Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 26.10.2016 19:22

Jo, v těch místech jsou vyhrabány 2 "vlčí jámy" jak pro patky nejméně stožáru lanovky. A také v místech těch jam probíhalo cca před 2 lety nějaké sondování. Geodeti tam vrtali a tahali ven vzorky. Pak tiše zmizeli a zbyla jen malá díra, jak 2x kopli krumpáčem, aby odkryli drny. To by mohly být základy opěrné zdi. A jinak souhlasím, že kolem Monte Karla stačí posunout trať jen ke kraji stávající vozovky a uvolní se tak místo na plnohodnotný pruh k Chodovské oddělený bumlem. Zast. Chodovská DC se však bude muset zúžit, nebo posunout trochu "do straně". Ale nevím, jak je tam pozemek. Každopádně je to teď trochu mys, což by při posunu k severu být nemusel. Kolem "Starý svině" je taky místo na posun koleje DC k severu. Ale jak bylo zmíněno, oříšek bude kolej ZC. Bude odbíhat? Vídeň? Mys by byl kaštanfriendly, ale to jsme tam, kde jsme byli bo popojíždění ve štrůdlu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 26.10.2016 16:10

mart337 píše:[No já si myslím, že bumlíci asi nebudou, alespoň si to nedovedu představit z toho důvodu, že tam občas jezdí do areálu PP i kamiony a ty by se podle mne do běžného pruhu nevešly. Tím, že se jenom trať šoupne severněji a vůbec se nerozšíří ulice na úkor širokého chodníku (ono je tam podle malůvek sítí v chodníku spousta kabelů), tak tam nevidím na bumlíky dost prostoru, aby tam byly tři široké pásy ( 2x MHD a široký pro auta - náklaďáky).
Musím se pochválit, byla to fuška, ale našel jsem to: http://www.ekospol.cz/byty/prodej-bytu- ... a-lokality
Jisté rozšíření ulice je "v plánu" , ale ne na úkor chodníku, ale na úkor zelené stráně v esíčku. Je naděje, že ulice bude širší od železničních mostů skoro až ke vstupům do krytů. Rozšíření ke Kauflandu by asi musel ustoupit autoservis (nebo co to je), protože zúžení chodníku si nikdo nedovolí ani navrhnout. :D Ale v tomto úseku stačí posun TT na sever, protože kolony aut jsou jen ve směru ZC, ve směru DC není problém. Takže když se podaří pruh pro IAD ve směru ke Kauflandu, tak to bude jako provizorium stačit. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 26.10.2016 8:01

Nojó, koordinace. To se v Praze nenosí, to bys toho chtěl nějak moc..... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 26.10.2016 7:39

mart337 píše:No přiznejme si to vážení, kdyby se teď ještě dělaly chodníky a vozovka, tak se uzávěra až k Táborské protáhne ještě na příští rok.
Jenže třeba úsek Nuselské od křižovatky s Michelskou a U Plynárny k mostu přes Botič je kolejově hotov od konce srpna. Takže by se tam klidně mohlo už 2 měsíce dělat na silnici a nedělá, přitom doprava je tam pochopitelně nulová (a ještě 1 měsíc bude). Navíc je problém, že někde jsou koleje výš a někde níž než původní silnice, takže až se tam vrátí tramvaje, busy a auta, tak některá místa budou při plném provozu hodně zajímavá. :wink:
Navíc nevěřím tomu, že se akce TSK obejde bez výluk, takže cestujíci i obyvatelé budou potěšeni ještě několikrát. 8-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 26.10.2016 4:55

Bumlíci nějací budou, neb pod mosty již začínají směrem k Plynárně podél tt růst. Kam až dorostou zatím netroufam hádat. Jo, na Chodovskou jsem také zvědav.
A jinak jsem nad tím nikdy nedumal, ale manipulační kolej ve výstupní smyčky Spořilov je opravdu na 2 vlaky, zatímco v nástupní na ... prd. Rozjezdová u hospody je zbrusu nová bloková i s přestavníkem, takže se mohla první rozjezdová udělat Uxx a mohlo by se 15 a naopak zrušit tu v nástupní, čímž by se zrušili výhybky dokonce 2. Takhle se to poněkud dorazilo a stejně se zbaví jen 1 kusu. To se asi moc nepovedlo :-(

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 26.10.2016 0:01

MM-Mikulovsky píše:
Karosák píše:..........
Kolem Plynárny se rýsuje posun trati na sever a bumliky podél, takže by k Chodovské mohl být samostatný pruh pro IAD. .......
Posun osy TT severně byl patrný již z hotového úseku od centra k železničním nadjezdům - teď jsem dále neměl čas jít, a tak ti velký dík za čerstvé info.

