Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.3.2017 13:56

Chodovská a 4 "mezikusy":
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 04.3.2017 19:26

Na tohle jsem se ptal investora (SSD) a pořizovatele změny územního plánu (ÚRM) asi před pěti lety. Odpovědí mi bylo, že v prodloužené Stroupežnického se předpokládá provoz autobusů spojující Anděl a nový terminál Dobříšská. Také by nemusely vyjít hlukové limity, protože v nové Stroupežnického budou kanceláře jen na jedné straně a na druhé budou bytové domy. Tramvaj by se tak mohla dočkat omezení rychlosti.

Jak šel čas, tak si myslím, že je lepší zachovat Radlickou ulici jako tu hlavní třídu, která může mít dvoupruh pro auta. Důležité argument je také to, že pokud budeme "zklidňovat" hlavní ulice, tak se nám doprava rozlije do těch vedlejších. V jiném vlákně jsem dával obrázek "zklidnění" Újezda, který pokud bude realizován, bude mít za následek, že auta začnou ve zvýšené míře jezdit dosud klidnými ulicemi Plaská, Vodní a Petřínská.

A co se týče Smíchov City, tak tam mi spíš dopravně vadí chybějící propojení pro auta mezi tunelem Mrázovka a Hořejším nábřežím. Pokud nebude toto propojení realizováno, tak nám budou auta jezdit pouze současnými ulicemi a na Smíchově zavládne úplný kolaps, který dopadne i na provoz MHD.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od slonik » 04.3.2017 18:15

To bych úplně netvrdil, zrovna tady je v plánu hodně široká ulice, tramvaj by jim vůbec nemusela vadit. Ale s tím, že je 50 metrů vedle trať v Nádražní, by to moc smysl nemělo, obzvlášť s tím provozem na Radlické trati.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 04.3.2017 15:53

P_V - že se ti na to sekyra nebo který ten developer zvysoka vyse... abu mu jeho super kancelářský domečky objížděla tramvaj a on tam musel stavět širší ulici... tůůůhle

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Radlická

Příspěvek od P_V » 04.3.2017 13:19

Co bystě řekli na takovouhle přeložku u Radlické? Radlickou nebude třeba rozšiřovat, ba naopak ji můžou zelení humanizovat bez dopadu na dopravní funkci. A městotvorná úloha trati se přesune přímo tam, kde bude něco obsluhovat.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 68erc21far

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 04.3.2017 12:42

von Špilberk píše:
P_V píše: Bude to fungovat jako urychlovač přípravy stavby mostu? :)
A ono už se ví, jestli most bude napojen dole na Strakonickou nebo nahoře na Zlíchov :?:
Po změně územního plánu je Dvorecký most stabilizovaný mezi botelem Racek a Nádražní ulicí v místě přemostění železniční trati. Most by měl být vyhrazen pouze pro MHD (tramvaje, autobusy), pěší, cyklo a IZS. http://praha.idnes.cz/dvorecky-most-spo ... zpravy_rsr
Schránka 02.jpg
P_V píše:
Proxy píše:Rekonstrukce tramvajové tratě v ulici Za Ženskými domovy závisí na Sekyra Group a ČKD jak rychle získají povolení na své projekty. Zásadní ovšem také bude, jestli sem Magistrát přesune své nové sídlo místo autobusového nádraží Na Knížecí.
Bude se nějak řešit nedostatek pruhů pro auta před křižovatkou? Od Knížecí 0, od tunelu 1.
To záleží na Dopravním podniku, aby si tam dal tu podmínku. Jinak je domluva se Sekyra Group na rozšíření Radlické ulice a umožnění realizace případné zastávky Bieblova.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 04.3.2017 11:55

Proxy píše:Jinak, v Plzeňské ulici na přechodu u Nového Smíchova je úsek častých nehod s chodci, omezení rychlosti je tedy na místě.
V Plzeňské ulici na přechodu u Nového Smíchova hlavně tramvaje jezdí rychlostí 20, takže zrovna v tomhle místě je nějaká 30 netankuje, tudíž na úsek častých nehod to nebude mít vliv.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.3.2017 7:35

