Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3903
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.10.2015 15:25


Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 22.10.2015 13:25

Já světla neřeším. Až tam budu, tak tam budu. Ale každý má své tempo a svojí techniku jízdy. A Pavlák je zrovna místo, kde nerad stanicuji jako druhý, takže i k tomu potom přizpůsobím mojí jízdu a příjezd na toto pekelné místo :lol:

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od modroko » 22.10.2015 13:09

Nevím, úsek štěpánská IPP jezdím tak abych dojel ke světlům pokud možno tak abych u nich nezkejsl a tedy když to jde projel od štěpánské až do zastávky IPP a ano občas tam těch 50 mám :) A že bych si připadal jako ***** se říct nedá :) Když projíždím kolem toho odbočení doleva dám o sobě vědět a samozřejmě koukám co dělají kola a zda nebrzdí, ale nevím proč bych si měl kvůli ničemu pak nechat utéct světla a zdržel se o 2 minuty :)

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 22.10.2015 12:47

MMM:

Tak jasně že máš v něčem pravdu. Ale znám i případy, kdy to frajer poslal v plné traťové rychlosti do tramvaje A zrovna úsek Štěpánská - IPP je docela rizikový. Nikde se neploužím, naopak do Modřan využívám možnost jet těch 50-60 podle vozu (některé vozy tam pěkně hází). Ale jakmile vjedu do města, kde se pohybují chodci a kde jsou auta (třeba Vodičkova, Jindřišská, Republika), tak jsem opatrný. Stejně jako zastávky na znamení. Anděl je taky prekérní místo někdy, tam ani těch 20 často nejde a musím zvonit jak zvoník, protože lidi koukají do mobilů a vůbec nevědí kam jdou.
Taky se mi stalo, že mě auto pouštělo a na poslední chvíli si to borec rozmyslel a div mi neurazil přední spřáhlo. Jediný případ, kdy se ploužím (ale zároveň se dívám,abych nikoho nebrzdil) je případ, kdy jedu na kontrolní bod a vím, že mám trochu více času.

A než mít byť nezaviněnou nehodu, tak raději se vzdám přednosti apod. Prostě to chce používat hlavu a vyhodnotit každou situaci. Bohužel lépe nebude, lidi už spíš žijí mobilem než realitou, nevidí a neslyší. Cyklisté taky nerespektují provoz, 2/3 řidičů aut má papíry omylem a podle toho to taky vypadá. Šance na zlepšení v podobě preferencí tramvají je de facto nulová. Takže tramvaje to v Praze fakt nemají lehké.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 22.10.2015 11:50

Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Vždy je to kompromis mezi rychlostí, brzdou provozu a bezpečností.
Mohu se ráno v 7:45 s gumokolem ploužit okolo školy 20 ale zas riskuju že mě budou Ti za mnou předjíždět a pro přebíhající školáky to bude ještě horší.
Švec jedoucí 20 a balící se na střídání je pro mne horší než jedoucí 40 a sledující provoz. Jo kdyby jste viděli co někteří od Švandova divadla dělaj ... a před IPP zc to není jiné. (taky sem byl mladej a svlíkal svetr v jednom za jízdy)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3903
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.10.2015 11:34

Pomalu ale jistě se ukazuje, co vlastně na mostě vznikne:
http://www.novinky.cz/domaci/384054-stv ... tavka.html
Štvanice je neprostupná, nedá se dostat z jedné strany na druhou, zastávka je tu potřeba. Bude tady fungovat semafor na tlačítko. Dva jízdní pruhy se kolem zastávky pouze stočí. Nedojde k žádnému zúžení,“ upřesňuje Čižinský.
Přechod navíc nebude veden rovně přes čtyři jízdní pruhy, ale pouze přes dva. Lidé budou muset následně projít celou zastávkou, aby se dostali na druhou stranu, čímž se zamezí neustálému zastavování dopravy na semaforech.
O semaforu přes koleje zatím nic.... 8-[
Jinak nepropustnost ostrova z jedné strany na druhou je bohapustá lež, protože přes ostrov vede právě Hlávkův most, takže se dá na ostrově podejít. (http://mapy.cz/turisticka?x=14.4370564& ... ase=ophoto, http://www.fototuristika.cz/tips/detail/760) Samozřejmě pokud pan radní stojí na mostě a dole nikdy nebyl (asi jako že nebyl), tak to nevidí a neví.
Přechod na čudlík bude fajn pro auta, protože vzhledem k minimu chodců bude zmáčknut asi tak v úterý, v pátek, v dubnu a na sv. Jeronýma, takže IAD se moc nezdrží.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 22.10.2015 12:28, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od George » 22.10.2015 10:41

Filip: konečně další člověk který při řízení používá mozek. =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.10.2015 8:15

cwapa píše:
Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?

Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Klobouk dolu před tím co jsi napsal, jen kdyby bylo víc takových jako jsi ty, kteří dokáží racionálně uvažovat.
:shock: #-o netvrdim, že vždy (a hlavně bez rozmyslu - bez ohledu na dění okolo TT a na stav TT a TRAM) jedu maximální traťovou = v místě povolenou rychlostí, ale ROZHODNĚ NEEXISTUJE JEDINÝ ÚSEK TT, KDE BY JSEM NIKDY MAXIMÁLNÍ TRAŤOVOU/POVOLENOU RYCHLOST NEVYUŽIL, protože v každém se někdy našla situace, že stav úseku dobrý a v jeho okolí nikde nikdo :!:

Navíc se mi opakovaně potvrdilo tvrzení mého instruktora - ČÍM MENŠÍ JE RYCHLOST TRAM (AŽ ČÍM VÍCE SE TA EXTRÉMNĚ "PLOUŽÍ"), TAK TÍM VĚTŠÍ JE PRAVDĚPODOBNOST, ŽE JI TO JINÝ ÚČASTNÍK PROVOZU "VEZME" TĚSNĚ PŘED ČUMÁKEM, PROTOŽE Z POMALÉ JÍZDY CÍTÍ, ŽE ŘIDIČ TRAM SE "BOJÍ" :!: = VĚTŠÍ RYCHLOST NEMUSÍ ZNAMENAT VĚTŠÍ NEBEZPEČÍ NEHODY NEŽ JÍZDA RYCHLOSTÍ MENŠÍ :!:
Tímto vyjadřuji scé doufání, že Filip nepatří mezi (mnou opakovaně viděné - např. mezi Přístavštěm DC a Dvorce DC) "umělce", kteří jedou s TRAM konstatní rychlostí 30km/h bez ohledu na křížření a výhybky :!:

PS: Zrovna mám čerstvý "zážitek", kdy jsem byl při sunutí vadného vlaku brzdařem na 1. voze = dle zákona o provozu na PK řidičem (potažmo viníkem zaviněné nehody) a před zas. Michelská DC vznikla situace, že vprotisměru stojící (velmi pomalu se pohybující) kolona IAD neojediněle přesahovala do mé jízdní koleje DC! Řidič sunoucího vlaku se divil, že odmítám signalizovat "jedem", dokud nás nedojede a nepředjede doprovodné vozidlo, které nám cestu v místě uvolní, protože jsem nevěřil, že by nám ta IAD uhla sama nebo mi dokázali zavčas zastavit těsně před ní!

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 21.10.2015 23:26

Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?

Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Klobouk dolu před tím co jsi napsal, jen kdyby bylo víc takových jako jsi ty, kteří dokáží racionálně uvažovat.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 23:17

9001 píše:
Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?

Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Přijde k tomu naprosto zbytečné nové zastávky, přidej k tomu zbytečná SSZ kde vykysneš a tramvaj opravdu pak působí jako šnek...
Dost zbytečných SSZ máme, to je pravda.


Tak zrovna zastávky v Modřanech jsou takové, že tam se lidi motají kolem kolejí i v noci. Tam to nejde projet maximálních 60 km/h

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 21.10.2015 22:52

Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?

Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Přijde k tomu naprosto zbytečné nové zastávky, přidej k tomu zbytečná SSZ kde vykysneš a tramvaj opravdu pak působí jako šnek...

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 22:48

1 minuta je problém pro někoho ?

Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 21.10.2015 22:41

Teď to řeknu na plnou hubu z pohledu cestujícího. "Protože mě sere zbytečné zdržování kvůli ničemu, když to vůbec není potřeba." Vždyť lidem vadí i vykecávání během střídání. Každý někam spěchá a taková je doba prostě.

A myslím, že na liduprázdné Modřanské škole ZC nikoho tramvaj neohrozí.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 22:11

Chtělo by to položit základní otázku. Proč ? Proč navyšovat rychlost průjezdů zastávek na znamení ?
A i kdyby se to časem navýšilo, tak mě nikdo nemůže nutit, jakou rychlostí kde mám jezdit. Když budu považovat 15 za bezpečnou jízdu, tak prostě pojedu.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 21.10.2015 21:58

Kdyby měl ale každý přístup, že se nechce zaobírat stížnostma, tak půlka MHD neexistuje a vlastně ani nic jiného.
Stejně tak je to s bezpečností. To se mám bát vyjít na ulici? Lidi nejsou hloupí, a ti co jsou, tak už jim stejně zastávka na znamení nepomůže 8-)

Odpovědět