Však tak jsem to taky myslel...MF píše:O dispečink vůbec nejde, tady jde o Policii, magistrát a jiné příživnivcké organizace. DP je až ten poslední kdo do toho má co mluvit. Už jsme to tady ale řešily.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Daleko? Neměli by být spíš blízko? Nemýlím-li se, tak liberecké uspořádání je:Absolut píše:Ano, jenže tam je to splítka dvou různých rozchodů. Na LBC tramvajích byl jeden čas vyznačen černožlutými pruhy první schod, protože byly vozy na rozchodu 1000mm příliš daleko od nástupní hrany.
nástupiště - společná kolejnice - rozchod 1000 - rozchod 1435 - osa vozovky
Takže osa koleje o rozchodu 1000 je o 217,5 mm blíž k nástupišti, a za předpokladu, že podvozky nejsou umístěny excentricky, by i vozy rozchodu 1000 měli zastavovat o 217,5 mm blíže k nástupišti.
V Liberci má splítka ještě větší odskok a jde to.Absolut píše:Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
Jeste vic se takovato moznost hodi pri "neplanovanych akcich". V pripadech nejakych mimoradnosti umozni operativni obraceni vlaku od Jecne a VN, namisto nejakych silenych odklonovych tras. Ted jde jen o to, aby se to dispecink naucil pouzivat.Absolut píše:Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.
Pokud se od druhe polovinu 90. let nezmenili v tomto smeru normy, tak to lze (Brno, Nove sady). Klidne muze jit "pouze" o interni narizeni DPP stejne tak jako je tomu i u spousty dalsich zalezitosti.Absolut píše: Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
ad V. Ložek:
Zřejmě jste řidič. Chápu, že zpomalení na výměnách a srdcovkách navíc je nepříjemné. Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.
Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
Křižovatka je vymazlená z technického hlediska, jako šotouš ji asi neocením, protože se těmi oblouky nebude jezdit.
Zřejmě jste řidič. Chápu, že zpomalení na výměnách a srdcovkách navíc je nepříjemné. Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.
Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
Křižovatka je vymazlená z technického hlediska, jako šotouš ji asi neocením, protože se těmi oblouky nebude jezdit.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Delší úsek pomalé jízdy - Výměna je umístěna v mírném oblouku ihned za zastávkou, následuje levý oblouk a pak teprve výměna směr Výtoň. I kdyby se vynechal oblouk směr Jiráskovo náměstí stále zůstane druhá výměna s pomalou jízdou uprostřed křižovatky. Jelikož je první výhybka pravá, lze do ní jet přímo 15km/h a sousedí se zastávkou. Kdyby tam nebyla, nepojede řidič z 0 o moc více. Rozdíl v minimální..
Nutné odstupy vlaků - trolejové kontakty nejsou, radio bude jistě nastaveno tak, aby mohl druhý vlak také stanicovat.
Kde nebude za čas vyvěšen žlutý obdélník? Dokud se budou používat kola tvrdší než kolejnice, půjde vše do sra*ek..
Jaké uspořádání by dovolilo rozjezdovou splitku? Splítka od Moráně není možná z důvodu jejího výskytu v zastávkovém prostoru, což je v pražských poměrech neprůchodné.
Nutné odstupy vlaků - trolejové kontakty nejsou, radio bude jistě nastaveno tak, aby mohl druhý vlak také stanicovat.
Kde nebude za čas vyvěšen žlutý obdélník? Dokud se budou používat kola tvrdší než kolejnice, půjde vše do sra*ek..
Jaké uspořádání by dovolilo rozjezdovou splitku? Splítka od Moráně není možná z důvodu jejího výskytu v zastávkovém prostoru, což je v pražských poměrech neprůchodné.
Absolut, Palačák: Rodí se nám úplně nejvíc vymazlená křižovatka.
No, mě se až tak vymazlená nezdá. Teda pro šotouše určitě vymazlená bude, ale pro běžný provoz mi připadá, že ten nový oblouk od Moráně k Jiráskovu mostu bude akorát na obtíž.
Využije se tak maximálně jednou do roka při nějaké výluce, ale trvale bude zpomalovat provoz na křižovatce:
- delší úsek pomalé jízdy přes výhybky
- delší úsek blokování výhybek, tj. větší nutné odstupy vlaků
- po čase se ta výhybka začne rozpadat (jazyky jsou snad sice do rovna, ale srdcovka je v oblouku) a bude vyvěšen žlutý obdélník
- ale hlavně mě štve, že toto uspořádání znemožnilo instalovat rozjezdovou splítku od Moráně, která by tu byla pro zrychlení provozu velmi potřebná !
