Jinak si samozřejmně myslím, že v dnešní době je objízdná kolej ve vozovně Vokovice nutností, neb couvat na frekventované Evropské je fakt divočina. Jen jsem osobně do dnešních dnů nepřišel na to proč se vlastně renovovala celá harfa ve zdejší vozovně, když zas tak špatná nebyla a hlavně její renovace proběhla na přelomu 90. let.Karosák píše:Víme, proto jsem ji neuvedl Jen nejsem takový pamětník, abych řekl, jestli se nepouzivala nikdy, nebo jen kdyz dozivala jako hrbitovni... A jinak na soucasnem zpusobu VO zatahu je asi, jak rika Bobik, nejbolestivejsi to tvoreni vlacku a zdrzovani hlavni trati...popremyslim
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Víme, proto jsem ji neuvedl Jen nejsem takový pamětník, abych řekl, jestli se nepouzivala nikdy, nebo jen kdyz dozivala jako hrbitovni... A jinak na soucasnem zpusobu VO zatahu je asi, jak rika Bobik, nejbolestivejsi to tvoreni vlacku a zdrzovani hlavni trati...popremyslim
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jen vás pane kolego musím s těmi Kobylisami trochu poopravit, neb zde existovala objízdná kolej i před rekonstrukcí, akorát se pro objezd nevyužívala.Karosák píše:To klidně zapomeneme, ale když už je tu takové portfolio nápadů, co napadá Vás, pane kolego?
Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah a jinak zatahovat jako dosud. Koleje 26-30 holt nějak napojit. Jinak mi potřeba objízdné připadá "jen aby byla". Ostatně ŽI a donedávna i KO bez ní také žily (pravda, KO bez zavaděče prý bylo trochu na frontu)...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
toto by byla rozhodně 100% bezesporu náprava nejpodstatnějšího problému současného stavu!Karosák píše: ... Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah ...
- tak ten sloup TRAM trochu - byť těsně minou (tak jako na PA, SA ... - v obloucích zdi celých areálů či "jen" hal vozoven) a jinak ty "dráty" nad TT viditelně nevadí, protože jsou i nad loni REKO vjezdem - včetně manipulační spojky s Evropskou ul. (tam navíc "souběžně", zatímco kruh pod nimi příčně) jen v dvou "bodech")!P_V píše:MMM: Trochu tam překáží napětí vysokého vedení.
1.) měřítko - kruh na ŽI "kolmý" severojižní průměr cca 43m a "vodorovný" západovýchodní průměr cca 47m = poloměr 20m není problém.Bobik píše:MM-M: nic ve zlém, ale taková ta černobílá čára s čísly vlevo dole na té mapě je měřítko. To co si velmi zhruba nakreslil má podle něj velmi zhruba poloměr 20m a to ti to ještě v pravé části utíká za plot nad pozemek školy. Navíc je tam svah. Pokud by si chtěl zůstat na pozemku vozovny, obávám se, že by si místo těch oblouků musel vyrobit spíš zatáčky, aby se to tam vešlo (včetně minutí sloupu VVN).
2.) Trochu "plonkovního" pozemku (bez účelného využití stavbou/hřištěm) by snad šlo od vlastníka - Karlovy univerzity z parcely 302/7 v KÚ Veleslavín (kde se mimochodem nalézá i celá VO vozovna - KÚ Vokovice je od Evropské na sever) odkoupit spíše než schválit jakékoliv úpravy objízdné koleje (včetně jejího zahloubení cca o 2m) majiteli s ní těsně sousedících pozemků!
= nejsem si sice jist, ale "předělali" loni celou harfu VO jen její severní část - což by při REKO jižní části harfy umožnilo tento plný kruh (o průměru cca 45m s "pomocí" jednoho "angličana"):
1.) zátah ca do jižní poloviny lodí - po vjetí čelem do areálu levým přejezdem vjetí do kruhu po směru hodinových ručiček a pak zpětným pohybem do haly
2.) zátah do cca severní poloviny lodí - po vjetí čelem do areálu
a) kruhem proti směru hodinových ručiček, cca čelem až do vrat a zpětným pohybem do haly
b) (pro vyjíždějící vlak cca z jižní poloviny lodí vyhnutí se mu jízdou) levým přejezdem do kruhu po směru hodinových ručiček, po jeho objetí opačným/pravým přejezdem cca čelem až do vrat a zpětným pohybem do haly
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jenže KO ja uvádíš měly zavaděče a ŽI zátahy stojej v boční uličce a na svý koleji při čekání na zátah. Ve VO to překáží na hlavní.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To klidně zapomeneme, ale když už je tu takové portfolio nápadů, co napadá Vás, pane kolego?
Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah a jinak zatahovat jako dosud. Koleje 26-30 holt nějak napojit. Jinak mi potřeba objízdné připadá "jen aby byla". Ostatně ŽI a donedávna i KO bez ní také žily (pravda, KO bez zavaděče prý bylo trochu na frontu)...
Já osobně jsem pro dodělání (dvojité?) kolejové spojky, pro eliminaci kolizí výjezd x zátah a jinak zatahovat jako dosud. Koleje 26-30 holt nějak napojit. Jinak mi potřeba objízdné připadá "jen aby byla". Ostatně ŽI a donedávna i KO bez ní také žily (pravda, KO bez zavaděče prý bylo trochu na frontu)...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Na triangl zapomente:
A/ nevejde se tam,
B/ do cerstve nove konstrukce nikdo sahat nebude.
A/ nevejde se tam,
B/ do cerstve nove konstrukce nikdo sahat nebude.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Když by se přivezly ty tatrovky hlíny a požadovalo by se zachování vrátnice a poloměry alespoň 20 m, tak třeba takto: klik ...Bobik píše:Nojo, hezkej angličánek, díky za odkaz. Jo, pár tatrovek hlíny by to spravilo.Co by ale nespravilo, tak délku té uličky Do Vozovny. Obávám se, že by tam musely být na triangl oblouky o max r15m aby to vyšlo.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MM-M: nic ve zlém, ale taková ta černobílá čára s čísly vlevo dole na té mapě je měřítko. To co si velmi zhruba nakreslil má podle něj velmi zhruba poloměr 20m a to ti to ještě v pravé části utíká za plot nad pozemek školy. Navíc je tam svah. Pokud by si chtěl zůstat na pozemku vozovny, obávám se, že by si místo těch oblouků musel vyrobit spíš zatáčky, aby se to tam vešlo (včetně minutí sloupu VVN).
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: Trochu tam překáží napětí vysokého vedení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
tak prostorově asi nejméně náročné řešení - od začátku vyznačení až cca k bodu 8 klesání - zadní zapuštěná část - od cca bodu 17 až do konce zase stoupání na úroveň stávajícího terénu.P_V píše:.... ad tma, podloží, otřesy: I to by šlo řešit, ale dost nákladně - tu kolej i s nějakým tím přístřeškem o nějaké 2 m zahloubit, antivibrační rohože...
Ještě mne napadl "polokruh" - respektive "skutečná" (pro překřížené protisměry na vjezdu/výjezdu z ní) obratová smyčka kolem kantýny
či "polokruh" 2 - bez překřížených protisměrů (zakreslen proti směru jízdy) - v této variantě by se na vjezdu do VO - jejího polokruhu "uživilo pár" (2 až 3) angličanů
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kdyby takováhle vůle řešit problém byla všude . To je balzám číst tu ty nápady. Nemusí být dokonalé, ale tak to má být, nikdy se nevzdat a stále přemýšlet. Tleskám
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zdržoval by zátah zpětným pohybem i s takovou spojkou? Křižovatka zc se tím neucpe, za zastavivší tramvaj se vejdou ještě dvě další. Zatahující tramvaj se může bez čekání na čočky uklidit do prostoru zastávky, a kdyby se doplnil kamerový systém o výhled zezadu, tak by většina tramvají mohla okamžitě couvat. Další spojka by se doplnila do ulice U vozovny.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Na tom zatahování je špatné to, že se před vozovnou tvoří vláčky a zdržuje to. S těmi "skvěle preferujícími" a rychlými světly obzvlášť. A kolidují tam výjezdy versus zatažení.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A co vlastně je špatného na tom zatahování zpětným pohybem?
Pokud vadí, že se skrz křižovatku jede v nesprávném směru, tak by se mohl přidělat před hřbitov přejezd s pérovou výhybkou.
Pokud vadí, že se skrz křižovatku jede v nesprávném směru, tak by se mohl přidělat před hřbitov přejezd s pérovou výhybkou.