Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dneska na školení se proneslo že na podzim se bude instalovat R04 na vjezdu do obratiště Bráník...přímý směr 30 do obratiště logicky do 15
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak jsem se včera přes Prašňák 18-kou párkrát projel a nepřipadá mi to, že by se tam měl opravovat asfalt. Ten mě připadá tedy celkem OK. Co se tam tedy bude opravovat?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Myslím si, že litý asfalt je asi nejjednodušší řešení. Dá se to rychle a jednoduše udělat a asi to stojí nejmíň. Co se týká betonu, bude to asi dražší a nejspíš asi také hůř v případě nějakého problému s kolejemi operativně opravitelné. Asi je jednodušší jednou za čas vyměnit ten asfalt než bourat ten beton, který by asi musel být silnější, aby to něco vydrželo. A co se týká toho válcovaného asfaltu, ten se dá bez větších problémů dělat třeba na té Trojské, kde je kolem kolejí dost místa na válcování válcem, neb sice se dají pěchovat živice i těmi malými vibračními "hutnidly", ale asi to za moc stát nebude, když po tom pak budou jezdit několikatunové autobusy. A navíc podle mne v oblasti zastávek je ten pás mezi ostrůvkem a kolejnicí užší než jsou tyhle hutnící mašinky široké.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Není to jen o výdrži, ale i o pohodlí.
Třeba asfalt v horní části Trojské směrem dolů je snad jen uplácanej lopatou; denně tam jezdím na kole a denně mě to nepřestává překvapovat, jak to někdo mohl tak zfušovat, jak je to nerovné.
https://goo.gl/maps/vfWzkxm9F3N2
Třeba asfalt v horní části Trojské směrem dolů je snad jen uplácanej lopatou; denně tam jezdím na kole a denně mě to nepřestává překvapovat, jak to někdo mohl tak zfušovat, jak je to nerovné.
https://goo.gl/maps/vfWzkxm9F3N2
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Co jsem se na to ptal, bylo mi zodpovězeno něco ve smyslu, že problém je s projektantem. Prý to (snad v případě Podbáby) byl děsnej problém prosadit. Projektant se prý seknul, že nelze, něco ve smyslu "nikdy se to tak nedělalo". No a kopnout ho do zadku a sehnat jinýho (co udělá to, co si vymyslí zákazník) není tak jednoduchý.von Špilberk píše: Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
to jsem tušil, ale jistě nevěděl, ale tím spíše je odolný tlaku projíždějících vozidel než "obyčejný liťák"P_V píše:On má ten hutněný asfalt hlavně jiné složení, má větší podíl kameniva.
.....
- že pro příklad nemusíme mimo Prahu 100% souhlas, a že na Prašňáku beton ničemu nemůže vadit také.von Špilberk píše:Snad nemusíme do USA. V Podbabě máme beton a ve Vršovicích máme taky beton. Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé
- viditelně asfalt má více druhů o různých vlastnostech (tak jako i beton) = když volím materiál, tak musím zvolit i jeho správný druh pro potřebu, jakou má plnit to se v zastávkách BUS na TT viditelně s asfaltem neděje
- ovšem Synkáč mne velmi mrzí, že tam není dlažba (jako se dává i do zastávkových zálivů BUS) - přeci na mne působí "městotvorněji" než asfalt či beton a na náměstí, které nemá být "průjezdní tepnou", ale "místem setkávání" se hodí nejvíce (i tím, že IAD na ní psychologicky jede často opatrněji než po hladkém povrchu)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Snad nemusíme do USA. V Podbabě máme beton a ve Vršovicích máme taky beton. Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
On má ten hutněný asfalt hlavně jiné složení, má větší podíl kameniva.
V USA by mezi koleje dali nějaký kvalitní beton.
V USA by mezi koleje dali nějaký kvalitní beton.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
mart337 píše:Ano, ale to je v křižovatce a podél kolejí kde máš okolo prostor na válec. Ale v oblasti, kde máš zastávkové ostrůvky, nemůžeš pokládat asfalt finišerem a následně ho válcovat. ..........
tak se tam vylije "přímo" z vozu, ručně přiměřeně srovná a upěchuje třeba tímto:
NEJDE O TO JAK/ČÍM, JE ASFALT POLOŽENÝ,Scheppach HP 1300 S
Určení hutnění zeminy; na zámkovou dlažbu; opravy živice
Váha (kg) 87
Provedení výrobku: černá barva, žlutá barva
Univerzální hutnící stroj kategorie 87 kg vhodný pro hutnění zemin, živičných vrstev, zámkové dlažby .....
ALE PODSTATNÉ JE ŽE JE ZHUTNĚNÝ, COŽ MU DÁVÁ PŘEDPOKLAD VYŠŠÍ ODOLNOSTI PROTI POŠKOZENÍ TLAKEM/ZÁTĚŽÍ
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ano, ale to je v křižovatce a podél kolejí kde máš okolo prostor na válec. Ale v oblasti, kde máš zastávkové ostrůvky, nemůžeš pokládat asfalt finišerem a následně ho válcovat. A o to se v prostoru výluky na Prašném mostě hlavně jedná.
Tam musí být ten asfalt litý, nebo litý beton, či kostky.
Tam musí být ten asfalt litý, nebo litý beton, či kostky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
mart337 píše:...... A co se týká válcovaného asfaltu - to by se válcovaly i koleje?!!!
osobně jsem určitě v minulosti v Brně viděl, ale fotku na TF nemohu nějak nalézt (byť jsem přesvědčen, že jsem ji zde dával)
samozřejmě SE VÁLCOVALO MALÝM VÁLCEM O ŠÍŘCE MENŠÍ NEŽ JE PROSTOR MEZI KOLEJNICEMI JEDNÉ KOLEJE I MEZI PROTISMĚRNÝMI KOLEJEMI (nemusela by se ani jeho obsluha na něm vézt, ale šla by za/před jeho madlem s ovládacími prvky, pokud by rovnou nebyl ovladatelný dálkově) každý pás asfaltu mezi kolejnicemi projel minimálně 2x - jednou podél jedné kolejnice a následně podél druhé kolejnice
PŘIKLÁDÁM (z mého archívu) FOTA POKLÁDKY HUTNĚNÉHO ASFALTU NA TT V BRNĚ JUGOSLÁVSKÉ UL. 17.10.2010:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Co by? Becherovku s tonicem
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No nevím co by se tam dalo dát jinýho. Kostky? - za chvíli je budete mít uvolněné - rozježděné. A co se týká válcovaného asfaltu - to by se válcovaly i koleje?!!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
já hlavně nechápu, že DPP na TT dává jen "liťák" - myšleno, že jsem tam nikdy neviděl asfalt hutnit válcem, jak je zvykem na jiných vozovkáchKarosák píše:Ne, dají zase asfalt, ať je za 2 roky zase co látat Vždyť na NBS se taky plácla opět obalovačka. Ale jinak to nechápu,...........
Pak se není možno divit, že do roka a dne v tom asfaltu na TT vyjedou autoBUSy "koleje"
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ne, dají zase asfalt, ať je za 2 roky zase co látat Vždyť na NBS se taky plácla opět obalovačka. Ale jinak to nechápu, když i v Dikobrazu psali, že beton v Podbabě má velmi dobré výsledky, proč se dál matlá živice, když to dělá koleje. Jako Vypich třeba?? Oprava Synkáče, za chvíli bude opět Krymská, Trojská, Jana Masaryka...