Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 24.10.2013 12:03

von Špilberk píše:A pak by mě ještě zajímalo, proč je 1/3 křižovatky na Čechově nám. v asfaltu a 2/3 v kostkách :?:
P.S.: Neměla po otevření Moskevské začít RTT V Olšinách :?: :-k
Čechovo nám. ještě nebylo dokončeno -> příští rok.
V olšinách až po původním termínu otevření Moskevské, tj. po 2.11.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 24.10.2013 11:16

Martin Šubrt píše:Prosba pro tramvajáky. Kdyby se to ráno ve směru do centra začalo štosovat, ihned mě zde nebo přes SZ upozorněte.
K službám @3645 @3644 :wink:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.10.2013 11:07

Případné zpožďování tramvají dc od 8:20 do 9:00 pečlivě sledováno - nezaznamenáno. Vozidel od Ruské přijíždělo velmi málo, o cca třetinu méně, než bývalo obvyklé. Pravděpodobně celá oprava motivovala některé řidiče najít si jiné trasy a i přes sjízdnost Francouzské už po nějakou dobu se ještě nenavrátili. Obavy ze zdržování tramvají nenaplněny, zastávka Krymská dc téměř přeplněna lidmi. Prosba pro tramvajáky. Kdyby se to ráno ve směru do centra začalo štosovat, ihned mě zde nebo přes SZ upozorněte.

Nevím závěrečnou podobu. Teoreticky může být asfalt i místo těch kostek, ale zatím ho nebylo kam navázat, takže kostky mohou být jen provizorní...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.10.2013 10:51

m@rtin píše:Mě by spíš zajímalo, proč je v kolejích asfalt a na vozovce pro auta dlažba. Vzhledem k motivaci řidičů, aby nejezdili po kolejích, bych preferoval přesně opačný postup alá Chotkova. Stejně blbě je to v Nádražní.
No pokud si vzpomínám na nějaké vizualizace, tak tam žádná vozovka nebude, protože bude široký chodník a auta stejně budou jezdit po kolejích. Pokud se na tom něco změnilo, tak se omlouvám.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 24.10.2013 10:47

von Špilberk píše:
Láďa píše:Na Moskevské je stále zákaz vjezdu, SSZ Francouzská x Moskevská x Ruská na blikačku.
Ještě doplním, že pruh pro auta s bumlíky před křižovatkou Francouzská x Moskevská je uzavřen a auta do něj nemohou, i kdyby chtěla.
Ano, v Moskevské je zákaz vjezdu (od Francouzské po Vršovické nám.), ale policajt u značky nestojí, takže auta začínají projíždět a určitě jich bude postupně přibývat. Řidiči se některé věci učí rychle. 8-)
Dlažba u kolejí už je v rozkladu:
DSC00031 (2)K.jpg
A pak by mě ještě zajímalo, proč je 1/3 křižovatky na Čechově nám. v asfaltu a 2/3 v kostkách :?:

P.S.: Neměla po otevření Moskevské začít RTT V Olšinách :?: :-k
Mě by spíš zajímalo, proč je v kolejích asfalt a na vozovce pro auta dlažba. Vzhledem k motivaci řidičů, aby nejezdili po kolejích, bych preferoval přesně opačný postup alá Chotkova. Stejně blbě je to v Nádražní.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.10.2013 10:45

Láďa píše:Na Moskevské je stále zákaz vjezdu, SSZ Francouzská x Moskevská x Ruská na blikačku.
Ještě doplním, že pruh pro auta s bumlíky před křižovatkou Francouzská x Moskevská je uzavřen a auta do něj nemohou, i kdyby chtěla.
Ano, v Moskevské je zákaz vjezdu (od Francouzské po Vršovické nám.), ale policajt u značky nestojí, takže auta začínají projíždět a určitě jich bude postupně přibývat. Řidiči se některé věci učí rychle. 8-)
Dlažba u kolejí už je v rozkladu:
DSC00031 (2)K.jpg
A pak by mě ještě zajímalo, proč je 1/3 křižovatky na Čechově nám. v asfaltu a 2/3 v kostkách :?:

P.S.: Neměla po otevření Moskevské začít RTT V Olšinách :?: :-k
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Láďa » 24.10.2013 7:48

Na Moskevské je stále zákaz vjezdu, SSZ Francouzská x Moskevská x Ruská na blikačku. Krymská dc vážnější problémy zatím neprodukuje. Na Koh-i-nooru lidé čekají na X22, stejně jako na náhradní a již nepoužívané Ruské dc, jak to vypadá na Slovinské nevím. 135 vypadala plnější, ale vzhledem k faktu, jakým způsobem dodržuje jř, se nedá určit, čím to je (sjíždění spojů je zcela normální...).

