Preference je trochu obětí zfušováné reformy státní správy. Většina světelných křižovatek, kde je provoz tramvají totiž spadá pod odbor dopravních agend Magistrátu. Schvalování je navíc výkon státní správy, do kterého samospráva (zastupitelé) nemůže zasahovat. Můžeme jen lobovat, ale dle silničního zákona má právo do preference mluvit dopravní policie, která je většinou žábou na prameni. Na Praze 5 jsme měli celkem šikovného dopravního policajta, který teď bude mít na starosti celou Prahu, tak snad se situace zlepší.Karosák píše:Snad jen jestli si nepamatujete, jaká panovala situace kolem zavádění preference na MSO? Bohužel budeme slavit výročí týdenního provozu preference na křiž. Kartouzská, které mělo frčet cca od dubna 2016. Tohle jsou opravdu katastrofální výsledky v podpoře a zavádění preference
Neberte osobně! Děkuji
Jinak podporu Prahy 5 pro preferenci tramvají se mi podařilo prosadit až z opozice loni na podzim. Praha 5 má tak stanovisko, že na MSO podporuje preferenci tramvají: http://www.praha5.cz/cs/dokument/tiskov ... tk%C3%A1ch
Zároveň podotýkám, že v rámci stejného usnesení dostaly tramvaje výjimku ze zóny 30.