Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 12.3.2010 11:54

Na tu jednu akci rocne, kdy se vozik pouzije, je pronajem ekonomicky prijatelny a mozna i vyhodnejsi nez samotna jeho vyroba.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 12.3.2010 11:51

Nestálo by za zvážení nechat si vyrobit vlastní štěrkovací vozík? Nějak stavebně náročný přece není. Pro pohyb na stavbě není nutná asi žádná zvláštní homologace, ta by ovšem byla nejspíš nutná při převozu po kolejích na stavbu a jako tažné vozidlo by šlo použít takřka jakékoliv vozidlo, zejména nynější pluhy T3M třebas. Přeci nechat si jej pokaždé přivézt z Mostu a zase odvézt a platit nějaké to půjčovné něco stojí?

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 12.3.2010 11:32

Já nevim co je to relativně zaměnitelné, buď díl nahradit lze, nebo nelze. Tady vzniká rozdíl v rozchodu (beru v místě, kde se měří, ne spodek hlavy) 5 milimetrů, takže i když vyměnim podkladnice, pořád jsem se stojinou na stejnym. UIC60 (a dnes už asi všechno) se navíc ukládá bez podkladnic. Je třeba vyměnit komplet rošt. Jinak ano, hlava je podle tohoto obrázku vyválená stejně, ale já mám v tištěné specifikaci oproti 80/300 jen r225. Nicméně větší šíře hlavy mi při stejném poloměru dává u hrany jiný sklon. Teď je tedy otázka, kde je pravda.
Mě spíš zarazilo sjednocení profilu železniční a tramvajové kolejnice. Lidi si to tady přečtou, pak to někde kváknou jako fakt (když to píše sklaní TF uživatel), a jsou za trubky. :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 12.3.2010 11:07

Když přesně, tak přesně.. Dle mého stále platí jsou "relativně" zaměnitelné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 12.3.2010 10:25

Ve fotožurnálu je chyba v porovnání NT1 - S49. Zaoblení není určitě stejné, jsou tam jiné poloměry. Přechod hlava - opornice (hrana vršek - bok) je u NT1 r6mm, u S49 r13mm. Zaoblení hlavy je u NT1 r200mm, u S49 r225mm. Na těch fotkách je rozdíl hran jasně vidět. Kdyby byl profil stejný, nějak by ztratil veškerý tenhle cirkus kolem kolejí smysl.
Doufám, že budou na přírubách náběhy.

S49 vs UIC60:
MOp píše:...Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné....
I zde jsou rozdíly, hlava u S49 je o 5mm užší a o něco víc se směrem dolů rozšiřuje. Pochopitelně je rozdíl i v profilu (tvaru hlavy).

Ono je jednoduché lidi peskovat, ať nejdřív hledají, než se začnou ptát, ale je třeba si zamést taky před vlastním prahem. Než se ztrapnit bludem, je lepší něco si o tom nejdřív přečíst. Můj názor.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 12.3.2010 9:42

MOp píše:Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..
Tak tak. Važme si toho, že se sem podařilo konečně dotlačit S49 (teda pánové to vám to trvalo, když v ostatních provozech je to už celkem běžné, viz Brno, Ostrava, Most a Litvínov). A zeptám se: Kdy se budou opravovat Modřany a Podolské nábřeží?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 09.3.2010 22:11

Petr píše:Kdyby někdo netušil.....
Fííha, zase jsem o něco chytřejší. Díky.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 09.3.2010 21:59

MOp píše:Otazku, zda se nahodou nejedna o inventarni kolejnice (...)
Kdyby někdo netušil, co to jsou inventární kolejnice, odpověď najde tady http://fyzmatik.pise.cz/124560-bezstyko ... ncani.html

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.3.2010 21:46

Otazku, zda se nahodou nejedna o inventarni kolejnice, ktere se nahradi dlouhymi kolejnicovymi pasy jako na zeleznici jsem take jiz nekolikrat dostal. Po mistnim setreni musim rict, ze se o inventarky nejedna a bude tam hooodne svaru.. :-) Vsak si proto take dpp poridil novou svarovaci hlavu na naves.. :-)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 09.3.2010 21:22

Marek B. píše:Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?
A na železnici se zase svařují ty dlouhé kolejnicové pásy. Představa, že navážíme městem sto metrů dlouhů kolejnicový pás :roll: Každopádně jednotlivá předmontovaná pole znamenají neskutečnou úsporu času. Montují se v době, kdy pro vrchni stavbu není "jiná práce", tedy za špatných klimatických podmínek pro rekonstrukce tratí.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 09.3.2010 21:12

Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 09.3.2010 16:28

Absolut píše:Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.
Ja si na pytle cementu beru trabose s vozejkem. No ale naposledy jsem to drobet neodhadl a vezl 20 pytlu. Kus 25kg :-) ale jelo to.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.3.2010 15:13

Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.3.2010 14:52

Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 09.3.2010 14:20

Mám dotaz, mohly by být na pražské tramvajové síti používány i kolejnice UIC 60? Pokud by to tedy bylo k něčemu.

Odpovědět