Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 23.12.2021 15:43

Jednokolejka bude v místě předpolí budoucí lávky do Karlína - zhruba v místě vjezdu do tržnice. Důvodem je zábor stavby lávky a souvisejících staveb.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 23.12.2021 12:17

... bohužel, víc tam nenapsali.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 23.12.2021 11:24

Ta jednokolejka je zajímací, bližší info by nebylo?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 23.12.2021 11:19

Připravované akce se zahájením po novém roce:
15.1. - 22.1. Vltavská - Dělnická, zřízení jednokolejky na Bubenském nábřeží
22.1. - 24.1. obratiště Lehovec, výměna oblouků
15.2. - 1.4. Palackého nám - Výtoň, rekonstrukce TT.

zdroj: podklady pro Výbor dopravy

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 21.12.2021 16:57

V Praze začne čtvrtmiliardová oprava estakády přes koridor, tramvaje nepojedou rok a čtvrt
https://zdopravy.cz/v-praze-zacne-ctvrt ... vrt-99937/
Cestující v Praze čeká od přelomu března a dubna rok a čtvrt dlouhá tramvajová výluka mezi Palmovkou a Ohradou. Důvodem bude rekonstrukce estakády...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 19.12.2021 10:47

9001 píše:
19.12.2021 9:47
Proxy: Jak dlouho bude ta past na mamuty v Nádražní, kde se tahají auta co týden? To je taky "dočasné" :D
Tipuju tak do roku 2027 až 2028.

Poděkujme Sekyra Group, která si na Magistrátu prolobovala vznik přípravy Terminálu Smíchov, jehož hlavní část by se mohla stavět v letech 2024 - 2026. Následovat bude úprava přednádražního prostoru a definitivní poloha tramvajových kolejí.

Musím pochválit vedení DP, které mělo zájem definitivní polohu kolejí provést rovnou při velké rekonstrukci Nádražní. Bohužel Sekyra měl tehdy zájem o pozemky pod nástupišti 1a, tak moje snahy o definitivní řešení zdržoval. České dráhy stejně nakonec stejně ty pozemky převedly na Správu železnic, takže výsledkem je zbytečné zdržení a dlouho trvající provizorium a město zbytečně zaplatí několik miliard navíc za nový autobusový terminál, který zhorší přestupní vazby mezi MHD. Inu, takový je život

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.12.2021 9:47

Proxy: Jak dlouho bude ta past na mamuty v Nádražní, kde se tahají auta co týden? To je taky "dočasné" :D

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 19.12.2021 9:41

demon píše:
08.12.2021 11:38
A vzal by sis na triko to rekonstruovat s výhledem, že se to příští rok rozbourá ?
Tam už je totiž trestněprávní odpovědnost...
Pokud jsem slyšel, tak poloha nové křižovatky je prý jasně daná. Teoreticky by se dala nová konstrukce pro tramvaje postavit už nyní bez čekání na rekonstrukce zbytku Radlické. Mělo by to však jeden velký provozní problém, že by auta od Křížové DC musela jezdit po kolejích a nebo by tam vzniklo hnusné provizorní esíčko.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 15.12.2021 8:44

Stavba nové vozovny kdekoliv by vyšla na miliardu. Na kolik by vyšlo personální posílení dílen, aby se tam nemuselo deponovat tolik nepojízdných vozů? :-k

Případně dodělat další koleje pro opravované vozy jinde v areálu, kde nebude vadit, že manipulace bude zdlouhavější, když tam nebude nutné každý den všechno vyjet a zase vrátit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 15.12.2021 6:26

P_V píše:
15.12.2021 0:16
Vozovna v ÚD zůstane napořád, ne?
Stavba zůstane, to ano, ale spíš jako deponovací plocha pro dílny a nová hala pro prohlídky dlouhých vozů, než jako skutečná vozovna.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 15.12.2021 0:16

Vozovna v ÚD zůstane napořád, ne?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 14.12.2021 22:01

Reálně se s Strašnicema nikdy počítat nepřestalo, jen určitá sorta lidí, pro který všechno špatný neni nikdy dost dobrý, měla vidiny jak neviditelná ruka trhu a zlej kapitál všechno přemůžou...
V dohledné době je, po dokončení Hloubětína, stavba další vozovny utopií, ale ve výhledu zůstává.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 14.12.2021 20:20

Jak se to teď má se Strašnicema ? Pár let zpátky se říkalo, že jsou na zrušení a nahrazení novou vozovnou a teď se tam dělají kozlíky ... to už se s ní "zase" počítá. Nebo si konečně někdo uvědomil, že jedna nová vozovna bude potřeba tak jako tak a stavět v dohledné době 3 je těžká utopie ?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 09.12.2021 20:09

No, miminálně město coby vlastník schvaluje rozpočet DP. A co se rekonstrukcí a oprav týče, tak co vím, snaha je, leč právě přes politiky to obvykle neprochází. Ostatně ten kdysi logický plán opravovat úseky "od vexle k vexli" vzešel z DP, leč kvůli politikům vzal dávno za své.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 09.12.2021 20:02

Bobik píše:
09.12.2021 19:53
Nesouhlasím. Co třeba takovej Libeňák? Politikum jako kráva. Nádražní? Proč tam DP flikoval koleje tolik let? Proč stále nemáme opravenou ulici U Výstaviště, ač přes všechny sliby se tam reálně nekopne ještě pár let? Veletržní se nám taky slušně rozpadá, tam očekávám OR každým okamžikem, ovšem též politikum, Yperiti tam vymysleli nějakou "úžasnost" (která je ovšem úplně pitomá), takže reko ulice se vleče a ještě povleče. Přesto si tam DP alespoň pořádně opravit (repanelizovat) nejen nic nedovolí, ale hlavně - nikdo mu na to nedá peníze = politici mu to neschválí.
Libeňák je problém mostu, to není problém DP, Nádražní bych chápal, že by byl problém sehnat zábor stavby a povolení.
Nejsem si jist, na kolik politik schvaluje investice DPP do oprav tratí, spíš bude postoj to by mohl problém už v DP a nikdo se to nesnaží ani zkusit, prostě to nejde.
Sám to vidím u nás, kolik dobrých nápadů se zazdí okamžitě v rámci DP se slovy "to neprojde" ... nikdo to nezkusí, nikdo to nezkusil ani předtím, ale všichni "vědí" že to nejde. Jedna věc je, že se to nedělá a že by to mohlo být hádání, ale druhá je, že to nikdo nezkusí.
Ono bys koukal, jak by reko šlo, kdyby přišel technik, prohlásil trať za nesjízdnou a ráno by se nevyjelo ... do týdne by se všechny razítka sehnala a oprava by začala, ale nikdo nechce být ten, kdo to spustí a tak kolektivně dělají mrtvé brouky. Možná ne, možná by to opravdu neprošlo přes město, ale vím jak se u nás postupuje opatrně, aby náhodou nebyl problém. Nevím jaké jsou vztahy JDCT s magošem, ale hádám, že to bude podobné jako u nás a tak se to nezkouší aby nebyl konflikt.

Odpovědět