Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jaký brejle u kříže? Já tam vidím vidlicový rozplet hlavních směrů a na zbytek kruháč.
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... 313-01.jpg
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... 081-04.jpg
Teoretický patrový tunel je totéž co na vizualizaci, jen by to nevedlo kolem skály ale pod ní.
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... 313-01.jpg
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... 081-04.jpg
Teoretický patrový tunel je totéž co na vizualizaci, jen by to nevedlo kolem skály ale pod ní.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Patrový tunel sice udělat jde, ale navržená potřebná podúrovňová křižovatka někde U Kříže typu "komplet brejle" je absolutní fantasmagorie. Defakto by se jednalo o vyhloubení obr jámy rozměrů klasických dálničních brejlí, výstavbu a zakrytí. Kdysi jeden můj známý na toto téma hovořil s nějakými tuneláři specialisty, fachmany v oboru a oni říkali, že postavit lze pochopitelně všechno, ale tohle nikdo ještě nedělal a když už by se to dělalo, tak by to bylo neuvěřitelně drahé, vůči tomu by Blanka byla zapakatel. Takže zahloubení Holešoviček asi by nebyl problém, ale napojení nějakých těch ulic k tomu tou navrhovanou křižovatkou je problém. Nevím však, zda-li třeba není v plánech nějaká změna, zjednodušení atp. Kdo ví, ať řekne.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vadí okruh jako takový, nebo jen podoba některých jeho částí? Tuším že se nyní uvažuje i zahloubení Holešoviček a Vychovatelny, takže na povrchu zbude jen místní obsluha. O vedení pod Bulovkou Dolínek nedávno hovořil o patrovém tunelu, ale není jasno zda měl na mysli něco nového, nebo si jen smíchal nepatrový tunel s patrovou pobřežní silnicí.Marek B. píše:Okruh možná bude, ale jestli ve stávající navržené podobě, tak to bych si netroufal tvrdit. My za Auto*Mat rozhodně jsme připraveni jít do tvrdého boje za to, aby to tak nebylo.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dan: Naprosto ideální by bylo brát od JCD i zábradlí. Viz stará zastávka Na Groši/ Želva atd.. To vypadalo hezky, sklo zajistilo ochranu před vodou a pokud do toho vlítlo auto, tak to dokázalo i poměrně dobře auto zbrzdit a řidiče nepropíchnout.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nedá mi to nezareagovat na Pawla a Kruťáka.
Naprosto s Vámi oběma souhlasím a už jsem zde také několikrát "brečel" nad totální nekonzistencí řešení barevných uličních prvků v Praze. Černé trakční sloupy jsou z mého pohledu pěkné a pokud to má být inspirace Londýnem, jsem všemi deseti pro. ALE.... je důležité sladit to s ostatními prvky. Zatímco doteď jsem měli na jedné ulici kombinaci: stříbrná, šedivá, červenobílá, nově teď budeme mít kombinaci: stříbrná, šedivá, červenobílá a navíc ještě černá. Jak jsem psal, změnu barvy trakčního vedení na černou rozhodně chválím, ale beze změn ostatních prvků vzniká ještě větší barevná roztříštěnost než jaká byla doposud.
Nehledě na to, že v historické části Prahy jsou sloupy tmavě zelené. I kdybychom tedy vše v okrajovějších částech Prahy sladili do černé, nebude to kompatibilní s historickým jádrem města. I to by se mělo při případném ladění barev vzít v potaz. Já osobně bych se přikláněl k černé i v historickém jádru. Historickým sloupům veřejného osvětlení (těm, co jsou třeba na nábřeží), stejně tak i různým lucernám v historickém jádru města by podle mého názoru černá vyloženě slušela.
Mrzí mě, že zde stále není ochota něco s tváří města v tomto ohledu udělat. Vynakládají se obrovské peníze na různé projekty, ale na esteticky rozumné řešení mobiliáře se kašle. Přitom je to často právě to, co rozhoduje o celkovém dojmu. Je smutné, že v roce 2015 máme v Praze tramvajové zastávky se zastaralými označníky, přístřešky JCDecaux v khaki barvě, na které ovšem z obou stran podélně navazuje červenobílé zábradlí (v tom nejhorším případě ještě s výplní z běžového vlnitého plastu). A není to problém jen tramvajových zastávek, stejně nevkusně vypadá mobiliář skoro všude ve městě. Typický obrázek Prahy: stříbrný sloup SSZ na křižovatce, na něm jsou zavěšena tělesa semaforů v béžovo-černém provedení (Signalbau Huber), vedle stříbrného sloupu SSZ je červenobílé zábradlí a na něm visí zelený plastový odpadkový koš. Mimochodem tělesa semaforů jsou v Praze také dvojí - zmíněná béžovo-černá Signalbau Huber a celočerná Eltodo. Další důkaz nekonzistence a takhle by se dalo pokračovat dál a dál. Škoda, že je to všem na zodpovědných místech jedno.