Jen si pokládám otázku:
Bude pás TT ZC ohraničený bumlíky dostatečně široký (jako např. od Palačáku k Jiráskáči) pro vyhrazený BUS pruh, ať tam mají stejnou preferenci vůči IAD všechny spoje MHD?
No já si myslím, že bumlíci asi nebudou, alespoň si to nedovedu představit z toho důvodu, že tam občas jezdí do areálu PP i kamiony a ty by se podle mne do běžného pruhu nevešly. Tím, že se jenom trať šoupne severněji a vůbec se nerozšíří ulice na úkor širokého chodníku (ono je tam podle malůvek sítí v chodníku spousta kabelů), tak tam nevidím na bumlíky dost prostoru, aby tam byly tři široké pásy ( 2x MHD a široký pro auta - náklaďáky).
A docela by mne zajímalo, jak se poperou se zastávkou Chodovská (žeby Vídeň ??? a nebo udělají přejezd na jih alá Slavia k chodníku s opětovným návratem na sever a uprostřed přechodový ostrůvek, aby auta nemohla někoho srazit na přechodu)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.10.2016 22:21

Karosák píše:..........
Kolem Plynárny se rýsuje posun trati na sever a bumliky podél, takže by k Chodovské mohl být samostatný pruh pro IAD. .......
Posun osy TT severně byl patrný již z hotového úseku od centra k železničním nadjezdům - teď jsem dále neměl čas jít, a tak ti velký dík za čerstvé info.

Jen si pokládám otázku:
Bude pás TT ZC ohraničený bumlíky dostatečně široký (jako např. od Palačáku k Jiráskáči) pro vyhrazený BUS pruh, ať tam mají stejnou preferenci vůči IAD všechny spoje MHD?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 25.10.2016 20:38

Stejný řev byl, když JDCT udělala Štefánikovu a pouze nástupní hrany zast. Arbesovo nám. Chodníky pak byly akce P5 o půl roku později. A Moskevská totéž. Takže jak tam někdo zmiňuje, držkují jen ti, co o situaci nemají páru.
Kolem Plynárny se rýsuje posun trati na sever a bumliky podél, takže by k Chodovské mohl být samostatný pruh pro IAD. A oblouk Chodovská by se mohl teda svézt s tímto [-o< Ideálně třeba s obnovou SSZ a zde s preferencí alespoň pro busy.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 25.10.2016 19:41

No přiznejme si to vážení, kdyby se teď ještě dělaly chodníky a vozovka, tak se uzávěra až k Táborské protáhne ještě na příští rok. Jinak k Plynárně Michle to protažené být nemá. Aspoň podle toho článku má být Kaliforňan ještě před železničními mosty. Tak je otazník, jestli tam ještě udělaj jednu zastávku u přejezdu, či ta výstupní a nástupní bude Michelská. Pokud by bylo dobré počasí, možná by se mohlo to prodloužit dál, třeba až k té Plynárně (myslím že PP na to možná tlačí, prože se nedá asi nějak dostat k sídlu). Ale od zítřka má v noci začít mrznout a je otazník, jak to bude zvládnutelné.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 25.10.2016 19:25

Ty koordinace, ty nám nejdou. 8-)
A pak ti novináři: spokojí se s tím, že TSK bude pracovat příští rok, a ani slovo kritiky, nebo aby investigativně zjistili, proč to není ještě letos. :roll: Položit si klasickou otázku: kdo za to může?, je zakázáno :?:

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 25.10.2016 18:45

už si toho fšimli :)

Dlažba zalitá v asfaltu pobouřila Nusle. Provizorium, uklidňují úřady
25. října 2016 17:44

Údiv i štiplavé komentáře „jako na Balkáně“ vyvolala na sociálních sítích fotka opravované silnice v pražských Nuslích. Dlažební kostky u kraje vozovky z poloviny zalité asfaltem totiž budí dojem, že dělnici tady práci pořádně odflákli. Odpovědné úřady ale uklidňují, že jde pouze o provizorium.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/delnici-zalili-ul ... zpravy_rsr

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.10.2016 17:27

Luky20091 píše:Včera jsem proházel od kauflandu k michelské , a v ulici U Plynárny už dělají betonové podloží a usazujou koleje..
souhlasí a od konce listopadu má být kalif cca u zast. Plynárna Michle

Luky20091
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 15.9.2012 19:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Luky20091 » 25.10.2016 15:52

Včera jsem proházel od kauflandu k michelské , a v ulici U Plynárny už dělají betonové podloží a usazujou koleje..

