Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 06.7.2020 16:44


Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 21.6.2020 19:07

Von: Zůstal bych naprosto v klidu.... I Zdiby se posouvají, natož tohle...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 21.6.2020 16:06

Praha se dočká další přípravy na novou tramvajovou trať
https://www.cs-dopravak.cz/praha-se-doc ... ovou-trat/
...a koncem loňského roku měla být dokončena projektová dokumentace.
A byla nebo nebyla :?: #-o
Stavbu, která by měla spolknout 1 mld. Kč, je plánováno dokončit v roce 2024.
Taky super informace. Termín dokončení známe, o termínu zahájení ani slovo. #-o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 20.6.2020 10:09

No kdyby pod tím bylo dřevo, tak by to šlo pak převrtat Z:idea: Ale třeba tam nebude dřevo... 8-[

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 19.6.2020 20:28

Bude tam splítka, tam by se prosté kolejivo upevňovalo obtížně. A v oblouku, takže by ty koleje zas tak prosté nebyly.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.6.2020 19:30

Já si myslím, že celkem naprosto jistě ta konstrukce...

Budme realisti, i kdyby se dnes začalo, tak do prvního kopnutí uběhne tak 5 let (viz Zdiby) v lepším případě. Další 2 roky stavba....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 19.6.2020 19:19

Je určitě k zamyšlení, proč se to tady připravuje a u Muzea ne :-k
Možná proto, že "veliká díra", tedy příprava spodku se teprve projektuje, zatímco, zde je již připraveno a oblast uzavřena. Konstrukci umíme vyměnit za víkend, její části i ta noc, ale stavebně připravit spodek je svinčík na několik týdnů. Tak proč to nepřipravit, když už se hrabe. Jen bych to spíš připravil pouze vespod. Tzn. skončit upevňovadly, chráničkami apod. jen tam zatím dát prosté kolejivo a konstrukcí uložit u Blanických rytířů a dát zákryt. Když by se už takřka hotový most napojoval, jen by se rozbila svrchní vrstva a osadila konstrukce. Takto jí budeme zbytečně devastovat + rychlostní omezení :?

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jirka » 19.6.2020 19:00

Ehm... https://twitter.com/strojirna/status/12 ... 6501013505

Co asi nastane dřív? Zprovozní se dvorecký most, nebo skončí životnost té kolejové konstrukce?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 08.6.2020 16:53


sajmon
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sajmon » 07.6.2020 19:48

Karosák píše:
07.6.2020 18:08
Není bez zajímavosti, že menší hluk generuje otevřený svršek (dle opakovaných vyjádření a měření JDCT)
To je pro mě celkem překvapivá informace. Pocitově je pro mě jízda po zatravněném svršku tišší. Krásně to jde poznat u zastávky Ládví na tom (předpokládám nějakém pokusném) kousku zeleně kdy se především u 14T na tu vteřinu zvuk dost utlumí. Nicméně bych to na Barrandově klidné nechal bez trávy. A pokud by to mělo vést k odstranění OR tak tím spíš.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 07.6.2020 19:06

Já jsem slyšel, že dotyčný politik, co za vznik té OR 30 mohl, se odstěhoval už dávno (nezemřel, o Grosse nešlo, ten bydlel jinde a tramvaje ho nijak nerušily). A přesto OR 30, navíc za protihlukovou zdí, zůstalo. Nicméně nikdo mi nebyl schopný řici proč.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 07.6.2020 18:08

To je zajímavá otázka. Zajímavější mi ale přijde související Z:arrow: Zda se trávník vrátí po třetím podbití, či nikoliv, případně kam. Zda ho bude chtít P5 nadále (údržbu) platit či nikoliv. Ono ve většině úseků na něj příliš vidět nebylo a tudíž i plnění okrasné funkce bylo minimalizováno. Není bez zajímavosti, že menší hluk generuje otevřený svršek (dle opakovaných vyjádření a měření JDCT), takže v zájmu provozovatele dráhy je jednoznačně varianta bez trávy. No a to by, v kombinaci s eventuálním zesnutím stěžovatele a instalací jiného typu kolejiva mohlo vést i ke zrušení noční OR30 [-o< [-o< Uvidíme, nevím...

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sajmon » 07.6.2020 16:49

Zdravím. Neví někdo, zda bude po rekonstrukci Nádražní umožněn vjezd vozů 14T od Smíchovského nádraží dále směr Hlubočepy a Barrandov? Mám dvě informace, jedna je, že zákaz tam byl kvůli havarijnímu stavu trati, druhá je, že si zákaz vjezdu 14T proloboval jakýsi politik na Barrandově bydlící, kterého zvuk převodovek rušil ze spaní a kvůli kterému je na Barrandově i noční 30 a ve smyčce OR 10. Pokud by to byla varianta první, měl by důvod zákazu po reko pominout, no a pokud ta druhá...pokud se nepletu, tak dotyčný politik je již po smrti, takže by zrušení OR a zákazu nic bránit nemělo ani v tomto případě?
Díky za odpověď.

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sajmon » 07.6.2020 16:49

Zdravím. Neví někdo, zda bude po rekonstrukci Nádražní umožněn vjezd vozů 14T od Smíchovského nádraží dále směr Hlubočepy a Barrandov? Mám dvě informace, jedna je, že zákaz tam byl kvůli havarijnímu stavu trati, druhá je, že si zákaz vjezdu 14T proloboval jakýsi politik na Barrandově bydlící, kterého zvuk převodovek rušil ze spaní a kvůli kterému je na Barrandově i noční 30 a ve smyčce OR 10. Pokud by to byla varianta první, měl by důvod zákazu po reko pominout, no a pokud ta druhá...pokud se nepletu, tak dotyčný politik je již po smrti, takže by zrušení OR a zákazu nic bránit nemělo ani v tomto případě?
Díky za odpověď.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 07.6.2020 8:22


Odpovědět