Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jenda1989 » 19.3.2014 11:51

Karosák píše:Víme, proto jsem ji neuvedl ;-) Jen nejsem takový pamětník, abych řekl, jestli se nepouzivala nikdy, nebo jen kdyz dozivala jako hrbitovni... A jinak na soucasnem zpusobu VO zatahu je asi, jak rika Bobik, nejbolestivejsi to tvoreni vlacku a zdrzovani hlavni trati...popremyslim :-D
Jinak si samozřejmně myslím, že v dnešní době je objízdná kolej ve vozovně Vokovice nutností, neb couvat na frekventované Evropské je fakt divočina. Jen jsem osobně do dnešních dnů nepřišel na to proč se vlastně renovovala celá harfa ve zdejší vozovně, když zas tak špatná nebyla a hlavně její renovace proběhla na přelomu 90. let.:-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 19.3.2014 6:12

Víme, proto jsem ji neuvedl ;-) Jen nejsem takový pamětník, abych řekl, jestli se nepouzivala nikdy, nebo jen kdyz dozivala jako hrbitovni... A jinak na soucasnem zpusobu VO zatahu je asi, jak rika Bobik, nejbolestivejsi to tvoreni vlacku a zdrzovani hlavni trati...popremyslim :-D

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jenda1989 » 18.3.2014 23:21

Karosák píše:To klidně zapomeneme, ale když už je tu takové portfolio nápadů, co napadá Vás, pane kolego? :D
Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah a jinak zatahovat jako dosud. Koleje 26-30 holt nějak napojit. Jinak mi potřeba objízdné připadá "jen aby byla". Ostatně ŽI a donedávna i KO bez ní také žily (pravda, KO bez zavaděče prý bylo trochu na frontu)...
Jen vás pane kolego musím s těmi Kobylisami trochu poopravit, neb zde existovala objízdná kolej i před rekonstrukcí, akorát se pro objezd nevyužívala.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.3.2014 22:49

Karosák píše: ... Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah ...
toto by byla rozhodně 100% bezesporu náprava nejpodstatnějšího problému současného stavu!
P_V píše:MMM: Trochu tam překáží napětí vysokého vedení. :)
- tak ten sloup TRAM trochu - byť těsně minou (tak jako na PA, SA ... - v obloucích zdi celých areálů či "jen" hal vozoven) a jinak ty "dráty" nad TT viditelně nevadí, protože jsou i nad loni REKO vjezdem - včetně manipulační spojky s Evropskou ul. (tam navíc "souběžně", zatímco kruh pod nimi příčně) jen v dvou "bodech")!
Bobik píše:MM-M: nic ve zlém, ale taková ta černobílá čára s čísly vlevo dole na té mapě je měřítko. :D To co si velmi zhruba nakreslil má podle něj velmi zhruba poloměr 20m a to ti to ještě v pravé části utíká za plot nad pozemek školy. Navíc je tam svah. Pokud by si chtěl zůstat na pozemku vozovny, obávám se, že by si místo těch oblouků musel vyrobit spíš zatáčky, aby se to tam vešlo (včetně minutí sloupu VVN). :lol:
1.) měřítko - kruh na ŽI "kolmý" severojižní průměr cca 43m a "vodorovný" západovýchodní průměr cca 47m = poloměr 20m není problém.
2.) Trochu "plonkovního" pozemku (bez účelného využití stavbou/hřištěm) by snad šlo od vlastníka - Karlovy univerzity z parcely 302/7 v KÚ Veleslavín (kde se mimochodem nalézá i celá VO vozovna - KÚ Vokovice je od Evropské na sever) odkoupit spíše než schválit jakékoliv úpravy objízdné koleje (včetně jejího zahloubení cca o 2m) majiteli s ní těsně sousedících pozemků!