A teď pozor, ačkoliv 4 hodiny před zahájením provozu stále chyběly jř a čísla linek, v 7 ráno bylo vše na svém místě.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 23.10.2013 20:26

JO, Láďa to celkem vystihl. Tu OR30 jsem nezřel, ale chápu, že když to bude ještě staveniště, je potřeba trošku umravnit střelce, co by to tam hned chtěli vyzkoušet prorvat na plnej knödl. Podobně je vyvěšena obousměrně OR10 v rekonstruovaném úseku Badeniho - koleje leží, tramky se tam pustí, ale dlažba kolem jako vůůůbec-těžká rozpracovanost. Co se týče zaparkovaných aut v pruhu u chodníku před Ruskou ZC-kolem 19. hodiny bylo SSZ na blikačku, takže by to mohlo...třeba...zatím... 8-[
Další, na co jsem zvědav, jak vydrží vyhřezlý a nedávno obnovený živičný kryt TT v zastávkách na Francouzské. Čekal jsem betónek, ale přijde mi, že se jen odfrézovalo a vyblilo znovu. Čili boule budou zase, jen budou soustavně odfrézovávány koly tram. Ale třeba už to soudruzi vyladili a já viděl jen dokonalý výsledek 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.10.2013 19:05

Martin Šubrt píše:MMM: Nereálné je obojí, svah je podle vyjádření DP poměrně nestabilní a zásah do něho by vyvolal pravděpodobně nutnost sanovat celý ten svah včetně opěrných zdí apod. Únosnost na sloupy to mít nebude, je to rádo, že je to rádo... Kromě toho, když někdo někam dá sloupy nově, nikdo nedá peníze na další posun. Např. i jen na druhou stranu ulice a výložníky umístit z druhé strany... Neboj, vše, co píšeš, se probíralo ;-).
Skutečně bylo probíráno vše co mohlo v uchycení TV při budování ostrůvku Krymská DC - nešlo by dva sloupy TV (i za cenu zastávky jen na jednu soupravu) vynechat = nahradit "příčnými" dráty napnutými od "sousedních" ponechaných sloupů šikmo k protějším domům?

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Láďa » 23.10.2013 18:00

Tak jsem se byl opět podívat na TT Francouzská a Moskevská. Ačkoliv tu budou již za 7 hodin jezdit tramvaje, situace je následující:
JŘ platné od zítřka jsou vyvěšeny jen na zastávkách Jana Masaryka a Krymská (obojí obousměrně) jen pro 135. Na Krymské zc je označení linky výlukové, na Krymské dc chybí zcela.
JŘ pro tramvaje a tabulky s čísly projížděcích tramvají nejsou nikde.
Na náhradní zastávce Ruská zc pro bus, je papír s informací, že zastávka je v provozu jen do 24.10., cca 0:30. Co bude po tom, ví bůh...
Zastávky Slovinská se tváří, že X22 po nich bude jezdit i v následujích dnech. Jakákoliv informace o tom, že za pár hodin budou jezdit opět tramvaje, a to o 2 bloky níže, zcela chybí.
Trolejové detektory dc před SSZ Francouzská x Moskevská x Ruská jsou cca 40cm před návěstidlem a na úrovni domu Moskevská 28. Jestli si dobře vybavuji, před RTT byl kontakt na křižovatce s Košickou. Tak nevím, jak to bude nyní fungovat.
Jízdní pruh pro IAD na Francouzské před křižovatkou s Moskevskou je pro auta uzavřen a z části slouží jako parkoviště. I kdyby bylo dočasné značení odstraněno, do rána ta auta nezmizí a rozměrnější vozy budou jezdit po TT. Samozřejmě dostanou červenou a za nimi bude stát tramvaj s čočkami na volno...
V zastávce Ruská zc pak probíhají dlaždičské práce okolo zastávkového sloupku.
A asi poslední postřeh, jistý pražský fenomén se dostal již i sem. Můžeme se těšit na OR30! Od křižovatky s Košickou, až po křižovatku s Holandskou. Obousměrně.
Je mi z toho nějak zle.. :smt078

K zastávce Krymská dc ještě podotknu, že u přechodu stojí ráno strážníci MP a zastavují auta pro umožnění přejití silnice zejména školáky. Takže se tam neprojede buď kvůli stanicujícím tramvajím a autobusu, příp. kvůli pouštění chodců.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.10.2013 16:35