P_V píše:
Proxy píše:Zároveň by se mohl založit kolejový trojúhelník napojení budoucího Dvoreckého mostu.
Bude to fungovat jako urychlovač přípravy stavby mostu? :)
A ono už se ví, jestli most bude napojen dole na Strakonickou nebo nahoře na Zlíchov :?:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 04.3.2017 4:27

P_V píše:
Proxy píše:Zároveň by se mohl založit kolejový trojúhelník napojení budoucího Dvoreckého mostu.
Bude to fungovat jako urychlovač přípravy stavby mostu? :)
Pochybuju. Spíš aby to po čase nedopadlo jako v Modřanech s přípravou na prodloužení do Libuše. 8-[

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 03.3.2017 18:38

Proxy píše:Zároveň by se mohl založit kolejový trojúhelník napojení budoucího Dvoreckého mostu.
Bude to fungovat jako urychlovač přípravy stavby mostu? :)
Proxy píše:Rekonstrukce tramvajové tratě v ulici Za Ženskými domovy závisí na Sekyra Group a ČKD jak rychle získají povolení na své projekty. Zásadní ovšem také bude, jestli sem Magistrát přesune své nové sídlo místo autobusového nádraží Na Knížecí.
Bude se nějak řešit nedostatek pruhů pro auta před křižovatkou? Od Knížecí 0, od tunelu 1.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 03.3.2017 14:48

Koukám, že kritika zaznívá z obou stran. Z toho vyplývá, že to byl vhodně zvolený kompromis :lol:

Jinak, v Plzeňské ulici na přechodu u Nového Smíchova je úsek častých nehod s chodci, omezení rychlosti je tedy na místě.
S Nádražní souhlasím, tak je asi 30 zbytečná, ale jak jsem psal níže. Svět není růžový, já jsem rád, že se podařilo prosadit aspoň něco.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 03.3.2017 10:38

Důvod pro těch 30 ale není ve fyzice, nýbrž v buzeraci.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 03.3.2017 9:38

Proxy: Ovšem pak se ukazuje jaké kokotiny tam vytváříte... Nejtěžší, největší a nejhůře brzdící stroj tam necháte jet 50 km/h a auto 30 km/h...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.3.2017 23:01

Proxy píše:............ Praha 5 má tak stanovisko, že na MSO podporuje preferenci tramvají: http://www.praha5.cz/cs/dokument/tiskov ... tk%C3%A1ch
Zároveň podotýkám, že v rámci stejného usnesení dostaly tramvaje výjimku ze zóny 30.
V ODKAZE TEXT KONČÍ "Preference hromadné dopravy navazuje na zavedení zóny 30 ve vybraných místech Smíchova. Zejména tramvaje by tak měly mít, i přes pomalý dojezd ke světelným křižovatkám, zajištěné plynulé pokračování jízdy.", COŽ JE V ROZPORU S MNOU ZVÝRAZNĚNÝM TVRZENÍM
- navíc žel reálně doadtečně vyznačená neplatnost 30 pro TRAM je jen mezi pěší zónou Anděl a SSZ na křížení TT s MSO před Arbesákem

- v Lidické ul. tu 30 i pro TRAM klidně zkousnu - pro zúžený prostor (těsně podél koleje DC parkující IAD) a ZC vyznačené "vedení" cyklistů po TT
- ovšem v Nádražní ul. mezi pěší zónou Anděl a SSZ "Na knížecí"/ul.Ostrovského - Vltavská je zejména ZC na :smt067 , protože kvůli ní často tzv. utíká volno (byť pozoruji jeho delší "čekání") :!:
- v Plzeňské ul., kde správně IAD nemá (pro vyznačené zákazy vjezdu) co dělat je mi smysl zóny 30 naprosto #-o , pokud P5 odsouhlasila preferenci TRAM.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

RTT Chodovská

Příspěvek od kasme » 02.3.2017 15:27

Chodovská: pár středečních záběrů z Jižní Spojky, nově položené staré BKV

http://kasme.rajce.idnes.cz/muk-sporilo ... 011230.jpg
http://kasme.rajce.idnes.cz/muk-sporilo ... 011224.jpg

Odpovědět