Naprosto s Vámi oběma souhlasím a už jsem zde také několikrát "brečel" nad totální nekonzistencí řešení barevných uličních prvků v Praze. Černé trakční sloupy jsou z mého pohledu pěkné a pokud to má být inspirace Londýnem, jsem všemi deseti pro. ALE.... je důležité sladit to s ostatními prvky. Zatímco doteď jsem měli na jedné ulici kombinaci: stříbrná, šedivá, červenobílá, nově teď budeme mít kombinaci: stříbrná, šedivá, červenobílá a navíc ještě černá. Jak jsem psal, změnu barvy trakčního vedení na černou rozhodně chválím, ale beze změn ostatních prvků vzniká ještě větší barevná roztříštěnost než jaká byla doposud.
Nehledě na to, že v historické části Prahy jsou sloupy tmavě zelené. I kdybychom tedy vše v okrajovějších částech Prahy sladili do černé, nebude to kompatibilní s historickým jádrem města. I to by se mělo při případném ladění barev vzít v potaz. Já osobně bych se přikláněl k černé i v historickém jádru. Historickým sloupům veřejného osvětlení (těm, co jsou třeba na nábřeží), stejně tak i různým lucernám v historickém jádru města by podle mého názoru černá vyloženě slušela.
Mrzí mě, že zde stále není ochota něco s tváří města v tomto ohledu udělat. Vynakládají se obrovské peníze na různé projekty, ale na esteticky rozumné řešení mobiliáře se kašle. Přitom je to často právě to, co rozhoduje o celkovém dojmu. Je smutné, že v roce 2015 máme v Praze tramvajové zastávky se zastaralými označníky, přístřešky JCDecaux v khaki barvě, na které ovšem z obou stran podélně navazuje červenobílé zábradlí (v tom nejhorším případě ještě s výplní z běžového vlnitého plastu). A není to problém jen tramvajových zastávek, stejně nevkusně vypadá mobiliář skoro všude ve městě. Typický obrázek Prahy: stříbrný sloup SSZ na křižovatce, na něm jsou zavěšena tělesa semaforů v béžovo-černém provedení (Signalbau Huber), vedle stříbrného sloupu SSZ je červenobílé zábradlí a na něm visí zelený plastový odpadkový koš. Mimochodem tělesa semaforů jsou v Praze také dvojí - zmíněná béžovo-černá Signalbau Huber a celočerná Eltodo. Další důkaz nekonzistence a takhle by se dalo pokračovat dál a dál. Škoda, že je to všem na zodpovědných místech jedno.
Naposledy upravil(a) DanG dne 29.11.2015 16:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Okruh možná bude, ale jestli ve stávající navržené podobě, tak to bych si netroufal tvrdit. My za Auto*Mat rozhodně jsme připraveni jít do tvrdého boje za to, aby to tak nebylo.P_V píše:MMM: Uzávěra je tam furt, to budou dvě větve. Okruh podél řeky a spojka od Balabenky k Vychovatelně pod Zenklovou.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jenže několikrát do roka se tunel zavírá kvůli čištění nebo nehodě, občas přijde matějská či jiná akce která trvá i několik týdnů, a máme to tu zase. Ulice U výstaviště slouží jako jeden ze dvou příjezdů na ta velká parkoviště.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V: naštěstí na Výstavišti došlo po otevření Blanky k velkému poklesu IAD, takže to uspořádání ulice mi celkem přestalo vadit. Tramvaje se u Výstaviště už vůbec nezpožďují, takže s přestavbou ulice můžeme klidně čekat na stavbu pomalodráhy na Kladno. Tak 20 - 50 let, žádná míra...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ad Výstaviště - problém přeci není v technickém stavu, nedávno se repanelizovalo, ale v katastrofálním uspořádání ulice. Fakt nechápu proč se na to za těch několik posledních desetiletí nešáhlo, aby po obou stranách TT byl aspoň jeden souvislý pruh pro auta, aby si vzájemně nepřekáželi. Už za socíku tu byly problémy. Okolo jsou obrovské vyasfaltované plochy patřící městu, problém s místem není. Přeložka silnice podél "rychlodráhy" není vázána jen na rychlordráhu, ale i na zbourání průmyslové zóny podél trati a prodloužení magistrály do Partyzánské, to se ještě načekáme. Navíc by snad nebyl problém tu rekonstrukci pojmout tak, aby byla použitelná i v budoucnu, jízdní pás pro místní obsluhu tam stejně musí zůstat. Ostatně Sokolovská se fungl v plné parádě rekonstruovala po povodních, i když bylo jasné, že za pár let se dostaví souběžná silnice.
Ad Petřiny - obrubník je zjevně nový. Takže kdyby se osadil o 5 cm níž, nestálo by to o nic dráž.
