Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MARV » 24.5.2016 15:33

Pánové, s tou rychlostí je to trochu nadnesené, je to samé, jako když rybář tvrdí, že chytil obr rybu a přitom chytil čudlu.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 24.5.2016 15:25

von Špilberk píše:Bobík: to s tím reverzem nechápu, mám za to, že když vypnu za jízdy reverz naskočí čelisti.
Když vypneš reverz, naskočí čelisti u RP. U T3 nic. Pak samozřejmě jde místo dynamiky záskok v podobě ČB. Rozhodně není možné reverz vrátit do jízdy za jízdy! Já však slyšel, že dříve tomu tak nebylo a údajně nešly ani čelisti, jen magnety. To se mi ale nezdá, ale třeba to tak bylo před montáží havarijáků a ovl. zadního panelu.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 24.5.2016 15:22

Tak zrychlovač z kopce těch devadesát udělal, s tyristorkou bych se bál brzdy. T6 když byla nová, tak jsem se zúčastnil zkušebky po tehdy nových Modřanech a jela přes sto. resp. tacho ukazovalo do 99. To už jsem se docela bál. Sedačky drnčely jak v SU, ale vůz seděl slušně - ne jako později, kdy kmital ve třiceti. Samozřejmě to bylo s projetím zastávek, protože jinak by to nešlo. Staré KT by teoreticky takhle jet taky mohlo, ale nikdy jsem o tom neslyšel.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2016 15:04

Tohle já beru opravdu s velkou rezervou. Něco podobného jsem slyšel ještě o tyristorkách, taky podobné fantastické rychlosti. Ale jestli to fakt někdo jel, tak jedině hazardér. #-o
Bobík: to s tím reverzem nechápu, mám za to, že když vypnu za jízdy reverz naskočí čelisti.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 24.5.2016 14:57

Tyhle historky jsem slyšel taky. Ale beru je se silnou rezervou. Maximálně těch 80 u zrychla bych bral, ale jenom s vypnutým reversem, rozjet co to jde, vypnout a nechat to kutálet (se zapnutým vyběhne příprava a brzdí, pod jízdou se to nedá, nevytáhne to). Navíc na to musí být stroj (i trať) ve skvělém stavu, s většinou zrychlů se nedá jet ani 60, aniž by jeden měl pocit, že se to rozpadne, nebo vyletí.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 24.5.2016 14:47

Já slyšel od několika lidí, že před X lety (kdy se dalo různě blbnout a nikdo nic neřešil) nebylo nic mimořádného, když se zrychlovačem se frčelo na Krejcárek V 80 km/h, do Modřan údajně až 100 km/h. Ale nevím co je na tom pravdy. Stejně jako se starou kačenou 110 km/h =D>

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 24.5.2016 12:56

Já už jich oklepal... Stačí jezdit na co nejnižší jízdní stupeň, ve městě stačí zpravidla ten první a provádět co nejdelší nášlapy, což se dá i při popojíždění v Karmelitské ;)
Naopak kde se to dá kalit, jet pokud možno s odpojeným zrychlovačem a nejlépe na šunty.
Účinně šuntovat však umí málokdo, prošlápneme cca na 4 stupeň, rozjedeme na cca necelých 40 a pokud již nesvítí kontrolka zrychlovače, povolíme na první stupeň, nikoliv vypnout jízdu, to stačí až v 60 :D
Bambajka pak pěkně poposkočí dopředu a opravdu frčí ;) Na úsecích s V/max 60 takto také efektně omezíme dobu po kterou jedeme výběhem a zrychlovač nám nepříjemně přibrzďuje ;)
Při správném šuntování na Trojské či Krymské předčily zrychlovače T6 a vyrovnaly se KT či T3M, na instalovaný výkon v 15T to samozřejmě nemá. Barrandov nahoru s 15T a sekcema pomocí výhybky 0, to je paráda 60 na 20% výkonu vozu...

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 23.5.2016 15:00

Se zrychlovačem nemám problém. Jo je třeba jít na něj s respektem a jet jako člověk. A jako PA řidič jsem na zrychlovačích jezdil na 11,17,22. A když jsem ho měl napálen, tak vždycky buď od strašnického nebo žižkovského kolegy se slovy při střídání "je to trochu napálené, ale to rozjezdíš". :lol: No dvakrát jsem to nerozjezdil.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 23.5.2016 14:14

Karosák píše:Tak jim ukazuju rukama kosočtverec, jakože jsou na hlavní. Jak si to gesto přeberou je na nich.
To bude stížnost, jak fík. Hlavně když v tom autě bude nějaká řidička. :lol: A taková průhledná výmluva, žes jenom ukazoval, že je na hlavní. (-X :lol:
9001 píše:Posad běžného řidiče z Pankráce do zrychlu. Dávám mu tak 2 kola :lol:
Pankráčtí běžně zajišťují (zajišťovali) svačiny na l.11 (většina ŽI pořadí byly SU), a během Vánoc a při RTT Vršovická jsme skákali na l.22. Nic mimořádného se nestalo. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 23.5.2016 9:38

Posad běžného řidiče z Pankráce do zrychlu. Dávám mu tak 2 kola :lol:

Bohužel otupělost vévodí a je in "vození za ručičku". :evil:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 23.5.2016 5:20

Tak jasně, navíc za půl roku si zvyknou, ale jen ilustruji, jaká panuje otupělost.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 22.5.2016 22:56

Ale zrovna Těšnov je další křižovatka, kde vypnutí světel mělo svůj smysl a funguje to je v rámci možností bez problémů.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 22.5.2016 21:45

Což se nebojím pripsat na vinu tomu, že jsou prostě všude a pořád zapnutý světla. Nikdo už v Praze ani netuší, že kde jsou světla, je také DZ platné při jejich vypnutí. Ale to neee. Ono i ten vypnutý Těšnov, já zastavím a dávám přednost IAD od vody. A Hádejte, kolik jantarů pochopí, že je na hlavní a jede? Tak 3 z 10. Ti lepší ještě přibrzdi a rovnou ukazují, ty horší pak zastaví a čumí jak telata. Tak jim ukazuju rukama kosočtverec, jakože jsou na hlavní. Jak si to gesto přeberou je na nich. A blinkry už vlastně taky nejsou potřeba, žejo, takže z té Lazarské čumíte třeba na 10 aut, jak u soudu odbočí, protože nezabliká ani jeden. A tak by se dalo pokračovat. Odporný...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 22.5.2016 21:09

A jeden pohled z Bělehradské... https://www.facebook.com/zvidavycestuji ... =3&theater

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 22.5.2016 16:25

Vypnuta krizovatka Letenska x Manesuv most ukazuje tragicky stav znalosti a schopnosti nasich ridicu... most je uzavren, svetla vypnuta, hlavni od Klarova vlevo na most. Auta z Letenske tedy maji dat prednost zleva ridicum z Klarova i zprava od Kampy. Behem deseti minut tam prednost nedal nikdo, ani ridici tramvaji! Vetsinou se ridici doprava ani nepodivali! A naopak to, ze od Klarova maji ridici prednost, take nikdo nevedel - vzdy zmatene vyckavali pred krizovatkou az tam bude prazdno. Stacil by jeden cyklista kteremu by nekdo nedal prednost a mohlo byt nestesti na svete..

Odpovědět