Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jakub » 28.8.2009 16:46

Ale to zase bývají takové rozlehlejší vozovny na krajích města, kde se to udělalo už při výstavbě. V Praze je zakrytá harfa nutnost už jen proto, že do vozovny není obvykle jiná cesta než přes harfu (a je potřeba tam něco zavážet auty) a harfa zároveň slouží jako parkoviště pro řidiče, na které se tu nějak nikdy nemyslelo a stavět ho tam dnes už je trochu pozdě. Navíc máme téměř okolo všech vozoven zástavbu a jistě by zase nějakého aktivního občana napadlo stěžovat si na to, že by to dělalo moc velký hluk.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 28.8.2009 16:23

v méně IAD-friendly provozech než praze mají dvory vozoven (a tratě, smyčky...) běžně i v OŠ. jistě by to vyšlo nejlevněji.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 7080 » 28.8.2009 16:01

Zdání klame, na druhou stranu, pokud to celé jde z rozpočtu JDCT, tak chápu, že to nemůže být jinak. Když se oklepe magistrátní kasička, tak to na konci roku může třeba vypadat i lépe.
Jinak co se týče provozního hlediska, tak je to určitě krok k lepšímu než původní uspořádání.

Uživatelský avatar
tramvajka
Uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: 11.8.2009 16:43
Bydliště: Bohužel už u "S7"
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajka » 28.8.2009 15:53

Vypadá to podle mě dobře =D> .

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 28.8.2009 15:05

Já myslim, že dobrý.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.8.2009 14:29

Téměř dokončená harfa vozovny Kobylisy.
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. :-( Zlatá žulová dlažba...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobek » 04.8.2009 20:27

A nebude se ono rozšíření hodit mj. už při (někdy snad následující) opravě Hlávkova mostu?
O dobudování Pobřežní jáužnevímkolik (IV+V?) a Vysočanské radiály nemluvě, to je běh na hodně dlouhou trať.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Karlův most

Příspěvek od P_V » 04.8.2009 15:49

Po poradě s chytrou knihou: na Karlově mostě je původní pouze úsek nad Kampou a tři oblouky na staroměstské straně. Vše ostatní je replika původní stavby, zbudovaná po nějaké povodni, jichž přišlo hafo. Už první povodeň, která přišla asi 30 let po dokončení mostu, z něj smetla 5 oblouků.
A nad tím, co se vybudovalo po povodni koncem 19. století, by dnešní ortodoxní památkáři asi pukali vzteky - ona rekonstruovaná část má pouze slupku původní stavby, ale vnitřek je (podle výkresu v té knize) moderní vylehčená konstrukce, založená na kesonech. Tehdy se spokojili jen s tím, že zamítli vážně míněný návrh na přestavbu mostu, spočívající ve snížení počtu pilířů a zvětšení rozponu polí, aby velká voda snáze prošla. To dnes se radši staré základy pečlivě konzervují mezi štětovými stěnami, i za cenu toho, že to trhá parníky jež se tam opováží vplout.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 04.8.2009 15:20

Jak je vlastně široký Štefánikův most, který byl rekonstruován nedávno :?:

Mi přijde jeho uspořádání jako ideální pro městský most - dva pruhy tramvají, dva pruhy aut, dva pruhy cyklostezky a dva pruhy chodníků... rozhodně se nedá hovořit o nějaké kapacitní mega komunikaci, nebo se mýlím? :wink:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od willyjeff » 04.8.2009 15:16

VIKtor píše:Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:
Nemusí být přímo na něm, stači na něj jen mrknout z dálky a nové kameny svítí snad i v noci jak jsou jiné barvy :D

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od VIKtor » 04.8.2009 15:03

m@rtin píše:...pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní...
Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 04.8.2009 9:02

To je hodně odvážné tvrzení, že je něco původní, když to bylo znovu postaveno s použitím původních surovin. Ohledně Libeňského mostu si myslím, že je beton jako beton, nicméně nelíbí se mi rozšiřování mostu jen tak protože prostě proto. Zvlášť, když se v Karlíně zřídila za hromadu hnašich peněz kapacitní komunikace spojující Libeň s magistrálou.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od m@rtin » 04.8.2009 8:45

P_V píše:
Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.
Tak to je samozřejmě pěkná pitomost. Karlův most je až na betonovou desku v něm, pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní. I pilíře stržené povodní před více jak 100 lety byly postaveny z kamenů na dně Vltavy.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 04.8.2009 5:13

Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 04.8.2009 3:46

Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.

Odpovědět