Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
VIDEO: Odborníci na dně Vltavy kontrolují pilíř Libeňského mostu
http://praha.idnes.cz/podlozi-libenskeh ... zpravy_rsr
http://praha.idnes.cz/podlozi-libenskeh ... zpravy_rsr
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
no on ten obrubník možná bude sloužit jako "kotva" proti ujetí asfaltu a BKV panelů působením odstředivé síly při průjezdu TRAM obloukem kolejí v těch BKV panelech.P_V píše:Škoda, že se při té repanelizaci také nezvětšila osová vzdálenost. Nebo aspoň mohli vyrubat ten obrubník, aby mohl autobus uhnout víc ke straně. Bylo by to skoro za jedny prachy.
http://kasme.rajce.idnes.cz/161217/#PC170993.jpg
ovšem obdobný výsledek s tvým záměrem by ovšem splnilo i "jen" položení vrstvy asfaltu v pásu "za" tím obrubníkem (mezi ním a odtokovým žlabem
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Škoda, že se při té repanelizaci také nezvětšila osová vzdálenost. Nebo aspoň mohli vyrubat ten obrubník, aby mohl autobus uhnout víc ke straně. Bylo by to skoro za jedny prachy.
http://kasme.rajce.idnes.cz/161217/#PC170993.jpg
http://kasme.rajce.idnes.cz/161217/#PC170993.jpg
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak mě osobně ta vexle, navíc do odbočky, na vjezdu do smyčky maximálně srala... Na zacouvání by kolejka bohatě stačilaPepa píše:Jo je odpojena úplně... Když už teda někomu vadila, proč ji nevyjmuli úplně? Fakt kocourkov, to je zase zjednodušení manipulací...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Linkový stykač spíná linkové vedení přeci...Bobik píše:Jo, linkáč rozpojuje.
Bobik je tu jistě tak dlouho, že tuto otázku zná a pamatuje
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo je odpojena úplně... Když už teda někomu vadila, proč ji nevyjmuli úplně? Fakt kocourkov, to je zase zjednodušení manipulací...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Je zajímavé, že se dosud nepodepisoval oběžník "Změna kolejového uspořádání v obratišti Spořilov", přestože se již podepisoval odř ohledně určení kolejí. Nicméně jsem letmým pohledem z busu do smyčky zřel, že byla vyjmuta i sjezdová výhybka z první předjízdné, takže ani zacouvat na ní nebude možné. A i kdybych se špatně díval, byla již beztak snesena trolej...
Oblouk na Chodovské "opraven" asfaltovou zálivkou.
Oblouk na Chodovské "opraven" asfaltovou zálivkou.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, linkáč rozpojuje.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jojo to napětí leze občas pěkně nahoru. Stačí stát na Spojovací s nastartovaným SUČkem a ve chvíli kdy brzdí a rekuperuje nějaké 15Tečko nabere motorgenerátor slušné otáčky Neměl by v případě, že brzdí a rekuperuje RPéčko a je toho napětí už v síti moc, rozpojit jeho linkový stykač?Bobik píše:Však ono reálně v síti těch cca 700V už je. Někdy i víc. Ale jak moc je co na to stavěný netuším, jenom vím, že když je tam toho "najednou moc", tak R.P začnou cvrlikat, že přepětí... Ale při kolika nevím, v R.P měřák napětí v troleji není (v 15T jo, ta to ukazuje).P_V píše:Myslíte že by bylo reálné, postupně přepnout napájení tramvají na 750V?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Však ono reálně v síti těch cca 700V už je. Někdy i víc. Ale jak moc je co na to stavěný netuším, jenom vím, že když je tam toho "najednou moc", tak R.P začnou cvrlikat, že přepětí... Ale při kolika nevím, v R.P měřák napětí v troleji není (v 15T jo, ta to ukazuje).P_V píše:Myslíte že by bylo reálné, postupně přepnout napájení tramvají na 750V?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Teď jsou ale ztráty absolutní, zejména mimo špičku, když zrovna ve chvíli, kdy tramvaj brzdí, se žádná jiná nerozjíždí.
Myslíte že by bylo reálné, postupně přepnout napájení tramvají na 750V? To je taky cesta k omezení přenosových ztrát. 1/2 vodičové výzbroje jsou dělané jako univerzální, jen by se upravil sw.
Myslíte že by bylo reálné, postupně přepnout napájení tramvají na 750V? To je taky cesta k omezení přenosových ztrát. 1/2 vodičové výzbroje jsou dělané jako univerzální, jen by se upravil sw.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Budou, protože základem je hybnost. Všechny spotřeby rostou s rychlostí na druhou a jelikož účinnost jak motorů tak motorů v režimu generátor není ani 90% a jelikož přenos sem a tam také není zrovna bez ztrát, tak to co s tím udělám na konci nic nemění na tom, že reálně dostanu maximálně tak 50% energie vynaložené na zrychlení, tedy ani zpětný tok do 22 kV tomu nijak nepomůže (to budou jednotky procent).P_V píše:A nejvíc energie se ušetří při rychlosti 0 km/h.
Berte v úvahu že se stále zvažuje, že v napájecích stanicích se zřídí akumulační zařízení na rekuperaci, nebo zpětný tok energie do 22 kV sítě DP. Cena příslušného vybavení postupně klesá, až jednou DP nazná, že do toho půjde. Pak ty ztráty nebudou zas tak velké.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A nejvíc energie se ušetří při rychlosti 0 km/h.
Berte v úvahu že se stále zvažuje, že v napájecích stanicích se zřídí akumulační zařízení na rekuperaci, nebo zpětný tok energie do 22 kV sítě DP. Cena příslušného vybavení postupně klesá, až jednou DP nazná, že do toho půjde. Pak ty ztráty nebudou zas tak velké.
Berte v úvahu že se stále zvažuje, že v napájecích stanicích se zřídí akumulační zařízení na rekuperaci, nebo zpětný tok energie do 22 kV sítě DP. Cena příslušného vybavení postupně klesá, až jednou DP nazná, že do toho půjde. Pak ty ztráty nebudou zas tak velké.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vlakon:Taky jsem to slyšel. Myslím, že to psal na zelených Tom. Dokonce to bylo ještě výraznější... Ušetřená minuta vs 20% energie...