Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pánové, s tou rychlostí je to trochu nadnesené, je to samé, jako když rybář tvrdí, že chytil obr rybu a přitom chytil čudlu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Když vypneš reverz, naskočí čelisti u RP. U T3 nic. Pak samozřejmě jde místo dynamiky záskok v podobě ČB. Rozhodně není možné reverz vrátit do jízdy za jízdy! Já však slyšel, že dříve tomu tak nebylo a údajně nešly ani čelisti, jen magnety. To se mi ale nezdá, ale třeba to tak bylo před montáží havarijáků a ovl. zadního panelu.von Špilberk píše:Bobík: to s tím reverzem nechápu, mám za to, že když vypnu za jízdy reverz naskočí čelisti.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak zrychlovač z kopce těch devadesát udělal, s tyristorkou bych se bál brzdy. T6 když byla nová, tak jsem se zúčastnil zkušebky po tehdy nových Modřanech a jela přes sto. resp. tacho ukazovalo do 99. To už jsem se docela bál. Sedačky drnčely jak v SU, ale vůz seděl slušně - ne jako později, kdy kmital ve třiceti. Samozřejmě to bylo s projetím zastávek, protože jinak by to nešlo. Staré KT by teoreticky takhle jet taky mohlo, ale nikdy jsem o tom neslyšel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tohle já beru opravdu s velkou rezervou. Něco podobného jsem slyšel ještě o tyristorkách, taky podobné fantastické rychlosti. Ale jestli to fakt někdo jel, tak jedině hazardér.
Bobík: to s tím reverzem nechápu, mám za to, že když vypnu za jízdy reverz naskočí čelisti.
Bobík: to s tím reverzem nechápu, mám za to, že když vypnu za jízdy reverz naskočí čelisti.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tyhle historky jsem slyšel taky. Ale beru je se silnou rezervou. Maximálně těch 80 u zrychla bych bral, ale jenom s vypnutým reversem, rozjet co to jde, vypnout a nechat to kutálet (se zapnutým vyběhne příprava a brzdí, pod jízdou se to nedá, nevytáhne to). Navíc na to musí být stroj (i trať) ve skvělém stavu, s většinou zrychlů se nedá jet ani 60, aniž by jeden měl pocit, že se to rozpadne, nebo vyletí.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já slyšel od několika lidí, že před X lety (kdy se dalo různě blbnout a nikdo nic neřešil) nebylo nic mimořádného, když se zrychlovačem se frčelo na Krejcárek V 80 km/h, do Modřan údajně až 100 km/h. Ale nevím co je na tom pravdy. Stejně jako se starou kačenou 110 km/h
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já už jich oklepal... Stačí jezdit na co nejnižší jízdní stupeň, ve městě stačí zpravidla ten první a provádět co nejdelší nášlapy, což se dá i při popojíždění v Karmelitské
Naopak kde se to dá kalit, jet pokud možno s odpojeným zrychlovačem a nejlépe na šunty.
Účinně šuntovat však umí málokdo, prošlápneme cca na 4 stupeň, rozjedeme na cca necelých 40 a pokud již nesvítí kontrolka zrychlovače, povolíme na první stupeň, nikoliv vypnout jízdu, to stačí až v 60
Bambajka pak pěkně poposkočí dopředu a opravdu frčí Na úsecích s V/max 60 takto také efektně omezíme dobu po kterou jedeme výběhem a zrychlovač nám nepříjemně přibrzďuje
Při správném šuntování na Trojské či Krymské předčily zrychlovače T6 a vyrovnaly se KT či T3M, na instalovaný výkon v 15T to samozřejmě nemá. Barrandov nahoru s 15T a sekcema pomocí výhybky 0, to je paráda 60 na 20% výkonu vozu...
Naopak kde se to dá kalit, jet pokud možno s odpojeným zrychlovačem a nejlépe na šunty.
