Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od modroko » 26.7.2016 21:02

Dneska na školení se proneslo že na podzim se bude instalovat R04 na vjezdu do obratiště Bráník...přímý směr 30 do obratiště logicky do 15

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 26.7.2016 10:38

Tak jsem se včera přes Prašňák 18-kou párkrát projel a nepřipadá mi to, že by se tam měl opravovat asfalt. Ten mě připadá tedy celkem OK. Co se tam tedy bude opravovat?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 25.7.2016 11:44

Myslím si, že litý asfalt je asi nejjednodušší řešení. Dá se to rychle a jednoduše udělat a asi to stojí nejmíň. Co se týká betonu, bude to asi dražší a nejspíš asi také hůř v případě nějakého problému s kolejemi operativně opravitelné. Asi je jednodušší jednou za čas vyměnit ten asfalt než bourat ten beton, který by asi musel být silnější, aby to něco vydrželo. A co se týká toho válcovaného asfaltu, ten se dá bez větších problémů dělat třeba na té Trojské, kde je kolem kolejí dost místa na válcování válcem, neb sice se dají pěchovat živice i těmi malými vibračními "hutnidly", ale asi to za moc stát nebude, když po tom pak budou jezdit několikatunové autobusy. A navíc podle mne v oblasti zastávek je ten pás mezi ostrůvkem a kolejnicí užší než jsou tyhle hutnící mašinky široké.

Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Mosquit » 25.7.2016 10:41

Není to jen o výdrži, ale i o pohodlí.
Třeba asfalt v horní části Trojské směrem dolů je snad jen uplácanej lopatou; denně tam jezdím na kole a denně mě to nepřestává překvapovat, jak to někdo mohl tak zfušovat, jak je to nerovné.
https://goo.gl/maps/vfWzkxm9F3N2

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 24.7.2016 16:54

von Špilberk píše: Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé :?: :roll:
Co jsem se na to ptal, bylo mi zodpovězeno něco ve smyslu, že problém je s projektantem. Prý to (snad v případě Podbáby) byl děsnej problém prosadit. Projektant se prý seknul, že nelze, něco ve smyslu "nikdy se to tak nedělalo". No a kopnout ho do zadku a sehnat jinýho (co udělá to, co si vymyslí zákazník) není tak jednoduchý.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2016 13:50

P_V píše:On má ten hutněný asfalt hlavně jiné složení, má větší podíl kameniva.
.....
to jsem tušil, ale jistě nevěděl, ale tím spíše je odolný tlaku projíždějících vozidel než "obyčejný liťák" :!:
von Špilberk píše:Snad nemusíme do USA. V Podbabě máme beton a ve Vršovicích máme taky beton. Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé :?: :roll:
- že pro příklad nemusíme mimo Prahu 100% souhlas, a že na Prašňáku beton ničemu nemůže vadit také.
- viditelně asfalt má více druhů o různých vlastnostech (tak jako i beton) = když volím materiál, tak musím zvolit i jeho správný druh pro potřebu, jakou má plnit Z:arrow: to se v zastávkách BUS na TT viditelně s asfaltem neděje :!:
- ovšem Synkáč mne velmi mrzí, že tam není dlažba (jako se dává i do zastávkových zálivů BUS) - přeci na mne působí "městotvorněji" než asfalt či beton a na náměstí, které nemá být "průjezdní tepnou", ale "místem setkávání" se hodí nejvíce (i tím, že IAD na ní psychologicky jede často opatrněji než po hladkém povrchu) :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.7.2016 13:38

Snad nemusíme do USA. V Podbabě máme beton a ve Vršovicích máme taky beton. Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé :?: :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 24.7.2016 13:10

On má ten hutněný asfalt hlavně jiné složení, má větší podíl kameniva.
V USA by mezi koleje dali nějaký kvalitní beton.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2016 12:45

mart337 píše:Ano, ale to je v křižovatce a podél kolejí kde máš okolo prostor na válec. Ale v oblasti, kde máš zastávkové ostrůvky, nemůžeš pokládat asfalt finišerem a následně ho válcovat. ..........

