budou v režimu na znamení. Vypadá to trochu jako loterie. Například ty nové Petřiny.

Odpovědět