MMM: Nereálné je obojí, svah je podle vyjádření DP poměrně nestabilní a zásah do něho by vyvolal pravděpodobně nutnost sanovat celý ten svah včetně opěrných zdí apod. Únosnost na sloupy to mít nebude, je to rádo, že je to rádo... Kromě toho, když někdo někam dá sloupy nově, nikdo nedá peníze na další posun. Např. i jen na druhou stranu ulice a výložníky umístit z druhé strany... Neboj, vše, co píšeš, se probíralo ;-).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.10.2013 16:20

Martin Šubrt píše:
MM-Mikulovsky píše:Mám tu nápad/dotaz (asi nejlépe na MŠ či Absoluta) - nešlo by zastávku krymská DC postavit jako ostrůvek (se zábradlím k jízdnímu pruhu IAD) zároveň sloužící (pomocí přechodů na jeho koncích) jako průchozí chodník s tím, že by v jeho úrovni nebyl chodník podél opěrné zdi a IAD tak v místě jezdila "pravou šikanou". To by snad mohlo šířkově vyjít a příští rok - při stavbě konečné podoby (po proběhnutí neosvědčené dočasné) se realizovat.
Při nejhorším způsobem, že vpravo od ostrůvku by byl průjezd pro vozy do určité šíře (2 - 2,2m = osobní, dodávky i cyklisty) a širší (nákladní) by projížděla po TT (a musela tak čekat za stanicujícími TRAM a BUS).
Toto by možné nebylo, neboť tam jsou sloupy trolejového vedení (nově postavené při RTT). Osobně jsem takto za zastávkou chtěl "protáhnout" alespoň cyklisty, aby nebylo nutné stavět vídeňskou cyklozastávku, ale ani cyklisté se u zdi kvůli již postaveným sloupům neprocpali. On by mohl být ve směru dc zastávkový mys, ale pak by musela být TT směrem nahoru až po Jana Masaryka segregována od IAD bumlíkem...
2 až 3 sloupy TV tedy:
a) přesadíme do svahu "nad zeď" = obdoba řešení z Nábř.Eduarda Beneše. kde jsou na různých místech různě dlouhé "špičky sloupů" ve svahu (jenž však nenesou výložník, ale "pouze" příčný drát)
b) "přesadit" sloupy do osy zábradlí nového ostrůvku (toto však beru za nereálné - počítám, že to vyjde cca přímo nad sítě/vodovod pod povrchem)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.10.2013 15:02

Já tedy upřímně doufám, že v úseku od Vršovického nám. po Košickou ulici auta jezdit zatím nebudou...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2013 13:53

K Moskevské mě ještě napadla jedna věc: Zajímá mě, kolik tam asi bude zítra MÚ :?: Počítám, že s tramvajemi tam začnou jezdit i auta. Dlažební kostky vedle kolejí nemají z druhé strany žádnou oporu, takže pod dodávkou nebo náklaďákem určitě povolí a rozjedou se na všechny strany. Takže tam nějaké auto uvázne a bude problém. Nebo chci vidět, jak se v tom oblouku na Vršovickém nám. tramvaj a protijedoucí dodávka nebo náklaďák vyhne. :roll: #-o

A Badeniho :?: Co tam dělali měsíc :?: Dloubali se jen na 50 metrech a není hotovo :?: :prase

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.10.2013 11:57

MM-Mikulovsky píše:Mám tu nápad/dotaz (asi nejlépe na MŠ či Absoluta) - nešlo by zastávku krymská DC postavit jako ostrůvek (se zábradlím k jízdnímu pruhu IAD) zároveň sloužící (pomocí přechodů na jeho koncích) jako průchozí chodník s tím, že by v jeho úrovni nebyl chodník podél opěrné zdi a IAD tak v místě jezdila "pravou šikanou". To by snad mohlo šířkově vyjít a příští rok - při stavbě konečné podoby (po proběhnutí neosvědčené dočasné) se realizovat.
Při nejhorším způsobem, že vpravo od ostrůvku by byl průjezd pro vozy do určité šíře (2 - 2,2m = osobní, dodávky i cyklisty) a širší (nákladní) by projížděla po TT (a musela tak čekat za stanicujícími TRAM a BUS).
Toto by možné nebylo, neboť tam jsou sloupy trolejového vedení (nově postavené při RTT). Osobně jsem takto za zastávkou chtěl "protáhnout" alespoň cyklisty, aby nebylo nutné stavět vídeňskou cyklozastávku, ale ani cyklisté se u zdi kvůli již postaveným sloupům neprocpali. On by mohl být ve směru dc zastávkový mys, ale pak by musela být TT směrem nahoru až po Jana Masaryka segregována od IAD bumlíkem...

Odpovědět