Proč je vlastně tahle zatáčka klopená... ééé... oblouk s převýšením, když z jedné strany je zastávka a z druhé výhybka, takže se tam nedá rozjet takovou rychlostí, aby to mělo smysl?Tom 11 píše:obrázek - 8625+8626 na zkušební jízdě.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ano,přesně tak.trainzjohny píše:Aha, já 6900 viděl na paláčku když jsem s davidemtk fotil a pokud se nepletu byla řízena přímo panem Šůrovským ...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Aha, já 6900 viděl na paláčku když jsem s davidemtk fotil a pokud se nepletu byla řízena přímo panem Šůrovským ...
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Pěkná fotka!Pane Absolute,můžete tu vaší fotku poslat panu řidiči na mail?Jinak zpátky se couvalo až do Bráníka a dělalo se tam víc věcí než jen trolej...to jen pro upřesnění:absolut píše:Nestíhááám S dvoudenním zpožděním fotka zkušební jízdy / měření TV úseku Přístaviště - Sídliště Modřany a zpět. Zkušební jízda se na Belárii potkala ještě s podbíječkou v činnosti, jak to udělali na cestě zpátky nevím. Souprava 8606+8605 jede na zadní pantograf proto, aby bylo možné sledovat ze zadní plošiny vozu 8606 pantograf na 8605 a až do Modřan jede proto, že tam stavba za Modřanskou školou strhla trolej a muselo se mimořádně opravovat, takže bylo potřeba i mimořádně vyzkoušet.
A dnes zkušební jízdy pokračovaly - do 14 hodin na místě byla 8625+8626,kterou hned potom vystřídala sólo 6900 a 8606+8605.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Podbíječku nakládali v pátek cca 12:40 na náklaďák u zastávky Čechova čtvrť d.c.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Nestíhááám S dvoudenním zpožděním fotka zkušební jízdy / měření TV úseku Přístaviště - Sídliště Modřany a zpět. Zkušební jízda se na Belárii potkala ještě s podbíječkou v činnosti, jak to udělali na cestě zpátky nevím. Souprava 8606+8605 jede na zadní pantograf proto, aby bylo možné sledovat ze zadní plošiny vozu 8606 pantograf na 8605 a až do Modřan jede proto, že tam stavba za Modřanskou školou strhla trolej a muselo se mimořádně opravovat, takže bylo potřeba i mimořádně vyzkoušet.
Re: Rekonstrukce TT
To si najímá jednotka Dopravní cesta na podbíjení TT od firmy Hans Wendel ,filiálka Dresden.DP Praha taky vlastní ale je na metru,možná se nedá použít na tramvajové koleje kvůli železničnímu profilu.Bobik píše:Jasně díky už to chápu. Takže přijede žlutá mašinka, ve který jsou schovaný hóóóódně silný trpajzlíci co se přetahujou o koleje a tím je rovnaj. Díky za osvětu.
Btw to foto z Olšanský: to je nějaká spešl podbíječka DP nebo půjčená menší drážní? (spešl kvůli profilu kola, nápr. tlakům atd.)
DPmPET
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
Jasně díky už to chápu. Takže přijede žlutá mašinka, ve který jsou schovaný hóóóódně silný trpajzlíci co se přetahujou o koleje a tím je rovnaj. Díky za osvětu.
Btw to foto z Olšanský: to je nějaká spešl podbíječka DP nebo půjčená menší drážní? (spešl kvůli profilu kola, nápr. tlakům atd.)
Btw to foto z Olšanský: to je nějaká spešl podbíječka DP nebo půjčená menší drážní? (spešl kvůli profilu kola, nápr. tlakům atd.)
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Problémem Pobřeží byla rovněž nefunkční či chabá upevňovadla, která přes několikrát převrtané uložení ve strouchnivělých pražcích prostě neměla šanci na zajištění geometrické polohy koleje.
Strojní podbíječka samozřejmě umí směrově i výškově kolej urovnat (jak bylo zmíněno "v bodě B o 30 cm dál a do výšky -5)", ale je to technologicky omezeno jejím mechanismem a tím, že po té koleji také jede.. Tuším výškově max 10 cm a 15 cm do šířky na jedno projetí.
Na přiložené fotografii podbíječky z Olšanské je vidět, jak mechanismus vyzdvihuje a upravuje polohu koleje, zatímco podbíjecí kladiva jsou zvednuta po přesunu vozidla do nové polohy. Menší dvojkolí uprostřed je napojeno na měřící přístroje.
Strojní podbíječka samozřejmě umí směrově i výškově kolej urovnat (jak bylo zmíněno "v bodě B o 30 cm dál a do výšky -5)", ale je to technologicky omezeno jejím mechanismem a tím, že po té koleji také jede.. Tuším výškově max 10 cm a 15 cm do šířky na jedno projetí.
Na přiložené fotografii podbíječky z Olšanské je vidět, jak mechanismus vyzdvihuje a upravuje polohu koleje, zatímco podbíjecí kladiva jsou zvednuta po přesunu vozidla do nové polohy. Menší dvojkolí uprostřed je napojeno na měřící přístroje.
Re: Rekonstrukce TT
Bobik: podbíječka to především výškově vyrovnává právě podbíjením, takže ta horská dráha má po podbití v bodech A, B i C výšku nula.
Pražcové kotvy zvětšují příčný odpor kolejového lože a tím zabraňují vybočeni z jeho osy. Jinými slovy drží kolej především v oblouku aby nedošlo k tomu, k čemu došlo, že oblouk putoval směrem ven.
Nepoužívá se to běžně v takovém rozsahu, jako tady, na dráze to má - plácnu - každý třetí pražec, a to jsem koukal na vcelku ostré oblouky v Posázaví. Tam je to staré a primitivnější, plechový pásek 2x omotaný kolem dřevopražce a trn vedoucí do země.
