Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 12.9.2018 19:13

9001 píše:mart337: V Ostravě u ČEZ Arény v tom domě normálně lidi žijí ne? :twisted: V D je taky několik domů s provozem tram
Pardon, v Ostravě jsem nebyl. Nevím který dům je myšlen, zřejmě asi ten na Sportovní, pod kterým trať podjíždí - něco alá naše Karlovy Lázně, či Malostranská splítka.
Ten most je ale něco úplně jiného. Zatímco u těchto domů lze podle mne jakž takž oddělit základy domu a tratě, neb trať je vedena mezi sloupy rámu domu, tak ten most je želbet. rám včetně tratě a na něm je postaven ten dům - na stejných základech. Bude tedy asi dost náročné ho pořádně odizolovat, aby se chvění a zvuky nepřenášely do vrchní stavby. Možná, že dnes už něco alá japonsko proti chvění při otřesech zemětřesení existuje, co by dovedlo tyto konstrukce dostatečně oddělit. To nevím a neumím. A otazník je co to bude stát. Ale co jsem zatím vždy někde viděl, tak to má vždy oddělené konstrukce.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 12.9.2018 16:43

mart337: V Ostravě u ČEZ Arény v tom domě normálně lidi žijí ne? :twisted: V D je taky několik domů s provozem tram

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vlakoň » 12.9.2018 14:53

Pawel: Líp bych to nenapsal. Ta vydlážděná poušť před křižovatkou Želivského aspoň půjde použít jako "chodník". Při využití poloviny SSZ přes Vinohradskou člověk snadněji dojde k zastávce. Malé asi ilegální usnadnění pohodlného a rychlého přestupu :) Chodilo se tam tak dřív a bude zas...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 12.9.2018 14:26

kasme: diky za report z vinohradske.
krom evidentnich nedostatku co do kvality svatebnich praci by me zajimalo, proc nebyly presunuty cekarny ve smeru flora z chodniku na zastavku a k cemu je ta obri vydlazdena plocha v predpoli krizovatky zelivskeho. take citybloky nejsou zadna vyhra, stejne jako vysrafovana vozovka pred zastavkou ols. hrb. smer flora. je smutne, jak si s temihle plochami neumime v praze poradit - byt to treba v nemecku, uz tam jsou stromy, kere, travnik apod.
smutne je take, ze zastavka DPP v roce 2018 v jednom z nejbohatsich regionu EU obsahuje jen nastupni plochu, oznacnik a zabradli. kde jsou cekarny, stromy, infopanely....? neni treba jezdit se inspirovat jen na zapad, treba i v polsku to umi pekne.
jinak jsem samozrejme rad za nove koleje, zatravneni (i kdyz: neco suchomilneho by mozna bylo lepsi) a bezbarierove zastavky s dlazdenim.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 12.9.2018 12:52

mart337 píše:na tom návrhu bydlení na novém Libeňském mostě. Jak by se tem bydlelo, když by tam jezdily tramvaje? Podařilo by se to dostatečně zvukově odizolovat? Toho bych se docela bál.
Jak by? Normálně by se tam nastěhovali lidi a začali psát stížnosti a petice za zrušení těch zlých hlučných tramvají. A když se to povedlo u vozovny Kobylisy, v Libni, v Bělehradský a mnohde jinde, tak i tady by to určitě mělo velkou šanci na úspěch. :twisted:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 12.9.2018 12:31

demon píše:
MOp píše:A jak by se tam ten oblouk asi vešel? Až jednou postaví nový a širší most Legií, tak se tam možná i ty oblouky vejdou. Lidi přemýšlejte trochu.
Pokud vím, tak se připravuje přesun tratě na mostě severněji s tím, že se pak vejde oblouk z mostu k Mánesu. Takhle zní oficiální zpráva, tak předpokládám, že je pravdivá.
Doufám, že něco podobného taky jednou potká Palackého most, současné řešení je taky na dvě věci a chtělo by to upravit - posunout severněji.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 12.9.2018 12:27