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: RTT Nuselská

Příspěvek od kasme » 25.10.2016 9:27

Fotky od Plynárny jsem sem dával před deseti dny... http://kasme.rajce.idnes.cz/rtt-nuselska-161015/

Pokud si dobře pamatuju, tak by tram měla přes zimu jezdit až kousek za Michelskou.

Na krásno snad ještě v létě neměli stavební povolení...

Bude to veselé, třeba mezi zastávkami Pod Jezerkou, ale i jinde je trať o 10 - 15 cm níž, než byla původně :)

Jo a lidi už se naučili oblastí zase projíždět, takže magakřižovatka Bartoškova x Petrohradská x U Seřadiště x Nad Vinným potokem
bývá totálně zasekaná a dopravu řídí BUSy, které se navzájem pouští #-o
Odpověď: (tiskový referent David Polák, 7.10.2016 10:58)

Dobrý den,
pokud nenastanou neočekávané skutečnosti a problémy na stavbě měla by celková doba rekonstrukce tramvajové trati trvat do března 2017 s tím, že drtivá většina prací bude od prosince 2016 probíhal pouze v ulici U Plynárny k.ú. Michle. Rekonstrukce komunikací a přilehlých chodníků v ulici Nuselská byla a je i nadále dle sdělení Technické správy komunikací hl. m. Prahy plánovaná na rok 2017. Bližší informace o harmonogramu prací a skutečném termínu budoucí plánované rekonstrukce vozovek a chodníků v ulici Nuselská teprve podá Technická správa komunikací hl. m. Prahy.


Otázka: rekonstrukce Nuselská (Petr Hlavatý 21.09.2016 15:21) – Doprava a parkování
Dobrý den,
z předchozí odpovědi na termín obnovení provozu v ulici Nuselská vyplývá, že dojde pouze k opravě TT a p komunikace a chodníky se opravovat nebudou. Podle předchozích informací TSK a IPR mělo dojít i k opravě chodníků, komunikací a přilehlých prostor a čeká se jen na udělení stavebního povolení ÚMČ Praha 4. Jsou tedy tyo opravy nadále v plánu nebo zůstane jen u slibů?

Odpověď: (tiskový referent David Polák, 4.10.2016 17:21)

Dobrý den,
rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nuselská by měla být v úseku Vladimírova – most přes Botič (v ul. Pod Stárkou) ukončena dne 26.11.2016, následně bude tato rekonstrukce probíhat dále v úseku od kom. Nad Vinným potokem k ulici Popovická cca do března 2017.

Rekonstrukce komunikací a přilehlých chodníků v ulici Nuselská byla a je i nadále dle sdělení Technické správy komunikací hl. m. Prahy plánovaná na rok 2017. Bližší informace o termínu budoucí plánované rekonstrukci vozovek a chodníků v ulici Nuselská podá Technická správa komunikací hl. m. Prahy.

S pozdravem

Ing. Ondřej Horvath
referent oddělení dopravy



Otázka: Rekonstrukce Nuselské (Michal Šlechta 18.09.2016 17:01) – Doprava a parkování
Dobrý den, rád bych se zeptal, kdy opravdu začne rekonstrukce Nuselské ulice, jediné co se nyní rekonstruuje je tramvajová trať a nic víc. Proč je už měsíc usek od mostu přes Botič k Michelské ponechán pouze se stěrkem na ulici a nic se zde neděje? To necháte celou zimu to bahno a díry na ulici? Když už to nedělá investor měli byste aspoň vy nějak informovat o etapách rekonstrukce, jde o jednu z hlavních tříd Prahy 4!

Odpověď: (tiskový referent David Polák, 26.9.2016 17:12)

Dobrý den,
ve zmiňovaném úseku probíhá v současnosti obnova vodovodních přípojek. Všechny stavební práce zde by měly být ukončeny 25. listopadu 2016. K témuž datu bude obnoven tramvajový provoz. Přes zimu žádné díry a bláto na komunikaci Nuselská v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati nebudou.

O průběhu prací bylo možné získat informace v radničním časopise Tučňák a též na webových stránkách městské části Praha 4.

S pozdravem

Ing. Jan Hartman
referent oddělení dopravy



http://praha4.cz/Obecne?all=1

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 25.10.2016 6:12

U Plynárny se fakt kopal ropovod, takže naši si tam moc neštrejchli. Z Chodovské nejsem nadšen, ale asi to z hlediska investic a "rozvoje" nebylo průchozí. Jestli bude Spořilovská, to je za dlouho, ale určitě by měl být ten sjezd z jižní spojky a přeložka. Takže repanelizace sice není šlágr, ale aspoň něco a případné další výluky může řešit kalif u Kauflandu a to už zase taková bolest není .

Odpovědět