Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od -KUBI- » 02.10.2017 13:49

Vjezd do smyčky Korlářka, tam by to chtělo prase drbání :prase

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.10.2017 13:09

Ba ba. U tunelu - R03 je do odbočky 30 a ne 40.
Jinak co se týče toho většího počtu R výhybek, je to sice hezké, ale ne zas tak jednoduché. Podle mne by se třeba podobná výhybka jako v Braníku hodila ke smyčce Těšnov od Bílé Labutě. Podobné by to mohlo být u smyčky Harfa, na Malovance a pod., zkrátka tam, kde se to vyplatí možností hned pokračovat vyšší rychlostí (kde nenásleduje křížení).

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 02.10.2017 12:19

Nebylo u tunelu do odbočky 30?

Rychlostní výhybky
Číslo Umístění Typ Povolená rychlost
R01 Prašný most od Hradčanské pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 50 | odbočka: 40
R02 Vozovna Střešovice do vozovny pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 30 | odbočka: 15
R03 Letenský tunel od Strossmayerova náměstí pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 50 | odbočka: 40
R04 Nádraží Braník do obratiště pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 30 | odbočka: 15
Vysvětlivky:

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 99
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 02.10.2017 9:46

Tak si říkám, proč už dávno není takových výhybek po Praze 20x tolik. Pokud to dobře chápu, tak jediným kritickým místem je srdcovka, která musí být hluboká a pak neexistuje důvod, proč přes ní nejezdit prakticky plnou rychlostí. I za cenu investic do "pevnějších vnitřností" - vždyť křížení a výhybky jsou největší slabinou tramvajové dopravy, zejména v Praze.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 02.10.2017 7:43

Já mám taky občas rozdíl v neviditelných částech :D
Ale je praUda, že to vypadá jako normální vexle...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 01.10.2017 19:48

Jo, to mě taky napadlo, že je to vlastně "stejný". :) Nicméně rozdíl v samotném železe téměř žádný nebude, současný vexle toho skousnou dost. Rozdíl je vlastně akorát v těch "neviditelných" částech, jako je lepší zabezpečení mechanismu (nebo jak to nazvat).

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 01.10.2017 15:44

Tak mě to nějak připadá stejné jako dřív, tedy kromě těch dvou "krabic" na sloupu. Ta výhybka mi připadá stejná (na první pohled). Fakt je, že už když se instalovala původní 700, tak se mluvilo o tom, že se přes ní dá údajně jet rychleji. To mě u Střešovic připadá RO2 mohutnější. I když tam se zase jezdí 30 do oblouku, tady se bude 30 jezdit rovně.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.10.2017 15:02

R04 Braník...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 30.9.2017 9:43

To je přeci nová tradice, že město zásadně rozkopává ulice ve dvou sezónách, aby měli místní obyvatelé a obchodníci radost z prodloužené přehlídky stavebních technologií. V první sezóně koleje, v další sezóně sítě pod těma kolejema a zbytek okolo. Nuselská, Klapkova, jamrtál... Zároveň je snaha uplatňovat jinou tradici vynalezenou již dříve, že sloupů není nikdy dost a jeden by neunesl zároveň troleje i veřejné osvětlení.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 30.9.2017 9:33

Vono se toho nekoná víc. Jsem si naivně myslel, že by se to mohlo udělat komplet i se silnicí a chodníkama , ale když vidím ty vyřezaný díry akorát na koleje ... :cry:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 30.9.2017 8:14

Von: Já myslím, že budeme rádi, že na konec zastávky Ostrčilovo náměstí (u hradeb) nemrsknou SSZ...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 30.9.2017 7:25

Karosák píše:Hnusle...nende, nemáme fb účet :-[
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. ... 0928195853
Lepší :?: Lepší :!: :D

A jen na okraj: tak to bohužel vypadá, že očekávané posunutí TT o pár centimetrů kvůli instalaci bumlíku vedle koleje DC se nějak nekoná. :cry:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 30.9.2017 6:26

Tak nám byl opraven oblouk za "Na Veselí", ale kousek před ním hned za stanicí nechali díru u panelů, kterou pod ně vesele zatéká a hezky tam při průjezdu šplouchaj vodotrysky.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 29.9.2017 23:06

Dneska holt bez Xichtoknihy neexistuješ :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 29.9.2017 22:03

Hnusle...nende, nemáme fb účet :-[

Odpovědět