Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jaydee2008
Uživatel
Příspěvky: 49
Registrován: 25.6.2010 22:11
Bydliště: 6, 11, 56, 124, 139, 188 a blízko 18 a 53
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jaydee2008 » 13.9.2010 15:09

Ahoj. Nevíte někdo proč ve Strašnicích místo tram 22 jezdí velká hromada autobusů X22 s označením trasy "Průběžná"? Že by neplánovaná výluka?

opocenskylukas
problémový jedinec
Příspěvky: 436
Registrován: 27.3.2009 19:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od opocenskylukas » 12.9.2010 15:11

Hhoonnzzaa píše:Jak tak sleduju práce na trati Vozovna Motol - Sídliště Řepy, tak bych si dovolil tvrdit, že bude otevřena dřív než je plánováno. Je to možné? Ví někdo víc?
na pidservisu se píše že v pátek 17.9.2010 se trat otevře v cca 14:00 kvůli tomu nastane taky v pátek úplnej chaos ve vypravení.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 12.9.2010 15:08

Jak tak sleduju práce na trati Vozovna Motol - Sídliště Řepy, tak bych si dovolil tvrdit, že bude otevřena dřív než je plánováno. Je to možné? Ví někdo víc?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 12.9.2010 13:21

Martin Šubrt píše:Vypadá to, že nakonec dospějeme k umelým trávníkům používaným na fotbalových hřištích :-)
No na jednu stranu mít celoročně zelenou TT, to by nebylo špatný. ALe zase na druhou stranu, kdo by to hlídal, aby se to neukradlo?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.9.2010 13:08

Vypadá to, že nakonec dospějeme k umelým trávníkům používaným na fotbalových hřištích :-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 12.9.2010 11:40

MM-Mikulovsky píše:XSC: Trochu blbá otázka - kdyby tomu tak bylo, tak proč by se jen tak vyhazovaly peníze za sekání několikrát do roka již doteď zatravněných úseků TT (Barrandov mimo estakádu s tunely a zastávky včetně obratiště, Černokostelecká cca od Vinice za Nové Strašnice, Českomoravská, Sokolovská mezi Balabenkou a Poliklinikou Vysočany, Jelení - Keplerova)? Jinak ono navíc největší problém by byl prostor mezi protisměrnými kolejemi a zejména od kolejí po obrubu, kde jsou místa mimo průjezdní profil TRAM a druhé jmenované je dle mne často užší než používané sekačky-traktůrky!
úsek Jelení - Keplerova je sekán velmi velmi sporadicky

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 12.9.2010 8:26

XSC píše:Je vůbec potřeba trávu mezi kolejnicemi sekat? Nepostará se o to samotný provoz tramvají?
Stačí u pár souprav sundal víko zrychlovače a máš bubnovou sekačku :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.9.2010 23:31

XSC: Trochu blbá otázka - kdyby tomu tak bylo, tak proč by se jen tak vyhazovaly peníze za sekání několikrát do roka již doteď zatravněných úseků TT (Barrandov mimo estakádu s tunely a zastávky včetně obratiště, Černokostelecká cca od Vinice za Nové Strašnice, Českomoravská, Sokolovská mezi Balabenkou a Poliklinikou Vysočany, Jelení - Keplerova)? Jinak ono navíc největší problém by byl prostor mezi protisměrnými kolejemi a zejména od kolejí po obrubu, kde jsou místa mimo průjezdní profil TRAM a druhé jmenované je dle mne často užší než používané sekačky-traktůrky!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 11.9.2010 22:24

MM-Mikulovsky píše:4.) RE zatravněná TT z S49: Není důvodem trávy v úrovni temene kolejnice to, že (možná narozdíl od Lyonu) nemáme v Praze sekačky s kolejovým pojezdem? Či jak jinak o něj prakticky pečovat? Viděl někdo z Vás (počítám že MOP snad jo) jak pracně pomocí prken přejíždí proti živici (asfaltu) vyčnívající kolejnice (sice žlábkové) válec při pokládce 1. vrstvy? Asi obdobně nepraktické manévrování by čekalo běžně užívané sekačky na TT se zatravněním několik centimetrů pod temenem kolejnice.
Je vůbec potřeba trávu mezi kolejnicemi sekat? Nepostará se o to samotný provoz tramvají?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.9.2010 21:46

krtinek: Diky za oživení - jaksi jsem si popletl Čechovo a Vršovické nám. a protože 22 moc nejezdím (v PO dopol. mne čeká snad po 1,5 roce), tak nějak mi tam BUS na té zastávce nepřekáží - zejména kolem zalomeného stanicujícího BUS kloubáku (právě 22) nemá TRAM DC šanci projet. Máli na ní začít po REKO 22 stanicovat - preferuji zastávkový mys, než zde uváděnou vídeňskou zastávku.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kruťák » 11.9.2010 20:40