Ad Petřiny - obrubník je zjevně nový. Takže kdyby se osadil o 5 cm níž, nestálo by to o nic dráž.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Co se týká soklu ve smyčce bych řekl, že je to výsledek rozdílných výšek nivelet staršího středu a nových staničních zastávek. Střední původní část holt zůstala po staru a nějak se to upravilo, aby se nemusel předělávat střed. No a co se týče "kanálu", tak je to obdobná situace. Zde se jedná o revizní šachtu kanalizační sítě a ne uliční vpust, která má za úkol odvádět srážkovou vodu. Takže jelikož se kanalizační síť nepředělávala, tak šachta zůstala tam, kde byla a jen se nějak upravila na stávající stav na povrchu. Že vyšla kam vyšla, to je holt dané situací. Třeba v Podolí máš tyto šachty někde i mezi kolejemi.kruťák píše:A pak bych měl ještě dotaz na smyčku Petřiny. Jaký rozumný důvod má tento deseticentimetrový sokl??? Když už má projektant nutkání oddělit zastávku od vyasfaltovaného parčíku, proč to nemůže být odděleno jen opticky? Nebo proč nemůže mít postupný náběh? Chápu, stejný případ jako ostrůvky na Náměstí Repu. Protože prostě proto.
Mimochodem polohu kanálu shledávám přímo geniální Možná je tam ten sokl právě proto, aby ta voda netekla - nedej bůh - do kanálu.
A co se týče výskytu zábradlí si myslím, že je to asi závislé na normách a kde ostrůvek je. Dle norem co jsem našel musí být zábradlí tam, kde je výškový rozdíl ploch větší než 30 cm. A pak je asi rozdíl mezi běžnou ulicí, jako je Bělohorská či třeba Radlická, i když tam není nejmenší provoz, ale jsou to "obyčejné" městské ulice a mezi hlavními tahy vnitřního okruhu, jako je Plzeňská, Milady Horákové a pod. Nejsem projektant, takže podrobnosti neznám, ale asi to nějak takhle bude.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: já si dovolím poupravit: stavební uzávěra na Zenklově není jen kvůli MO, ale kvůli tzv. libeňské spojce, která má spojovat MO od
Balabenky s ul. V Holešovičkách na Bulovce.
Souhlasím ale, že stav TT kolem Výstaviště není problém. Možná tam nějaký špatný panel někde je, ale žádná trať v BKV není a už nikdy nebude dokonalá. Pořád se to dá kolem Výstaviště bez problémů přežít.
Edit: P_V mě předběhl.
Balabenky s ul. V Holešovičkách na Bulovce.
Souhlasím ale, že stav TT kolem Výstaviště není problém. Možná tam nějaký špatný panel někde je, ale žádná trať v BKV není a už nikdy nebude dokonalá. Pořád se to dá kolem Výstaviště bez problémů přežít.
Edit: P_V mě předběhl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: Uzávěra je tam furt, to budou dvě větve. Okruh podél řeky a spojka od Balabenky k Vychovatelně pod Zenklovou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Blaueminence: já teda u Výst.Hol. byl s TRAM nedávno několikrát a nějak jsem si tam nevšiml jediného propadlého panelu - za to mnoho vad TT pozoruji s každou jízdou s l.3 cca mezi Palmovkou a Bulovkou, kde je tedy zas (údajně) stavební uzávěra kvůli tzv. malému Městskému okruhu, byť mám pocit, že někde jsem slyšel, že začala vést varianta jeho výstavby v oblasti rozšířením ("patrováním") ul. Povltavské Zenklovy ul. s TT by se (přímo - stavebně) nedotkla (spíše naopak nepřímo odklony = za současné podoby TT by tam TRAM byly "zazděny" IAD)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Výstaviště Holešovice - obě trati co navazují na křižovatku a smyčka samotná, výstavba dráhy na Kladno, kvůli které se tady údajně nic nerekonstruuje, zatím v nedohlednu. Nejsem na rozdíl od většiny z vás odborník, ale propadlý panel poznám a některé jsou děravé naskrz, opravdu se tu nic nechystá?9001 píše:Ono už ani není potřeba tak masivně investovat... Kolik TT je ve špatném stavu a jejich velká reko nezávisí na dalších faktorech? Když odmyslíme Hlávkův a Libenský most, tak se příští rok vyřeší ty poslední průsery v síti.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Podle mě každý projekt dělala jiná parta. Kdo konkrétně, by mělo být napsáno na povinné pamětní eurodesce.
(mmch námět na aktualizaci páteřního článku Tramvajové pomníčky - od každé rekonstrukce někde přibyla pamětní deska...)
(mmch námět na aktualizaci páteřního článku Tramvajové pomníčky - od každé rekonstrukce někde přibyla pamětní deska...)