= nejsem si sice jist, ale "předělali" loni celou harfu VO jen její severní část - což by při REKO jižní části harfy umožnilo tento plný kruh (o průměru cca 45m s "pomocí" jednoho "angličana"):
1.) zátah ca do jižní poloviny lodí - po vjetí čelem do areálu levým přejezdem vjetí do kruhu po směru hodinových ručiček a pak zpětným pohybem do haly
2.) zátah do cca severní poloviny lodí - po vjetí čelem do areálu
a) kruhem proti směru hodinových ručiček, cca čelem až do vrat a zpětným pohybem do haly
b) (pro vyjíždějící vlak cca z jižní poloviny lodí vyhnutí se mu jízdou) levým přejezdem do kruhu po směru hodinových ručiček, po jeho objetí opačným/pravým přejezdem cca čelem až do vrat a zpětným pohybem do haly

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 18.3.2014 20:14

Jenže KO ja uvádíš měly zavaděče a ŽI zátahy stojej v boční uličce a na svý koleji při čekání na zátah. Ve VO to překáží na hlavní.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 18.3.2014 19:51

To klidně zapomeneme, ale když už je tu takové portfolio nápadů, co napadá Vás, pane kolego? :D
Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah a jinak zatahovat jako dosud. Koleje 26-30 holt nějak napojit. Jinak mi potřeba objízdné připadá "jen aby byla". Ostatně ŽI a donedávna i KO bez ní také žily (pravda, KO bez zavaděče prý bylo trochu na frontu)...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 18.3.2014 14:40

Na triangl zapomente:
A/ nevejde se tam,
B/ do cerstve nove konstrukce nikdo sahat nebude.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 18.3.2014 14:38

Bobik píše:Nojo, hezkej angličánek, díky za odkaz. Jo, pár tatrovek hlíny by to spravilo.Co by ale nespravilo, tak délku té uličky Do Vozovny. Obávám se, že by tam musely být na triangl oblouky o max r15m aby to vyšlo.
Když by se přivezly ty tatrovky hlíny a požadovalo by se zachování vrátnice a poloměry alespoň 20 m, tak třeba takto: klik ...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 18.3.2014 1:46

MM-M: nic ve zlém, ale taková ta černobílá čára s čísly vlevo dole na té mapě je měřítko. :D To co si velmi zhruba nakreslil má podle něj velmi zhruba poloměr 20m a to ti to ještě v pravé části utíká za plot nad pozemek školy. Navíc je tam svah. Pokud by si chtěl zůstat na pozemku vozovny, obávám se, že by si místo těch oblouků musel vyrobit spíš zatáčky, aby se to tam vešlo (včetně minutí sloupu VVN). :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 18.3.2014 0:29

MMM: Trochu tam překáží napětí vysokého vedení. :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.3.2014 23:23

P_V píše:.... ad tma, podloží, otřesy: I to by šlo řešit, ale dost nákladně - tu kolej i s nějakým tím přístřeškem o nějaké 2 m zahloubit, antivibrační rohože...
tak prostorově asi nejméně náročné řešení - od začátku vyznačení až cca k bodu 8 klesání - zadní zapuštěná část - od cca bodu 17 až do konce zase stoupání na úroveň stávajícího terénu.

Ještě mne napadl "polokruh" - respektive "skutečná" (pro překřížené protisměry na vjezdu/výjezdu z ní) obratová smyčka kolem kantýny
či "polokruh" 2 - bez překřížených protisměrů (zakreslen proti směru jízdy) - v této variantě by se na vjezdu do VO - jejího polokruhu "uživilo pár" (2 až 3) angličanů

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.3.2014 21:02

Kdyby takováhle vůle řešit problém byla všude ;-). To je balzám číst tu ty nápady. Nemusí být dokonalé, ale tak to má být, nikdy se nevzdat a stále přemýšlet. Tleskám =D>

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 17.3.2014 20:52

Zdržoval by zátah zpětným pohybem i s takovou spojkou? Křižovatka zc se tím neucpe, za zastavivší tramvaj se vejdou ještě dvě další. Zatahující tramvaj se může bez čekání na čočky uklidit do prostoru zastávky, a kdyby se doplnil kamerový systém o výhled zezadu, tak by většina tramvají mohla okamžitě couvat. Další spojka by se doplnila do ulice U vozovny.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.3.2014 20:06

Na tom zatahování je špatné to, že se před vozovnou tvoří vláčky a zdržuje to. S těmi "skvěle preferujícími" a rychlými světly obzvlášť. A kolidují tam výjezdy versus zatažení.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 17.3.2014 19:51

A co vlastně je špatného na tom zatahování zpětným pohybem? :D
Pokud vadí, že se skrz křižovatku jede v nesprávném směru, tak by se mohl přidělat před hřbitov přejezd s pérovou výhybkou.

Odpovědět