podle tebe: "sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu" = v reálu DOSLOVA PROTAHOVÁNÍ SE TRAM NA MILIMETRY KOLEM STAVEBNÍCH HRAZENÍ A PRACUJÍCÍCH STROJŮ A DĚLNÍKŮ a to ještě za přítomnosti (alespoň v jednom směru) IAD a to za situace, kdy se vinna za případný střet těch TRAM s uvedeným "hází" na jejich řidiče, byť existují předpisy:Oponent píše:..........
Jeden znamená minimalizaci přerušení provozu tramvají a ostatní průjezdné dopravy za sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu, druhý opakované dlouhodobé vyhnání veškeré dopravy pryč z relativně krátkého úseku. Hlasuji pro variantu 1
Na povolení a realizaci výkopů či jiných stavebních úprav na PK se rozhodně také vztahují různé závazné předpisy, které zaručují, že uvedené činnosti neohrozí bezpečnost provozu na PK a to včetně provozu dráhy (po PK případně vedené)!Např. by to měly být Zákon o prov. na PK 361/2000Sb., §45, odst. 1+2+3+5+6, Vyhláška 294/2015Sb. provádějící pravidla prov. na PK, §18 Podrobnosti o označení překážky provozu na pozemních komunikacích,
Nařízení vlády 591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, §2, odst.1+3 a jeho příloha 1 bod I., odst.1, odr. a) „... Při vymezení staveniště se bere ohled na související přilehlé prostory a pozemní komunikace s cílem tyto komunikace, prostory a provoz na nich co nejméně narušit. ...“ + odst.6 „.... Po celou dobu provádění prací na staveništi musí být zajištěn bezpečný stav …... dopravních komunikací.....“+ bod III, odst. 2 „Nejsou-li ….. součásti pracovišť dostatečně stabilní samy o sobě, je třeba stabilitu zajistit vhodným a bezpečným ukotvením, aby se vyloučil nežádoucí nebo samovolný pohyb celého pracoviště nebo jeho části.“,¨
Zákon 13/1997 Sb.o pozemních komunikacích, §13 „Příslušenstvím dálnice, silnice a místní komunikace jsou: a) přenosné svislé dopravní značky, a dopravní zařízení, ...“ + §24, „.... odst.2 O uzavírce …. rozhoduje příslušný silniční správní úřad ….. Příslušný silniční správní úřad žádost projedná …..c) s provozovatelem dráhy,jde-li o pozemní komunikaci, na níž je umístěna dráha, d) s Policií České republiky, má-li objízdná trasa vést po silnici, místní komunikaci nebo veřejně přístupné účelové komunikaci.…. odst.4 Při rozhodování příslušný silniční správní úřad dbá, aby ….. objížďka byla řádně technicky zabezpečena a byla z hlediska provozu vyhovující ….“
TO MÁ ZARUČOVAT ÚČASTNÍKŮM PROVOZU NA PK, ŽE VŠE SOUVISEJÍCÍ S PK JE PROVÁDENO/UMÍSTĚNO NA PK TAK, ŽE TO PROVOZ NEOHROŽUJE – RESP. ANI NEOMEZUJE VÍCE NEŽ JE VYZNAČENO INSTALOVANÝM DOČASNÝM/PŘENOSNÝM ZNAČENÍM – ZEJMÉNA NA NĚM UVEDENÝMI OMEZENÍMI RYCHLOSTI, KTERÁ SE TAK DÁ POVAŽOVAT ZA NAPROSTO PŘIMĚŘENOU PRO PRŮJEZD PŘES STAVENIŠTĚ A DODATEČNÝ POŽADAVEK PČR, ŽE ŘIDIČI MĚLI RYCHLOST VÍCE SNÍŽIT, ABY NEDOŠLO K NEHODĚ, JE PROTIZÁKONNÝ, A TO ZEJMÉNA MIMO DOBU POHYBU PRACOVNÍKŮ NA PK (STAVENIŠTI NA NÍ)! NAVÍC V PŘÍPADĚ DRAH VEDENÝCH PO PK TO MÁ ZARUČOVAT, ŽE JE ZAJIŠTĚNO NEOHROŽENÍ BEZPEČNOSTI JEJICH PROVOZU V MÍSTĚ POVOLENÝMI „OPATŘENÍMI“ - SOUČÁSTMI PK V OKOLÍ DRÁHY, PROTOŽE V OPAČNÉM PŘÍPADĚ BY JEJICH PROVZOVATELÉ MĚLI PROVOZ DRÁHY, DLE SVÝCH POVINNOSTÍ, V DANÉM MÍSTĚ PŘERUŠIT (DO DOBY POMINUTÍ OHROŽENÍ JEJÍ BEZPEČNOSTI)!