Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DanG
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 07.9.2014 22:59

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od DanG » 29.11.2015 15:38

Nedá mi to nezareagovat na Pawla a Kruťáka.

Naprosto s Vámi oběma souhlasím a už jsem zde také několikrát "brečel" nad totální nekonzistencí řešení barevných uličních prvků v Praze. Černé trakční sloupy jsou z mého pohledu pěkné a pokud to má být inspirace Londýnem, jsem všemi deseti pro. ALE.... je důležité sladit to s ostatními prvky. Zatímco doteď jsem měli na jedné ulici kombinaci: stříbrná, šedivá, červenobílá, nově teď budeme mít kombinaci: stříbrná, šedivá, červenobílá a navíc ještě černá. Jak jsem psal, změnu barvy trakčního vedení na černou rozhodně chválím, ale beze změn ostatních prvků vzniká ještě větší barevná roztříštěnost než jaká byla doposud.

Nehledě na to, že v historické části Prahy jsou sloupy tmavě zelené. I kdybychom tedy vše v okrajovějších částech Prahy sladili do černé, nebude to kompatibilní s historickým jádrem města. I to by se mělo při případném ladění barev vzít v potaz. Já osobně bych se přikláněl k černé i v historickém jádru. Historickým sloupům veřejného osvětlení (těm, co jsou třeba na nábřeží), stejně tak i různým lucernám v historickém jádru města by podle mého názoru černá vyloženě slušela.

Mrzí mě, že zde stále není ochota něco s tváří města v tomto ohledu udělat. Vynakládají se obrovské peníze na různé projekty, ale na esteticky rozumné řešení mobiliáře se kašle. Přitom je to často právě to, co rozhoduje o celkovém dojmu. Je smutné, že v roce 2015 máme v Praze tramvajové zastávky se zastaralými označníky, přístřešky JCDecaux v khaki barvě, na které ovšem z obou stran podélně navazuje červenobílé zábradlí (v tom nejhorším případě ještě s výplní z běžového vlnitého plastu). A není to problém jen tramvajových zastávek, stejně nevkusně vypadá mobiliář skoro všude ve městě. Typický obrázek Prahy: stříbrný sloup SSZ na křižovatce, na něm jsou zavěšena tělesa semaforů v béžovo-černém provedení (Signalbau Huber), vedle stříbrného sloupu SSZ je červenobílé zábradlí a na něm visí zelený plastový odpadkový koš. Mimochodem tělesa semaforů jsou v Praze také dvojí - zmíněná béžovo-černá Signalbau Huber a celočerná Eltodo. Další důkaz nekonzistence a takhle by se dalo pokračovat dál a dál. Škoda, že je to všem na zodpovědných místech jedno.
Naposledy upravil(a) DanG dne 29.11.2015 16:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 29.11.2015 13:45

P_V píše:MMM: Uzávěra je tam furt, to budou dvě větve. Okruh podél řeky a spojka od Balabenky k Vychovatelně pod Zenklovou.
Okruh možná bude, ale jestli ve stávající navržené podobě, tak to bych si netroufal tvrdit. My za Auto*Mat rozhodně jsme připraveni jít do tvrdého boje za to, aby to tak nebylo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 29.11.2015 13:38

Jenže několikrát do roka se tunel zavírá kvůli čištění nebo nehodě, občas přijde matějská či jiná akce která trvá i několik týdnů, a máme to tu zase. Ulice U výstaviště slouží jako jeden ze dvou příjezdů na ta velká parkoviště.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3961
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 29.11.2015 13:27

P_V: naštěstí na Výstavišti došlo po otevření Blanky k velkému poklesu IAD, takže to uspořádání ulice mi celkem přestalo vadit. Tramvaje se u Výstaviště už vůbec nezpožďují, takže s přestavbou ulice můžeme klidně čekat na stavbu pomalodráhy na Kladno. Tak 20 - 50 let, žádná míra... :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 29.11.2015 13:18