tak se tam vylije "přímo" z vozu, ručně přiměřeně srovná a upěchuje třeba tímto:
Scheppach HP 1300 S
Určení hutnění zeminy; na zámkovou dlažbu; opravy živice
Váha (kg) 87
Provedení výrobku: černá barva, žlutá barva
Univerzální hutnící stroj kategorie 87 kg vhodný pro hutnění zemin, živičných vrstev, zámkové dlažby .....
(-X NEJDE O TO JAK/ČÍM, JE ASFALT POLOŽENÝ,
ALE PODSTATNÉ JE ŽE JE ZHUTNĚNÝ, COŽ MU DÁVÁ PŘEDPOKLAD VYŠŠÍ ODOLNOSTI PROTI POŠKOZENÍ TLAKEM/ZÁTĚŽÍ :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 24.7.2016 11:11

Ano, ale to je v křižovatce a podél kolejí kde máš okolo prostor na válec. Ale v oblasti, kde máš zastávkové ostrůvky, nemůžeš pokládat asfalt finišerem a následně ho válcovat. A o to se v prostoru výluky na Prašném mostě hlavně jedná.
Tam musí být ten asfalt litý, nebo litý beton, či kostky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.7.2016 23:35

mart337 píše:...... A co se týká válcovaného asfaltu - to by se válcovaly i koleje?!!! =D>
[-o< [-o< [-o<
osobně jsem určitě v minulosti v Brně viděl, ale fotku na TF nemohu nějak nalézt (byť jsem přesvědčen, že jsem ji zde dával)
samozřejmě SE VÁLCOVALO MALÝM VÁLCEM O ŠÍŘCE MENŠÍ NEŽ JE PROSTOR MEZI KOLEJNICEMI JEDNÉ KOLEJE I MEZI PROTISMĚRNÝMI KOLEJEMI (nemusela by se ani jeho obsluha na něm vézt, ale šla by za/před jeho madlem s ovládacími prvky, pokud by rovnou nebyl ovladatelný dálkově) Z:arrow: každý pás asfaltu mezi kolejnicemi projel minimálně 2x - jednou podél jedné kolejnice a následně podél druhé kolejnice :!:

PŘIKLÁDÁM (z mého archívu) FOTA POKLÁDKY HUTNĚNÉHO ASFALTU NA TT V BRNĚ JUGOSLÁVSKÉ UL. 17.10.2010:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 23.7.2016 19:00

Co by? Becherovku s tonicem 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 23.7.2016 17:33

No nevím co by se tam dalo dát jinýho. Kostky? - za chvíli je budete mít uvolněné - rozježděné. A co se týká válcovaného asfaltu - to by se válcovaly i koleje?!!! =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.7.2016 12:57

Karosák píše:Ne, dají zase asfalt, ať je za 2 roky zase co látat :-D Vždyť na NBS se taky plácla opět obalovačka. Ale jinak to nechápu,...........
já hlavně nechápu, že DPP na TT dává jen "liťák" - myšleno, že jsem tam nikdy neviděl asfalt hutnit válcem, jak je zvykem na jiných vozovkách :?:
[-o< Pak se není možno divit, že do roka a dne v tom asfaltu na TT vyjedou autoBUSy "koleje" :!:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 23.7.2016 12:10

Ne, dají zase asfalt, ať je za 2 roky zase co látat :-D Vždyť na NBS se taky plácla opět obalovačka. Ale jinak to nechápu, když i v Dikobrazu psali, že beton v Podbabě má velmi dobré výsledky, proč se dál matlá živice, když to dělá koleje. Jako Vypich třeba?? Oprava Synkáče, za chvíli bude opět Krymská, Trojská, Jana Masaryka...

Odpovědět