No, mě se až tak vymazlená nezdá. Teda pro šotouše určitě vymazlená bude, ale pro běžný provoz mi připadá, že ten nový oblouk od Moráně k Jiráskovu mostu bude akorát na obtíž.
Využije se tak maximálně jednou do roka při nějaké výluce, ale trvale bude zpomalovat provoz na křižovatce:
- delší úsek pomalé jízdy přes výhybky
- delší úsek blokování výhybek, tj. větší nutné odstupy vlaků
- po čase se ta výhybka začne rozpadat (jazyky jsou snad sice do rovna, ale srdcovka je v oblouku) a bude vyvěšen žlutý obdélník
- ale hlavně mě štve, že toto uspořádání znemožnilo instalovat rozjezdovou splítku od Moráně, která by tu byla pro zrychlení provozu velmi potřebná !
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Kámeíčku, bohužel, normální cestující sedne do dopravního prostředku, který jede přímo a třeba si čte knížku a je mu jedno, zda je to T3 nebo Citybus nebo M1... Příklad je naše sekretářka, měla by to pěšky + m-C + bus o 20 minut kratší, tak jsem se jí ptal, proč jezdí d-17 skoro z konečné na konečnou a odpověď zněla "můžu si v klidu číst"
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
To bych se musel pos*at, abych se trmácel přes celý město tramvají. V relaci Štěpánská-Bulovka SAMOZŘEJMĚ nikoho normálního nenapadne nic jinýho než pěšky na Karlák, B a z Palmy teprve tram. Zeptej se na ulici lidí, na mě nedej.Absolut píše:Káemíčku, sorry, ale třeba cestujícímu linky 10 v relaci Štěpánská - Bulovka je metro na prd.
...
Když NORMÁLNÍ cestující použije tram podle tebe, bude na ní tak nas*án, že přejde na IAD. naopak použije -li jí podle mě, bude potěšen správnou úlohou tramky.
Tys 5.kolona MHD, viď, Abslolutilínečku?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
No o tom bych zrovna moc nemluvil, metro je v posledních týdnech tak spolehlivé že bych si s ním jel pro smrt, včera zase stálo Céčko přes třicet minut ... a narozdíl od tramvaje se v metru težko seberu a půjdu kousek (když nejedu daleko) pěšky, žeKáem píše:....A nejspolehlivější cestování po Praze je samozřejmě metrem. ...
Měl jsi místo Řep doufám na mysli sídliště Ďáblice, takováhle informace by jim moc nepomohlaAbsolut píše:...Bohužel musím konstatovat, že hlášení v lince 10 na Štěpánské a I.P.Pavlova sice obsahuje informaci o lince 30, ale nikoli ve tvaru "Pro cestující do zastávek Flora až Sídliště Řepy je zřízena linka 30, přestup za rohem v Bělehradské ulici"....
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Káemíčku, sorry, ale třeba cestujícímu linky 10 v relaci Štěpánská - Bulovka je metro na prd.
Bohužel musím konstatovat, že hlášení v lince 10 na Štěpánské a I.P.Pavlova sice obsahuje informaci o lince 30, ale nikoli ve tvaru "Pro cestující do zastávek Flora až Sídliště Řepy je zřízena linka 30, přestup za rohem v Bělehradské ulici".
Takže jsem včera na Míráku viděl dost nadávajících lidí lézt do metra, které je jim na *****, protože budou muset několikrát přestupovat - logika metra je přes centrum, takže z míráku na můstek, pak nacpaným béčkem na palmovku...
Bohužel musím konstatovat, že hlášení v lince 10 na Štěpánské a I.P.Pavlova sice obsahuje informaci o lince 30, ale nikoli ve tvaru "Pro cestující do zastávek Flora až Sídliště Řepy je zřízena linka 30, přestup za rohem v Bělehradské ulici".
Takže jsem včera na Míráku viděl dost nadávajících lidí lézt do metra, které je jim na *****, protože budou muset několikrát přestupovat - logika metra je přes centrum, takže z míráku na můstek, pak nacpaným béčkem na palmovku...