Jinak kolej drží vcelku dobře samotíží, gravitace funguje. Na rovných úsecích to zpravidla není třeba, snad v příkrém svahu ano. V Braníku hrál roli taky fakt, že trať snad ani neměla dilatace, byly tam montované styky a po jejich zrušení a nahrazení svary to v létě nemělo u Přístaviště kam utéct. Vlastně mělo, ale směrem nežádoucím. Možná tam někde dilatace byla, každopádně to nestačilo a hlášené závady byly právě ve vedrech. Tramvaj tomu průjezdem samozřejmě pomohla, ale chyba byla už v tom ty kolejnice svařit bez dalších úprav.
Dědci nebyli blbí, když při montáži tratí nechávali mezi kolejnicema mezery... vyrábět svařence bez dilatací, na to byla Praha expert a dodnes naháníme ve vedrech kropičáky, abychom zahnali hady zpět do žlabů v panelech. Nikoho zjevně nenapadlo, že je to železo a po letech, co se po něm kutálí tramvaje, se vyválí. Další bolest je ta, že v mrazech to praskne, jak jen je to možné, tak se to vyplní svarem a tím pádem se ta kolejnice prodlouží. No a v létě... no, to už jsem ale úplně jinde než u kotvení lože
Musím na závěr dodat, že v tomto nejsem "zdělaný" , snad mě tedy někdo doplní či opraví, pokud blábolím
Pražcové kotvy zvětšují příčný odpor kolejového lože a tím zabraňují vybočeni z jeho osy. Jinými slovy drží kolej především v oblouku aby nedošlo k tomu, k čemu došlo, že oblouk putoval směrem ven.
Nepoužívá se to běžně v takovém rozsahu, jako tady, na dráze to má - plácnu - každý třetí pražec, a to jsem koukal na vcelku ostré oblouky v Posázaví. Tam je to staré a primitivnější, plechový pásek 2x omotaný kolem dřevopražce a trn vedoucí do země.
Jinak kolej drží vcelku dobře samotíží, gravitace funguje. Na rovných úsecích to zpravidla není třeba, snad v příkrém svahu ano. V Braníku hrál roli taky fakt, že trať snad ani neměla dilatace, byly tam montované styky a po jejich zrušení a nahrazení svary to v létě nemělo u Přístaviště kam utéct. Vlastně mělo, ale směrem nežádoucím. Možná tam někde dilatace byla, každopádně to nestačilo a hlášené závady byly právě ve vedrech. Tramvaj tomu průjezdem samozřejmě pomohla, ale chyba byla už v tom ty kolejnice svařit bez dalších úprav.
Dědci nebyli blbí, když při montáži tratí nechávali mezi kolejnicema mezery... vyrábět svařence bez dilatací, na to byla Praha expert a dodnes naháníme ve vedrech kropičáky, abychom zahnali hady zpět do žlabů v panelech. Nikoho zjevně nenapadlo, že je to železo a po letech, co se po něm kutálí tramvaje, se vyválí. Další bolest je ta, že v mrazech to praskne, jak jen je to možné, tak se to vyplní svarem a tím pádem se ta kolejnice prodlouží. No a v létě... no, to už jsem ale úplně jinde než u kotvení lože
Musím na závěr dodat, že v tomto nejsem "zdělaný" , snad mě tedy někdo doplní či opraví, pokud blábolím
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Rekonstrukce TT
Celkové narovnání trati: http://www.inetdisc.com/kalerab/getimg. ... k8p8cb.jpg
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
Co se týká reko v Braníku mám dotaz - jak se provádí "celkové narovnání trati" nebo jak se to jmenuje? Podle fotek v žurnálu by to zatím mohlo úspěšně konkurovat horské dráze Vím že se koleje podbíjí, tzn. jestli to dobře chápu tak se pod pražce "natlačí" štěrk aby nedocházelo k propadání a zatlačování do podloží. Ale stranové a výškové vyrovnání ? Nebo to výškové umí podbíječka taky nějak vyrovnat - myslím, aby temeno kolejnice nebylo např. v bodě A ve výšce 0, v bodě B který je o 30cm dál ve výšce -5 a v bodě C (30cm dál) výška +4? Doufám že to nepopisuju moc složitě
A potom k čemu jsou upevněny v zemi ty pražcové kotvy? Příp. jak vůbec to celý drží. Jejich smysl je mi (doufám) jasný - drží to koleje aby se průjezdem nemlely.
Dík, určitě se tu najde dost "zdělaných" co mi to osvětlí
A potom k čemu jsou upevněny v zemi ty pražcové kotvy? Příp. jak vůbec to celý drží. Jejich smysl je mi (doufám) jasný - drží to koleje aby se průjezdem nemlely.
Dík, určitě se tu najde dost "zdělaných" co mi to osvětlí
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Už je, výluka bude skutečně od 23. 9.dušan píše: termín již utajený není, ale zatím ještě není rozhodnuto a momentálně na tom visí nedodělané služby a rozjezdy, snad od 23.9.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Rekonstrukce TT
termín již utajený není, ale zatím ještě není rozhodnuto a momentálně na tom visí nedodělané služby a rozjezdy, snad od 23.9.VIKtor píše:Takže kromě připravovaných kolejových konstrukcí ve smyčce Braník se v oblouku při zastávce "Pohřební" cesta objevil hrobeček kameniva na plánovanou (v dosud utajeném termínu?) rekonstrukci trati...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Oprava Starostrašnické končí oproti plánu o pár hodin dřív už v 20:00 h dne 22.9.2008.