Případně také tam, kde by při eventuálním vykolejení hrozil pád vlaku ze svahu. Taková trať Trutnov - Adršpach např.maayaa píše:Občas jsou i na dráze,některé regionální tratě mají v prudkých obloucích přídržnice dělané z kolejnice.MM-Mikulovsky píše: Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Re: Rekonstrukce TT
Občas jsou i na dráze,některé regionální tratě mají v prudkých obloucích přídržnice dělané z kolejnice.MM-Mikulovsky píše: Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Na ja! Danke..
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Rekonstrukce TT
Haben Sie Geburtstag, Herr Mop? Alles Gute!MOp píše:Jedna narozeninová..
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Je to hlavne ve vice klopenych obloucich.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.maayaa píše:Na dráze se tomu řiká přídržnice a je to součást každý výhybkyMM-Mikulovsky píše:....ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Re: Rekonstrukce TT
Na dráze se tomu řiká přídržnice a je to součást každý výhybkyMM-Mikulovsky píše:....ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Re: Rekonstrukce TT
To co je zakroužkované slouží k vedení nápravy/kola při průjezdu přes srdce .Materiál asi bych tipoval nějakou konstrukční ocel než litinu.Kolejové konstrukce se většinou montují na dřevěné pražce pro snažší montáž(přivrtávání podkladnic ) i když také se používají betonové pražce a pražce s drážkou nebo i panely z drážkami(Vuis).L profily se používají na mostech či mostních estákádách a zabranˇuje to při vykolejení a následného sjetí drážního vozidla z mostu.MM-Mikulovsky píše:Na Bar. est. jsou žlábkové kolejnice na dřevěných (asi lépe tlumících rázy z průjezdů TRAM) pražcích jež jsou, nevím proč (asi jištění každého pražce proti pohybu do boku pomocí dvou šroubů ke každému z obou profilů - estakáda je v zatáčce) ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).9001 píše:MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.
DPmPET
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
MM-Mikulovský:
1) No v Praze se používá jako žlábková kolejnice NT1 z Třince a už se dělaly nějaké pokusy s hlubším žlábkem. Doporučuju článek v jednom z nedávných DP-Kontaktů od Honzy Šurovského o výměně kolejnic na Krejcárku, tam je to pěkně popsané, myslím že to je buď v posledním čísle roku 2009 nebo v prvním roku 2010.
2) Geodet když měří stávající stav nějaké trati, tak ví o tom, kdy se tam něco přestaví skoro nic až úplný *****. Takže je blbost věřit tomu, co říká. Závazně Vám můžu sdělit, že by se zpracování i projednání projektu na Podolské nábřeží na rok 2011 ještě mohlo stihnout, pokud ovšem bude z čeho to financovat, což by se taky ještě dalo stihnout zařídit. Hodně o budoucnu nám napoví úspěchy letošních tří nejdůležitějších akci.
MOp:
Haha
1) No v Praze se používá jako žlábková kolejnice NT1 z Třince a už se dělaly nějaké pokusy s hlubším žlábkem. Doporučuju článek v jednom z nedávných DP-Kontaktů od Honzy Šurovského o výměně kolejnic na Krejcárku, tam je to pěkně popsané, myslím že to je buď v posledním čísle roku 2009 nebo v prvním roku 2010.
2) Geodet když měří stávající stav nějaké trati, tak ví o tom, kdy se tam něco přestaví skoro nic až úplný *****. Takže je blbost věřit tomu, co říká. Závazně Vám můžu sdělit, že by se zpracování i projednání projektu na Podolské nábřeží na rok 2011 ještě mohlo stihnout, pokud ovšem bude z čeho to financovat, což by se taky ještě dalo stihnout zařídit. Hodně o budoucnu nám napoví úspěchy letošních tří nejdůležitějších akci.
MOp:
Haha
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Seš si tím tak jist? Já ještě nikoliv.. Pokud je mi známo, výběrové řízení na zhotovitele teprve probíhá..MM-Mikulovsky píše: když vyměřovali Plzeňskou také říkali možná příští rok, nejpozději následující. A jak víme letos je to jistota!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
1.) Dobře je jednodušší v oblouku použít žlábkovou, ale táži se jakou? Pochopil-li jsem správně v Praze je užívána specifického profilu, takže věřím, že tu (s nad se širším žlábkem) s níž např. Ostrava kombinuje S49.Absolut píše:Silniční přejezd na S49 se samozřejmě udělat dá a bude řešit vytvořením "žlábku" přídavným profilem a zřízením standardního krytu nebo zakoupením speciálních přejezdových prefabrikátů (třeba Strail), obdobně jako kdekoli jinde ve světě, nejblíže a nejlépe třeba v Ostravě. V obloucích o malých poloměrech je rozumnější použít žlábkové kolejnice. Ale na přejezdech v přímé nebo ve velkých poloměrech k tomu fakt není důvod.
Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011
2.) Podolské nábřeží - příští rok, to jsem tak odhadoval (viz. TT Jeremenkovou). Věřím, že tomu tak bude - loni když vyměřovali Plzeňskou také říkali možná příští rok, nejpozději následující. A jak víme letos je to jistota!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Na Bar. est. jsou žlábkové kolejnice na dřevěných (asi lépe tlumících rázy z průjezdů TRAM) pražcích jež jsou, nevím proč (asi jištění každého pražce proti pohybu do boku pomocí dvou šroubů ke každému z obou profilů - estakáda je v zatáčce) ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).9001 píše:MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Silniční přejezd na S49 se samozřejmě udělat dá a bude řešit vytvořením "žlábku" přídavným profilem a zřízením standardního krytu nebo zakoupením speciálních přejezdových prefabrikátů (třeba Strail), obdobně jako kdekoli jinde ve světě, nejblíže a nejlépe třeba v Ostravě. V obloucích o malých poloměrech je rozumnější použít žlábkové kolejnice. Ale na přejezdech v přímé nebo ve velkých poloměrech k tomu fakt není důvod.
Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011
Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Možna že tam zrovna ano, ale v tom samém šalingradu na Líšeňské trati jsou opravdu v obloucích s menšími poloměry užity coby opornice nabok položené S49. Opornici v tomto případě tvoří hlava kolejnice.... (a abych nezapoměl, jsou pouze u vnitřní kolejnice oblouku)