Účinně šuntovat však umí málokdo, prošlápneme cca na 4 stupeň, rozjedeme na cca necelých 40 a pokud již nesvítí kontrolka zrychlovače, povolíme na první stupeň, nikoliv vypnout jízdu, to stačí až v 60
Bambajka pak pěkně poposkočí dopředu a opravdu frčí Na úsecích s V/max 60 takto také efektně omezíme dobu po kterou jedeme výběhem a zrychlovač nám nepříjemně přibrzďuje
Při správném šuntování na Trojské či Krymské předčily zrychlovače T6 a vyrovnaly se KT či T3M, na instalovaný výkon v 15T to samozřejmě nemá. Barrandov nahoru s 15T a sekcema pomocí výhybky 0, to je paráda 60 na 20% výkonu vozu...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Se zrychlovačem nemám problém. Jo je třeba jít na něj s respektem a jet jako člověk. A jako PA řidič jsem na zrychlovačích jezdil na 11,17,22. A když jsem ho měl napálen, tak vždycky buď od strašnického nebo žižkovského kolegy se slovy při střídání "je to trochu napálené, ale to rozjezdíš". No dvakrát jsem to nerozjezdil.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To bude stížnost, jak fík. Hlavně když v tom autě bude nějaká řidička. A taková průhledná výmluva, žes jenom ukazoval, že je na hlavní.Karosák píše:Tak jim ukazuju rukama kosočtverec, jakože jsou na hlavní. Jak si to gesto přeberou je na nich.
Pankráčtí běžně zajišťují (zajišťovali) svačiny na l.11 (většina ŽI pořadí byly SU), a během Vánoc a při RTT Vršovická jsme skákali na l.22. Nic mimořádného se nestalo.9001 píše:Posad běžného řidiče z Pankráce do zrychlu. Dávám mu tak 2 kola
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Posad běžného řidiče z Pankráce do zrychlu. Dávám mu tak 2 kola
Bohužel otupělost vévodí a je in "vození za ručičku".
Bohužel otupělost vévodí a je in "vození za ručičku".
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak jasně, navíc za půl roku si zvyknou, ale jen ilustruji, jaká panuje otupělost.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ale zrovna Těšnov je další křižovatka, kde vypnutí světel mělo svůj smysl a funguje to je v rámci možností bez problémů.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Což se nebojím pripsat na vinu tomu, že jsou prostě všude a pořád zapnutý světla. Nikdo už v Praze ani netuší, že kde jsou světla, je také DZ platné při jejich vypnutí. Ale to neee. Ono i ten vypnutý Těšnov, já zastavím a dávám přednost IAD od vody. A Hádejte, kolik jantarů pochopí, že je na hlavní a jede? Tak 3 z 10. Ti lepší ještě přibrzdi a rovnou ukazují, ty horší pak zastaví a čumí jak telata. Tak jim ukazuju rukama kosočtverec, jakože jsou na hlavní. Jak si to gesto přeberou je na nich. A blinkry už vlastně taky nejsou potřeba, žejo, takže z té Lazarské čumíte třeba na 10 aut, jak u soudu odbočí, protože nezabliká ani jeden. A tak by se dalo pokračovat. Odporný...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A jeden pohled z Bělehradské... https://www.facebook.com/zvidavycestuji ... =3&theater
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vypnuta krizovatka Letenska x Manesuv most ukazuje tragicky stav znalosti a schopnosti nasich ridicu... most je uzavren, svetla vypnuta, hlavni od Klarova vlevo na most. Auta z Letenske tedy maji dat prednost zleva ridicum z Klarova i zprava od Kampy. Behem deseti minut tam prednost nedal nikdo, ani ridici tramvaji! Vetsinou se ridici doprava ani nepodivali! A naopak to, ze od Klarova maji ridici prednost, take nikdo nevedel - vzdy zmatene vyckavali pred krizovatkou az tam bude prazdno. Stacil by jeden cyklista kteremu by nekdo nedal prednost a mohlo byt nestesti na svete..