Bobik píše:
mart337 píše: No já jednu chvíli ještě před metrem bydlel naproti Máji a byl to opravdu docela hukot.
Jenže zapomínáš, že před metrem tam nebyl jen prostý oblouk jako dnes, ale vexle a křížení. Navíc se tehdy i v prosté trati nedělaly žádný protivibrační rohože, odhlučnění, ani speciální beton.
Jasně a samosebou tomu rozumím. Ono to bylo i tím, že ten barák je jestli se nepletu železobetonovej, takže tam se to taky "líp" nese. A nedá se to třeba srovnávat s nyní slyšitelným hlukem na jižňáku nad metrem. Tam je to jenom slaboučký, ale je tam taky slyšet každý rozjíždějící se vlak, pokud je jinak klid.
Ale chtěl jsem tím jenom říct, jestli tím zalitím v křižovatce nedošlo třeba k vytvoření nějaké zvukové desky, která to "lépe" roznáší. Ale je to jenom můj asi blbej názor na základě stížnosti té paní, že je to nyní hlučnější.
To mne taky zarazilo na tom návrhu bydlení na novém Libeňském mostě. Jak by se tem bydlelo, když by tam jezdily tramvaje? Podařilo by se to dostatečně zvukově odizolovat? Toho bych se docela bál.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 12.9.2018 12:21

Taky se před reko Myslíkovy mluvilo o oblouku (jednosměrném) od Divadla do Myslíkovy. Ale bohužel :(

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 12.9.2018 12:10

MOp píše:A jak by se tam ten oblouk asi vešel? Až jednou postaví nový a širší most Legií, tak se tam možná i ty oblouky vejdou. Lidi přemýšlejte trochu.
Pokud vím, tak se připravuje přesun tratě na mostě severněji s tím, že se pak vejde oblouk z mostu k Mánesu. Takhle zní oficiální zpráva, tak předpokládám, že je pravdivá.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 12.9.2018 10:37

MOp píše:
P_V píše:U divadla bude prostá oprava, nebo se bude i posouvat křížení a přidávat oblouk z nábřeží na most?
A jak by se tam ten oblouk asi vešel? Až jednou postaví nový a širší most Legií, tak se tam možná i ty oblouky vejdou. Lidi přemýšlejte trochu.
Jeden čas byly tamtamy, že se dá oblouk minimálně směr Újezd ;-). resp. pouze jeden směr od divadla k Újezdu ;-).

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 12.9.2018 7:03

P_V píše:U divadla bude prostá oprava, nebo se bude i posouvat křížení a přidávat oblouk z nábřeží na most?
A jak by se tam ten oblouk asi vešel? Až jednou postaví nový a širší most Legií, tak se tam možná i ty oblouky vejdou. Lidi přemýšlejte trochu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 11.9.2018 19:13

mart337 píše: No já jednu chvíli ještě před metrem bydlel naproti Máji a byl to opravdu docela hukot.
Jenže zapomínáš, že před metrem tam nebyl jen prostý oblouk jako dnes, ale vexle a křížení. Navíc se tehdy i v prosté trati nedělaly žádný protivibrační rohože, odhlučnění, ani speciální beton.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 11.9.2018 18:33

von Špilberk píše:
Podle mluvčí Anety Řehkové je však větší hlučnost trati v Bělehradské holý nesmysl. „Není možné, aby nové koleje byly hlučnější než stará rozpadlá trať. Nicméně pokud jde o postřeh paní z Bělehradské ulice, tak opravou, nikoliv rekonstrukcí, prošla právě pouze trať v křižovatce s Anglickou ulicí a těsně u ní. Hlavní část prací proběhla ve Škrétově ulici, kde byla předtím trať z roku 1966,“ vysvětluje Řehková.
Tak schválně: co je možné a co ne :?: Stará trať měla pražce ve štěrku a nově je přejezd u Demínky taky pražce ve štěrku, ale prolité betonem. :-k
No já jednu chvíli ještě před metrem bydlel naproti Máji a byl to opravdu docela hukot. Ne že by se třásly skleničky, ale večer to byla docela síla. A možná je i možné to větší rozléhání hukotu díky právě tomu betonu mezi pražci. Když tam byl jen štěrk, tak se to asi trochu víc tlumilo. Tou deskou se to možná víc roznáší. A to že to je jenom oprava je asi proto, že se počítá se změnou v budoucnu v souvislosti s napojením na Ječnou, s čím by asi měl souviset posun kolejiště.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 11.9.2018 16:58

Karosák píše:V obloucích na Národní nám zatím zůstává do řádně výluky "politická" OR 10.
Ty bys taky chtěl ty oblouky hned zničit průjezdem rychlostí 15 km/h, přiznej se :!: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 11.9.2018 16:54

V obloucích na Národní nám zatím zůstává do řádně výluky "politická" OR 10.

Odpovědět