Ad Výstaviště - problém přeci není v technickém stavu, nedávno se repanelizovalo, ale v katastrofálním uspořádání ulice. Fakt nechápu proč se na to za těch několik posledních desetiletí nešáhlo, aby po obou stranách TT byl aspoň jeden souvislý pruh pro auta, aby si vzájemně nepřekáželi. Už za socíku tu byly problémy. Okolo jsou obrovské vyasfaltované plochy patřící městu, problém s místem není. Přeložka silnice podél "rychlodráhy" není vázána jen na rychlordráhu, ale i na zbourání průmyslové zóny podél trati a prodloužení magistrály do Partyzánské, to se ještě načekáme. Navíc by snad nebyl problém tu rekonstrukci pojmout tak, aby byla použitelná i v budoucnu, jízdní pás pro místní obsluhu tam stejně musí zůstat. Ostatně Sokolovská se fungl v plné parádě rekonstruovala po povodních, i když bylo jasné, že za pár let se dostaví souběžná silnice.

Ad Petřiny - obrubník je zjevně nový. Takže kdyby se osadil o 5 cm níž, nestálo by to o nic dráž.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 920
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 29.11.2015 12:46

kruťák píše:A pak bych měl ještě dotaz na smyčku Petřiny. Jaký rozumný důvod má tento deseticentimetrový sokl??? Když už má projektant nutkání oddělit zastávku od vyasfaltovaného parčíku, proč to nemůže být odděleno jen opticky? Nebo proč nemůže mít postupný náběh? Chápu, stejný případ jako ostrůvky na Náměstí Repu. Protože prostě proto.
Mimochodem polohu kanálu shledávám přímo geniální :D Možná je tam ten sokl právě proto, aby ta voda netekla - nedej bůh - do kanálu.

Obrázek
Co se týká soklu ve smyčce bych řekl, že je to výsledek rozdílných výšek nivelet staršího středu a nových staničních zastávek. Střední původní část holt zůstala po staru a nějak se to upravilo, aby se nemusel předělávat střed. No a co se týče "kanálu", tak je to obdobná situace. Zde se jedná o revizní šachtu kanalizační sítě a ne uliční vpust, která má za úkol odvádět srážkovou vodu. Takže jelikož se kanalizační síť nepředělávala, tak šachta zůstala tam, kde byla a jen se nějak upravila na stávající stav na povrchu. Že vyšla kam vyšla, to je holt dané situací. Třeba v Podolí máš tyto šachty někde i mezi kolejemi.
A co se týče výskytu zábradlí si myslím, že je to asi závislé na normách a kde ostrůvek je. Dle norem co jsem našel musí být zábradlí tam, kde je výškový rozdíl ploch větší než 30 cm. A pak je asi rozdíl mezi běžnou ulicí, jako je Bělohorská či třeba Radlická, i když tam není nejmenší provoz, ale jsou to "obyčejné" městské ulice a mezi hlavními tahy vnitřního okruhu, jako je Plzeňská, Milady Horákové a pod. Nejsem projektant, takže podrobnosti neznám, ale asi to nějak takhle bude.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3961
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 29.11.2015 12:22

MMM: já si dovolím poupravit: stavební uzávěra na Zenklově není jen kvůli MO, ale kvůli tzv. libeňské spojce, která má spojovat MO od
Balabenky s ul. V Holešovičkách na Bulovce.
Souhlasím ale, že stav TT kolem Výstaviště není problém. Možná tam nějaký špatný panel někde je, ale žádná trať v BKV není a už nikdy nebude dokonalá. Pořád se to dá kolem Výstaviště bez problémů přežít.

Edit: P_V mě předběhl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 29.11.2015 12:18

MMM: Uzávěra je tam furt, to budou dvě větve. Okruh podél řeky a spojka od Balabenky k Vychovatelně pod Zenklovou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.11.2015 11:09

Blaueminence: já teda u Výst.Hol. byl s TRAM nedávno několikrát a nějak jsem si tam nevšiml jediného propadlého panelu - za to mnoho vad TT pozoruji s každou jízdou s l.3 cca mezi Palmovkou a Bulovkou, kde je tedy zas (údajně) stavební uzávěra kvůli tzv. malému Městskému okruhu, byť mám pocit, že někde jsem slyšel, že začala vést varianta jeho výstavby v oblasti rozšířením ("patrováním") ul. Povltavské Z:arrow: Zenklovy ul. s TT by se (přímo - stavebně) nedotkla (spíše naopak nepřímo odklony = za současné podoby TT by tam TRAM byly "zazděny" IAD) :!:

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 29.11.2015 10:13

9001 píše:Ono už ani není potřeba tak masivně investovat... Kolik TT je ve špatném stavu a jejich velká reko nezávisí na dalších faktorech? Když odmyslíme Hlávkův a Libenský most, tak se příští rok vyřeší ty poslední průsery v síti.
Výstaviště Holešovice - obě trati co navazují na křižovatku a smyčka samotná, výstavba dráhy na Kladno, kvůli které se tady údajně nic nerekonstruuje, zatím v nedohlednu. Nejsem na rozdíl od většiny z vás odborník, ale propadlý panel poznám a některé jsou děravé naskrz, opravdu se tu nic nechystá?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 28.11.2015 20:39

Podle mě každý projekt dělala jiná parta. Kdo konkrétně, by mělo být napsáno na povinné pamětní eurodesce.
(mmch námět na aktualizaci páteřního článku Tramvajové pomníčky - od každé rekonstrukce někde přibyla pamětní deska...)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2333
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 28.11.2015 20:36

krutak: moje domnenky:
- projekty vznikaly castecne jeste pred dobou zavaznosti manualu a lezely v suplicich dlouho, a tak se barevne reseni ci otazka "zazabradleni" zastavek ridi puvodni projektem --> vysledkem je nekonzistence. take me zaujalo, ze na vrsovicke jsou lampy/sloupy TV v elegantni zelene, ale SSZ nadale stribrne.
- na petrinach nejsou zastavky (nebo aspon cast, nevidel jsem vsechny) vybaveny ohyzdnym"dvojschodem" (dvoji obrubnik smerem k vozovce - napr. na belohorske je vsude). treba nepotrebuji zabradli proto?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3961
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.11.2015 8:15

kruťák píše:Budu rád, když mi tuhle absolutní nejednotnost někdo vysvětlí. Jednou pro vždy. 8-)
To si asi budete muset napsat na IPR, a pak nám sem pověsit odpověď, abychom se taky pokochali. :wink:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3053
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 27.11.2015 22:25

A pak bych měl ještě dotaz na smyčku Petřiny. Jaký rozumný důvod má tento deseticentimetrový sokl??? Když už má projektant nutkání oddělit zastávku od vyasfaltovaného parčíku, proč to nemůže být odděleno jen opticky? Nebo proč nemůže mít postupný náběh? Chápu, stejný případ jako ostrůvky na Náměstí Repu. Protože prostě proto.
Mimochodem polohu kanálu shledávám přímo geniální :D Možná je tam ten sokl právě proto, aby ta voda netekla - nedej bůh - do kanálu.

Obrázek

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3053
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 27.11.2015 22:10

Ocitl jsem se dnes shodou okolností na dvou nově zrekonstruovaných tratích: Vršovicích a Petřinách. A mám rozporuplné dojmy a byl bych rád, kdyby mi tu někdo fundovaný odpověděl, jak to tedy ORPAVDU je s těmi normami a manuálem IPR.
Nuž postupně. To si včera člověk na iDneši přečte, že na Plzeňské ubrali autům pruh, protože
Šířka původních nástupních ostrůvků byla podle dnešních požadavků nedostatečná, nedovolovala ani umístění normou požadovaného zábradlí.“ vysvětluje projektantka Jitka Brzoňová ze společnosti Metroprojekt.
Takže ještě jednou zdůrazním, že projektantka říká, že norma požaduje zábradlí. Budiž, mějme zábradlí, oploťme si zastávky, je to strašně bezpečné. Jaktože ale na Petřinách být zábradlí nemusí? Copak tam tytéž NORMY neplatí? Tedy ať nežeru, ono tam sice je, ale jen symbolicky asi 2 metry u přechodu, nikoliv po celé délce zastávek. Zastávky jsou takové vzdušné a volně přístupné.
A proč ve Vršovicích máme červenobílou klauniádu a na Petřinách jde mít zábradlí tmavé?

Jak to tedy je? Existujou nějaké normy a manuály IPR, anebo se to ohýbá podle toho, kdo zrovna projektuje a jakému dodavateli to potřebuje přihrát? A lidem se pak tvrdí, že to my za to nemůžeme, to všechno ty normy.
Budu rád, když mi tuhle absolutní nejednotnost někdo vysvětlí. Jednou pro vždy. 8-)

Odpovědět