MM-Mikulovsky píše:Kde je na Čechově nám. provoz BUSŮ?
Tam, kde je bus zastávka Čechovo náměstí? :D
Pozor na to - Čechovo nám. je to zelený prostranství s kostelem sv. Václava, ne ten trojůhelník Minská-Vršovická-Orelská, kde je nástupní zastávka pro linku 4.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.9.2010 20:10

1.) Absolut: Geodeti nekecali - řekli že se o změnách osy TT i zastávek na ní prý uvažuje, ale sami neví jak, takže nebudou spekulovat. Uvedené je můj sen, a z příspěvku to snad je dostatečně jasné.
2.) Karosák: Díky za upozornění na malou, ovšem pochopitelnou, nepřesnost ve vyjádření - protože TRAM v oblouku TT (jeho pomocí) jistě neobloukuje, ale zatáčí, že?
3.) gabuliatko: Kde je na Čechově nám. provoz BUSŮ? Žádnej sem tam dosud v běžném provozu neviděl. Jinak v mém návrhu jsou zastávkové mysy (spíše ani to ne - kolej v zastávce Ruská ZC posunuta cca k současné hraně chodníku, který je nyní od TRAM vzdálen přibližně 1/2 až 2/3 šírokého pruhu IAD - vlezl by se tam snad jedině Trabant) a na Chodovské DC u takového přeci BUS linky na TT zastavují. Jiná věc je, že řidiči IAD tam (i u protisměrné zastávky ZC, u které je tak jako u Ruské ZC TT od hrany chodníku oddálena cca 1/2 šíře vozidel IAD) často nedodržují ustabovení Zákona o silničním provozu (ČÁSTI 1- HLAVY 2 • provoz na pozemních komunikacích - DÍLU 3 • Pravidla provozu na pozemních komunikacích - ODDÍL 1 • Jízda vozidly) § 16 Objíždění http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/24/objizdeni/.
4.) RE zatravněná TT z S49: Není důvodem trávy v úrovni temene kolejnice to, že (možná narozdíl od Lyonu) nemáme v Praze sekačky s kolejovým pojezdem? Či jak jinak o něj prakticky pečovat? Viděl někdo z Vás (počítám že MOP snad jo) jak pracně pomocí prken přejíždí proti živici (asfaltu) vyčnívající kolejnice (sice žlábkové) válec při pokládce 1. vrstvy? Asi obdobně nepraktické manévrování by čekalo běžně užívané sekačky na TT se zatravněním několik centimetrů pod temenem kolejnice.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 11.9.2010 10:23

Marek B. píše:proč se v travnatém úseku v Řepích udělala tráva v úrovni temene kolejnic a kvůli tomu se tam daly ty podle mě dost fórové rozházené gumové žlábky, když se to mohlo jednoduše vyřešit snížením nivelety trávy o pár centimetrů oproti temeni kolejnice
Dost dobry dotaz, taktéž by mne to zajímalo. Chapu to tak, ze se jedna o prvni travnaty usek v S49, a tak se to proste chtelo zkusit. Osobne jsem tez cekal travokolej jen pod hlavu kolejnice..

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Láďa » 11.9.2010 9:20

K těm gumovým žlábkům. Změní se nějak hlučnost? Pokud ano, jak?

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 11.9.2010 1:56

Můžu se zeptat, proč se v travnatém úseku v Řepích udělala tráva v úrovni temene kolejnic a kvůli tomu se tam daly ty podle mě dost fórové rozházené gumové žlábky, když se to mohlo jednoduše vyřešit snížením nivelety trávy o pár centimetrů oproti temeni kolejnice, jako tady na této fotce v Lyonu?:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Li ... e_Lyon.JPG

Odpovědět